abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28687171
Is het erg lomp als je vergeet of je hond nu al gegeten heeft of niet?
Ik ben met Ozzie gaan wandelen, we komen terug, ik wil hem zijn laatste portie brokjes geven, ligt het zakje niet meer op het aanrecht.

Hm. Zoeken. Hm. Geen zakje. Gejat kan niet, want hij kan nog niet bij het aanrecht. Heb ik hem dan gevoerd voor het wandelen? Waarom weet ik dat dan dan niet meer? Hm...

Toen heb ik 'm voor de zekerheid nog maar wat gegeven
Morgen toch wat beter opletten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 10 juli 2005 @ 18:58:11 #202
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28687194
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:57 schreef Syrena het volgende:
Is het erg lomp als je vergeet of je hond nu al gegeten heeft of niet?
Daarom doe ik dat op vaste tijden Ik ken mezelf: ik zou ze of 28 keer per dag geven of nooit
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_28687211
ik probeer het "nooit" toch te voorkomen!

vandaar geen vaste tijden (dat kan hier niet) maar wel op een vast moment

dus bij het opstaan en bij mn eigen avondeten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 10 juli 2005 @ 19:00:57 #204
48233 Auticia
warriorette
pi_28687259
. Syrena! .
Spike krijgt altijd pas eten als wij gegeten hebben.
I bet you are flying inside.
pi_28687323
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:58 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Daarom doe ik dat op vaste tijden Ik ken mezelf: ik zou ze of 28 keer per dag geven of nooit
Ik heb wel vaste tijden, nou ja, glijdende vaste tijden 's Morgens rond 7 uur (was vandaag 8 omdat ie uitsliep), vervolgens rond 13.00-13.30 uur, en daarna om 18.00-18.30 uur. Met die laatste wilde ik wachten omdat ik eerst even wilde wandelen, maar kennelijk heb ik me bedacht of het zakje met het restant van het voer op een rare plaats gelegd.

We zijn maar een half uurtje gaan lopen i.v.m. de warmte, dus daarom vind ik het zo vreemd dat ik het me niet kan herinneren. Nou ja, hij heeft *nu* in elk geval brokjes gehad...
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28687370
Mysterie opgelost!!

Ik neem altijd wat lekkers mee als we gaan wandelen, ik kijk net, ligt het zakje met lekkers op het aanrecht, ik kijk in mijn tas.... BROKJES!

Ik word niet dement!

Even de arme stakker nog wat geven, net maar een kleine portie gedaan voor het geval hij ze toch al gehad had.... Wat een gedoe zeg hahahaha...
pi_28687454
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:00 schreef Auticia het volgende:
. Syrena! .
Spike krijgt altijd pas eten als wij gegeten hebben.
Ozzie normaalgesproken ook, maar ik ben nu alleen en mijn eettijden liggen een beetje overhoop i.v.m. mijn darmen.

Hij is nu de rest van de brokjes naar binnen aan het stofzuigen
Ik moet ineens denken aan dat verhaal van (ik meende Leah) die dacht dat haar zoon de fles had gehad van haar man en hij was dat een beetje vergeten... Zoiets was het toch
  zondag 10 juli 2005 @ 19:41:11 #208
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28688197
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:15 schreef kissa het volgende:
En hij ziet er inderdaad altijd vrolijk uit. Heerlijk he? Zo'n onbevangen vrolijk hondje.
Nog eventjes hierover:

Laats waren we ze aan het uitlaten en kwamen we een mevrouw tegen die ergens op een bankje heel triest en verdrietig zat te kijken. Zoals hij bij iedereen doet die hij tegenkomt rent Smekkerd erop af en springt tegen haar op. Ze vangt hem zo'n beetje op in haar armen en Smek trakteert haar op een gigantische slobberpartij. Smek heeft zich stevig laten knuffelen en aanhalen en hij heeft op zijn beurt nog meer hondenzoenen gegeven en gekwispelt of zijn leven ervan afhing. Toen we na een poosje weer doorliepen zag ze er helemaal niet meer zo triest uit...

Zo is Smekje. Tegen zoveel enthousiasme en vrolijkheid kan zelfs de grootste zuurpruim niet tegenop
  zondag 10 juli 2005 @ 19:52:26 #209
48233 Auticia
warriorette
pi_28688506
Weten jullie hoe ik voernijd aan moet pakken? Spike heeft er een complexe vorm van, want als hij gewoon uit zijn bak eet, kan ik makkelijk in de buurt komen of de bak verzetten oid. Het probleem is vooral als de kat wat te eten krijgt of een snoepje oid. Als het even kan vliegt hij de kat aan.

Iemand een idee hoe en of dit op te lossen is?
Spike had in het gastgezin wel last van voernijd tov andere honden en dit was iets wat we in de gaten moesten houden. Ik heb echter geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:01:44 #210
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28688797
Het simpelste lijkt mij om ervoor te zorgen dat hij niet bij de kat kan komen. Kat in een andere kamer voeren met de deur even dicht.

Hoewel ze hier goed van elkaars eten afblijven krijgen ze toch in aparte kamers te eten en blijft 1 van ons er altijd bij om te voorkomen dat 1 van de honden (of een van de katten) te dicht bij 1 van de voerbakken komt. Het is nauwelijks werk of moeite en het voorkomt een hoop ellende.
pi_28688857
Spin, ik kan maar een ding zeggen: Smek
  zondag 10 juli 2005 @ 20:09:35 #212
48233 Auticia
warriorette
pi_28689041
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:01 schreef Spindizzy het volgende:
Het simpelste lijkt mij om ervoor te zorgen dat hij niet bij de kat kan komen. Kat in een andere kamer voeren met de deur even dicht.

Hoewel ze hier goed van elkaars eten afblijven krijgen ze toch in aparte kamers te eten en blijft 1 van ons er altijd bij om te voorkomen dat 1 van de honden (of een van de katten) te dicht bij 1 van de voerbakken komt. Het is nauwelijks werk of moeite en het voorkomt een hoop ellende.
Meestal doen we dat ook wel hoor, ik vroeg me alleen af of er echt methodes voor waren oid.
Gisteren kwam het alleen weer even voor dat de kat een snoepje kreeg en ik Spike nog net bij zijn halsband kon pakken.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:25:10 #213
48233 Auticia
warriorette
pi_28689475
Oeh. Ik bedoelde eerder in een post dat Spike blij is als ik bijv na het wandelen weer met hem thuiskom. Soms is hij echt heel moe, en als we weer thuis zijn dan lijkt hij weer helemaal fit! .
  zondag 10 juli 2005 @ 20:28:41 #214
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28689569
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:25 schreef Auticia het volgende:
Soms is hij echt heel moe, en als we weer thuis zijn dan lijkt hij weer helemaal fit! .
Dat doen ze expres om je een schuldgevoel aan te praten Kom je helemaal moe en voldaan thuis en in de overtuiging dat ze nu toch wel lekker de rest van de middag gaan liggen pitten. Om vervolgens vrolijk met een balletje in hun bek voor je snufferd te gaan staan alsof ze niet net 2 uur hebben gelopen

Tis een complot
  zondag 10 juli 2005 @ 20:30:17 #215
48233 Auticia
warriorette
pi_28689611
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:28 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Dat doen ze expres om je een schuldgevoel aan te praten Kom je helemaal moe en voldaan thuis en in de overtuiging dat ze nu toch wel lekker de rest van de middag gaan liggen pitten. Om vervolgens vrolijk met een balletje in hun bek voor je snufferd te gaan staan alsof ze niet net 2 uur hebben gelopen

Tis een complot
. Dus toch!!

Spike pakt meestal zijn floss als we lang hebben gelopen, en dan loopt hij naar me toe, en denk ik dat hij hem komt brengen, maar nee hoor, hij wil dan gewoon samen met jou aan zijn floss trekken. .

.
pi_28694446
Ik weet niet waarom...................
Ik snap er echt helemaal niks van

Mick is dood

Hij lag ineens zwaar te ademen, en toen ineens kon hij alleen op z'n zij liggen, begon te spartelen en te bijten. Toevallig was er net iemand bij mij op bezoek die arts is (niet dieren) en die zei: het is een epileptische aanval, dus die probeerde Mick weer eruit te krijgen, maar helaas....... hij bleef ineens stil liggen......

Ik ben er echt kapot van.... ik snap er niks van... Eerst Ollie, en nu 3 weken later Mick, die net 7 weekjes oud was.................. Eerst Ollie aan iets wat nooit voorkomt, toen Obelix met ze pootje (gelukkig was dat niet zo erg) nu Mick aan een epileptische aanval overleden waar ik ook niets aan kon doen....

Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen, doe ik nou iets niet goed? Maar ikben zo gek van mijn beestjes, elke dag krijgen ze alles vers, 2x per week een schone kooi...... Ik snap het niet.....

Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen...........
  zondag 10 juli 2005 @ 23:33:21 #217
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28694801
Nou ja, Inkie toch! Wat ontzettend verdrietig...

Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor. Dit is gewoon dikke vette pech. Dikke
pi_28695019
Inkie toch...........
Wat erg.....
Ik kan je helaas niet helpen.......
pi_28696194
Mick
Inkie wat ongelofelijk K*T, wat erg, wat zielig, hoe kan dat nou
  maandag 11 juli 2005 @ 08:08:21 #220
48233 Auticia
warriorette
pi_28698915
Inkie, wat verschrikkelijk om zo kort achter elkaar 2 beestjes te moeten verliezen.
Sterkte. .
pi_28699184
Nou Inkie toch, wat ongelooflijk naar

Hoe is het mogelijk?
  maandag 11 juli 2005 @ 08:57:50 #222
65166 Roxxy
fok!spin
pi_28699271

Mijn kleine meid
Complex problems have simple, easy to understand wrong answers...
  maandag 11 juli 2005 @ 09:15:49 #223
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28699463
Wat een mooie meid Ook een stokkenmonster
  maandag 11 juli 2005 @ 09:45:25 #224
48233 Auticia
warriorette
pi_28699824
quote:
Op maandag 11 juli 2005 08:57 schreef Roxxy het volgende:
[afbeelding]

Mijn kleine meid
Wow! .
pi_28700673
Owww Mick toch! Wat vreselijk voor je Inkie!! Je hebt echt helemaal niks verkeerd gedaan hoor, je beestjes hebben het echt heel erg goed bij je, gewoon stomme domme rotte afgrijselijk pech.

*KNUF* voor jou en Obelix!
pi_28700933
Dank je wel allemaal voor de lieve reacties, heb de hele nachtl iggen woelen en ben er wel uit dat Obelix toch een nieuw maatje moet krijgen, al durf ik het bijna niet meer aan...

Ik ga morgen kijken samen met Obelix, die mag mee, omdat ik er ook half aan denk een wat oudere beer te nemen, en dan kunnen we kijken of het klikt met Obelix.

Ik ben nu gewoon echt heel bang dat ik Obelix ook kwijt raak ofzo, en ook de eventuele nieuwe caaf....

Roxxy wat een mooierd zeg!!!!
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 10:50:10 #227
43556 miss_dynastie
pi_28701076
Ach, inkie, wat kut Maar écht niet aan jezelf twijfelen, wat kan jij hier nou aan doen ?
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 11:22:21 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28701830
agossie mick toch
inkie voel je niet schuldig hoor, je hebt gewoon twee keer vette pech gehad.

oef ! wat zag ik daar een mooie meid voorbij komen

en smekkie jij kan een betonplaat nog aan het lachen krijgen.

op het pluimveegebied gaat hier alles prima, wim is nog steeds langzaam aan het beter worden.
om het te vieren heb ik ons illustere drietal getrakteerd op 25 kilo speelzand in de ren.
ik heb er wat rijst en graan doorheen geharkt en ze zijn heerlijk aan het graven geslagen.
ze vragen nog net niet om schepjes, emmertjes en vormpjes
  maandag 11 juli 2005 @ 11:23:49 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28701875
Scharrelkippies
pi_28705443
Nou Inkie wat is dit dan!!
Wat een pech heb jij zeg!

Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, ze hebben het namelijk heerlijk bij jou.
pi_28707254
Maar maar maar ink, móet je speciaal nog iemand erbij nemen nu voor Obelix???
Caafjes kunnen toch ook heel goed alleen leven

sorry voor het bemoeiallerige toontje, maar ik wil je behoeden voor nog meer pecht/verdriet
pi_28707755
Caafjes kunnen ook wel alleen, alleen is obelix vanaf ze geboorte gewend samen te zitten, en ik merk nu ook dat ie zich gewoon "verveelt". Ik kan nooit een andere cavia vervangen....

Cavia's zijn ook groepsdieren, er zijn voorbeelden van cavia's die alleen goed kunnen leven, maar cavia's voelen zich veel fijner als ze gezelschap hebben.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 16:06:07 #233
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28709188
ik kan me voorstellen dat cavia's ook liever niet met zijn tweetjes zitten hoor, dat vindt ik bij konijnen ook altijd zo zielig, dus waarom niet bij cavia's.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 16:36:46 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_28710083
Inkie, wat klote zeg
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 11 juli 2005 @ 18:37:11 #235
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28713209
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 18:55:33 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_28713739
Ik durf het bijna niet te vragen..... Groningen - Den Helder (andersom eigenlijk ) is niet te doen voor 2 Caafjes zeker?
pi_28714260
Haha spin
pi_28714270
Ink wat erg!!!! Vind het heel rot voor je Hoop dat je met volgende caafje meer succes hebt!
Vin ut ook zo zielig voor Ollie

Oh enne spin: Ik word bang van die lelijke hond hoor! (je usericoon he, dat filmpie was leuk)
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_28719823
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef moussy het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen..... Groningen - Den Helder (andersom eigenlijk ) is niet te doen voor 2 Caafjes zeker?
Umm ik snap even niet
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 22:09:53 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_28720157
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:01 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Umm ik snap even niet
Ik type het in mini vrienden van ons hebben volgens mij nog 2 caafjes "over" van hun eigen winkel
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:02:02 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28723786
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:13 schreef inkie1010 het volgende:
Caafjes kunnen ook wel alleen, alleen is obelix vanaf ze geboorte gewend samen te zitten, en ik merk nu ook dat ie zich gewoon "verveelt". Ik kan nooit een andere cavia vervangen....

Cavia's zijn ook groepsdieren, er zijn voorbeelden van cavia's die alleen goed kunnen leven, maar cavia's voelen zich veel fijner als ze gezelschap hebben.
bah wat een pech zeg... ik zou eerst toch nog een weekje wachten met en vriendje erbij... caafjes zijn geeschapsdiertjes mar kunnen ook prima alleen.. denk dat juist het afwisselen en dan spijtig zo snel achter elkaar voor veel meer verwarring zorgt.. het beestje eerst in zijn alleen zijn laten wennen is paar weekjes en daarna een vriendje erbij die ook eerst even alleen laten wennen en dan pas aan elkaar tussendoor kun je ze wel laten spelen...mocht er wat gebeuren dan kunnen ze zich beter in hun uppie redden

heel veel sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:04:25 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28723826
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef moussy het volgende:
ze kunnen wel wat hebben waterflessie spa mee zodat ze kunnen lurken en wat stukjes groente/fruit met voorkeur komkommer i.v.m. vocht
pi_28724003
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:09 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik type het in mini vrienden van ons hebben volgens mij nog 2 caafjes "over" van hun eigen winkel
Ooooh!!! Maar helaas heb ik geen groot genoege kooi voor 3 caafjes...

Obelix leek vandaag maar verdrietig, hij deed eigenlijk niets anders als hapje eten - zitten - hapje eten - liggen...

Maar op zich reis ik vaak met de caafs, tussen Groningen en Eindhoven. Ik zorg altijd voor wat komkommer (vocht), en veel hooi en witlofje. Dat gaat prima!
pi_28724537
Cavia's kunnen niet alleen!!! Konijnen ook niet en ratten ook niet!
Ja, ze blijven wel leven door het eten en drinken wat je geeft, maar gelukkig zullen ze dan niet zijn.

Bekijk de diertjes maar een dagje en dan zie je hoeveel ze samen doen, daar kan een half uurtje spelen met mensen echt niet tegen op.

Het zal vast wel verwarrend voor Ollie zijn, maar waarschijnlijk is zo'n diertje snel weer gewend aan een nieuw vriendje.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 10:06:55 #245
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28729318
ik zat te googelen over pikorde en toen vond ik dit:
http://www.kippengrabbelton.be/pikorde/pikorde.htm

zooooo herkenbaar hier.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:10:51 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28729393
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:39 schreef Troeta het volgende:
Cavia's kunnen niet alleen!!! Konijnen ook niet en ratten ook niet!
Ja, ze blijven wel leven door het eten en drinken wat je geeft, maar gelukkig zullen ze dan niet zijn.

Bekijk de diertjes maar een dagje en dan zie je hoeveel ze samen doen, daar kan een half uurtje spelen met mensen echt niet tegen op.

Het zal vast wel verwarrend voor Ollie zijn, maar waarschijnlijk is zo'n diertje snel weer gewend aan een nieuw vriendje.
ik had eerst een caafje die er prima gelukkig uitzag lekker speels etc.. is toen zwaner geweest maar helaas te vroeg geboren jongen.. toen heb ik een 2e erbij gehaald.. deze ook eerst laten wennen in een eigen kooitje en zo aan elkaar laten wennen en later is daar een derde bij gekomen evenals de 2e eerst even alleen laten wennen.. gevolg is drie lieve caafjes die gelukig zijn samen maar ook alleen kunnen zijn...
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 10:15:58 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28729526
eigenlijk heb ik spijt dat ik niet eerder een kippen-soap begonnen ben hier, want wat we al niet meegemaakt hebben met onze pluizebollen

maar goed, dan begin ik gewoon hier met deel zoveel van kippensoop

van de hanige wim is weinig meer over. hij is sinds zijn kinderboerderij-avontuur veranderd in een schootkip. vanmorgen zat hij lekker op mijn arm zijn portie calorierijk kattenvoer te eten. toen hij klaar was, veegde hij zijn snavel ongegeneerd af aan mijn tuinbroek , drukte zich lekker tegen me aan en ging lekker onderuitgezakt zitten om een uiltje te gaan knappen.
zo heb ik dus 10 minuten gestaan met een suffende kip op mijn arm, toen vond ik het welletjes, ik heb tenslotte ook meer te doen dan hanenstandaard zijn.
als hij dit in het weekend nog doet, laat ik er een foto van maken. ik vind het zo'n koddig gezicht: wim die lekker onderuitgezakt tegen me aan zit met zijn oogjes dicht

de andere twee zijn ook wel wat veranderd:
hendrik ligt in scheiding met hepie: hij probeert haar steeds bruut te verkrachten. gisteren had hij haar weer stevig in dr nekvel beet wat resulteerde in een van pijn krijsend heepje. toen ze zich los kon rukken, had hendrik een snavel vol hepiedons en was heep danig in paniek.
ze kan het nu dus ook heel goed vinden met wim, die op het ogenblik nog te sullig is om enige avances richting hepie te maken. het tweetal zit nu steeds dicht tegen elkaar gedrukt op de rand van de ren
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:18:24 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28729594
ik vind het zo stoer lady dat je kippies hebt drom lees ik hier mee hoe gaat luca er mee om ?
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 10:21:20 #249
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28729665
prima hoor. hij leeft helemaal met ze mee. en als er vriendjes komen spelen is het altijd: goh hebben jullie kippen? dan vindt hij het heel stoer om erover te vertellen. hele verhalen heeft hij altijd over ze.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:21:50 #250
48233 Auticia
warriorette
pi_28729676
lady-wrb ik moet zo lachen om je kippensoap .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')