* FinaleNa een lange lijdensweg zijn we eindelijk bij de finale gekomen. Hier nemen twee vurige redheads (van nature toch) het tegen mekaar op.
In de linkerhoek:
![]()
Kate Winslet, 29, geboren in Reading in de Joe Kee. Ze versloeg achtereenvolgens Allison Hannigan, Charlotte Rampling, Kathy Bates, Scarlett Johansson, Olivia de Havilland, Nicole Kidman en Emily Watson. Ze werd vooral bekend als model voor Leonardo DiCaprio, maar werd ook uit het geheugen van Jim Carrey gewist, bracht het hoofd van Alan Rickman op hol en ik wil niet eens beschrijven wat ze deed voor Harvey Keitel. Verder kan ze zelfs best goed zingen en was ze de eerste actrice in de geschiedenis die vier oscarnominaties kreeg voor haar 30e.
"I like exposing myself. There's not an awful lot that embarrasses me. I'm the kind of actress that absolutely believes in exposing myself."
In de rechterhoek:
![]()
Julianne Moore, 34, uit Fayetteville, USA. Zij klopte Catherine Keener, Joan Crawford, Helena Bonham Carter, Shirley MacLaine, Catherine Deneuve, Ingrid Bergman en Cate Blanchett. Zij deed vreemde dingen in The Big Lebowski, nog vreemdere dingen in Boogie Nights, had een gezonde eetlust in Hannibal en had iets met medicijnen in Magnolia. Ze werd, net als Winslet, 4 keer genomineerd voor een Oscar en heet eigenlijk Julie Anne Smith.
I'm looking for the truth. The audience doesn't come to see you, they come to see themselves.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.