abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28495922
Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat ik mijzelf niet herken op foto's of een videofilm maar wel als ik in de spiegel kijk. Ik vraag mij dit af want ik ben redelikk tevreden met mijn uiterlijk als ik in de speigel kijk dan mijzelf zie op fotos of een videofilm want dan vind ik mijzelf totaal niet aantrekkelijk en kan ik niet begrijpen waarom veel mensen (en dit is wel vreemd om te zeggen) mij knap vinden!
  maandag 4 juli 2005 @ 23:36:09 #2
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_28496046
Als je jezelf niet herkent op een foto dan ben je wel bohoorlijk dronken.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_28496135
Dat heeft iedereen toch wel? Dat heeft misschien te maken met het feit dat je gewend bent aan je spiegelbeeld en niet aan je "echte" gezicht.
pi_28496486
Je bent een aantal komma's in je tekst vergeten, dat maakt het moeilijk leesbaar

Maargoed, als anderen zeggen dat je aantrekkelijk bent dan zal dat ook wel zo zijn. Al kan ik me niet voorstellen dat je jezelf niet herkend op foto's en dergelijke.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:46:30 #5
120675 Ronno
Core enzo
pi_28496490
misschien is dat vergelijkbaar met je eigen stem?

je eigen stem horen op video of audio is echt heel anders dan je jezelf hoort als je praat.

Veel mensen die ik ken (incl. ik zelf) vinden het erg vreemd, of zelfs genant om hun eigen stem te horen
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:49:24 #6
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_28496617
Nieuwe fotocamera of DVcam kopen zou ik zeggen. Ik sta er zelf ook altijd dubbel op...BURPPP
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:24:48 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28499681
Herkenbaar!

Heb ook geen idee hoe 't zit, sta er niet meer bij stil, we must move on...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:30:20 #8
84524 Morwen
I got life
pi_28499797
Ik herken mezelf zelden, maar dat heb ik ook met anderen............ik zie de persoon, niet het omhulsel en dat heb ik ook op afstand
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_28499850
de laatste x dat ik mezelf niet herkende op n foto, ben ik keihard gaan sporten
nu wil ik mezelf weer kennen
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 01:36:49 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_28499918
misschien omdat je in de spiegel jezelf aankijkt
:')
pi_28499930
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:33 schreef mother-mother het volgende:
de laatste x dat ik mezelf niet herkende op n foto, ben ik keihard gaan sporten
nu wil ik mezelf weer kennen
Goed bezig

Even die bierpens wegwerken
pi_28499942
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ja idd, als je al n foto van opzij ziet dan is t al heel raar(stomme neus , raar haar , enz)
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 01:39:30 #13
pi_28499966
en misschien ligt het ook aan hoe je veranderd, je haar groeit bijvoorbeeld, je huidstructuur enzo. en als je dan een foto van een maand terug ziet kan het al veranderd zijn.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:40:49 #14
58940 TTF
23/7 t/m 03/7 @ blanes.. :D
pi_28499979
tja herken baar.. ik moest ook wel even wennen toen ik mij zelf op video zag iets presenteren..
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:43:28 #15
84524 Morwen
I got life
pi_28500020
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mja, of misschien wat anders

Ik denk dat een stukje van je ziel weggaat als je op de foto of film gaat. Dat heb ik al van kleins af aan, ik wilde nooit op de foto of film. En ja, ik ben en was cute

Complete ruzies thuis en op school, ik wilde niet...........nou ja, lama. Ik is weird
Only Human
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 01:45:20 #16
pi_28500051
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:43 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik denk dat een stukje van je ziel weggaat als je op de foto of film gaat. Dat heb ik al van kleins af aan, ik wilde nooit op de foto of film. En ja, ik ben en was cute

Complete ruzies thuis en op school, ik wilde niet...........nou ja, lama. Ik is weird
ik kon ook nooit goed op de foto, nu nog steeds niet. dan heb ik gelijk het idee dat mensen mij gaan terugzien. en ik kan ook niet verplicht lachen dus dat zit er niet in.

op foto is iig geen ziel meer der in. foto's zijn er om objecten te fotograferen en om mensen op internet je foto te showen.
pi_28500067
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:43 schreef Morwen het volgende:

[..]

heel herkenbaar, erg handy bij de lek fotomeet
* mother-mother gaat dan snel achter iedere boom staan die er is
pi_28500089
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:33 schreef bozzz het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat ik mijzelf niet herken op foto's of een videofilm maar wel als ik in de spiegel kijk. Ik vraag mij dit af want ik ben redelikk tevreden met mijn uiterlijk als ik in de speigel kijk dan mijzelf zie op fotos of een videofilm want dan vind ik mijzelf totaal niet aantrekkelijk en kan ik niet begrijpen waarom veel mensen (en dit is wel vreemd om te zeggen) mij knap vinden!
Omdat Ieren lelijk zijn en jou daarom al snel knap vinden. Jij hebt een Nederlands referentiekader en vind jezelf daarom lelijk.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:51:56 #19
84524 Morwen
I got life
pi_28500169
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:46 schreef mother-mother het volgende:

[..]

heel herkenbaar, erg handy bij de lek fotomeet
* mother-mother gaat dan snel achter iedere boom staan die er is
Ik maak iedereen dood die een foto van mij maakt. Optieven Ow, en geen respect daarvoor is naalden in je poppetje

Maar serieus, ik denk echt dat een deel verloren gaat van jezelf. Wat denken jullie?
Only Human
pi_28500199
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:51 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik maak iedereen dood die een foto van mij maakt. Optieven Ow, en geen respect daarvoor is naalden in je poppetje

Maar serieus, ik denk echt dat een deel verloren gaat van jezelf. Wat denken jullie?
ik dacht meer aan een soort schaamte eigelijk, daarom ga ik t juist doen
pi_28500208
dit topic is wel een tvp waard
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 02:01:26 #22
84524 Morwen
I got life
pi_28500332
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:53 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ik dacht meer aan een soort schaamte eigelijk, daarom ga ik t juist doen
Ja, maar die schaamte heb ik juist niet, meer een soort gevoel dat mijn echtheid dan weg is.......Uiterlijk is een stempel en ik druk liever een stempel met mijn aanwezigheid.

Oeh, dit is al heel duidelijk voor mijn idee......maar dat is het vast niet
Only Human
pi_28500377
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 02:01 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ja, maar die schaamte heb ik juist niet, meer een soort gevoel dat mijn echtheid dan weg is.......Uiterlijk is een stempel en ik druk liever een stempel met mijn aanwezigheid.

Oeh, dit is al heel duidelijk voor mijn idee......maar dat is het vast niet
jawel, heel duidelijk , en ergens heb je ook wel gelijk maar je bestaat uit 2 delen , binnen/buitenkant , allebij word ouder alleen gaat t psies andersom
buitenkant word minder terwijl binnenkant juist beter word , meestal dan
dus waarom buitenkant dan niet vastleggen
jemig dit heb ik getikt, ik neem nog een biertje
  dinsdag 5 juli 2005 @ 02:21:18 #24
84524 Morwen
I got life
pi_28500607
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 02:04 schreef mother-mother het volgende:

[..]
jemig dit heb ik getikt, ik neem nog een biertje
Proost

Ik snap je hoor, maar bij mij zit het dieper. Voor mij voelt het echt als een marteling, een leegzuigen. En daar heb ik al zoveel ruzie over gehad vooral met mijn pa want die is Fotograaf. Nou ja, zal wel een jeugdtrauma zijn dan

Helppppp
Only Human
pi_28502506
quote:
Als je een erg asymmetrisch gezicht hebt, kan er nogal een verschil zitten tussen een foto en je spiegelbeeld.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:15:35 #26
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_28502639
Is het niet zo dat je gewend bent aan je spiegelbeeld. Als je dan met een camera opgenomen wordt, en je ziet dat terug dan zie je jezelf niet meer in spiegelbeeld. Alles lijkt dan vreemd te zijn, terwijl dat eigenlijk gewoon is hoe er uit ziet... ofzo... ik heb iemand hier ooit iets over horen zeggen, maar ik weet niet meer hoe het precies zat...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:55:58 #27
42843 DrazTic
kiem kiem
pi_28508149
Als je in de spiegel kijkt trek je een gezicht dat je aanstaat. Op het moment dat je jezelf ziet ben je bewust bezig met HOE je er uitziet. Wanneer je daar niet mee bezig bent trek je onbewust dus ook een ander gezicht of neem je een andere houding aan. Wanneer je jezelf op een foto ziet, zie je jezelf ook nog eens vanuit een ander perspectief, waardoor je dus een ander beeld van jezelf krijgt.
pi_28511642
Op een foto zie je er sowieso vaak wat anders uit, dat komt door de foto (of de video). Kleuren zijn vaak anders, het zijn momentopnamen enzovoort. Ik herken mijzelf wel op de foto's natuurlijk, maar zie dat het echt kliks zijn zeg maar. Dat zie ik ook bij anderen. Iemand die ik ken zie ik in het echt heel anders dan hoe diegene op een foto staat. Dat komt omdat die foto een momentopname is en niets zegt over de houding van die persoon, of zijn/haar gezichtsuitdrukking enzovoort.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:33:22 #29
42843 DrazTic
kiem kiem
pi_28511804
ja daar zit wat in
pi_28526944
Maar ik heb dus een videofilm van een week oud. En mijn vrienden die er ook op staan die herkennen zich wel op de film en vinden ook dat hun spiegelbeeld gelijk is met hoe ze op de film staan.
Misschien ligt het aan mij maar ik vind mijzelf echt vreselijk om terug te zien en in de spiegel niet. Waarom heeft de een dit wel en de ander dit niet? Ben ik misschien minder bewust over mijn uiterlijk ofzo of komt het misschien doordat ik minder zekerder zou kunnen zijn dan andere (mijn vrienden op dezelfde film). Hoe ik op een foto sta daar kan ik nog wel een verklaring voor geven dat is idd een moment opname helemaal als jezelf alleen van de zijkant ziet.
pi_28527029
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:47 schreef Greetings het volgende:

[..]

Omdat Ieren lelijk zijn en jou daarom al snel knap vinden. Jij hebt een Nederlands referentiekader en vind jezelf daarom lelijk.
uhhh leg eens uit ik snap het niet!
pi_28536262
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:47 schreef Greetings het volgende:

[..]

Heb je nu zelf niet door dat je die Ieren als lelijk bestempelt vanuit JOUW kader? Ze ZIJN niet lelijk, jij VINDT ze lelijk.
pi_28536307
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:06 schreef Maethor het volgende:

[..]

Als je een erg asymmetrisch gezicht hebt, kan er nogal een verschil zitten tussen een foto en je spiegelbeeld.
Dit is toch niet logisch? Dat maakt geen reet uit.
pi_28638063
misschien trek je onbewust wel een bepaald gezicht als je in de spiegel kijkt, dat je niet trekt als je jezelf niet ziet.. Je ziet bijvoorbeeld wel eens dat bij mensen de mond altijd een klein beetje open staat maar als ze in de spiegel kijken is die wel dicht.
pi_28758205
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:04 schreef marleenhoofd- het volgende:
misschien trek je onbewust wel een bepaald gezicht als je in de spiegel kijkt, dat je niet trekt als je jezelf niet ziet.. Je ziet bijvoorbeeld wel eens dat bij mensen de mond altijd een klein beetje open staat maar als ze in de spiegel kijken is die wel dicht.
Precies.

In de spiegel zie je er uit zoals jij eruit wilt zien! Je hebt een enorme invloed op je uiterlijk omdat je je gezichtsuitdrukking aanpast terwijl je naar jezelf kijkt. Bij foto's en video's zie je jezelf niet, dus kijk je (vrijwel) altijd anders en kun je er dus heel anders uitzien dan je gewend bent.

Daarbij is het beeld van jezelf in de spiegel in spiegelbeeld (logisch... ) En het spiegelbeeld van een gezicht kan er heel anders uitzien dan het echte beeld!
  woensdag 13 juli 2005 @ 08:36:19 #36
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28760163
de reden dat je je zelf niet herkent is omdat je steeds veranderd. de baby in de foto's ben jij ook niet meer. je probeert er een verhaaltje aan te plaattsen om het zo nog enigzins te kunnen zien als jij. maar dat ben jij niet meer. zo ook met foto's van een tijdje trug dat ben jij ook niet meer.

je gedachten en visie veranderen constant. je biologische cellen worden constant vernieuwd. je bent niemand behalve de persoon die je nu bent. daarom herken je je alleen als je nu in de spiegel kijkt. foto's en flms hebben geen waarde meer, want dat ben jij niet meer.

je kunt jezelf nog wel personificeren met mensen in films, je kunt lange verhalen verzinnen bij foto's om zo nog enigzins de illusie te kunnen wekken dat jij het bent.

lekker filosophish zo vroeg in de ochtend gvd
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28766040
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:36 schreef Enyalius het volgende:
de reden dat je je zelf niet herkent is omdat je steeds veranderd. de baby in de foto's ben jij ook niet meer. je probeert er een verhaaltje aan te plaattsen om het zo nog enigzins te kunnen zien als jij. maar dat ben jij niet meer. zo ook met foto's van een tijdje trug dat ben jij ook niet meer.

je gedachten en visie veranderen constant. je biologische cellen worden constant vernieuwd. je bent niemand behalve de persoon die je nu bent. daarom herken je je alleen als je nu in de spiegel kijkt. foto's en flms hebben geen waarde meer, want dat ben jij niet meer.

je kunt jezelf nog wel personificeren met mensen in films, je kunt lange verhalen verzinnen bij foto's om zo nog enigzins de illusie te kunnen wekken dat jij het bent.

lekker filosophish zo vroeg in de ochtend gvd
verder is het ook redelijke onzin.. ik zie er nog percies hetzelfde uit als een week geleden
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:20:29 #38
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28776190
alleen kwa uiterlijk zie je er op het moment hetzelfde uit omdat je op dat vlak biologish gestopt bent te veranderen. je cellen en innerlijke veranderen constant. anderen dom noemen omdat je verder niet na kunt denken of niet op meerdere manieren naar iets kunt kijken is...ironish te noemen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28776856
Ik vind het wat raar om naar video's van mezelf te kijken maar ik herken me wel hoor. Herken je andere mensen goed?
pi_28777492
Volgens mij heeft dat te maken met het beeld dat je in de loop der jaren van jezelf hebt ontwikkeld. Als ik mijzelf voor me zie in mijn gedachten zie ik ook heel iemand anders dan op een foto ofzo. En in de spiegel ga je wel zo staan/poseren dat je wel voldoet aan je zelfbeeld.
pi_28777586
quote:
veel mensen (en dit is wel vreemd om te zeggen) mij knap vinden!
* Sloggi kijkt naar je fotoboek:

Yeah right
pi_28780288
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:16 schreef mrkanarie het volgende:
Volgens mij heeft dat te maken met het beeld dat je in de loop der jaren van jezelf hebt ontwikkeld. Als ik mijzelf voor me zie in mijn gedachten zie ik ook heel iemand anders dan op een foto ofzo. En in de spiegel ga je wel zo staan/poseren dat je wel voldoet aan je zelfbeeld.
Dit is het juiste antwoord!
pi_28780607
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:55 schreef DrazTic het volgende:
Als je in de spiegel kijkt trek je een gezicht dat je aanstaat. Op het moment dat je jezelf ziet ben je bewust bezig met HOE je er uitziet. Wanneer je daar niet mee bezig bent trek je onbewust dus ook een ander gezicht of neem je een andere houding aan. Wanneer je jezelf op een foto ziet, zie je jezelf ook nog eens vanuit een ander perspectief, waardoor je dus een ander beeld van jezelf krijgt.
makes perfect sense to me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:00:32 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28780700
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:18 schreef Sloggi het volgende:

* Sloggi kijkt naar je fotoboek:

Yeah right
Hij durft tenminste een publiek fotoboek te hebben, waar is die van jou?
pi_28780856
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:00 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hij durft tenminste een publiek fotoboek te hebben, waar is die van jou?
Ik wil niet te veel fanmail
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:07:13 #46
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28780898
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:05 schreef Sloggi het volgende:

Ik wil niet te veel fanmail
Sure, sure, sure
pi_28794188
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:20 schreef Enyalius het volgende:
alleen kwa uiterlijk zie je er op het moment hetzelfde uit omdat je op dat vlak biologish gestopt bent te veranderen. je cellen en innerlijke veranderen constant. anderen dom noemen omdat je verder niet na kunt denken of niet op meerdere manieren naar iets kunt kijken is...ironish te noemen
ik noem je niet dom.. en ik zal wel constant veranderen, maar ik ben toch nog goed te herkennen van een foto van bijv. vorig jaar.. en het gaat hier om foto's en films e.d. daar zie je geen 'echt' innerlijk in, dus dat verband zie ik niet echt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')