abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29038118
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
AWBZ premie is nu 13,45 %. Maar ik geloof er geen bal van dat ik volgend jaar 13,45 % minder premie AWBZ ga betalen
Er zit natuurlijk een verschil tussen aanzienlijk verlagen en volledig opheffen. Ik vroeg me dus af hoe aanzienlijk die verlaging is. Volgens mij weet de regering dat zelf nog niet eens.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_29038163
Hmm:

De benodigde verhoging van de premie voor de nieuwe
zorgverzekering wordt gecompenseerd door een evenredige daling van de AWBZ-premie met
1,05%-punt. (CPB)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_29425896
Ik weet dus ook al zeker dat ik er op achteruitga. Ik ben student, dus ja ik krijg zorgtoeslag en eventueel die no claim korting. MAAR wat hebben de heren regering gedaan:

In het oude ziekenfondsstelsel waren implantaten (voor je tanden) verzekerd, tevens de operatiekosten waren verzekerd. In het nieuwe zorgstelsel hebben ze dit dus zo leuk geformuleerd dat dit alleen nog geld voor een tandenloze kaak of zeer serieuze kaakproblemen. Dit heb ik echter niet, maar ik moet wel een implantaat omdat mijn VOORtand gebroken is t/m de wortel. Zo'n implantaat is zeer prijzig, in het gunstigste geval EUR 2000

In de oude situatie betaal ik +/- 59 euro de maand (met aanvullende tandartsverzekering erbij).

In de nieuwe situatie betaal ik (1100 - 420)= 680/12 = 56 euro + (+/-) 15,00 tandartsverzekering = 71,00

= 12 euro per maand verschil

Nu zou je zeggen ik krijg die no claim korting dan aan het einde van het jaar. Maar nee, die wordt verbruikt voor bepaalde tandtechnische handelingen die tijdens die operatie nodig zijn en in het nieuwe zorgstelsel vallen.

Die 12 euro per maand is op zich zelf nog geen eens zo erg als dat implantaat maar werd vergoed, maar nu kan ik dus naast 12 euro verhoging ook nog eens 2000 euro's neerdokken.

Ik word dus 3 dubbel genaaid

KUTregering
pi_29428996
maar je eigen risico als je die neemt en je maakt kosten maar dat is je eigen risico mag je die kosten die je hebt gemaakt weer aftrekken van de belasting. Van die 500 euro aan eigen risico krijg je dan weer iets van 35% terug. Maar dan achteraf via de belastingdienst. Dus dan is je totale eigen bijdrage 325 euro.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:18:07 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29429087
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:12 schreef dewaal het volgende:
maar je eigen risico als je die neemt en je maakt kosten maar dat is je eigen risico mag je die kosten die je hebt gemaakt weer aftrekken van de belasting. Van die 500 euro aan eigen risico krijg je dan weer iets van 35% terug. Maar dan achteraf via de belastingdienst. Dus dan is je totale eigen bijdrage 325 euro.
Maar gaat die vlieger altijd op? Volgens mij geldt er namelijk een drempel voor ziektekosten die aftrekbaar zijn, dus als je onder die grens blijft, ben je weer de l*l.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29429154
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:02 schreef multos het volgende:

In de nieuwe situatie betaal ik (1100 - 420)= 680/12 = 56 euro + (+/-) 15,00 tandartsverzekering = 71,00

= 12 euro per maand verschil

Ik word dus 3 dubbel genaaid

KUTregering
De berekening klopt nou al niet want de premie wordt1300 euro.Er komt 200 euro administratiekosten bij--http://www.telegraaf.nl/b(...)_valt_hoger_uit.html.
Tussenstand:Je wordt al 4 keer genaaid!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:26:36 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29429216
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:02 schreef multos het volgende:
Ik weet dus ook al zeker dat ik er op achteruitga. Ik ben student, dus ja ik krijg zorgtoeslag en eventueel die no claim korting. MAAR wat hebben de heren regering gedaan:

In het oude ziekenfondsstelsel waren implantaten (voor je tanden) verzekerd, tevens de operatiekosten waren verzekerd. In het nieuwe zorgstelsel hebben ze dit dus zo leuk geformuleerd dat dit alleen nog geld voor een tandenloze kaak of zeer serieuze kaakproblemen. Dit heb ik echter niet, maar ik moet wel een implantaat omdat mijn VOORtand gebroken is t/m de wortel. Zo'n implantaat is zeer prijzig, in het gunstigste geval EUR 2000

(...)
Kun je niet op zoek naar een aanvullende verzekering die wél een deel van implantaten vergoedt?
pi_29429600
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar gaat die vlieger altijd op? Volgens mij geldt er namelijk een drempel voor ziektekosten die aftrekbaar zijn, dus als je onder die grens blijft, ben je weer de l*l.
als je de nominale ziektekosten eerbij optelt welke je ook mag aftrekken zit je direct al boven die grens. Tegenwoordig met al die zorg kosten zit je altijd boven de grens.Dus is het lonend om een eigen riscico te nemen als je alles optelt. Minder premie en mocht je toch kosten maken die kosten opvoeren.
pi_29977791
Ik heb even een vraag waar ik op internet niet echt duidelijkheid over kan vinden.

Het gaat om die inkomensafhankelijke bijdrage als je in loondienst bent (6,25%).
Die betaal je in 2006 volledig zelf, vervolgens wordt het weliswaar door de werkgever vergoed, maar als nadeel komt het dan wel als belastbaar loon bij je salaris, dus betaal je er extra belasting over, die je eerst niet betaalde. Zoveel is duidelijk.

Waar ik juist niet helemaal uitkom, is de eigen bijdrage die je hier nu aan levert (heet het ZFW?) komt dan weliswaar te vervallen (het werknemersdeel dus), maar hoeveel procent van je inkomen bedroeg dat deel dan? (Ik krijg nooit loonstrookjes, dus ik kan het niet controleren).
Dit wil ik graag weten, om te zien in hoeverre het vervallen van die bijdrage, de extra loonheffing over die werkgeversvergoeding van je inkomensafhankelijke bijdrage compenseert.
pi_29985300
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:18 schreef Lienekien het volgende:
Ja precies, je moet een bepaald percentage van je inkomen aan ziektekosten hebben besteed om ze af te mogen trekken. Die drempel heb ik iig nooit gehaald, bij lange na niet zelfs.

(Lamon, geen idee...)
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:26:50 #211
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_29989115
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:37 schreef Lamon het volgende:
Ik heb even een vraag waar ik op internet niet echt duidelijkheid over kan vinden.

Het gaat om die inkomensafhankelijke bijdrage als je in loondienst bent (6,25%).
Die betaal je in 2006 volledig zelf, vervolgens wordt het weliswaar door de werkgever vergoed, maar als nadeel komt het dan wel als belastbaar loon bij je salaris, dus betaal je er extra belasting over, die je eerst niet betaalde. Zoveel is duidelijk.

Waar ik juist niet helemaal uitkom, is de eigen bijdrage die je hier nu aan levert (heet het ZFW?) komt dan weliswaar te vervallen (het werknemersdeel dus), maar hoeveel procent van je inkomen bedroeg dat deel dan? (Ik krijg nooit loonstrookjes, dus ik kan het niet controleren).
Dit wil ik graag weten, om te zien in hoeverre het vervallen van die bijdrage, de extra loonheffing over die werkgeversvergoeding van je inkomensafhankelijke bijdrage compenseert.
1,450% volgens mijn loonstrookje (ik ben student en werk parttime).
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_30298194
Even hierin gekopieerd en geplakt wat ik net in een nieuw topic postte, wist nog niet dat dit topic er was.

Ik heb momenteel een jongeren extra verzekering (=aanvullende verz.) lopen bij VGZ. Dit kost me geloof ik rond de 43 euro per maand. Of 45 euro, weet al niet psies meer uit mn hoofd.

(Afgelopen jaar veel gebruik gemaakt van de zorg vanwege oogklachten (stukken beeld missen en blabla): ben veel artsen afgeweest om te kijken of ze iets konden vinden maar er is niks gevonden.
Daarna voor dezelfde klachten maar in behandeling gegaan bij een kliniek voor psychosomatische mensen (niet dat ik mezelf zo zie maar wou gewoon hulp, was wanhopig).
Daarnaast de normale tandartscontroles, keer naar orthodontist geweest omdat ik wou kijken of een beugel bij mij mogelijk was, paar keer huisarts in de afgelopen 1,5 jaar (ook vanwege die ogen) etc.
Ik maak dus flink gebruik van de zorg en krijg dan ook neem ik aan niks terug van mn no claim 2005. maar dit terzijde)

Maar ik vraag me toch ernstig af wat ik volgend jaar nu moet betalen met die nieuwe verzekering.
Ik hoor al overal bedragen van 1100-1300 per jaar (dus 100 per maand om en nabij), maar dit is dan dus alleen de basisverzekering neem ik aan. En ik heb momenteel dus een aanvullende verzekering. Als ik dus volgend jaar ongeveer dezelfde aanvullende dingen erbij neem als die nu in mn pakket zitten.....ik vraag me af ik dan niet mega veel geld kwijt ben (200-250 euro per maand?).
Of is met die 1300 euro per maand (staat nog niet vast, weet ik, maar met het bedrag wat ze dan steeds noemen dan) WEL die aanvullende verzekering inbegrepen?

Verder hoor je dan nog dat je geld terugkrijgt van de belasting enzo (maarja je moet het toch eerst betalen), maar kom ik daar dan voor in aamerking (zal wel weer niet?) en hoeveel krijg je dan terug? Is dit per maand?

En dan hoor ik ook nog dat je 8 procent van je inkomen per maand moet afstaan aan die verzekering of zoiets. Weet niet meer precies.

Ik wil ff een inschatting maken van wat ik next jaar kwijt ben ivm cursussen die ik nu wil gaan doen enzo. Als ik volgend jaar echt 200 of zelfs maar 100 euro per maand moet betalen kan ik dat wel op mn buik schrijven en mag ik nu wel vast beginnen met sparen hehe voor dat ziekenfonds.....krijg dat anders echt nie betaald met mijn huidige flutinkomen.
Maar niemand weet dus iets grrr.....maar weet iemand dan iig wel of dat 1300 per maand nu een gemiddelde is van basis+aanvullend of dat dit puur basisverzekering is en er dus nog geen aanvullende dingen bij zijn geteld?

Hieronder nog ff mn situatie:
Ik ben 23 jaar, woon nog thuis, studeer niet meer (gestopt met studie wegens gezondheidsklachten in september 2004) heb een inkomen van ongeveer 400 euro in de maand (soms meer, soms minder) omdat ik nu al meer dan een jaar uitzendbaantjes doe die dan meestal 2-3 dagen in de week zijn (soms minder soms wat meer). Ik moet 100 euro kostgeld per maand betalen (en mn eigen toiletspullen en ontbijtspullen natuurlijk) en eigenlijk 100 euro per maand op mn spaarrekening zetten maar dit lukt me vaak niet omdat t geld steeds al op is.
Ben op zoek naar meer vaster werk voor ongeveer 24-32 uur in de week, maar dat is nog moeilijk te vinden. Ben niet eerder naar vast werk op zoek gegaan omdat ik heel erg in de put zat om mijn gezondheid (oogklachten), maar nu ben ik langzaam mn leven weer aan het oppakken.

Ik heb momenteel dus niet echt een uitgever. Ik heb gewoon mn eigen verzekering dus ook, ben niet verzekerd bij een verzekeraar van mn werk ofzo. Wel moet ik natuurlijk 1 uur per week werken om in mn verzekering te blijven maar das neem ik aan wat anders.

Wie weet wat?
pi_30298393
Oja, kan ik anders gewoon mn verzekering opzeggen? Of ben je strafbaar als je onverzekerd bent?
Ik neem aan van niet?
Tis alleen vaak wel nodig voor als je werk zoekt -moet het tenminste altijd invullen op sollicitatieformuliertjes enzo, maar als ik nu al een vaste baan heb maakt het miss niet uit, niemand die dan hoeft te weten dat ik ondertussen mn verzekering opzeg toch?

kun je gewoon zorg ontvangen als je niet verzekerd bent? Gewone zorg dan als huisarts en tandarts, geen hele dure zorg die je onmogelijk zonder ziekenfonds kan betalen.
Want dan betaal ik die incidentele keren dat ik naar de huisarts ga wel gewoon zelf en als ik dure zorg nodig heb maak ik wel ff een verzekeringetje aan.
Of gaan ze bij een verzekering moeilijk doen als ze horen dat je een jaar ofzo onverzekerd hebt rondgelopen?

sja als t echt 100-250 euro per maand word en ik next jaar in dezelfde situatie blijf zitten qua werk moet ik gewoon wel mn verzekering opzeggen want met mijn 400 in de maand of soms zelfs minder kan ik geen 100-200 euro per maand missen....(ben al 200 per maand kwijt aan kostgeld en aan boodschappen).
pi_30301058
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef tulpje6 het volgende:
Oja, kan ik anders gewoon mn verzekering opzeggen?
Ja
quote:
Of ben je strafbaar als je onverzekerd bent? Ik neem aan van niet?
Onder het nieuwe verzekeringsstelstel ben je inderdaad strafbaar. Meld je je alsnog bij een verzekering aan, dan betaal je over de periode dat je onverzekerd was als wettelijke boete alsnog de nominale premie met een 30% toeslag (130% van de premie dus). De maximale periode waarover dit kan is 5 jaar (dat kan dus eerst per 01-01-2011)
quote:
Tis alleen vaak wel nodig voor als je werk zoekt -moet het tenminste altijd invullen op sollicitatieformuliertjes enzo, maar als ik nu al een vaste baan heb maakt het miss niet uit, niemand die dan hoeft te weten dat ik ondertussen mn verzekering opzeg toch?
Het is op zich helemaal niet nodig als je werk zoekt. Het werd alleen gevraagd om de nieuwe werkgeversgegevens door te geven aan jouw ziekenfonds.
quote:
kun je gewoon zorg ontvangen als je niet verzekerd bent? Gewone zorg dan als huisarts en tandarts, geen hele dure zorg die je onmogelijk zonder ziekenfonds kan betalen.
dat kan op zich wel, ja.
quote:
Want dan betaal ik die incidentele keren dat ik naar de huisarts ga wel gewoon zelf en als ik dure zorg nodig heb maak ik wel ff een verzekeringetje aan.
Ooit opgezocht wat verzekeren betekent? Dat wil zeggen dat je een voorzorg sluit tegen een onzeker voorval in de toekomst. 'even' een verzekeringetje regelen als je ineens veel kosten maakt valt daar niet onder. Gelukkig hebben ze de wettelijke boete in het leven geroepen om dit soort calculerend gedrag tegen te gaan.
quote:
Of gaan ze bij een verzekering moeilijk doen als ze horen dat je een jaar ofzo onverzekerd hebt rondgelopen?
Zie een stukje hierboven.
quote:
sja als t echt 100-250 euro per maand word en ik next jaar in dezelfde situatie blijf zitten qua werk moet ik gewoon wel mn verzekering opzeggen want met mijn 400 in de maand of soms zelfs minder kan ik geen 100-200 euro per maand missen....(ben al 200 per maand kwijt aan kostgeld en aan boodschappen).
Google eens op 'zorgtoeslag'
pi_30301157
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:23 schreef tulpje6 het volgende:
Wie weet wat?
De in de media genoemde bedragen zijn allen speculatief maar iig zonder aanvullingen. Het is gewoon afwachten geblazen.
pi_30303457
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:45 schreef Killjoy77 het volgende:

[..]

De in de media genoemde bedragen zijn allen speculatief maar iig zonder aanvullingen. Het is gewoon afwachten geblazen.
ga maar uit van 2 a 2,5 keer zoveel tenzij je een baby boomer bent dan zal de schade wel meevallen...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30313704
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:08 schreef mtv het volgende:

[..]

60000+ is dus meer dan het dubbele van wat ik verdien, en vaak mensen die aan zo'n bedrag zitten hebben lichter/mooier werk, en zouden dan al zeker niet zoveel moeten klagen
Jij = 1 persoon,

mensen die 60000+ verdienen is 2 personen.

Krijg jij een vriendin met een salaris van 30.000, dan ben jij net als die andere.

Mensen hier laten weer zien hoe dom ze zijn: Ja mensen die 60.000 verdienen moeten niet klagen want die verdienen al meer dan mij alleen. Ja fuckhoofd, ze zijn ook met 2x zoveel mensen in een huishouden waardoor ze 2x zoveel uitgaven hebben e.d.
pi_30450351
Ik snap er maar bar weinig van. Ik ben 18 jaar en scholier, woon nog bij me ouders thuis. Zit nu dus in 6VWO, moet ik ook mimimaal 100 euro p/md gaan betalen? Ik ga zo goed als nooit naar de dokter oid. Alleen 2 keer per jaar naar de tandarts, van mij hoeft het allemaal niet. Kan ik me niet ergens extra goedkoop verzekeren?
pi_30977104
Weet iemand hoe het zit als je al verzekerd bent via je ouders die in het buitenland werken? Ik betaal nu ¤0,00 aan ziektekosten verzekering omdat ik al perfect wereldwijd verzekerd ben. Moet ik nou straks ineens gaan betalen terwijl mijn ouders het eigenlijk al indirect moeten afstaan?

Zou toch te zot voor woorden zijn als ik over de hele wereld verzekerd ben, behalve in mijn eigen landje...

Heb Postbus 51 al gebeld, maar die weten het niet...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_30981762
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:20 schreef ChillyWilly het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je al verzekerd bent via je ouders die in het buitenland werken? Ik betaal nu ¤0,00 aan ziektekosten verzekering omdat ik al perfect wereldwijd verzekerd ben. Moet ik nou straks ineens gaan betalen terwijl mijn ouders het eigenlijk al indirect moeten afstaan?

Zou toch te zot voor woorden zijn als ik over de hele wereld verzekerd ben, behalve in mijn eigen landje...

Heb Postbus 51 al gebeld, maar die weten het niet...
In grote lijnen: wanneer jij Nederlands ingezetene bent, dan ben je in Nederland verzekeringsplichtig en moet je hier een zorgverzekering afsluiten. Wat jouw ouders doen, maakt (bijzondere situaties daargelaten) niet uit. Voor het bepalen van de verzekeringsplicht wordt gekeken naar de AWBZ en die wet heeft een individuele grondslag (recht wordt per persoon bepaald)

De buitenlandse verzekering geldt niet als een zorgverzekering in de zin van de Zorgverzekeringswet. Sluit je geen zorgverzekering af dan geld je als 'onverzekerd'.
pi_30984441
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:08 schreef Killjoy77 het volgende:

De buitenlandse verzekering geldt niet als een zorgverzekering in de zin van de Zorgverzekeringswet. Sluit je geen zorgverzekering af dan geld je als 'onverzekerd'.
Wat een kutland

Ik kan straks overal naar de dokter of de tandarts, behalve in Nederland...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_30988516
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:43 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Wat een kutland

Ik kan straks overal naar de dokter of de tandarts, behalve in Nederland...
Dat hoor jij mij niet zeggen. Ik geef alleen maar aan dat jij verzekeringsplicht in Nederland hebt. Dat staat los van de vraag of jij zorg in Nederland vergoed krijgt als jij toch bij die buitenlandse verzekeraar ingeschreven blijft. Of die daar moeilijk over doet zal je daar even na moeten vragen.
pi_31000830
Weet iemand hier waarom de berekening van de zorgtoeslag uitgaat van een standaardpremie van 1015 euro (iig in hun te downloaden programma) ipv de 1106 euro die Hoogervorst & co steeds noemen in de media? Scheelt voor ons toch weer 182 euro die we anders als zorgtoeslag zouden krijgen.
pi_31000920
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:29 schreef poemojn het volgende:
Weet iemand hier waarom de berekening van de zorgtoeslag uitgaat van een standaardpremie van 1015 euro (iig in hun te downloaden programma) ipv de 1106 euro die Hoogervorst & co steeds noemen in de media? Scheelt voor ons toch weer 182 euro die we anders als zorgtoeslag zouden krijgen.
Wellicht was het programma al klaar in de zomer, waarin toen nog werd uitgegaan van die standaardpremie? Het schijnt dat de proefberekenig op www.toeslagen.nl actueler is. In ieder geval is die berekening voor de Belastingdienst makkelijker aan te passen en uiteindelijk gaat het om de gegevens die in de beschikking zelf staan
pi_31001175
Komt toch niet helemaal over alsof ze daar goed hun best doen alles netjes te laten verlopen
Maar dan zal ik er maar van uitgaan dat de berekening in de aanvraag waarschijnlijk niet klopt.
pi_31001282
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:43 schreef poemojn het volgende:
Komt toch niet helemaal over alsof ze daar goed hun best doen alles netjes te laten verlopen
Maar dan zal ik er maar van uitgaan dat de berekening in de aanvraag waarschijnlijk niet klopt.
Het programma moet op een gegeven moment toch getest en vrijgegeven worden. Je kunt wel blijven wachten, totdat de politieke besluitvorming is afgerond, maar dan is het programma te laat af. En de toeslagen moeten toch echt aangevraagd worden nu

For your information: een aantal wetten met betrekking tot de zorgtoeslag moesten gister nog behandeld worden in de Eerste Kamer. Als uitvoeringsorgaan kun je daar niet continu rekening mee houden. Alleen bij de definitieve berekening zal er wel rekening mee gehouden moeten worden, maar dat gebeurt pas rond april 2007.
  donderdag 29 september 2005 @ 15:23:19 #227
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31028283
Heb net een folder gekregen van zorgverzekeraar DWS ,daar staat in dat kosten uit het buitenland bij ongeluk ook in de no-claim komt te zitten.Het zou gek zijn dat als je op vakantie bent en dat je dat wel geholpen word en dat je je het dan zelf moet gaan betalen.
Lijjst uit No-claim:
Ziekenhuiszorg
Hulpmiddelen in eigendom
Tandarts(kosten opgenomen in hoofdverzekering)
Buitenland
Medicijnen
Paramedische zorg
Ziekenvervoer.
Kan ook zijn dat ik niet goed heb gelezen maar dit hele nieuwe zorgstelsel is gewoon #@$%#$%#
pi_31052903
Vraagje, hoop dat het nog niet eerder is voorbijgekomen.

Ik heb het formulier voor de zorgtoeslag binnen. Ik heb nog geen idee wat mijn inkomen volgend jaar zal zijn, aangezien ik halverwege het jaar afstudeer. Wel invullen en dan mijn inkomen aan de hoge kant inschatten? Of niet invullen?

Kun je het ook achteraf nog krijgen?
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:06:39 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31052981
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik heb het formulier voor de zorgtoeslag binnen. Ik heb nog geen idee wat mijn inkomen volgend jaar zal zijn, aangezien ik halverwege het jaar afstudeer. Wel invullen en dan mijn inkomen aan de hoge kant inschatten? Of niet invullen?

Je kunt het achteraf nog krijgen. Wel zou ik het formulier invullen met een schatting aan de hoge kant.
pi_31053058
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
Je kunt het achteraf nog krijgen. Wel zou ik het formulier invullen met een schatting aan de hoge kant.
Ow, jij was er dus al achter. Mooi, dan doe ik dat wel.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:28:15 #231
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31053629
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Je kunt volgens mij ook gedurende het jaar een wijziging invullen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_31053701
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:28 schreef MaLo het volgende:
Je kunt volgens mij ook gedurende het jaar een wijziging invullen.
Ah, je krijgt niet een jaarbedrag gedeeld door 12, maar je krijgt het gewoon per maand?
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:27:44 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31055720
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ah, je krijgt niet een jaarbedrag gedeeld door 12, maar je krijgt het gewoon per maand?
Je krijgt per maand het jaarbedrag gedeeld door 12.
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:23:17 #234
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31057427
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je krijgt per maand het jaarbedrag gedeeld door 12.
Juist. En als je halverwege het jaar merkt dat je opeens meer gaat verdienen, kun je een wijzigingsformulier invullen zodat de toeslag voor de rest van het jaar alvast een stuk lager wordt. Dat kan gewoon via de site van toeslagen.nl

Ik verdien komend jaar in januari 416 euro stagevergoeding; dan ben ik afgestudeerd en dus is de rest van mijn inkomen dat jaar een groot vraagteken. Ik heb gewoon 416 euro ingevuld; zodra ik een baan heb en weet hoeveel ik ga verdienen, vul ik een wijzigingsformulier in.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_31057578
Mijn situatie is exact dezelfde als die van jou, MaLo.
pi_31087587
Ik ben nu bezig met dingen invullen voor de nieuwe verzekering, alleen nu moet ik mn sofinummer hebben.. Welk van de getalletjes op je rijbewijs is je sofinummer?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:02:51 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31087778
't Zijn 9 cijfers.
pi_31087799
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:55 schreef Roolio het volgende:
Ik ben nu bezig met dingen invullen voor de nieuwe verzekering, alleen nu moet ik mn sofinummer hebben.. Welk van de getalletjes op je rijbewijs is je sofinummer?
Die van negen cijfers en begint met een 0, een 1, of een 2
Het kan ook zijn dat je er een van acht cijfers hebt, dan moet je die 0 ervoor maar bij denken
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:21:14 #239
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31115768
maar krijg je die zorgtoeslag nu per maand of in een keer?
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:23:21 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31115830
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:21 schreef speedfreakssj het volgende:
maar krijg je die zorgtoeslag nu per maand of in een keer?
Per maand.
pi_31116939
Ik weet niet of het in dit topic kan maar ik heb een vraagje over dat zorgtoeslag formulier van de belastigdienst. Even de situatie ik ben 18 zit nog op het middelbaar en ik heb geen vast inkomen per maand.
Op dat formulier van dat zorgtoeslag moest je je verwachte inkomen invullen en er stond ook een schatting van 2004. Nu had ik in 2004 niet zoveel verdiend omdat ik mee was gegaan op vakantie en ik pas op de helft van het jaar bij de post erbij ging werken. Maar daar stond iets van 3500 euro ofzoiets.
Ik vroeg zo aan mn ouders of die weten wat ik moest invullen en toen zei mn moeder dus dat ze dat wel zou navragen aan mijn tante.
Nu heeft ze dat dus niet nagevraagd en ze heeft hem gewoon door mn tante in laten vullen zoder te zeggen dat die schatting niet klopt. Ik vroeg vorige week dus zo van weet je er al iets meer over?
En toen zei ze dus dat ze het al op de post had gedaan.

Wat nou als straks blijkt dat mn werkelijke inkomsten veel hoger liggen (en dan praat ik over het ongeveer het dubbele)?
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:09:07 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31117001
Tot een bruto jaarinkomen van ongeveer 17.500 blijf je recht houden op de maximale zorgtoeslag. Dus als je het dubbele zou gaan verdienen (7000) zit je nog steeds goed.
pi_31117057
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:06 schreef sk888er het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic kan maar ik heb een vraagje over dat zorgtoeslag formulier van de belastigdienst. Even de situatie ik ben 18 zit nog op het middelbaar en ik heb geen vast inkomen per maand.
Op dat formulier van dat zorgtoeslag moest je je verwachte inkomen invullen en er stond ook een schatting van 2004. Nu had ik in 2004 niet zoveel verdiend omdat ik mee was gegaan op vakantie en ik pas op de helft van het jaar bij de post erbij ging werken. Maar daar stond iets van 3500 euro ofzoiets.
Ik vroeg zo aan mn ouders of die weten wat ik moest invullen en toen zei mn moeder dus dat ze dat wel zou navragen aan mijn tante.
Nu heeft ze dat dus niet nagevraagd en ze heeft hem gewoon door mn tante in laten vullen zoder te zeggen dat die schatting niet klopt. Ik vroeg vorige week dus zo van weet je er al iets meer over?
En toen zei ze dus dat ze het al op de post had gedaan.

Wat nou als straks blijkt dat mn werkelijke inkomsten veel hoger liggen (en dan praat ik over het ongeveer het dubbele)?
Dan moet je terugbetalen. Maar zie je nou lopende het jaar dat aankomen, kun je de toeslag laten aanpassen bij de Belastingdienst.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:18:33 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31117247
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dan moet je terugbetalen. Maar zie je nou lopende het jaar dat aankomen, kun je de toeslag laten aanpassen bij de Belastingdienst.

Zie mijn post hierboven. Hij heeft het over het dubbele van 3500 gaan verdienen. Zelfs als hij vier keer zoveel gaat verdienen als 3500, heeft hij nog steeds recht op de maximale zorgtoeslag.
pi_31117855
Ooooohw OK

Heel erge voor jullie, nu hoef ik teminste niet boos te worden op mn moeder
pi_31117935
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven. Hij heeft het over het dubbele van 3500 gaan verdienen. Zelfs als hij vier keer zoveel gaat verdienen als 3500, heeft hij nog steeds recht op de maximale zorgtoeslag.
Dat zag ik niet, sorry
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:41:36 #247
101884 PeRi
Allons-y!
pi_31243343
Stel dat ik invul bij een schatting van mijn inkomen van volgend jaar een bedrag van ¤2500,-, maar dat zou misschien wel nog lager kunnen uitvallen en een hele kleine kans dat het hoger wordt, maar dat heeft toch geen verdere gevolgen?
Whatever I want.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:47:25 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31247349
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:41 schreef PeRi het volgende:
Stel dat ik invul bij een schatting van mijn inkomen van volgend jaar een bedrag van ¤2500,-, maar dat zou misschien wel nog lager kunnen uitvallen en een hele kleine kans dat het hoger wordt, maar dat heeft toch geen verdere gevolgen?
Nee, dat heeft geen gevolgen omdat je in al die gevallen recht houdt op de maximale zorgtoeslag.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:54:18 #249
101884 PeRi
Allons-y!
pi_31247465
Dank je, ik wilde het nog even zeker weten.
Whatever I want.
pi_31574886
Mên wat zit ik in de zenuwen over deze dingen. Ik ben in februari verhuisd, en pas sinds augustus zijn alle financiën weer rechtgetrokken (eindelijk huursubsidie e.d.).
En dan meteen in december weer zo'n kutpapiermolen waarin alles fout kan (en waarschijnlijk zal) gaan. Ik ga tegenwoordig al gillen als ik een formulier zie, ben onzeker over elk kruisje wat ik moet zetten, want ik stel me dan weer helemaal voor dat als er iets foutgaat, het me duizenden euro's op jaarbasis gaat kosten.
Je kunt toch in beroep als er idd een foute beslissing komt he?

Edit: ik heb bijvoorbeeld de schatting omtrent inkomen overgenomen van de Belastingdienst. Maar zelfs daar twijfel ik nu over, omdat dat (ook in februari) is veranderd. Ik overzie het gewoon niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')