Nooit met euro's betalen in Turkije, je wordt meestal genaaid. Gewoon in één keer bijvoorbeeld 600 lira pinnen dat is zo'n euhm 300 a 400 euro. Scheelt in transactie kosten en je hoeft als je met de lira betaald niet constant om te rekenen. Qua genaaid worden in clubs valt het mee, gewoon goed opletten het is ons iig niet overkomen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:28 schreef Ez3 het volgende:
Ok, de Havanna is dus een relaxte tent.. kun je daar gewoon je bier in euro's betalen of gaan ze dan lastig doen? Ik heb echt geen zin om constant op te moeten letten wat je terugkrijgt aan wisselgeld, zeker niet als ik gezopen heb.. of valt dat allemaal wel mee?
In het begin hebben wij ook elke keer op het balkon ingedronken maar omdat het barretje bij het apart. prima was zijn we daar de hele tijd koude biertjes wezen drinken. Het is bijna even duur en het is misschien wel gezelliger. Beetje met de Turkse barman ouwehoeren e.d.quote:Verder hebben we nog een probleem, we hebben geen koelkast op onze kamer dus hoe de #$%^ krijgen we ons bier koud.. tips iemand?![]()
Haha nee hoor, gewoon even de nullen tellen. Bovendien heb ik weinig nieuwe briefjes in Turkije gezien. Ik betaalde en kreeg voornamelijk het vieze oudere papiergeld.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:37 schreef Ez3 het volgende:
ah ok, thx voor je snelle reactie trouwens
Maar als je met lira's betaald, krijg je dan niet je wisselgeld half terug in die ouwe munteenheid en de rest in de nieuwe, zodat je het overzicht kwijt raakt en alsnog keihard in je ster wordt gepakt?
Ik dacht dat je het als volgt bedoelde met oud en nieuw geld: Je hebt dus de oude lira's dan staat er op een briefje 5000000 (ofterwel 5 miljoen lira). Maar je hebt nu ook nieuwe lira's waar ze dus simpelweg die nullen hebben weggelaten en waar dus gewoon een 5 opstaat (ook 5 miljoen dus).quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:08 schreef Ez3 het volgende:
zou je misschien ff kunnen uitleggen hoe dat werkt met die nullen weglaten?![]()
Nee, de koers is 1 euro = 1.50 yTL.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:50 schreef Phydomir het volgende:
En die nieuwe eenheid kan je dus ongeveer door twee delen en dan hebbie euro's?
Over dat stukje van dat je ook korting kan krijgen, zeg je dat als je ergens gaat zitten, komt iemand naar je toe vragen iets te drinken en te eten, dan vraag je dus gewoon of je korting kan krijgen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:13 schreef Fillipe het volgende:
Eten stelt voor de rest weinig voor in Alanya, bij de haven en dus bij bijvoorbeeld de Robin Hood bar zitten de wat betere restaurants. Waar je voor 20 lira per persoon prima kan eten met wat biertjes erbij. Je kan standaard zeggen 'We want free fruit and coffee and a 10 or 20% discount' . Ze gaan allemaal akkoord en dat scheelt weer. De kut restaurants kan je uiteraard herkennen door de (goedkope, lichtgevende) pauperborden aan de kant van de straat waar ze allemaal dezelfde menu's vertonen.
Nee nee in de haven (waar de iets betere restaurants dus zitten) hebben ze net zoals in Nederland altijd de menu kaart buiten staan. Ga beetje interessant staan kijken en er komt vanzelf een turk van het restaurant aan, vraag vervolgens naar de mogelijkheden qua korting en gratis fruit e.d en het werkt. Zo niet, probeer de volgende. Maar in 99% van de gevallen doen ze daar niet moeilijk over. Kijk alleen naderhand wel op de bon of ze er echt zoveel % korting af hebben gehaald. Soms 'vergeten' ze het namelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:27 schreef Paulo85 het volgende:
[..]
Over dat stukje van dat je ook korting kan krijgen, zeg je dat als je ergens gaat zitten, komt iemand naar je toe vragen iets te drinken en te eten, dan vraag je dus gewoon of je korting kan krijgen?
Of vraag je later bij afrekening? En neem aan dat het op de bon is te zien dat je korting hebt gekregen.
Het zit op de hoek van een straat, boven een aantal winkels. Als je de achteringang van Robin Hood uitloopt (dus niet aan de kant van de haven) is het: naar links, dan naar rechts, vervolgens loop je omhoog langs het kleine pleintje met een soort van fontein waar veel turken zitten, en dan weer rechts. Daar op de hoek zit het, je ziet het wel met veel palmbomen en een tv-scherm die je ziet vanaf de straatkant.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:01 schreef -En4Cer- het volgende:
Waar zit de Havana precies? Ik ben 2 jaar geleden ook in Alanya geweest maar ben deze tent nooit tegengekomen! En aangezien ik woensdag weer naar Alanya ga wil ik het deze keer niet missen!
quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:13 schreef Fillipe het volgende:
Kluupkluup ik heb je gespot op het strand, je was met een luchtbed in de weer. Ik dacht al wat komt die gast me bekend voor, toen ik later in een internetcafe in Alanya zat en vervolgens je fotoboek checkte klopte het. Grappig!
Dat las ik vandaag in de krant ja..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:44 schreef piertje2 het volgende:
http://www.nu.nl/news/566(...)enstrand_Alanya.html
Ik ga nogquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:03 schreef kreuk050 het volgende:
Hehe.
Iemand weet vast wel die er nu zit welk strand dit was?
De gasten bij ons strand waren vet relaxed, voetballen en volleyballen met ze enzo.
Gratis luchtbedden die we mochten lenen als we wilde.
Wil terug....
Klopt...!! Zeker niet 1 van de leukste tenten, bij ons begonnen ze te dreigen dat we wat moesten drinken! anders mochten we er niet blijvenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:19 schreef cultheld het volgende:
1 afrader in ieder geval: De "latino club". Die zit op de 3e/4e verdieping van de Robin Hood. De eerste avond gingen wij daar stappen en we waren daar ooggetuige van zinloos geweld door 5 uitsmijters. Die trokken opeens iemand van de trap af en sloegen hem een paar tanden uit z'n mond, gaven hem elleboogstoten, een gebroken neus en beukten hem met z'n hoofd een keertje of 6 tegen de railing. Daarna gingen ze een verdieping lager met hem en toen wij die trap af liepen lag die trap bezaaid met bloed. Nog een verdieping lager hetzelfde verhaal: Bezaaid met bloed. En wat had die gozer nou eigenlijk gedaan? Hij wilde graag naar hun club, maar dat mocht niet omdat hij bier in z'n hand had. Hij had dat waarschijnlijk niet echt in de gaten, dus liep 1 trede omhoog en toen werd ie dus gepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |