Moet toch wel lukken? Als Fok! lang genoeg blijft bestaan lukt t, en anders hopen op elke week een goed e hoos of iets ander extreems.quote:
Geen feestbuien vandaag....quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
En hoe zit het met de buien?
Heb ze vandaag nog niet gezien![]()
helaas.... dat klopt niet. "O3" oftewel ozon, ontstaat niet door regen maar door onweer!quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier is het wisselvallig. Af en toe regen, zware bewolking zonder activiteit. Maar wel lekker fris hoewel er nog steeds niet genoeg o3 in de lucht zit. Ik wil eens lekker vrij kunnen ademen buiten.
o3 heb ik van mijn vader dusWist ik helemaal niet. Mijn pa heeft op Dsm gewerkt.
o3 ontstaat na regen hoor ik van hem.
quote:Welkom op de FOK!Wiki - De atmosfeer staat op ontploffen
De topic-reeks De Atmosfeer Staat Op Ontploffen in General Chat op FOK!forum is dé plek voor weeramateurs en andere geïnteresseerden in alles wat met het weer te maken heeft. Van extreem onweer tot een hittegolf.
De reeks heeft inmiddels het 100ste deel geopend. Met name in tijden van extreem weer kunnen er in een dag tijd enkele topics gevuld worden.
overigens heb ik hem dus aan de wierdense kant aan de grond gezien , mss klopt de tuintent wel maar naast de aalderinkshoek lijkt me overdrevenquote:Donderdag: Het weer verklaard
Windhozen
Miniwindhoos tussen Almelo en Wierden
foto: Karin Gombert, Almelo, 21.15 uur bij de brug over het Twentekanaal tussen Almelo en Wierden (aan de kant van Wierden)
José Roelands uit Medemblik berichtte mij gisteren, dat er maandag 4 juli noodweer is geweest in haar omgeving. Een boerderij vloog in de brand in de zuidermeer door een soort vuurbal, een bolbliksem en een windhoos hield huis in Boven-Karspel en de windhoos duurde 10 tot 15 minuten. Ongeveer 3000 dakpannen werden van de huizen gezogen met de nodige ravage en in Twisk sloeg de bast van een boom af. Opvallend was dat die stukken hout volkomen blank werden teruggevonden zonder een brandwond.
Ook gisteren werden windhoosachtige verschijnselen waargenomen. Karin Gombert zag gisteravond bij de brug over het Twentekanaal tussen Wierden en Almelo, aan de Wierdense kant een slurf (zie foto).Frits Westra zag vanuit zijn flat in Almelo een waar schouwspel. De hoos kwam aan de rand van de woonwijk Aalderinkshoek aan de grond, maar trok gelukkig niet de wijk in. Wel werd een grote tuintent als een krant recht omhoog de lucht ingezogen
Vooral in de zomerperiode kunnen tijdens zware onweersbuien vergezeld gaan van windhozen. Een windhoos is een wervelwind, een snel draaiende klom lucht, die vaak als een trechtervormige slurf onder een onweerswolk zichtbaar is. De hoos trekt met de bui mee en laat door wind en grote luchtdrukverschillen een spoor van vernielingen achter. Soms bevat de windhoos objecten die tijden de tocht over het aardoppervlak zijn opgezogen. Zo is bekend dat tijdens de windhoos van Tricht in 1967, huisraad werd teruggevonden in het IJsselmeer.
De zichtbare slurf bestaat net als een wolk uit waterdruppeltjes. De windsnelheden kunnen bij een windhoos oplopen tot enkele honderden kilometers per uur. De passage gaat gepaard met een enorm lawaai.
Zet je melding neer in het andere topic!quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:36 schreef man_in_love het volgende:
Zo'n zelfde soort twister had ik dus gisteren gezien bij het Hollands Diep toen ik om 14.15 over de A16 reed. Had het al gepost in deeltje 99, maar aangezien dit een feest-topic is, dacht ik "kom, ik doe het nog eens dunnetjes over"!
Nummer 100! Nu is spontaan de zon hier gaan schijnen...
Vind je dat zo vreemd? Zoek eens op Tricht en Chaam 1967!quote:
Ach ja joh, ga jij lekker aan je siliconentieten denkenquote:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:58 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Vind je dat zo vreemd? Zoek eens op Tricht en Chaam 1967!
Maastricht 2004quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:03 schreef Chen het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan het toch wel vreemd vinden je zegt het zelf 1967...
Zoek eens in de archieven van het KNMI daar kom je meer tegenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:28 schreef Chen het volgende:
[..]
Je zegt zoek op Tricht en Chaam 1967! Wel, dat is het resultaat.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:07 schreef MissHobje het volgende:
Jahaaaaaaaaaagefeliciteerd met de 100ste
![]()
Laten we met z'n allen buiten gaan staan en naar het oosten blazen. Dan wordt het vast windkracht 6!quote:
Oe. Er komen fikse buienquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Ivp dat ze weg drijfen, blijfen ze gewoon hangen
Hellevoetsluis nog helemaal niets.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:37 schreef E.T. het volgende:
In rotterdam regent 't al een uur best behoorlijk
Euh, wacht even, jij zit toch in Texas ofzo?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
Vandaag voor het eerst in meer dan een maand regen!
[afbeelding]
Doe es niet zo onzinnig.quote:
die in almelo / wierden was open veldquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:01 schreef drelletje het volgende:
meestal in een bos oid.
Ik heb het over de zwaardere... Maar dat ze meestal in het bos zijn oid is een beetje gelul.. daar is gewoon makkelijker een schade spoor te vinden en dus kan je makkelijker zeggen wat het was en hoe sterkquote:
Coolquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:45 schreef Marky-Boom het volgende:
Er hangt hier een beetje mammatus
[[url=http://img88.imageshack.us/img88/7889/mammatus15mo.th.jpg]afbeelding][/URL]
Misschien een voorbode van deze ontwikkeling?
[[url=http://img88.imageshack.us/img88/8676/rdr17ah.th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:05 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
duurde maar 5 minuten en het leek wel nacht
Sorry hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:01 schreef drelletje het volgende:
[..]
Doe es niet zo onzinnig.
Even nog even "Tornado's" in nederland. Ons klimaat is zo dat ze er ongelovelijk veel zijn. Alleen dan heten ze wind of water hozen. Dus ze zijn er vaak alleen ze zijn niet zo sterk als je ze in amerika ziet. DIe van tricht en chaam waren dus wel zo sterk. En in de tussentijd zijn er volgens mij wel wat meer redelijk sterke geweest, meestal in een bos oid.
Dat ontwikkelt zich redelijk snel...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Ik zie dat er nu ook wat aan komt voor het Noorden![]()
Idd, ik hou het in ieder geval in de gatenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:16 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Dat ontwikkelt zich redelijk snel...
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:30 schreef Marky-Boom het volgende:
Mooie link om te zien wat er aan komt:
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
Klopt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:30 schreef Marky-Boom het volgende:
Mooie link om te zien wat er aan komt:
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
Mag ik je toch even dringent verzoeken om hier niet offtopic te gaan, dit is een weertopic, geen offtopic - slowchat, dus please.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:33 schreef Chen het volgende:
Zeg mischien een gekke vraag, maar weet een van jullie wat met ook_gek is gebeurd?
Gaaf. Veel of..?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dank Marky-Boom
AMD: Jij zal ook wel wat krijgen vanavond
Geen id.quote:
Lekker weertje is he vandaag, beetje frisjes maar kan er mee doorquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mag ik je toch even dringent verzoeken om hier niet offtopic te gaan, dit is een weertopic, geen offtopic - slowchat, dus please.
Hierover geen discussie hier, doe het dan maar effe op mijn forum.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:45 schreef i2Them2 het volgende:
Volgens mij krijgen we vanavond / vannacht veel regen , vooral het noorden
http://www.wetteronline.de/euroradf.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |