Ja nou precies.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:58 schreef Uhmmie het volgende:
maar als jouw hond niet bij haar hond mag komen omdat HAAR hond misschien uitvalt
wie is hier dan fout?
dan hoort dat beest toch gewoon een muilkorf?
(of opvoeding!)
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:11 schreef Auticia het volgende:.
De fietskar is er!.
[afbeelding]
Hij kan er lekker in liggen.
[afbeelding].
[afbeelding]
"Gaan we al!?".
We hebben er nog niet mee gefietst. Maar hij heeft er gewoon 3 kwartier lekker in gelegen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:12 schreef Spindizzy het volgende:
Wat stoer! Dus hij blijft erin zitten?
Ik zit te denken om als Spike erin zit zijn tuig aan te doen, en touw te halen en van die vastklikdingen voor aan zijn tuig, zodat hij net ruimte heeft om te (ver)liggen, maar er niet uitkan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:24 schreef kissa het volgende:
Wat een prachtkar![]()
Maar ben je niet bang dat hij er onderweg uitspringt?
Aylaquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:57 schreef Tinkerbell het volgende:
Auticia, gewoon een autogordel voor honden kopen
Hier Ayla met d'r autogordel:
[afbeelding]
Door die losse flap doe je dan iets wat je aan de kar bevestigen kan.
ik ook.. maar als ik die opmerking zo begrijp.. denk ik dat een muilkorf misshcien toch beter isquote:
Neequote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:39 schreef Spindizzy het volgende:
Teken zijn zulke gore klerebeestenKoppie is er nu uit?
Dat was niet nodig, zeiden ze. Het hondenlichaam zou het er zelf wel uitwerken (het zal gaan irriteren of zweren) en meestal gaat dat ook allemaal goed, ik moest me er niet al teveel zorgen over maken. Enkel goed opletten of Spike geen koorts krijgt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:42 schreef Spindizzy het volgende:
Agossie, arme Spike
Anders de DA ff laten opknappen?
Arme Smekkie.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:45 schreef Spindizzy het volgende:
Smekje is de hele nacht ziek geweestHeeft een paar keer flink gekotst. Arme lieve ding. Nu is hij alweer lekker speels en zijn eigen stuiterballige zelf. Tis dus alweer over geloof ik
Geen idee...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:59 schreef Tinkerbell het volgende:
Ach gut wat had ie dan?
Mhhm, misschien heeft ie toch wat van buiten gesnaaid, dat je het niet gezien hebt. Dat vermoed ik van Ayla ook nog steeds, die had dat toch laatst ook, helemaal aan de diarree en kots.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Geen idee...
Het is nog niet helemaal over. Hij is nog flink aan de diareeZal zo wel wat kip voor hem meenemen om te koken met wat rijst. Eerst maar even kijken of zijn eten erin blijft.
Hij komt verder niet ziek over hoor. vannacht wel maar nu is hij levendig en blij en speels.
Bron.quote:Afhankelijk van het ziektebeeld is het bij diarree wel of niet nodig met de hond naar de dierenarts te gaan. De ernst van het ziekte beeld wisselt met de oorzaak en vooral met het risico op uitdroging. Bij jongere dieren en als de diarree samen gaat met braken is de kans op uitdroging groter.
Als de hond wel levendig blijft en niet braakt, is het verantwoord om het enkele dagen aan te zien. Een lichtverteerbaar dieet zal dan voldoende kunnen zijn om te verbeteren.
Kleine hoeveelheden voedsel geven; beschuit, oud witbrood, brinta aangemaakt met water (niet met melk) of wat gekookte kip. Rijst kan een vorm van (gistings-) diarree onderhouden en is daarom minder geschikt.
Een dag vasten mag, maar hoeft niet. Slaat de hond zelf een dag het eten over dan is dat niet erg, al mag het niet-eten bij pups niet te lang duren.
Als de diarree langer dan drie dagen aanhoudt is het beter even met de hond naar de dierenarts te gaan. Als er naar het oordeel van de dierenarts geen sprake is van een ernstiger oorzaak, is een eenvoudig stopmiddel gecombineerd met het dieet en zonodig een wormkuur meestal voldoende om de hond te helpen.
Koken ja. Maar als het nog zo erg is, zou ik eerder laten vasten of wit brood geven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:22 schreef Spindizzy het volgende:
Wat stoer, Auticia! Ik wil ooit ook een fietskarretje.
Smekkerd nog steeds aan de schijterij. Tink: de kipfilet moet ik toch koken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |