abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28617548
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:19 schreef McCarthy het volgende:

hier heb je wel een punt maar er zijn nog altijd ontzettend veel onziinige uitgaven waar op kan worden bezuinigd, laten we daar maar eerst eens mee beginnen
Vertel dat het kabinet even, die bezuinigd liever op zaken die niet onzinnig zijn, zoals de zorg en de portemonnee van de lage en midden inkomens.
pi_28617734
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:31 schreef McCarthy het volgende:

[..]

puzeltje :
p.bl..k. om..e..n
Ik heb een hekel aan puzzeltjes, zeker als ik te dom ben ze op te lossen
quote:
zoals
Investeringen in Onderwijs, Zorg, infrastructuur en openbaar vervoer en het niet verder afbreken van de sociale zekerheid. Doe daar nog wat stimulansen voor bedrijven bij, zoals een verdere VPB verlaging en meer projecten om banen te creëren en men kan weer gaan doen wat goed is voor de economie: Werken en geld uitgeven, de motor van de economie.
quote:
omdat de overheid geen winstmaker is en bedrijven wel
Waarom zou een overheid geen winst moeten maken op investeringen? Die opbrengsten kan men juist goed gebruiken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:52:04 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28620040
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

een belastingverlaging misschien
Misschien een te originele gedachte maar het kan wel hoor
Het is wel wat complexer dan dat; lees de money supply discussie eens door in dit topic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:58:25 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28620252
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 04:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ik vraag me daarbij wel af waarom de inflatie niet nog lager kan, waarom streven we niet naar een volstrekt stabiele munt met een prijsinflatie van 0? Zoiets brengt een flink aantal voordelen met zich mee, zeker als het gaat om het sparen voor de toekomst.
Een lichte inflatie is helemaal niet verkeerd imho. Zonder inflatie is de noodzaak om direct te investeren minder aanwezig. Een extra (lichte) druk op de ketel dus. Ik vind het nie erg dat wij dan een achtergestelde positie hebben dan 50 jaar geleden, aangezien wij toch wel de vruchten van die eerdere investeringen plukken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:38:53 #30
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28621878
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een lichte inflatie is helemaal niet verkeerd imho. Zonder inflatie is de noodzaak om direct te investeren minder aanwezig. Een extra (lichte) druk op de ketel dus. Ik vind het nie erg dat wij dan een achtergestelde positie hebben dan 50 jaar geleden, aangezien wij toch wel de vruchten van die eerdere investeringen plukken.
inflatie is gewoon nodig, anders zou een brood over 100 jaar 0,00000001 euro kosten
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:40:09 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28626344
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:58 schreef Sidekick het volgende:
Mjah, het is de afweging tussen sparen en uitgeven, waarbij het bij 0% aan de mensen zelf is. Geef jij trouwens meer geld uit doordat je weet dat het over een jaar minder waard is?
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:38 schreef McCarthy het volgende:
inflatie is gewoon nodig, anders zou een brood over 100 jaar 0,00000001 euro kosten
0% is geen deflatie. Het brood zou mogelijk dus evenveel blijven kosten in euro's. Naja, en zelfs al zou het een miljardste euro kosten dan heb je het over de deelbaarheid van het geld, die munten zouden best geslagen kunnen worden
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:59:09 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28630979
de overheid moet geld sparen voor slechte tijden. Dus geen schuld, maar een spaarrekening. Verder zou men de goudvoorraad kunnen vergroten om in geval van oorlogen en andere rampspoed voldoende middelen te hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28662408
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wij hebben meer leningen aan het buitenland verstrekt, dan het buitenland aan ons. De staatsschuld is dus wel degelijk een volledige binnenlandse aangelegenheid.
Nee dat is het niet. Dat het buitenland al leningen heeft wil al zeggen dat het geen binnenlandse aangelegenheid is.
quote:
[..]

Dus? Dat geld wordt door de oudjes weer netjes de economie ingepompt.
Dus? We kunnen ook allemaal 100% belasting betalen, volgens jou wordt het toch wel weer in de economie gepompt.

Erg efficient is het niet, om nog maar te zwijgen of het wel zo netjes is.
quote:
[..]

Was het maar zo simpel
Zo simpel is het toch echt voor het grootste deel.

We betalen elk jaar miljarden aan rente over de stattschuld. Als we die niet hoeven te betalen dan kunnen de belastingen en heffingen gewoon omlaag.
pi_28662570
Ik heb mij altijd afgevraagd waar de geldstromen heengaan, het lijkt wel een zwart gat waar het in verdwijnt. Ik zou zelf bezuinigen op megaprojekten die zo duur zijn dat ze nooit winstgevend kunnen worden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:27:22 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28662686
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mjah, het is de afweging tussen sparen en uitgeven, waarbij het bij 0% aan de mensen zelf is. Geef jij trouwens meer geld uit doordat je weet dat het over een jaar minder waard is?
Ik ben geen bedrijf of overheid. Mijn situatie is overigens ook niet erg representatief.
pi_28699145
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Dat het buitenland al leningen heeft wil al zeggen dat het geen binnenlandse aangelegenheid is.
Het buitenland is onze overheid meer schuldig dan onze overheid aan het buitenland moet betalen. Er gaat door de staatsschuld dus, per saldo (en daar gaat het om!), dus geen geld naar het buitenland en derhalve is de staatsschuld een puur binnenlandse aangelegenheid.

En als je dit nou nog niet snapt, zul je het dus wel nooit snappen...
quote:
Dus? We kunnen ook allemaal 100% belasting betalen, volgens jou wordt het toch wel weer in de economie gepompt.

Waarom we geen 100% belasting, maar minder betalen, heeft niet te maken met de geldstromen in de economie, maar de bestedingsdoelen en ons politieke stelsel. We zijn nu immers geen communistisch land, waar de overheid zelfs het brood en de melk voor de burger regelt.
quote:
Erg efficient is het niet, om nog maar te zwijgen of het wel zo netjes is.
Ik pleit dan ook nergens voor een 100% belasting. Feit blijft wel dat het geld blijft rondgaan in de Nederlandse economie. Efficientcy en netheid zijn irrelevante details voor dit specifieke vraagstuk.
quote:
Zo simpel is het toch echt voor het grootste deel.

We betalen elk jaar miljarden aan rente over de stattschuld. Als we die niet hoeven te betalen dan kunnen de belastingen en heffingen gewoon omlaag.
Klinkt leuk, maar om de staatsschuld af te lossen hebben we een paar honderd miljard nodig. Hoe wil je die betalen? Belastingen omhoog en nog meer bezuinigen?

Hoe stel jij je dat voor: de schulden van je ouders te betalen, vervolgens nog eens Nederland schuldenvrij te houden voor je kids, de pensioenen van je ouders te gaan financieren en vervolgens ook nog een centje te vinden om je eigen pensioentje te financieren, laat staan gedurende al die tijd ook nog gewoon te kunnen leven??

Laten die kids van ons ook maar gaan werken en meebetalen aan dit land
pi_28814429
quote:
Op maandag 11 juli 2005 08:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het buitenland is onze overheid meer schuldig dan onze overheid aan het buitenland moet betalen. Er gaat door de staatsschuld dus, per saldo (en daar gaat het om!), dus geen geld naar het buitenland en derhalve is de staatsschuld een puur binnenlandse aangelegenheid.
En als je dit nou nog niet snapt, zul je het dus wel nooit snappen...
Zucht

Dat het buitenland al een aandeel er in heeft zegt al direct dat het geen Binnelandse aangelegenheid is.
quote:
[..]

Waarom we geen 100% belasting, maar minder betalen, heeft niet te maken met de geldstromen in de economie, maar de bestedingsdoelen en ons politieke stelsel. We zijn nu immers geen communistisch land, waar de overheid zelfs het brood en de melk voor de burger regelt.
En bejaarden spekken is natuurlijk een erg nuttig doel.

Nergens zoveel bestedingsdoelen mee als met 100% belasting.

Je moet trouwens eens weten wat de overheid voor invloed heeft op jouw eetgedrag. je zou er versteld van staan.
quote:
[..]

Ik pleit dan ook nergens voor een 100% belasting. Feit blijft wel dat het geld blijft rondgaan in de Nederlandse economie. Efficientcy en netheid zijn irrelevante details voor dit specifieke vraagstuk.
Dat zijn ze dus niet. Afbetaling van de staatschuld is sterk afhankelijk van BNP. Inefficiente economie draagt niet bij aan een hoger BNP.
quote:
[..]

Klinkt leuk, maar om de staatsschuld af te lossen hebben we een paar honderd miljard nodig. Hoe wil je die betalen? Belastingen omhoog en nog meer bezuinigen?

Hoe stel jij je dat voor: de schulden van je ouders te betalen, vervolgens nog eens Nederland schuldenvrij te houden voor je kids, de pensioenen van je ouders te gaan financieren en vervolgens ook nog een centje te vinden om je eigen pensioentje te financieren, laat staan gedurende al die tijd ook nog gewoon te kunnen leven??

Laten die kids van ons ook maar gaan werken en meebetalen aan dit land
Staatschuld betaal je niet alleen af door overschotten maar reduceer je tevens door economishe groei.

Die ouderen hebben ook het meest geprofiteerd van de staatsschuld, laat ze zelf ook maar het grootste deel zelf terugbetalen.

Hoe denk jij straks nog die staatschuld te betalen, als je eerst al dik voor je ouders hun pensioen hebt betaald, daarna nog de vergrijzing mag betalen, je kinderen te financieren, en dan nog eens de staatsschuld aflossen met de verslechterde economie?
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:55:37 #38
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_28815062
Waarom negeert bijna iedereen het feit dat het afbetalen de money supply in gevaar brengt en dat economische groei niet voor altijd haalbaar is, wat er op neer komt dat dit schuldensysteem niet echt veilig is...
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:25:20 #39
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28816141
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:27 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben geen bedrijf of overheid. Mijn situatie is overigens ook niet erg representatief.
Jouw situatie is in ieder geval representatief voor jezelf en hoogstwaarschijnlijk voor een hoop Nederlanders. Daarnaast draai je om de vraag heen. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik niet meer uit ga geven als ik weet dat de inflatie een procent hoger of lager zal zijn.

Komt bij, wat ik ook al tegen gorgg zei, dat het voor sommige instanties en mensen zeer voordelig uitpakt en voor anderen juist nadelig. Het is een systeem wat de ene consequent bevoordeelt en de andere consequent benadeelt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:27:44 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28816238
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:55 schreef OpenYourMind het volgende:
Waarom negeert bijna iedereen het feit dat het afbetalen de money supply in gevaar brengt en dat economische groei niet voor altijd haalbaar is, wat er op neer komt dat dit schuldensysteem niet echt veilig is...
Wat stel je dan voor? Afschaffen van de centrale bank of het uitgeven van zgn. schuldenvrij geld door de overheid ?
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:33:25 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28816419
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Komt bij, wat ik ook al tegen gorgg zei, dat het voor sommige instanties en mensen zeer voordelig uitpakt en voor anderen juist nadelig. Het is een systeem wat de ene consequent bevoordeelt en de andere consequent benadeelt.
Voor welke mensen en instanties pakt het voordelig uit?
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:35:48 #42
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28816488
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voor welke mensen en instanties pakt het voordelig uit?
Degenen die als eerste wat merken van de geldgroei. Dus overheden en banken, maar met name de overheid.
  donderdag 14 juli 2005 @ 23:47:58 #43
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_28816824
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Afschaffen van de centrale bank of het uitgeven van zgn. schuldenvrij geld door de overheid ?
Ik stel helemaal niks voor, ik observeer alleen maar (zowel hier als in "the real world").

Aangezien heel veel gewoon blijven praten over het aflossen van de schulden en dat die schulden niet zo'n probleem zijn, merk ik op dat het probleem genegeerd wordt.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 15 juli 2005 @ 00:37:01 #44
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28818212
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:47 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Ik stel helemaal niks voor, ik observeer alleen maar (zowel hier als in "the real world").

Aangezien heel veel gewoon blijven praten over het aflossen van de schulden en dat die schulden niet zo'n probleem zijn, merk ik op dat het probleem genegeerd wordt.
Ok, ja, dat is een probleem. Al valt het in Europees verband wel mee, aangezien we als Nederland alles af zouden kunnen lossen zolang andere landen schulden houden.
pi_28824826
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ok, ja, dat is een probleem. Al valt het in Europees verband wel mee, aangezien we als Nederland alles af zouden kunnen lossen zolang andere landen schulden houden.
Waar wil je dat mee financieren?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:58:07 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28862849
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:11 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Waar wil je dat mee financieren?
Belastingsgeld uiteraard, al lijkt dat vooralsnog weinig reeel.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 18:01:58 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28862925
we kunnen de staatsschuld in principe in 1 jaar aflossen. de staatsschuld is zon 66% van het bnp?

gewoon een jaar lang ff de broekriem aantrekken en al dat geld aflossen. Laat de overheidsdiensten en alle andere geldverkwisting maar gewoon een jaartje stoppen behoudens het absoluut noodzakelijke. Met het geld dat over is is dat prima te doen. Alle ambtenaren krijgen een jaar lang eten uit de gaarkeukens, maar geen salaris.

Ik weet zeker dat je als je de periode kort houdt (1 jaar) en je daarna ook van alle shulden afbent je in de jaren darna weer wat extra's kunt doen, omdat je geen renetelasten meer hoeft te betalen als overheid zijnde.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28863818
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Belastingsgeld uiteraard, al lijkt dat vooralsnog weinig reeel.
Voor het eerst dat ik lui van de rechterkant hoor om de economie compleet lam te leggen met onzinnige belastingverhogingen. Dacht dat dat toch altijd een linkse traditie was
  zaterdag 16 juli 2005 @ 18:45:57 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28863921
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:39 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik lui van de rechterkant hoor om de economie compleet lam te leggen met onzinnige belastingverhogingen. Dacht dat dat toch altijd een linkse traditie was
Ik spreek niet over belastingverhoging. Wel lezen he.
pi_28864005
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik spreek niet over belastingverhoging. Wel lezen he.
Nou, mr. smartass, als 't niet uit belastingverhogingen komt, waar moet 't dan vandaan komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')