Daarom doe ik dat op vaste tijdenquote:Op zondag 10 juli 2005 18:57 schreef Syrena het volgende:
Is het erg lomp als je vergeet of je hond nu al gegeten heeft of niet?
quote:Op zondag 10 juli 2005 18:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Daarom doe ik dat op vaste tijdenIk ken mezelf: ik zou ze of 28 keer per dag geven of nooit
Ozzie normaalgesproken ook, maar ik ben nu alleen en mijn eettijden liggen een beetje overhoop i.v.m. mijn darmen.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:00 schreef Auticia het volgende:. Syrena!
.
Spike krijgt altijd pas eten als wij gegeten hebben.
Nog eventjes hierover:quote:Op zondag 10 juli 2005 18:15 schreef kissa het volgende:
En hij ziet er inderdaad altijd vrolijk uit. Heerlijk he? Zo'n onbevangen vrolijk hondje.
Meestal doen we dat ook wel hoor, ik vroeg me alleen af of er echt methodes voor waren oid.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:01 schreef Spindizzy het volgende:
Het simpelste lijkt mij om ervoor te zorgen dat hij niet bij de kat kan komen. Kat in een andere kamer voeren met de deur even dicht.
Hoewel ze hier goed van elkaars eten afblijven krijgen ze toch in aparte kamers te eten en blijft 1 van ons er altijd bij om te voorkomen dat 1 van de honden (of een van de katten) te dicht bij 1 van de voerbakken komt. Het is nauwelijks werk of moeite en het voorkomt een hoop ellende.
Dat doen ze expres om je een schuldgevoel aan te pratenquote:Op zondag 10 juli 2005 20:25 schreef Auticia het volgende:
Soms is hij echt heel moe, en als we weer thuis zijn dan lijkt hij weer helemaal fit!.
quote:Op zondag 10 juli 2005 20:28 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Dat doen ze expres om je een schuldgevoel aan te pratenKom je helemaal moe en voldaan thuis en in de overtuiging dat ze nu toch wel lekker de rest van de middag gaan liggen pitten. Om vervolgens vrolijk met een balletje in hun bek voor je snufferd te gaan staan alsof ze niet net 2 uur hebben gelopen
Tis een complot
Umm ik snap even nietquote:Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef moussy het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen..... Groningen - Den Helder (andersom eigenlijk) is niet te doen voor 2 Caafjes zeker?
Ik type het in mini vrienden van ons hebben volgens mij nog 2 caafjes "over" van hun eigen winkelquote:
bah wat een pech zeg... ik zou eerst toch nog een weekje wachten met en vriendje erbij... caafjes zijn geeschapsdiertjes mar kunnen ook prima alleen.. denk dat juist het afwisselen en dan spijtig zo snel achter elkaar voor veel meer verwarring zorgt.. het beestje eerst in zijn alleen zijn laten wennen is paar weekjes en daarna een vriendje erbij die ook eerst even alleen laten wennen en dan pas aan elkaar tussendoor kun je ze wel laten spelen...mocht er wat gebeuren dan kunnen ze zich beter in hun uppie reddenquote:Op maandag 11 juli 2005 15:13 schreef inkie1010 het volgende:
Caafjes kunnen ook wel alleen, alleen is obelix vanaf ze geboorte gewend samen te zitten, en ik merk nu ook dat ie zich gewoon "verveelt". Ik kan nooit een andere cavia vervangen....
Cavia's zijn ook groepsdieren, er zijn voorbeelden van cavia's die alleen goed kunnen leven, maar cavia's voelen zich veel fijner als ze gezelschap hebben.
ze kunnen wel wat hebben waterflessie spa mee zodat ze kunnen lurken en wat stukjes groente/fruit met voorkeur komkommer i.v.m. vochtquote:Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef moussy het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen..... Groningen - Den Helder (andersom eigenlijk) is niet te doen voor 2 Caafjes zeker?
Ooooh!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 22:09 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik type het in mini vrienden van ons hebben volgens mij nog 2 caafjes "over" van hun eigen winkel
ik had eerst een caafje die er prima gelukkig uitzag lekker speels etc.. is toen zwaner geweest maar helaas te vroeg geboren jongen.. toen heb ik een 2e erbij gehaald.. deze ook eerst laten wennen in een eigen kooitje en zo aan elkaar laten wennen en later is daar een derde bij gekomen evenals de 2e eerst even alleen laten wennen.. gevolg is drie lieve caafjes die gelukig zijn samen maar ook alleen kunnen zijn...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:39 schreef Troeta het volgende:
Cavia's kunnen niet alleen!!! Konijnen ook niet en ratten ook niet!
Ja, ze blijven wel leven door het eten en drinken wat je geeft, maar gelukkig zullen ze dan niet zijn.
Bekijk de diertjes maar een dagje en dan zie je hoeveel ze samen doen, daar kan een half uurtje spelen met mensen echt niet tegen op.
Het zal vast wel verwarrend voor Ollie zijn, maar waarschijnlijk is zo'n diertje snel weer gewend aan een nieuw vriendje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |