Ik ook niet, zelfs niet als ze Hollands praten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:36 schreef Monus het volgende:
Ik vind het limburgs niet te verstaan.
De oorsprong weet ik niet. Men heeft me vertelt dat het is om de vraag te markeren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Monus, weet jij wat de oorpsrong is van die omgekeerde vraag- en uitroeptekens? En wat betekenen ze precies? Kondigen ze een vraag/uitroep aan?
Voor zover ik weet is dat gewoon de vragende vorm..quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Monus, weet jij wat de oorpsrong is van die omgekeerde vraag- en uitroeptekens? En wat betekenen ze precies? Kondigen ze een vraag/uitroep aan?
Ah, okee.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:40 schreef Monus het volgende:
De oorsprong weet ik niet. Men heeft me vertelt dat het is om de vraag te markeren.
ŋDit is de vraag?
Maar ik heb nooit spaanse lessen gehad.
Ik heb er 3 jaar gewoont. En ik zal er ook nooit meer willen wonen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ook niet, zelfs niet als ze Hollands praten.
Waar heb je nog niet gewoond?quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:42 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik heb er 3 jaar gewoont. En ik zal er ook nooit meer willen wonen.
Ik kan me er iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:42 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik heb er 3 jaar gewoont. En ik zal er ook nooit meer willen wonen.
suc6!quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:01 schreef Reya het volgende:
Ik ga vanavond proberen te internetten op mijn notebook
Het waarom heeft met verschilende zaken te maken. Ik leerde spanje kennen door mijn eerste spaanse vriendin die 1 1/2 jaar in nederland was en ik later voor een tijdje in spanje opgezocht hebt. De warmte die ik daar van mensen gekregen heb en de simpele manier waarop ze leven nemen sprak me zeer aan. Hoewel ik daar pas achterkwam toen ik weer terug in nederland was.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, okee.
Waarom en wanneer ben je eik naar Spanje vertrokken?
En je hebt nu wel voldoende inkomen om goed van te leven?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:04 schreef Monus het volgende:
Ik vind het leuk in spanje omdat ik me hier vrij voel en mijn eigen leven kan leiden.
Hmmm, je motivatie kan ik me goed voorstellen. Alhoewel ik niet weet hoe ingrijpend een permanente emigratie isquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:04 schreef Monus het volgende:
[..]
Het waarom heeft met verschilende zaken te maken. Ik leerde spanje kennen door mijn eerste spaanse vriendin die 1 1/2 jaar in nederland was en ik later voor een tijdje in spanje opgezocht hebt. De warmte die ik daar van mensen gekregen heb en de simpele manier waarop ze leven nemen sprak me zeer aan. Hoewel ik daar pas achterkwam toen ik weer terug in nederland was.
Ik was nederland ook behoorlijk zat dus ik ben een jaar later op mij zelf weer naar malaga gegaan om te kijken of ik daar iets kan opbouwen (Ik heb eerst een opleiding systeem beheer gedaan). Het was moeilijk om daar iets te verdienen dus heb ik een aantal internet sites gebouwd om geld mee te verdienen. Ik ben na een jaar terug gegaan naar nederland om verder te werken aan de sites. Na een jaar ben ik weer terug gegaan naar spanje omdat ik me erg kloten voelde in nederland. De laatste keer dat ik weer naar spanje vertrok is op 18 jan 2002 met de euro wissel.
Ik vind het leuk in spanje omdat ik me hier vrij voel en mijn eigen leven kan leiden.
Hmmm, ik denk dat veel mensen er wel eens over nadenken. Maar het is best een traject dat je moet afleggen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:13 schreef Alicey het volgende:
Ik heb er ook wel aan zitten denken Nederland te verlaten, maar ik vraag me af hoe zuiver mijn motivatie is.. Iedere locatie heeft denk ik wel zijn voor- en nadelen.
maar wel een betere provinciequote:Op woensdag 6 juli 2005 17:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De enige reden waarom ik ooit Nederland zou willen verlaten is het weer. Op dat na, kan ik me gewoon geen beter land bedenken om in te wonen...
Noord-Holland de beste!quote:
er zijn iig 4 Noord-Hollanders hierquote:
En dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De enige reden waarom ik ooit Nederland zou willen verlaten is het weer. Op dat na, kan ik me gewoon geen beter land bedenken om in te wonen...
Overtuig mee eens van de voordelen van Spanje (Malaga) t.o.v. Nederlandquote:
Genoeg inkomen om op een normale manier te leven.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je hebt nu wel voldoende inkomen om goed van te leven?
Nee, ik vind nederland niet echt een vrij land. Je wordt behoorlijk gepuched om een bepaald leven te leiden.quote:Ik welk opzicht voelde je je in NL niet vrij / kon je er niet je eigen leven leiden?
Spanje heeft zeker ook zijn nadelen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:13 schreef Alicey het volgende:
Ik heb er ook wel aan zitten denken Nederland te verlaten, maar ik vraag me af hoe zuiver mijn motivatie is.. Iedere locatie heeft denk ik wel zijn voor- en nadelen.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:30 schreef qu63 het volgende:
http://www.ebaumsworld.com/flash/diplomacy.html
Wat voor manier dan? Ik merk daar niks van. Ik leef gewoon zoals ik wil...quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:37 schreef Monus het volgende:
Nee, ik vind nederland niet echt een vrij land. Je wordt behoorlijk gepuched om een bepaald leven te leiden.
Moeilijk te vertellen, heeft voor een deel te maken met de fasistische achtergrond. Problemen met mishandeling van vrouwen in huis (iets van de laatste jaren, vorig jaar meer dan 400 doden). De haat tegenover quiri's (blanke buitenlanders, westerlingen) die ik wel een beetje begrijp.quote:
mja...ik ook...althans...dat denk ikquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat voor manier dan? Ik merk daar niks van. Ik leef gewoon zoals ik wil...
wat begrijp je er aan ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:48 schreef Monus het volgende:
die ik wel een beetje begrijp.
Bijna alle kustplaatsen hier heeft meer (rijke) buitenlanders dan spanjaarden. Men krijgt het gevoel dat alle plekken door buitenlanders wordt overgenomen. Ook is in veel gebieden engels de voertaal geworden.quote:
maar hoezo dan tegen buitenlanders/westerlingen? Zij zijn toch net zo westers als wij? of zit ik daar erg ver naast?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:54 schreef Monus het volgende:
[..]
Bijna alle kustplaatsen hier heeft meer (rijke) buitenlanders dan spanjaarden. Men krijgt het gevoel dat alle plekken door buitenlanders wordt overgenomen. Ook is in veel gebieden engels de voertaal geworden.
dus dan begrijp je ook dat mensen in Nederland wat tegen turken en marokkanen hebben ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:54 schreef Monus het volgende:
[..]
Bijna alle kustplaatsen hier heeft meer (rijke) buitenlanders dan spanjaarden. Men krijgt het gevoel dat alle plekken door buitenlanders wordt overgenomen. Ook is in veel gebieden engels de voertaal geworden.
Fietsen IS saai.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:22 schreef Doffy het volgende:
De Tour wordt saai... ik hou niet van massasprints. Het wordt tijd voor de bergen!
Dat vind ik toch wel een andere zaak.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dus dan begrijp je ook dat mensen in Nederland wat tegen turken en marokkanen hebben ?
zo'n emigratie is inderdaad wel ingrijpend, je moet er wel open voor staan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, je motivatie kan ik me goed voorstellen. Alhoewel ik niet weet hoe ingrijpend een permanente emigratie is
quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het regent hier pijpenstelen.Echt heel hard.
Dat komt bij ons vandaanquote:Op woensdag 6 juli 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het regent hier pijpenstelen.Echt heel hard.
Morgenochtend pas. Maar dan ben ik ook echt weg weg.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Haussie! Ben je nog niet weg dan?
En waar gaat de reis heen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Morgenochtend pas. Maar dan ben ik ook echt weg weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |