Helemaal niet gek hoorquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:38 schreef Chanty het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Fuji S602Zoom het bos in getogen op zoek naar wilde beesten om de macrostand op uit te proberen en het handmatig focussen![]()
So be niceIk ben nog maar een beginner
hele mooie foto's vooral die laatstequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 06:55 schreef UncleScorp het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nr 2quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 06:55 schreef UncleScorp het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die fotos zijn echtquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:58 schreef UncleScorp het volgende:
Gezien de positieve reacties gooi ik er nog enkele bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die combinatie heb ik ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
Sony DFC828 met Raynox DCR250 macrolens erop
Nou eerst moet ik dan weer zeggen dat ik jouw foto's steeds fantastisch vindquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
die combinatie heb ik ook
moet je met toch ff vertellen hoe je die extreme close up van die vlieg hebt gemaakt? Hoe ver stond je daarvanaf en wat waren je instellingen? Zo dichtbij kom ik nl. niet, je hebt 'm uiteraard gecropt want de vignettering met die 250 is verschrikkelijk
Ik doe het zo.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe kunnen jullie zo dicht bij die beestjes komen zonder dat ze weg vliegen/lopen/springen/rennen??
Hah geen idee!, nee dat is de mist. Het was echt een misty morgen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Je moest eens weten hoeveel beestjes gevlogen zijn als je net je lens in focus hebt't Is voornamelijk een kwestie van geduld.
Mooie serie Johand! Die druppels geven een speciaal effect. En wat is dat voor blauwe rups?
Wow thnx! Dat wist ik niet eens, ik zal het eens uitproberenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou eerst moet ik dan weer zeggen dat ik jouw foto's steeds fantastisch vind![]()
Ivm die vlieg ... je hebt achteraan toch dat knopje met dat vergrootglas, dat dus ook aanzetten
En hij is niet gecropped dus wss goed ingezoomed
Ik fotografeer in principe altijd op 'M' Bij macro's hanteer ik een vrij klein diafragma want in combinatie met die 250 heb je anders last van een heel klein scherpteveld. De foto's van de spin zijn ingeflitst. Wel met een hele constructie van een gevouwen papiertje om de flitser want zelfs op -f flitst dat ding nog veel te fel vind ik.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
Weeral nice pics dudes![]()
@Puckzzz ... wat mij steeds opvalt bij jouw foto's is dat jij meestal een goede, grote focus hebt ... overal veel scherpte ... bij mij is het scherpte-gedeelte precies beperkter ?
Doe je daar iets speciaals voor ?
als je last van een blauwe of gele waas hebt moet je even je witbalans controleren, dat is een klein knopje linksvoor je sluiterknop. houdt die ingedrukt en draai aan je wieltje voor de juiste instelling. Wanneer je foto nog iets te licht of donker is pak je dat knopje rechtsvoor je sluiterknop, daar kan je de zogenaamde OEV instellen naar - of + dat is over- of onderbelichten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:24 schreef UncleScorp het volgende:
Ik fotografeer momenteel nog steeds onder AUTO![]()
Ik heb nog veel te leren ...
Ik had idd al gelezen ivm aanpassen van het diafragma om meer detail te krijgen. Ik denk dat ik ook al es de M geprobeerd heb, maar dan kwam er precies altijd een blauwe schijn ?
Ik zoek dus nog steeds de ideale tip om meer detail te verkrijgen![]()
Dat fenomeen zullen de meeste hier wel kennen jaquote:
Succesquote:Op maandag 10 oktober 2005 09:47 schreef UncleScorp het volgende:
Ok ga ik zeker es uittesten thuis !
Heb je toevallig nog sites met tips ofzo ?
Dus fotograferen onder M (met de nodige aanpassingen) zou mij dus meer detail moeten geven bij mijn macrofoto's ?
En het vergrootglasje al es geprobeerd ?
Idd damn insects
Volgende keer pin ik ze vast verdorie
Hey fonds, leuk en komt bekend voor, tis een leuk tuintje....zal ut de zelfde zijnquote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:27 schreef _Fonz het volgende:
Mja, wat croppen zou geen kwaad kunnen. Is trouwens uit de losse hand gedaan met een Canon Powershot A80, met standaard lens.
Was @ Dierentuin Emmen, vlindetuin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |