abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29176684
Kluupkluup ik heb je gespot op het strand, je was met een luchtbed in de weer. Ik dacht al wat komt die gast me bekend voor, toen ik later in een internetcafe in Alanya zat en vervolgens je fotoboek checkte klopte het . Grappig!

Voor de rest ben ik ook de complete vakantie (15 dgn) naar de Havana club geweest, echt een prima tent is dat. Alleen als je bier bestelde duurde het meestal wel minimaal 5 minuten voordat je het kreeg. (Iets van 5 taps voor de hele club)

Strand is inderdaad prima vertoeven. De nadelen zijn alleen dat als je de zee instapt je even moet doorbijten want door die plateaus glij je de hele tijd uit! Vooral als er elke keer een hoge golf aankomt. En tsja die minicule strandsteentjes worden inderdaad aardig heet

Qua kleding en nepperij heb ik een horloge, overhemd en schoenen gekocht, kostte me geen reet. Zat wel even in de zenuwen toen ik de douane gisteravond moest passeren, maar gelukkig pikte ze iemand anders voor mij eruit.

Wij zaten met z'n 4en in het appartment Sultan's Dream dit lag op 10 min afstand van het strand en als we naar het centrum gingen namen we een taxi. De rit kostte gem. zo'n 6 a 7 lira (3 a 4 euro). Appartement was prima, zat een leuk barretje/restaurantje bij waar je prima kon eten en drinken gedurende de dag dat je bij het zwembad lag. Alles op rekening laten zetten voor ons 4'en en waren naderhand zo'n 150 euro per persoon kwijt. Viel ons nog mee omdat we redelijk veel hebben zitten eten en drinken daar en vervolgens 's avonds / s' nachts richting de haven gingen. Er hing tevens een zeer informele sfeer in het apart. en dat maakt het ook extra gezellig. De kok, de barman e.d iedereen werd in het water gegooid! We konnen tevens goed overweg met de nachtwaker en mochten als je we terugkwamen van het stappen gewoon nog een duikje nemen. We hebben dan ook soms tot 08.00 's ochtends bij het zwembad gelegen en nog een beetje gezwommen.

Eten stelt voor de rest weinig voor in Alanya, bij de haven en dus bij bijvoorbeeld de Robin Hood bar zitten de wat betere restaurants. Waar je voor 20 lira per persoon prima kan eten met wat biertjes erbij. Je kan standaard zeggen 'We want free fruit and coffee and a 10 or 20% discount' . Ze gaan allemaal akkoord en dat scheelt weer. De kut restaurants kan je uiteraard herkennen door de (goedkope, lichtgevende) pauperborden aan de kant van de straat waar ze allemaal dezelfde menu's vertonen.

Voor de rest is 15 dagen lang genoeg, kan niet wachten op m'n biefstukje vanavond! Die gaat er wel in denk ik. Ben momenteel wel aardig verkouden door al die klote airco's e.d.

Trouwens Onur Air valt best mee, ze kunnen alleen geen Engels maar je krijgt daarintegen wel gratis eten en drinken aan boord!

Oja en nog één ding: Efes Pilsen! Dat is echt prima bier!

woensdag 27 juli 2005 @ 18:17:11 #102
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_29176759
Efes is idd goed bier!
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_29177039
Ok, de Havanna is dus een relaxte tent.. kun je daar gewoon je bier in euro's betalen of gaan ze dan lastig doen? Ik heb echt geen zin om constant op te moeten letten wat je terugkrijgt aan wisselgeld, zeker niet als ik gezopen heb.. of valt dat allemaal wel mee?

Verder hebben we nog een probleem, we hebben geen koelkast op onze kamer dus hoe de #$%^ krijgen we ons bier koud.. tips iemand?
pi_29177237
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:28 schreef Ez3 het volgende:
Ok, de Havanna is dus een relaxte tent.. kun je daar gewoon je bier in euro's betalen of gaan ze dan lastig doen? Ik heb echt geen zin om constant op te moeten letten wat je terugkrijgt aan wisselgeld, zeker niet als ik gezopen heb.. of valt dat allemaal wel mee?
Nooit met euro's betalen in Turkije, je wordt meestal genaaid. Gewoon in één keer bijvoorbeeld 600 lira pinnen dat is zo'n euhm 300 a 400 euro. Scheelt in transactie kosten en je hoeft als je met de lira betaald niet constant om te rekenen. Qua genaaid worden in clubs valt het mee, gewoon goed opletten het is ons iig niet overkomen.

Trouwens Havana is top maar Robin Hood (de bovenste verdieping) is ook prima te doen.
quote:
Verder hebben we nog een probleem, we hebben geen koelkast op onze kamer dus hoe de #$%^ krijgen we ons bier koud.. tips iemand?
In het begin hebben wij ook elke keer op het balkon ingedronken maar omdat het barretje bij het apart. prima was zijn we daar de hele tijd koude biertjes wezen drinken. Het is bijna even duur en het is misschien wel gezelliger. Beetje met de Turkse barman ouwehoeren e.d.

En een oplossing, tsja misschien een koeltas met water vullen, biertjes ingooien en voor de airco op de kamer neerzetten?

pi_29177319
ah ok, thx voor je snelle reactie trouwens

Maar als je met lira's betaald, krijg je dan niet je wisselgeld half terug in die ouwe munteenheid en de rest in de nieuwe, zodat je het overzicht kwijt raakt en alsnog keihard in je ster wordt gepakt?
pi_29178084
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:37 schreef Ez3 het volgende:
ah ok, thx voor je snelle reactie trouwens

Maar als je met lira's betaald, krijg je dan niet je wisselgeld half terug in die ouwe munteenheid en de rest in de nieuwe, zodat je het overzicht kwijt raakt en alsnog keihard in je ster wordt gepakt?
Haha nee hoor, gewoon even de nullen tellen. Bovendien heb ik weinig nieuwe briefjes in Turkije gezien. Ik betaalde en kreeg voornamelijk het vieze oudere papiergeld.
pi_29178270
zou je misschien ff kunnen uitleggen hoe dat werkt met die nullen weglaten?
pi_29179361
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:08 schreef Ez3 het volgende:
zou je misschien ff kunnen uitleggen hoe dat werkt met die nullen weglaten?
Ik dacht dat je het als volgt bedoelde met oud en nieuw geld: Je hebt dus de oude lira's dan staat er op een briefje 5000000 (ofterwel 5 miljoen lira). Maar je hebt nu ook nieuwe lira's waar ze dus simpelweg die nullen hebben weggelaten en waar dus gewoon een 5 opstaat (ook 5 miljoen dus).

Ik haalde namelijk geregeld 500000 en 5000000 door elkaar (vijfhonderduizend en vijf miljoen). Die nieuwe briefjes zijn dus veel makkelijker. Staat gewoon 5, 10, 20 of 50 e.d op. In plaats van al die kutnullen: 10000000.

En als je wat gedronken hebt is het nog lastiger.
pi_29179632
En die nieuwe eenheid kan je dus ongeveer door twee delen en dan hebbie euro's?
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_29179743
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:50 schreef Phydomir het volgende:
En die nieuwe eenheid kan je dus ongeveer door twee delen en dan hebbie euro's?
Nee, de koers is 1 euro = 1.50 yTL.

Als je 1/3 eraf haalt, dan heb je de prijs in Euro's. Andersom moet je de helft erbij doen
pi_29184775
1 TL = 0,60 euro
pi_29208004
Waar zit de Havana precies? Ik ben 2 jaar geleden ook in Alanya geweest maar ben deze tent nooit tegengekomen! En aangezien ik woensdag weer naar Alanya ga wil ik het deze keer niet missen!
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:43:11 #113
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29210645
Ehm vlakbij Robin Hood en schuin tegenover The Doors....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_29228307
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:13 schreef Fillipe het volgende:
Eten stelt voor de rest weinig voor in Alanya, bij de haven en dus bij bijvoorbeeld de Robin Hood bar zitten de wat betere restaurants. Waar je voor 20 lira per persoon prima kan eten met wat biertjes erbij. Je kan standaard zeggen 'We want free fruit and coffee and a 10 or 20% discount' . Ze gaan allemaal akkoord en dat scheelt weer. De kut restaurants kan je uiteraard herkennen door de (goedkope, lichtgevende) pauperborden aan de kant van de straat waar ze allemaal dezelfde menu's vertonen.
Over dat stukje van dat je ook korting kan krijgen, zeg je dat als je ergens gaat zitten, komt iemand naar je toe vragen iets te drinken en te eten, dan vraag je dus gewoon of je korting kan krijgen?

Of vraag je later bij afrekening? En neem aan dat het op de bon is te zien dat je korting hebt gekregen.
pi_29232783
heb de laatste avond vlak bij de haven op een terrasje gezeten (vond de volgende dag een kaartje in mn portemonee van Queens Garden Restaurant). Was in zon zijstraatje wat uitkwam op een pleintje. Weet niet veel meer aangezien ik redelijk zat was (heb enorm debiel staan doen daar, en allerlei vreemde lui maar foto's maken ), maar ik vond het wel een gezellige sfeer hebben.

En nog 1 goede raad: als je begint met afdingen verwachten ze ook dat je het daadwerkelijk koopt (Had ik in ieder geval bij de juwelier ).
Ik was dus namelijk voor een neppe rolex aan t kijken, en wilde ff kijken hoeveel het ongeveer zou kosten. Dus ik begon beetje met afdingen (wilde 15 euro) en hij wilde niet onder de 20 euro. Aangezien mijn broer en zn vriendin al verder wilde lopen zei ik toen: ik moet gaan, kom misshcien wel ene keer terug. Toen begon ie opeens meer van de prijs af te halen, en ik bleef ff staan om uit te leggen dat ik serieus geen interesse meer had en weg wilde gaan. Toen ie uiteindelijk bij de 15 euro uitkwam en ik nog weigerde gaf ie me een trap richting mn schenen
Mijn broer kwam min of meer dat winkeltje al instormen, toch maar ff gezegd dat t goed was en dat ie rustig moest doen zodat we gewoon konden gaan. Die collega van die vent kwam ook meteen naar me toe of het wel ging en meteen excuses aanbieden en zo. Maarja, het laatste wat je in turkije wil is problemen denk ik zo...
pi_29234638
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:27 schreef Paulo85 het volgende:

[..]

Over dat stukje van dat je ook korting kan krijgen, zeg je dat als je ergens gaat zitten, komt iemand naar je toe vragen iets te drinken en te eten, dan vraag je dus gewoon of je korting kan krijgen?

Of vraag je later bij afrekening? En neem aan dat het op de bon is te zien dat je korting hebt gekregen.
Nee nee in de haven (waar de iets betere restaurants dus zitten) hebben ze net zoals in Nederland altijd de menu kaart buiten staan. Ga beetje interessant staan kijken en er komt vanzelf een turk van het restaurant aan, vraag vervolgens naar de mogelijkheden qua korting en gratis fruit e.d en het werkt. Zo niet, probeer de volgende. Maar in 99% van de gevallen doen ze daar niet moeilijk over. Kijk alleen naderhand wel op de bon of ze er echt zoveel % korting af hebben gehaald. Soms 'vergeten' ze het namelijk.

pi_29234783
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:01 schreef -En4Cer- het volgende:
Waar zit de Havana precies? Ik ben 2 jaar geleden ook in Alanya geweest maar ben deze tent nooit tegengekomen! En aangezien ik woensdag weer naar Alanya ga wil ik het deze keer niet missen!
Het zit op de hoek van een straat, boven een aantal winkels. Als je de achteringang van Robin Hood uitloopt (dus niet aan de kant van de haven) is het: naar links, dan naar rechts, vervolgens loop je omhoog langs het kleine pleintje met een soort van fontein waar veel turken zitten, en dan weer rechts. Daar op de hoek zit het, je ziet het wel met veel palmbomen en een tv-scherm die je ziet vanaf de straatkant.

Ik hoop dat het duidelijk is, ben niet goed in dingen uitleggen namelijk
pi_29238429
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:13 schreef Fillipe het volgende:
Kluupkluup ik heb je gespot op het strand, je was met een luchtbed in de weer. Ik dacht al wat komt die gast me bekend voor, toen ik later in een internetcafe in Alanya zat en vervolgens je fotoboek checkte klopte het . Grappig!

En ık heb lange haren.. nıet te mıssen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_29244431
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 21:43:40 #120
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_29248281
quote:
Dat las ik vandaag in de krant ja..
Iemand die op dit moment in Alanya zit hier nog wat van meegekregen?
Of liggen jullie allemaal in het ziekenhuis ivm schotwonden
pi_29249069
Hehe.

Iemand weet vast wel die er nu zit welk strand dit was?
De gasten bij ons strand waren vet relaxed, voetballen en volleyballen met ze enzo.
Gratis luchtbedden die we mochten lenen als we wilde.
Wil terug....
  zaterdag 30 juli 2005 @ 03:01:54 #122
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_29258453
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:03 schreef kreuk050 het volgende:
Hehe.

Iemand weet vast wel die er nu zit welk strand dit was?
De gasten bij ons strand waren vet relaxed, voetballen en volleyballen met ze enzo.
Gratis luchtbedden die we mochten lenen als we wilde.
Wil terug....
Ik ga nog
pi_29262025
Ik ga straks lekker naar Alanya Naar hotel Big Blue Suite. All inclusive. Ik heb er zin in.
Woepsie
pi_29262731
1 afrader in ieder geval: De "latino club". Die zit op de 3e/4e verdieping van de Robin Hood. De eerste avond gingen wij daar stappen en we waren daar ooggetuige van zinloos geweld door 5 uitsmijters. Die trokken opeens iemand van de trap af en sloegen hem een paar tanden uit z'n mond, gaven hem elleboogstoten, een gebroken neus en beukten hem met z'n hoofd een keertje of 6 tegen de railing. Daarna gingen ze een verdieping lager met hem en toen wij die trap af liepen lag die trap bezaaid met bloed. Nog een verdieping lager hetzelfde verhaal: Bezaaid met bloed. En wat had die gozer nou eigenlijk gedaan? Hij wilde graag naar hun club, maar dat mocht niet omdat hij bier in z'n hand had. Hij had dat waarschijnlijk niet echt in de gaten, dus liep 1 trede omhoog en toen werd ie dus gepakt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29264892
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:19 schreef cultheld het volgende:
1 afrader in ieder geval: De "latino club". Die zit op de 3e/4e verdieping van de Robin Hood. De eerste avond gingen wij daar stappen en we waren daar ooggetuige van zinloos geweld door 5 uitsmijters. Die trokken opeens iemand van de trap af en sloegen hem een paar tanden uit z'n mond, gaven hem elleboogstoten, een gebroken neus en beukten hem met z'n hoofd een keertje of 6 tegen de railing. Daarna gingen ze een verdieping lager met hem en toen wij die trap af liepen lag die trap bezaaid met bloed. Nog een verdieping lager hetzelfde verhaal: Bezaaid met bloed. En wat had die gozer nou eigenlijk gedaan? Hij wilde graag naar hun club, maar dat mocht niet omdat hij bier in z'n hand had. Hij had dat waarschijnlijk niet echt in de gaten, dus liep 1 trede omhoog en toen werd ie dus gepakt.
Klopt...!! Zeker niet 1 van de leukste tenten, bij ons begonnen ze te dreigen dat we wat moesten drinken! anders mochten we er niet blijven ( we zaten net helemaal vol van de Cocktails beneden ) ik heb ook op een avond bloed zien liggen! kweet alleen niet of het diezelfde avond was! Een bekende van ons, kreeg ook een trap na van 1 van die uitsmijters van de Latino Club, omdat ie niet doorliep

beneden worden ook veel jongeren (jongens) geweigerd omdat ze dan met een te grote groep zijn, en er dan meer jongens dan meide binnen zijn..

vage lui daar..!! aan de voorkant kan je zo doorlopen, en aan de achterkant (bij de haven) willen ze helemaal in je tas kijken, en je controleren..

voorderest wel een leuke vakantie gehad hoor..!!
maar geen Turkije meer voor mij
Release Yourself..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')