Maandag ochtend 8 uur was het nog best druk hoor!!quote:Op maandag 11 juli 2005 10:39 schreef Gelderland het volgende:
owja, zal wel (met vakantie etc.), dit zijn ideale tijden om af te rijden....weinig verkeer op de weg
quote:
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 juli 2005 10:28 schreef Leijooo het volgende:
zo net mijn rijbewijs gehaald! 36 lessen...ben in januari begonnen! vandaag super om parktijk examen te doen;) tenminste rond limburg....heel erg rustig op de weg
Veel succesquote:Op maandag 11 juli 2005 13:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
Morgen theorie. Lekker leren dus vanmiddag.
Krijg je een verklaring van rijbevoegtheid. Hiermee kun je naar het Gemeente huis en kun je dat papiertje omlaten zetten in een rijbewijs. Echter kun je dus niet rijden met die verklaring die je in het begin krijgt...quote:Op maandag 11 juli 2005 18:05 schreef Remzz het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je bent afgereden? Moet je dan naar het gemeentehuis en heb je hem dan meteen binnen?
Bij mij duurde het zo'n 10 minuten om te maken, dus het kan wel dat je hem gelijk meekrijgt. Je moet wel dan alles bij je hebben, pasfoto's enzo.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:05 schreef Remzz het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je bent afgereden? Moet je dan naar het gemeentehuis en heb je hem dan meteen binnen?
Succes morgen!quote:Op maandag 11 juli 2005 18:09 schreef Remzz het volgende:
Ah oww k nu maar hopen dat ik morgen een bezoekje aan het gemeentehuis kan brengen
Maak je niet druk. Bij mij gaf hij zelfs nog veel commentaar de les VOOR mijn rijexamenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:04 schreef Excess_All het volgende:
hmmz ook maar eens posten hier, haha
nou bij mij gaat het echt steeds slechter
heb nou 16 lessen gehad
en volgens mij doe ik echt niks goed ofzo
de hele les is die dingen aan het vertellen die ik moet doen etc etc
vervelende is dat het vorige les ook al niet zo lekker ging
dus dan kom je echt in zon cirkel terecht dat ik niet echt zin heb in de volgende les
Het heeft geholpenquote:Op maandag 11 juli 2005 15:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel succes
Ik heb volgende week rond deze tijd me theorie en moet ook maar es gaan leren, maar met dit weer niet echt zin in
Toen ik zo'n aantal lessen had gehad ging het bij mij ook een tijdje minder, maar dat gaat vanzelf wel weer over, heeft iedereen wel, zo'n mindere tijd. Dus kop op en het komt wel goed met je!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:04 schreef Excess_All het volgende:
hmmz ook maar eens posten hier, haha
nou bij mij gaat het echt steeds slechter
heb nou 16 lessen gehad
en volgens mij doe ik echt niks goed ofzo
de hele les is die dingen aan het vertellen die ik moet doen etc etc
vervelende is dat het vorige les ook al niet zo lekker ging
dus dan kom je echt in zon cirkel terecht dat ik niet echt zin heb in de volgende les
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:50 schreef Remzz het volgende:
Ja in 1 keer
Ging wel redelijk maar ze zei alleen maar: "Je bent geslaagd" verder helemaal niets...
Ga ik naar het gemeentehuis. 1 voor 4. Tja sorry we zijn al dicht
Nouja 1 dagje kan er dan ook nog wel bij.
Ik heb er nu 24 gehadquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef Excess_All het volgende:
sylvana op hoeveel lessen zit jij nu dan
ja, dat mag jaquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik heb een rijbewijs B. Mag ik nu ook met een scooter rijden? Ik heb dus wel een rijbewijs maar geen brommercertificaat.
hmm nooit geweten handig... ( niet dat ik graag op een scooter of brommer zou willen zitten maartochquote:
nee, dat duurt nog wel ff, want heb maandag eerst me theorie, en daarna ga ik op vakantie, dus kan me TTT pas na 10 augustus doen ( als ik slaag voor me theorie natuurlijk) en dan duurt het meestal nog wel paar weken voordat je examen kunt doenquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:50 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Heb jij al een datum gekregen voor het afrijden Sylvana?
mja das waar aanvraag duurde een maand hier ( gelijk na de 3e keer theorie aangevraagdquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, dat duurt nog wel ff, want heb maandag eerst me theorie, en daarna ga ik op vakantie, dus kan me TTT pas na 10 augustus doen ( als ik slaag voor me theorie natuurlijk) en dan duurt het meestal nog wel paar weken voordat je examen kunt doen
dank je welquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:56 schreef Ra-z het volgende:
[..]
mja das waar aanvraag duurde een maand hier ( gelijk na de 3e keer theorie aangevraagd)
iig alvast veel suc6 met je theorie maandag
gefeliciteerd met je verjaardagquote:Op woensdag 13 juli 2005 19:02 schreef Nol.. het volgende:
Vandaag jarig en 1e rijles gehadging wel goed!..
balen manquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:13 schreef Tha_Mars het volgende:
shit man, gewoon gezakt vandaag(1e keer), hij meldde 2 dingen, 1 dat ik te langzaam reed bij het invoegen... ik reed 100...en degene op de linker rijbaan iets van 110... :S, en ik kwam 1 keer iets te ver op de andere rijbaan... maar dat was een stomme bocht
nouja, ik heb hem meteen weer aangevraagd.... duurt weer 8 weken
quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:06 schreef Stienn het volgende:
Vraagje, wanneer ben je eigenlijk een punt kwijt?
quote:beginnersrijbewijs
Iedereen die voor het eerst een Nederlands rijbewijs haalt, valt onder de 'Regeling beginnende bestuurders'. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels. De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege bumperkleven, een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur, een alcoholpromillage van 0,8 en hoger en het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.
Het rijbewijs wordt geschorst als iemand voor de derde keer is aangehouden en veroordeeld. Blijkt uit het daaropvolgende rijvaardigheidsonderzoek dat de beginnende bestuurder niet rijvaardig is, dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Rijvaardigheidsonderzoek
Het rijvaardigheidsonderzoek bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte. Naast educatie staat de kwaliteit van het rijgedrag tijdens het onderzoek voorop.
Als de rijvaardigheid en theoriekennis onvoldoende zijn, moet de kandidaat opnieuw een volledig examen doen. De kosten voor het onderzoek komen voor rekening van de overheid.
Bron: www.cbr.nl
Maak je niet druk, als je je rijbewijs hebt leer je pas echt rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef Excess_All het volgende:
ahh thx voor de bemoedigende woorden, hoop ook dat het vrijdag wat beter gaat
heb momenteel 2 lessen per week, maar ik weet niet of het ligt aan het aantal lessen waar ik nu bij ben, maar nu komt er echt heel veel bij elkaar opeens
ene moment zit je op de snelweg, andere moment ben ik aan het fileparkeren
zoveel onthouden hahah,
Ik zou gewoon een paar rijscholen langsgaan en kijken hoe je je daar thuisvoelt zegmaar. je kan naar het slagings percentage kijken maar als je een instructeur krijgt waar je niet mee kan opschieten word het rijden een stuk lastiger.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:02 schreef imago het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij het kiezen van een rijschool? Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Ik heb gekeken bij de slagingspercentages op de site van het CBR maar ik weet niet zo goed hoe ik de cijfers moet interpreteren. Als het slagingspercentage hoog is, maar het aantal mensen dat examen doet laag, wat betekent dat dan? Dat ze maar weinig leerlingen hebben? Dat ze je echt alleen examen laten doen als ze weten dat je het kunt?
En heeft er iemand hier ervaring met dat "Rijopleiding in Stappen"? Het CBR zelf prijst het aan, zegt ook dat de slagingspercentages daar hoger mee zijn, maar als ik vervolgens kijk naar de rijscholen die met dit systeem werken, zijn ze volgens de eigen cijfers van het CBR helemaal niet beter dan gemiddeld
Dan nog een vraag: is het slim om zo'n pakket te kiezen met een vast aantal rijlessen, of kun je beter gewoon beginnen en dan vanzelf wel zien hoeveel lessen je nodig blijkt te hebben?
gefeliciteerdquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef BitetheBullet het volgende:
Net mijn rijbewijs gehaald![]()
In een keer, wel 44 lessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |