Beter neem je ook anti-diarreepillen mee. Ik spreek uit ervaring.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:12 schreef MeuL het volgende:
* MeuL gaat trouwens naar Egypte..
Vermeld je vaccinatie en vakantieland![]()
Ok. Colombia. Geen vaccinatie, heb ik vorig jaar al gehad (Gele koorts).quote:
Haal in Egypte anti-diaree pillen, je bent 1 dag ziek daarna niet meer en heb je nergens last van.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:12 schreef MeuL het volgende:
* MeuL gaat trouwens naar Egypte..
Vermeld je vaccinatie en vakantieland![]()
Op het resort zelf zal het wel meevallen, hoewel je het nooit zeker weet. Ik nam meestal geen sla, soft-ijs en dergelijke, omdat daar soms kraanwater voor gebruikt wordt en dat is in elk geval ongeschikt om te drinken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:52 schreef MeuL het volgende:
Oi geld dat voor heel Egypte? Ik zit aan de rode zee,.. danwel op een resort All-Inclusive, geld dat ook voor het eten en drinken etc. wat ze op zo'n resort serveren?
En hoe is het gesteld met het drinkwater ?
Drinkwater uit flessen is goed. Al het overige water zou ik mijden, net als fruit bij stalletjes tenzij je het zelf kunt schillen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:52 schreef MeuL het volgende:
Oi geld dat voor heel Egypte? Ik zit aan de rode zee,.. danwel op een resort All-Inclusive, geld dat ook voor het eten en drinken etc. wat ze op zo'n resort serveren?
En hoe is het gesteld met het drinkwater ?
Softijs is niet zo'n heeeeeeel ramp, wel als je er op 1 avond 15 eetquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Op het resort zelf zal het wel meevallen, hoewel je het nooit zeker weet. Ik nam meestal geen sla, soft-ijs en dergelijke, omdat daar soms kraanwater voor gebruikt wordt en dat is in elk geval ongeschikt om te drinken.
Tja, het is ook een kwestie van geluk hebben. Ik kan ook vrij veel hebben, maar op de laatste dag van de vakantie was het toch raak. Maar met behulp van de goede pilletjes was het ook zo weer over, dus het heeft mijn vakantie toen niet verpest. Integendeel, de vakantie naar Egypte was echt een superreis.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:48 schreef MeuL het volgende:
Hmm, thanks voor de Tips, ik zal erop letten
Gelukkig kan m'n maag over het algemeen wel aardig wat hebben dus het zal wel goed komen als ik op de bovengenoemde zaken let..
niet altijd. kijk dat even na:)quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:54 schreef Dleg het volgende:
ik moet nog denk ik....
maar die kosten kun je toch declareren bij je verzekeringsmaatschappij??
Hoelang blijft zo'n vaccinatie in je lichaam?quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:24 schreef renz0r het volgende:
Lombok
Ben al ingeent. Mevrouw van de GGD zij wat ik allemaal nodig had. De helft van de inentingen had ik nog van China en Malesie
Als je een serie hebt gehad van 2 of 3 (verschilt per vaccin) dan kan het tot 15 jaar bescherming bieden (over het algemeen)quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:29 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Hoelang blijft zo'n vaccinatie in je lichaam?
heb die 2 spuiten ook gehad.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:12 schreef Ender_W het volgende:
Ik hoor ook bij de vele mensen die gevaccineerd zijn met DTP en Hep. A. Ik ga dus ook naar Turkije over een iets meer dan een week, Lekker w2 weken kusadasi.
Nog een ander vraagje, zijn er toevallig mensen die na die 2 prikken last van hun arm hebben? Ik ben gisterochtend volgespoten en heb er nog steeds last van. Als ik mijn hand rond schouderhoogte krijg doet het behoorlijk pijn. Komt het meer voor of ben ik de enige?
Te laat voor een langdurige?? Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:32 schreef akkien het volgende:
dtp heb ik nog (is nog tot volgend jaar geldig) en hepatitis a heb ik van de week gehaald. Ik ga naar turkije toe.
(heb zo;n hep a gehaald die maar 3 maanden geldig is omdat ik te laat was voor de langdurige, maar deze moest in mn kont==> is minder fijn dan je bovenarm)
geen mickey mouse pleister?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:49 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb vorig jaar voor Zuid Afrika alleen een DTP gahaald.
[afbeelding]
die langdurige moet je minimaal 2 weken voor vertrek halen en ik ga volgende week zaterdag al weg.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:45 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Te laat voor een langdurige?? Hoe bedoel je dat?
(ik was nog geen 2 weken voor vertrek en heb een langdurige gehad, althans, ik moest binnen een jaar weer en dan had ik 15 jaar bescherming)
Neequote:
Voor turkije is het ook onzin.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:12 schreef APK het volgende:
Ik ben een keer of 5 naar Turkije geweest, maar ik heb nooit prikken gehaald.
Wist niet eens dat dat moest.
Voor Thailand wel DTP en Hepatitus A.
neehoor, turkije heeft een verhoogd risico, een aangezien ik nogal vaak in een ziekenhuis vanwege mn studie kom leek het me zowieso wel handig om niet een of andere besmettelijek ziekte mee te gaan nemen.quote:
Voor de normale vakantie ganger is het totaal niet nodig.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:39 schreef akkien het volgende:
[..]
neehoor, turkije heeft een verhoogd risico, een aangezien ik nogal vaak in een ziekenhuis vanwege mn studie kom leek het me zowieso wel handig om niet een of andere besmettelijek ziekte mee te gaan nemen.
misschien moet jij je dan eens gaan verdiepen in de manieren waarop hepatitis a wordt overgedragen, dan zeg je wel wat anders.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Voor de normale vakantie ganger is het totaal niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |