abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:29:05 #1
49894 POLL
Pathetisch
pi_28560517
Stel jezelf de vraag: Wat is erger? Verkrachting of moord?

Duidelijk dat laatste. Maar als je een dier mag doden en consumeren voor je eigen bevrediging (steengrillen of barbequeën is geen noodzaak om te overleven), waarom dan niet verkrachten? Niet alle dieren zijn gelijk natuurlijk. Een hond of een kat is lief en daar hechten we makkelijker een emotiële waarde aan, terwijl vee voor consumptie is.

Waarom is het immoreel om seks met dieren te hebben, terwijl moord op dieren maatschappelijk vanzelfsprekend is?
The Black Knight always triumphs!
pi_28560592
Omdat dieren lekker zijn en sex met dieren goor is.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:32:00 #3
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_28560636
Als een dier dood is merkt hij niet op dat wij hem opeten. Dat is anders met dierenseks, tenzijn je een ...
pi_28560812
Dat ligt aan je mores (normen en waarden).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28560835
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:29 schreef POLL het volgende:

Duidelijk dat laatste. Maar als je een dier mag doden en consumeren voor je eigen bevrediging (steengrillen of barbequeën is geen noodzaak om te overleven), waarom dan niet verkrachten? Niet alle dieren zijn gelijk natuurlijk. Een hond of een kat is lief en daar hechten we makkelijker een emotiële waarde aan, terwijl vee voor consumptie is.

Waarom is het immoreel om seks met dieren te hebben, terwijl moord op dieren maatschappelijk vanzelfsprekend is?
hoezo duidelijk het laatste. Ik denk dat verkrachting erger is dan moord, sinds bij verkrachting er totale nasleep aan vastzit, bij moord is het simpelweg einde verhaal....
pi_28560879
quote:

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. Een vegetariër moet zijn dieet kunstmatig gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Geen vlees eten is niet handig, niet gezond.

Ook heeft de mens behoefte aan liefde en bezit hij voortplantingsdrang die logischerwijze wordt uitgeleefd op een exemplaar van dezelfde soort. Seks met dieren kan ook, maar het is niet nuttig. Aangezien de mens egoïstisch is en de neiging af te vragen of het ethisch wel ok is groter is als er geen behoefte wordt bevredigd, wordt seks met dieren als immoreel beschouwd (hoewel er ook wel zat mensen zijn die daar ook niet om geven) en dieren doden om voedsel aanvaard.

Ik ben zelf overigens een vleeseter

In enkele culturen eten ze trouwens wel honden en katten.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:39:06 #7
49894 POLL
Pathetisch
pi_28560880
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:37 schreef pappagaai het volgende:

[..]

hoezo duidelijk het laatste. Ik denk dat verkrachting erger is dan moord, sinds bij verkrachting er totale nasleep aan vastzit, bij moord is het simpelweg einde verhaal....
Waarom wordt moord in ons rechtsysteem dan zwaarder bestraft dan een verkrachting?

Als je kon kiezen tussen een verkrachting en vermoord worden, zou jij dan liever worden vermoord?
pi_28560887
quote:

[..]

Is wel zo. Daarom wordt verkrachting ook zwaarder gestraft dan moord in het rechtsysteem. Ja toch?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:40:59 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_28560935
quote:
Je hebt gelijk, mensen die verkracht zijn kunnen maar beter gelijk een dodelijke injectie krijgen, anders hebben ze die nasleep. It's the humane thing to do.

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:44:48 #10
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561075
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. [...]
Jawel, maar het is natuurlijk de vraag hoe nodig je het vlees hebt van de barbeque, de steengrill of de hamburger bij McDonalds. Of hoe nodig is het om te jagen of te vissen? Er wordt weliswaar een andere behoefte bevredigd, maar het dier wordt nog steeds geofferd voor onze behoefte. Het enige verschil tussen seks en moord is dat een verkracht beest nog verder leeft en degene die op de barbeque beland niet.
pi_28561165
Als zachte moord op dieren niet erg is, omdat de dieren het toch niet voelen, is het ook goed om een mens zacht zonder pijn te vermoorden, en als je dode dieren op mag eten, mag je dode mensen dus ook opeten.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:47:33 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561185
Hmm dierenseks als bevrediging van een behoefte had ik er nog niet tegenaan gekeken. Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? Anders zou het vernieling van andermans eigendom zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28561260
Seks is behalve fysieke interactie voor de meeste mensen voornamelijk iets dat voortvloeit uit een diepgaande geestelijke band met een ander persoon.
Zo'n band kan naar mijn idee niet bestaan tussen een mens en een dier.
Hieruit is tevens te concluderen waarom het minder erg is om dieren te doden dan mensen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_28561283
Dieren vermoorden is ook immoreel, maar daar is deze samenleving collectief blind voor.
pi_28561289
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:44 schreef POLL het volgende:

[..]

Jawel, maar het is natuurlijk de vraag hoe nodig je het vlees hebt van de barbeque, de steengrill of de hamburger bij McDonalds. Of hoe nodig is het om te jagen of te vissen? Er wordt weliswaar een andere behoefte bevredigd, maar het dier wordt nog steeds geofferd voor onze behoefte. Het enige verschil tussen seks en moord is dat een verkracht beest nog verder leeft en degene die op de barbeque beland niet.
Ik probeerde duidelijk te maken dat vrijen met een dier even logisch en nuttig is als weigeren vlees te eten.
pi_28561326
quote:

Omdat seks met dieren pathetisch is?
Daarnaast is eten en gegeten worden de natuurlijke gang van zaken. Seksuele drang naar andere soorten is dat niet...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_28561354
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

De mens is een omnivoor en heeft voedingsstoffen nodig uit planten en dieren. Een vegetariër moet zijn dieet kunstmatig gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat hij voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Geen vlees eten is niet handig, niet gezond.
De mens is omnivoor de dat betekent dat zij kán leven op planten en dieren. Niet dat het nodig is. Verder hoeft een vegetariër helemaal niks kunstmatigs te doen om gezond te blijven. Lees je eens in.
pi_28561375
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
Seks is behalve fysieke interactie voor de meeste mensen voornamelijk iets dat voortvloeit uit een diepgaande geestelijke band met een ander persoon.
Hieruit is tevens te concluderen waarom het minder erg is om dieren te doden dan mensen.
Spijker en kop en zo.
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:51:46 #19
49894 POLL
Pathetisch
pi_28561398
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef speknek het volgende:
Ik neem aan dat je nog wel als assumptie hebt dat de betreffende persoon eigenaar is van het dier? [...]
Uiteraard.
pi_28561400
quote:
Wat een nonsens, zoveel mensen neuken puur uit geilheid zonder welke geestelijke band dan ook. Waar dacht je dat al die prostituees voor waren? Om een fijne geestelijk band mee te ontwikkelen?
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:51:49 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_28561402
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:50 schreef djenneke het volgende:
Omdat seks met dieren pathetisch is?
Pathetisch is een uiting van cultuur.
quote:
Daarnaast is eten en gegeten worden de natuurlijke gang van zaken. Seksuele drang naar andere soorten is dat niet...
Waarom is dat niet natuurlijk?
pi_28561436
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Pathetisch is een uiting van cultuur.
das ook weer waar.
quote:
Waarom is dat niet natuurlijk?
Omdat het zo is. Ooit wel eens een paard een hond zien nemen?
pi_28561450
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:49 schreef Toeps het volgende:
Dieren vermoorden is ook immoreel, maar daar is deze samenleving collectief blind voor.
Leuke homepage heb je
pi_28561505
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:50 schreef Toeps het volgende:

[..]

De mens is omnivoor de dat betekent dat zij kán leven op planten en dieren. Niet dat het nodig is. Verder hoeft een vegetariër helemaal niks kunstmatigs te doen om gezond te blijven. Lees je eens in.
Waarom wordt het dan aangeraden om de zoveel tijd toch eens een kippetje naar binnen te werken omdat je anders vitale voedingsstoffen mist?

Maar zeg eens. Mag ik aannemen dat je vegetariër bent? Zo ja, hoe compenseer je het gebrek aan voedingsstoffen die je wel binnen zou krijgen als je vlees eet?
pi_28561519
quote:
Ik heb ook geen band met jou, mag ik jou dan wel doden?

Verder is het niet bestaan van zo'n band geen excuus om dieren te doden.

"The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but rather, "Can they suffer?" (Jeremy Bentham)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')