in theorie in de praktijk vaak nietquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:39 schreef Slarioux het volgende:
Je hebt wettelijk een jaar recht op garantie.
In de praktijk ook altijd, desnoods via de rechter.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:47 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
in theorie in de praktijk vaak niet
Als ik daar ooit in zou kunnen loggen...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:38 schreef Little_Meanie het volgende:
gewoon hier http://depot.info.apple.com/ipod/
waarom kan je daar niet inloggenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Als ik daar ooit in zou kunnen loggen...
Maar de kansen dat ik dit apparaat gewoon vergoed zou krijgen, zodat ik weer bij gerenommeerde bedrijven mijn apparatuur kan komen, zijn dus nihil?
fabrikanten gebruiken gewoon constructies die perfect wettelijk zijn maar waardoor je minder garantie krijgt, kan je niks aan doenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
In de praktijk ook altijd, desnoods via de rechter.
Hel klinkt heel laf, maar nu doet ie het welquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:54 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
waarom kan je daar niet inloggen
gewoon serienummer ingeven
Je hebt het ding bij It's gekocht, dus je kunt zowieso bij It's terecht voor de garantie.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:34 schreef Kleibintje het volgende:
Ik heb eind april een iPod gekocht, ondertussen werkt hij niet meer. Ik heb via de website van Apple <knip>
Nu wil ik het liefst teruggaan naar It's
over welke iPod gaat het eigenlijk en hoe komt het dat hij plots kapot is?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:04 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Hel klinkt heel laf, maar nu doet ie het wel![]()
Punt is voor mij ook gewoon de manier waarop ik geschoffeerd ben over de telefoon, ik had niet echt het gevoel dat ik geholpen / serieus genomen werd, met zulke bedrijven heb ik liever niks van doen.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
fabrikanten gebruiken gewoon constructies die perfect wettelijk zijn maar waardoor je minder garantie krijgt, kan je niks aan doen
4G 40Gb.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:27 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
over welke iPod gaat het eigenlijk en hoe komt het dat hij plots kapot is?
http://www.ipodlounge.com(...)new-ipod-users-ipod/quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:39 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
4G 40Gb.
Ik had al enige tijd problemen ermee dat ie lange DJ mixen niet door wilde spelen, maar er ineens mee kapte en aan de volgende mix wilde beginnen, waar ie dus volledig vastklapte. Omdat ik toen niet meteen tijd had om me er over te buigen heb ik maar gewoon een beetje losse nummers en albums geluisterd.
Totdat daar ook een probleem mee ontstond: ineens wilde ie niet meer spelen en sindsdien doet ie niks meer. Krijg ik dat mapje met uitroepteken. Ik heb dus op de site van Apple gekeken wat dat precies betekende en wat er aan te doen. Ik heb dat toen ook allemaal geprobeerd. Waarna ik dus dat gedoe met Apple kreeg.
Wat het aansluiten op de pc betreft: Eerst bevriest het hele systeem voor een kwartier ofzo, waarna ik in verkenner of waar dan ook niet de iPod kan zien. Daar loopt ie ook vast voor weer een tijd. Hij geeft me dan een melding dat ie moet formatteren, ik klik dus ja, maar daar loopt ie dus volledig vast en doet de pc niks meer.
Kortom: Ik kan er weinig mee.
En ondertussen heeft dit gedoe me wel genoeg moeite gekost, zeker omdat er nog wel meer dingen waren aan de iPod die me niet zo erg bevielen.
Ja? Waar staat dat?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:39 schreef Slarioux het volgende:
Je hebt wettelijk een jaar recht op garantie.
Dat zou betekenen dat er verschil is tussen wat de wet maximaal aan garantie vereist en wat de consument in de praktijk toekomt. Dat verschil is er echter niet omdat de wet op zichzelf niet zoveel zegt over garantie. De wet bepaalt dat de consument een fatsoenlijk apparaat geleverd moet krijgen. Dat ziet dus op de verhouding tussen consument en verkoper (zoals rally al terecht aangeeft). Over de verhouding tussen fabrikant en consument zegt de wet al helemaal niet veel. Dat gaat niet verder dan produktaansprakelijkheid, voorzover de fabrikant een produkt in het verkeer brengt dat gevaar voor personen of zaken oplevert (heel oppervlakkig omschreven).quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
fabrikanten gebruiken gewoon constructies die perfect wettelijk zijn maar waardoor je minder garantie krijgt, kan je niks aan doen
Bedankt voor de links, maar er staat helaas niet echt nieuws/nuttigs voor mij in. Maargoed, ik krijg in ieder geval een doosje van Apple toegestuurd waar ik mijn iPod in kan opsturen. Als ik een nieuwe krijg/reparatie kan ik altijd nog besluiten me ervan te ontdoen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:59 schreef Dauthi het volgende:
[..]
http://www.ipodlounge.com(...)new-ipod-users-ipod/
http://www.ipodlounge.com(...)od-power-users-ipod/
Lees die 2 nog maar is door als je dat nog niet had gedaan. staat veel info in.
http://www.ipodlounge.com(...)/all-things-4g-ipod/
Lees art. 6a boek 7 BW nog eens goed.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:03 schreef Argento het volgende:
Over de verhouding tussen fabrikant en consument zegt de wet al helemaal niet veel. Dat gaat niet verder dan produktaansprakelijkheid, voorzover de fabrikant een produkt in het verkeer brengt dat gevaar voor personen of zaken oplevert (heel oppervlakkig omschreven).
Trouwens je hebt volgens de Nederlandse wet, 6 maanden Kassa Garantie. De winkelier zal moeten aantonen dat ie het ding is dus niet kapot aan jou heeft verkocht en of de schade die er is opgelopen buiten jou schuld is. En dan heb je dus recht op een nieuwequote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:14 schreef Kleibintje het volgende:
[..]
Bedankt voor de links, maar er staat helaas niet echt nieuws/nuttigs voor mij in. Maargoed, ik krijg in ieder geval een doosje van Apple toegestuurd waar ik mijn iPod in kan opsturen. Als ik een nieuwe krijg/reparatie kan ik altijd nog besluiten me ervan te ontdoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |