abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:34:52 #1
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28526848
Ik heb eind april een iPod gekocht, ondertussen werkt hij niet meer. Ik heb via de website van Apple geprobeerd het probeem zelf op te lossen, helaas lukte dit niet. Ik heb me ook een paar keer geprobeerd te registreren op de site zodat ik daar hulp ed kon vragen. Dit mislukte volledig omdat de 'awardwinning' site van Apple niet wilt dat ik inlog.

Nu heb ik gistermorgen met Apple aan de lijn gehangen, dit gesprek duurde al met al ruim 20 minuten, en dat zonder resultaat. Naast het hele kleine beetje hulp dat ze me hebben geboden, is me geprobeerd een Applecare programma te verkopen, heb ik meerdere casenummers gekregen, moet ik even naar Rhenen op en neer rijden omdat daar een Apple reparatiegebeuren zit, moet ik om obscure garantieredenen mijn aankoopbewijs opsturen, en zo nog wel meer onnozelheden. Kortom: Apple kan me in de stront zakken, excusez le mot.

Nu wil ik het liefst teruggaan naar It's om dat ding weer aan hun kwijt te kunnen, en een kwaliteitsspeler te kopen, bij It's of ergens anders, ik wil dus het liefst mijn geld terug. Zullen ze dit doen of alleen reparatie / een nieuwe aanbieden? Ik zit overigens nog gewoon binnen de 90 dagen garantie, dus dat is het probleem zeker niet. Maar wat kan ik precies verwachten?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:38:07 #2
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_28526974
als je hem eind april aangekocht hebt kan je nog genieten van de 90 dagen garantie
gewoon hier http://depot.info.apple.com/ipod/ kijken en je iPod wordt opgehaald en je krijgt gratis een nieuwe
top service!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:39:09 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_28527019
Je hebt wettelijk een jaar recht op garantie.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:41:50 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_28527132
Twee jaar.

Nieuwe doen ze waarschijnlijk niet zo snel, ze zullen het ding wel eerst proberen te laten repareren. Ben je hem een paar weken kwijt.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:43:06 #5
39333 Zelva
pi_28527179

[ Bericht 100% gewijzigd door Zelva op 05-07-2005 21:43:30 ]
pi_28527356
Gekocht van Romero H?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:47:19 #7
59332 Little_Meanie
pi_28527359
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:39 schreef Slarioux het volgende:
in theorie in de praktijk vaak niet
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:53:18 #8
39333 Zelva
pi_28527623
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:47 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

in theorie in de praktijk vaak niet
In de praktijk ook altijd, desnoods via de rechter.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:53:33 #9
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28527633
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:38 schreef Little_Meanie het volgende:
gewoon hier http://depot.info.apple.com/ipod/
Als ik daar ooit in zou kunnen loggen...

Maar de kansen dat ik dit apparaat gewoon vergoed zou krijgen, zodat ik weer bij gerenommeerde bedrijven mijn apparatuur kan komen, zijn dus nihil?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:54:01 #10
37887 Dauthi
Progressive
pi_28527656
Raar toen ik 3 jaar mijn iPod haalde, (hij werkt nog steeds maar had wel een oplapbeurt van repod.nl nodig deze week:P), en ik de eerste keer een volledige vastloper had kreeg ik gewoon een nieuwe van de Bijenkorf. Toentertijd was het dus de grap om ff je play en menu knop tegelijk in te drukken en vast te houden voor enkele seconden totie zich resette.

Ik zou zeggen check het forum van apple nog ff en ipodlounge.com er is voor elk probleem een oplossing.

(inloggen is trouwens hier geen probleem )
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:54:46 #11
59332 Little_Meanie
pi_28527688
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Als ik daar ooit in zou kunnen loggen...

Maar de kansen dat ik dit apparaat gewoon vergoed zou krijgen, zodat ik weer bij gerenommeerde bedrijven mijn apparatuur kan komen, zijn dus nihil?
waarom kan je daar niet inloggen
gewoon serienummer ingeven
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:56:15 #12
59332 Little_Meanie
pi_28527750
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

In de praktijk ook altijd, desnoods via de rechter.
fabrikanten gebruiken gewoon constructies die perfect wettelijk zijn maar waardoor je minder garantie krijgt, kan je niks aan doen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:04:15 #13
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28528084
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:54 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

waarom kan je daar niet inloggen
gewoon serienummer ingeven
Hel klinkt heel laf, maar nu doet ie het wel

Punt is voor mij ook gewoon de manier waarop ik geschoffeerd ben over de telefoon, ik had niet echt het gevoel dat ik geholpen / serieus genomen werd, met zulke bedrijven heb ik liever niks van doen.
pi_28528136
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:34 schreef Kleibintje het volgende:
Ik heb eind april een iPod gekocht, ondertussen werkt hij niet meer. Ik heb via de website van Apple <knip>
Nu wil ik het liefst teruggaan naar It's
Je hebt het ding bij It's gekocht, dus je kunt zowieso bij It's terecht voor de garantie.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:27:23 #15
59332 Little_Meanie
pi_28529097
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:04 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Hel klinkt heel laf, maar nu doet ie het wel

Punt is voor mij ook gewoon de manier waarop ik geschoffeerd ben over de telefoon, ik had niet echt het gevoel dat ik geholpen / serieus genomen werd, met zulke bedrijven heb ik liever niks van doen.
over welke iPod gaat het eigenlijk en hoe komt het dat hij plots kapot is?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:29:03 #16
39333 Zelva
pi_28529173
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

fabrikanten gebruiken gewoon constructies die perfect wettelijk zijn maar waardoor je minder garantie krijgt, kan je niks aan doen
Geef eens een voorbeeld.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:39:01 #17
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28529617
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:27 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

over welke iPod gaat het eigenlijk en hoe komt het dat hij plots kapot is?
4G 40Gb.

Ik had al enige tijd problemen ermee dat ie lange DJ mixen niet door wilde spelen, maar er ineens mee kapte en aan de volgende mix wilde beginnen, waar ie dus volledig vastklapte. Omdat ik toen niet meteen tijd had om me er over te buigen heb ik maar gewoon een beetje losse nummers en albums geluisterd.
Totdat daar ook een probleem mee ontstond: ineens wilde ie niet meer spelen en sindsdien doet ie niks meer. Krijg ik dat mapje met uitroepteken. Ik heb dus op de site van Apple gekeken wat dat precies betekende en wat er aan te doen. Ik heb dat toen ook allemaal geprobeerd. Waarna ik dus dat gedoe met Apple kreeg.
Wat het aansluiten op de pc betreft: Eerst bevriest het hele systeem voor een kwartier ofzo, waarna ik in verkenner of waar dan ook niet de iPod kan zien. Daar loopt ie ook vast voor weer een tijd. Hij geeft me dan een melding dat ie moet formatteren, ik klik dus ja, maar daar loopt ie dus volledig vast en doet de pc niks meer.

Kortom: Ik kan er weinig mee.

En ondertussen heeft dit gedoe me wel genoeg moeite gekost, zeker omdat er nog wel meer dingen waren aan de iPod die me niet zo erg bevielen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:44:56 #18
59332 Little_Meanie
pi_28529909
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld.
die constructies zijn zo ingewikkeld dat de gewone consument het niet begrijpt
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:59:42 #19
37887 Dauthi
Progressive
pi_28530632
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:39 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

4G 40Gb.

Ik had al enige tijd problemen ermee dat ie lange DJ mixen niet door wilde spelen, maar er ineens mee kapte en aan de volgende mix wilde beginnen, waar ie dus volledig vastklapte. Omdat ik toen niet meteen tijd had om me er over te buigen heb ik maar gewoon een beetje losse nummers en albums geluisterd.
Totdat daar ook een probleem mee ontstond: ineens wilde ie niet meer spelen en sindsdien doet ie niks meer. Krijg ik dat mapje met uitroepteken. Ik heb dus op de site van Apple gekeken wat dat precies betekende en wat er aan te doen. Ik heb dat toen ook allemaal geprobeerd. Waarna ik dus dat gedoe met Apple kreeg.
Wat het aansluiten op de pc betreft: Eerst bevriest het hele systeem voor een kwartier ofzo, waarna ik in verkenner of waar dan ook niet de iPod kan zien. Daar loopt ie ook vast voor weer een tijd. Hij geeft me dan een melding dat ie moet formatteren, ik klik dus ja, maar daar loopt ie dus volledig vast en doet de pc niks meer.

Kortom: Ik kan er weinig mee.

En ondertussen heeft dit gedoe me wel genoeg moeite gekost, zeker omdat er nog wel meer dingen waren aan de iPod die me niet zo erg bevielen.
http://www.ipodlounge.com(...)new-ipod-users-ipod/

http://www.ipodlounge.com(...)od-power-users-ipod/

Lees die 2 nog maar is door als je dat nog niet had gedaan. staat veel info in.

http://www.ipodlounge.com(...)/all-things-4g-ipod/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_28530673
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:39 schreef Slarioux het volgende:
Ja? Waar staat dat?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_28530792
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat er verschil is tussen wat de wet maximaal aan garantie vereist en wat de consument in de praktijk toekomt. Dat verschil is er echter niet omdat de wet op zichzelf niet zoveel zegt over garantie. De wet bepaalt dat de consument een fatsoenlijk apparaat geleverd moet krijgen. Dat ziet dus op de verhouding tussen consument en verkoper (zoals rally al terecht aangeeft). Over de verhouding tussen fabrikant en consument zegt de wet al helemaal niet veel. Dat gaat niet verder dan produktaansprakelijkheid, voorzover de fabrikant een produkt in het verkeer brengt dat gevaar voor personen of zaken oplevert (heel oppervlakkig omschreven).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:14:24 #22
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28531249
quote:
Bedankt voor de links, maar er staat helaas niet echt nieuws/nuttigs voor mij in. Maargoed, ik krijg in ieder geval een doosje van Apple toegestuurd waar ik mijn iPod in kan opsturen. Als ik een nieuwe krijg/reparatie kan ik altijd nog besluiten me ervan te ontdoen.
pi_28531458
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:00 schreef Argento het volgende:

Ja? Waar staat dat?
http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=182
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:23:32 #24
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28531702
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:03 schreef Argento het volgende:
Over de verhouding tussen fabrikant en consument zegt de wet al helemaal niet veel. Dat gaat niet verder dan produktaansprakelijkheid, voorzover de fabrikant een produkt in het verkeer brengt dat gevaar voor personen of zaken oplevert (heel oppervlakkig omschreven).
Lees art. 6a boek 7 BW nog eens goed.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:24:54 #25
37887 Dauthi
Progressive
pi_28531767
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:14 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Bedankt voor de links, maar er staat helaas niet echt nieuws/nuttigs voor mij in. Maargoed, ik krijg in ieder geval een doosje van Apple toegestuurd waar ik mijn iPod in kan opsturen. Als ik een nieuwe krijg/reparatie kan ik altijd nog besluiten me ervan te ontdoen.
Trouwens je hebt volgens de Nederlandse wet, 6 maanden Kassa Garantie. De winkelier zal moeten aantonen dat ie het ding is dus niet kapot aan jou heeft verkocht en of de schade die er is opgelopen buiten jou schuld is. En dan heb je dus recht op een nieuwe of je geld terug.
pi_28532189
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:23 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lees art. 6a boek 7 BW nog eens goed.
Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.

Een totaal overbodig artikel. Dat hele boek 7 is een juridische gruwel. Maar dat terzijde.
pi_28532339
quote:
Dat is een weergave van boek 7. Waar staat dat we met zn allen sowieso een jaar garantie op onze nieuw gekochte spulletjes hebben (laat staan zes maanden 'kassa garantie')?
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:24:51 #28
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28534432
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:33 schreef Argento het volgende:
Ja und? Daarin staat niet veel meer dan dat degene die een bepaalde garantie toezegt, die toezegging ook moet nakomen, niet tegenstaande de overige wettelijke (vorderings)rechten c.q. contractuele rechten van de koper. Dat dat ook de fabrikant kan zijn, zegt mij nog niet zoveel.

Een totaal overbodig artikel. Dat hele boek 7 is een juridische gruwel. Maar dat terzijde.
Ja und? Je schreef dat de relatie tussen consument en fabrikant niet verder wettelijk is uitgediept dan de productaansprakelijkheid, wat niet juist is. En nee, ik vind dat zeker geen "overbodig" artikel. Lees eens in Asser na waarom dat is opgenomen, ook al laat het zich wel raden welke voordelen dit artikel biedt.

Terzijds staat er niet in boek 7 BW dat we "sowieso een jaar garantie" hebben. Met de 6 maanden 'kassa-garantie' doelt hij kennelijk op het bewijsvermoeden van 7:18 BW.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sovereign op 06-07-2005 01:27:57 ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:20:26 #29
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28601890
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:24 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Trouwens je hebt volgens de Nederlandse wet, 6 maanden Kassa Garantie. De winkelier zal moeten aantonen dat ie het ding is dus niet kapot aan jou heeft verkocht en of de schade die er is opgelopen buiten jou schuld is. En dan heb je dus recht op een nieuwe of je geld terug.
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
Kan iemand dit bevestigen of aangeven waar ik me op kan beroepen als ik naar de winkel terug ga?
pi_28603285
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:

[..]
Dus volgens dit stukje wetboek heb ik er dus recht op de iPod terug te brengen en mijn geld terug te vragen?
Kan iemand dit bevestigen of aangeven waar ik me op kan beroepen als ik naar de winkel terug ga?
Volgens mij houdt dit artikel in, dat de bewijslast wordt omgedraaid. Als er binnen 6 maanden na aankoop iets mis mee gaat is het aan de winkelier (dus niet: fabrikant) te bewijzen dat het probleem door jou is veroorzaakt. I.m.h.o. staat dat niet gelijk aan het klakkeloos mogen omruilen voor een wel werkend apparaat.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:03:46 #31
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28603579
Vreemd verhaal, de service van Apple is echt top.

Ik had mijn iPod laten vallen, gevolg was dat de earphone-input ding was helemaal verbogen.
Na een telefoontje werd de dag daarop mijn iPod opgehaald en na drie dagen had ik een compleet nieuwe in huis! Terwijl het duidelijk was dat het mijn schuld was.

Ik zou 'm terug sturen als ik jou was.
pi_28605461
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Nee; de wet zegt alleen dat bij een defect binnen 6 maanden dit vermoed wordt vanaf de aankoop aanwezig te zijn geweest en dat de bewijslast dat het niet zo is dus bij de winkelier ligt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28613371
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:

Inderdaad dat ding van mij was een paar keer gevallen en deed het dus ook niet meer. Teruggestuurd en ik kreeg gewoon een nieuwe. Deze is ook nog eens zonder krassen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:59:38 #34
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_28637926
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:03 schreef dnzl het volgende:
Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een ander mp3 ding zou willen in de plaats van deze.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 01:16:37 #35
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28644089
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:59 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

Ondertussen is het me wel gelukt om hem opgestuurd te rkijgen na een hoop gedoe op die site, maar misschien dat ik gewoon een matige helpdeskmedewerker aan de lijn had? Verder was ik wel vrij pissig omdat muziek voor mij nu eenmaal vrij gevoelig ligt. Zeker het ontbreken ervan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een ander mp3 ding zou willen in de plaats van deze.
Netjes geregeld!

Nu verwacht ik van Apple ze het prima oplossen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')