quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:36 schreef Paulo85 het volgende:[..]
Morgen ook voor mij Alanya, we zitten bijelkaar in vliegtuig, dus wie weet zien we elkaar
Ik reis met GoGo en ga 13 dagen, En4cer ik zie jouw een dag later in Cleo Mare.
Ik ben net terug uit Alanya, app/hotel Cleo Mare, 15 dagen met GoGoTours.
Cleo Mare is gewoon prima. Schoon, leuk personeel en goed eten.
Reisleiders zie je, gelukkig, niet veel. David is zo'n halve indo en bij z'n welkomsdrankje gaat ie vertellen hoe hij zo bruin komt
![]()
(alsof 't door de zon komt..)
Hij probeert je dingen aan te smeren zoals een Jeep-safari, boottocht, hamam en party-paketten. GA HIER NIET OP IN! In Alanya kom je namelijk om de 50 meter winkeltjes tegen die hetzelfde aanbieden voor de helft van de prijs (en dan is het zeker zo goed geregeld als via GoGo). Je wordt gewoon bij je appartement opgehaald en keurig weer weggebracht.
Mijn plus en min punten van Alanya:
+ Het weer, 2 dagen half bewolkt, voor de rest zon gehad
+ Het appartement Cleo Mare was prima, met de bus (80 eurocent) was het (uitgaans)centrum goed te bereiken en je zit bij het breedste stuk strand van Alanya (alleen even de weg over).
+ Het eten (voor 15 lira, dus 10 euro, heb je een aardige avondmaaltijd met drankje, maar dan moet je niet in de haven gaan zitten). Ik heb niet veel buiten de deur gegeten trouwens. Ik had All-Inn. Het eten bij CleoMare is wel 'wat aan de hete kant'
+ Afdingen (terugweg van uitgaan naar Cleo Mare met de taxi moet je zeggen "5 lira", de taxichauffeur zal ongetwijfeld met een hoger bedrag komen, maar je moet gewoon stug volhouden "5 lira". En ze zullen je uiteindelijk toch meenemen.
+ Entree in clubs is gratis. Tijdens 't uitgaan even naar buiten lopen. Niet alleen voor de frisse lucht maar bij de fontijn, middenin het uitgaanscentrum, kan je voor 1,5 a 2 lira een koel blikje drinken halen. Meer dan 5 keer zo goedkoop als in de clubs dus.
- De hitte, vooral tijdens uitgaan
- De prijzen, vooral in de discotheken, je betaald al snel 5 euro voor een biertje (overigens wel een groot biertje (halve liter)
- Opdringeringe obers in discotheken. Een fenomeen dat je in Nederland niet snel zult zien. De obers komen om de paar minuten vragen of je wat wil drinken. Bij de Robin Hood is het beleid zelfs zo "niks drinken, 'then go away'". Dat deden we dan ook graag. Bij Havana Club doen ze dit overigens (voor zover ik weet, als enige) niet!
- Iedereen wil je wat verkopen, iedere 5 meter hoor je "My friend", "Ollanda?!" of "Oe gat het?!".
- Kinderen van 6 / 7 jaar die 's nachts nog rondlopen om bloemetjes of kettingen te verkopen
- Strand ligt vol met strandbedjes, waar je tegen betaling van 7 lira (4,5 euro) de hele dag 2 bedjes tot je beschikking hebt. Een handdoekje neerleggen kon gelukkig ook wel, al zit je dan echt heel dicht bijeengepakt.
- Het Kleopatrastrand zou ik niet als zand willen typeren, het zijn nogal grove korrels, als je het water inloopt kom je op super gladde stenen plateau's terecht. Aangezien het strand aangelegd is zijn er rotsen uitgehakt en is deze gladde ondergrond overgebleven.
Lijkt wel allemaal wat negatief, maar is even om je een goede indruk te geven. Het was zeker wel een topvakantie.
Maar toch pak ik volgend jaar lekker weer de tent en de auto en ga ik door Europa toeren
Oja, mensen die naar CleoMare gaan:
Het personeel bestaat uit (en dan noem ik alleen de lui die opvallen):
- Mahmut a.k.a. 'Turbo'. Barman met haren strak achterover en een grijns op zn gezicht, aardige gozer.
- BugsBunny, hulpje van Turbo. Dankt zn bijnaam aan zn voortanden.
- Goudglans, Aziatisch type achter de balie, zn gebit bestaat uit allemaal gouden tanden.
- Ismael a.k.a. Hiawata. Onze 'Arkadas' (vriend). Hij is kofferdrager, heeft z'n haren aan de zijkanten bijgeschoren en draagt een matrozenpakje, doe hem de groeten van me
![]()
. Zn makker 'Hiawata 2' draagt hetzelfde, hij is ook lachen en kan wél Engels.
- Zwarte Magica, aziatisch typje. Ziet er redelijk uit, alleen ze kijkt vaak nogal boos
- Mevrouw Baktaart, de alleen Turks sprekende schoonmaakster van appartementencomplex 2 (CleoMare bestaat uit 3 complexen achter elkaar). Ik had trouwens kamer 2604. Je kan trouwens van de telefoon intern bellen door het kamernummer in te drukken. De receptie bel je door '0' in te toetsen. Alleen de receptie kan zien wie er belt. De irritante wodka-drinkende Russen naast je dus niet
Ok, nu ben ik moe en ga slapen in mn koele bedje
[ Bericht 21% gewijzigd door Kluupkluup op 03-08-2005 01:14:13 ]