Het appartement waar we zaten (Baronessa) was gewoon goed, met aardige mensen, het enige nadeel was dat de slaapbank waar ik op mocht slapen 1.80 breed was, terwijl ik toch echt 15 centimeter langer dan dat ben
![]()
Verder hebben we toch wel heel erg veel gedaan deze vakantie
![]()
:
dag 1 (zaterdag): Vertrek uit Nederland om 9.30 met International express airlines, mijn advies: NOOIT doen, wat een ongelovelijk slechte stoelen waren dat zeg
![]()
Een uur of 5 waren we in Alanya en hierna hebben we ff afgekoeld in het zwembad dat bij ons appartement zat. Tevens zijn we meteen wezen stappen, er bleken slechts zo'n 5 a 6 discotheken te zijn, en deze hadden met zijn allen afgesproken minstens 6 euro voor een biertje te vragen
dag 2 (zondag): Geen zin om wat te doen, dus hebben we de hele dag maar in het zwembad gelegen. 's avonds hadden we nog een kroegentocht. Hierbij kwamen we er weer achter dat het stappen toch wel duur was, want 120 lira (72 euro) is toch best wel veel voor 7 bacardi cola en een gewone cola.
dag 3 (maandag): Naar de hamam (turks bad) geweest, hier eerst naar de sauna, toen een schrub beurt gehad (HEEL ruw washandje), daarna nog een schuimmassage en een oliemassage.
dag 4 (dinsdag): in zwembad liggen dobberen ;D
dag 5 (woensdag): in zwembad liggen dobberen ;D Tevens had de hamam van het appartement op onze kosten tabak voor de waterpijp gehaald. Wat we vanaf deze dag regelmatig hebben gedaan 's avonds (erg gezellig om te doen met een grote groep)
dag 6 (donderdag): in zwembad liggen dobberen ;D
dag 7 (vrijdag): Op jacht gegaan naar (nep) merkkleding. Winkels die 2x zo groot waren als in Nederland, en de prijzen 4x zo laag. Ik ben dan ook thuis gekomen met een koffer vol kleding (ik kneep 'm wel even toen de vrouw die voor me liep door de duane een koffercontrole kreeg)
dag 8 (zaterdag): in zwembad liggen dobberen, en hierna nog even naar het strand geweest. Het bleek echter dat dit water zo warm was dat dit meteen de laatste keer was dat we hier waren.
dag 9 (zondag): Jeep safari gedaan!! met 6 man in een suzuki samurai mochten we zelf door de bergen crossen. Met vol gas door de bochten over de zandpaden (dit deed ik natuurlijk niet wanneer er een afgrond naast de weg was) was dit gewoonweg genieten ;D
![]()
![]()
![]()
dag 10 (maandag): Excursie: eerst gingen we met de bus naar een of ander dom watervalletje van 2 meter hoog (o joy....), en hierna nog naar de markt bij Manafgat (echt een HUGE markt, met nog meer nep merk kleding
![]()
). Toen nog even met de boot naar een strand dat tussen de koude (18 graden) rivier en de warme (>25 graden) zee in lag. Hier hebben we nog even op een veel te snelle (ze kunnen 80 over vlak water) waterscooter gevaren.
dag 11 (dinsdag): hele dag maar weer eens in het zwembad liggen dobberen ;D
dag 12 (woensdag): hele dag in het zwembad liggen dobberen, waarna we de meeste mensen van het personeel nog even zorgvuldig in het zwembad hebben gegooid (inmiddels waren de meesten vrienden geworden, die ook gezellig bij ons aan de tafel kwamen zitten als we daar zaten). 's avonds 12 uur zijn we weer richting huis gevlogen, en vanochtend 6 uur lag ik dan eindelijk in mijn eigen bed.
Uiteindelijk heb ik me prima vermaakt, maar als iemand twijfeld ook hierheen te gaan dan ga ik het toch afraden. De vakanties op kreta en gran canaria waren toch (nog) een stukje leuker. En hier was stappen tenminste wel betaalbaar