abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28476405
Ik had al eerder hier een topic over geopend, maar dat ging niet goed.

Even vantevoren: nee, ik wil geen rechtszaak tegen Fok! aanspannen en ik zet geen gokwebsite op.

Goed.

Wat ik wil doen: Ik ben ebzig met een on-line webbased game (zoiets als www.nukezone.nu ). Ik wil graag de mogelijkheid bieden voor de gebruikers om hun account te upgraden, zodat ze meer opties krijgen. Denk hierbij aan een bedrag van 2,50 euro per maand. Ik wil dit doen d.m.v. PayPal of ze kunnen het simpelweg opsturen (ik doe niet zo moeilijk wat dat betreft ).

Maar steld at er iets fout gaat met het spel of de site down gaat voor een tijdje. Dan wil ik geen rechtszaken ana m'n broek oid (ik krijg al een mailtje van iemand die me zou aanklagen omdat ik hem/haar voor de grap dumb ass noemde). Dus ik wil graag een disclaimer die me daarvoor indekt. tweakers.net beidt ongeveer hetzelfde aan, maar geen disclaimer (ik kan hem niet vinden iig).

Iemand die weet hoe je dit aan moet pakken? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

[ Bericht 72% gewijzigd door _-rally-_ op 08-07-2005 19:16:52 ]
pi_28476601
misschien eens de algemene voorwaarden van kabelboeren doorlezen, en overnemen?
Die sluiten bij @home bijvoorbeeld ook teruggave van geld uit indien je verbinding een tijdje down is
pi_28478711
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:29 schreef yootje het volgende:
Daarom wil ik me graag indekken voor dit soort dingen en ik heb daar jullie hulp bij nodig. Heb ik een disclaimer nodig, wat moet daar in staan, enz. Alvast bedankt!
En daarvoor leent zich WGR nu net niet, want als jij met adviezen uit WGR probeert je aansprakelijkheid in te perken en het lukt niet, dan kun jij Fok! aansprakelijk stellen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28478784
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:32 schreef _-rally-_ het volgende:

want als jij met adviezen uit WGR probeert je aansprakelijkheid in te perken en het lukt niet, dan kun jij Fok! aansprakelijk stellen.
Nou dat lijkt me wat ver gezocht.... een forum aansprakelijk stellen voor het advies wat ze geeft. Aangezien het forum uit particulieren bestaat...

Als dat zo zou zijn, kan het Fok! forum nog enkele flinke claims verwachten uit de R&P hoek denk ik
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_28478955
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:35 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me wat ver gezocht.... een forum aansprakelijk stellen voor het advies wat ze geeft. Aangezien het forum uit particulieren bestaat...

Als dat zo zou zijn, kan het Fok! forum nog enkele flinke claims verwachten uit de R&P hoek denk ik
Het forum is aangemeld bij de kvk, bovendien kunnen ook partikulieren aansprakelijk zijn (Danny als eigenaar).

Ik begrijp Rally in zijn posting, dit geval komt aardig in de buurt van de reden waarom er geen wiki recht is, of waarom er geen faq is opgesteld
  Forum Admin maandag 4 juli 2005 @ 16:08:16 #6
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_28480033
quote:
En daarvoor leent zich WGR nu net niet, want als jij met adviezen uit WGR probeert je aansprakelijkheid in te perken en het lukt niet, dan kun jij Fok! aansprakelijk stellen.
En wat nou als ik goed bedoelde adviezen uit bijv Sex, Lifestyle, PTA, DIG overneem en schade oploop, kan ik dan ook fok aansprakelijk stellen?

MAW voor gedegen advies ga je naar de desbetreffende vakman, in dit geval een jurist, die kan dat helemaal uitzoeken maar het moet toch mogelijk zijn om er op een forum van gedachte over te wisselen.

Lijkt me niet dat een rechtszaak tegen een internetforum vanwege onjuist advies haalbaar is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_28482748
quote:

[..]

1. Daar had ik nou echt niet over nagedacht
2. Ik ben 16 en dagelijks op Fok! te vinden, zie je mij al een rechtszaak tegen Fok! beginnen?
3. Volgens mij zou ik geen enkele rechtszaak winnen.
pi_28484655
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:22 schreef yootje het volgende:

[..]

1. Daar had ik nou echt niet over nagedacht
2. Ik ben 16 en dagelijks op Fok! te vinden, zie je mij al een rechtszaak tegen Fok! beginnen?
3. Volgens mij zou ik geen enkele rechtszaak winnen.
Geloof je het zelf, je vraagt eerst een FB of fok nog met een abbo manier begint, een beetje vergelijkbaar zoals je hier oppert, en dan denk je hier na over aanklachten bij downtime (goh, een onbekend verschijnsel binnen fok).
Beetje combinerende zeg ik, is dit alvast een vraag voor het geval FOK dit jaar nog volgens abbo systeem gaat werken (iets wat breuls beweert heeft).

Dus wordt dit een rechtzaak wegens slecht voorlichten, of wegens geen goede voorwaarden hebben van fok zelf
pi_28491527
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:33 schreef frederik het volgende:

[..]

Geloof je het zelf, je vraagt eerst een FB of fok nog met een abbo manier begint, een beetje vergelijkbaar zoals je hier oppert, en dan denk je hier na over aanklachten bij downtime (goh, een onbekend verschijnsel binnen fok).
Beetje combinerende zeg ik, is dit alvast een vraag voor het geval FOK dit jaar nog volgens abbo systeem gaat werken (iets wat breuls beweert heeft).

Dus wordt dit een rechtzaak wegens slecht voorlichten, of wegens geen goede voorwaarden hebben van fok zelf
Je bent toch niet serieus hoop ik?
pi_28491833
Geld verdienen legaal?

Ik heb dit topic hiervoor nog geopend?

En dit topic voor beta testers: Betatesters gevraagd

Mijn posts: 6090 (gemiddeld 6 per dag)

Ik werk een half jaar aan dit project. Moet ik ook nog de url van de site posten?

Waarom zou ik in godsnaam Fok! willen aanklagen?

Heel erg raar dit.
pi_28500103
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:43 schreef yootje het volgende:

[..]

Je bent toch niet serieus hoop ik?
nee, als je kijkt naar de smiley die ik bij de post gebruikt heb (die bij mijn naam bovenaan), dan heb ik daar ook de lach smiley gebruikt, juist om aan te geven dat het niet serieus was (ik post normaal altijd met dat blauwe geval, zoals nu ook weer
pi_28500162
sorry als het verkeerd bij je overkwam (en sorry dat ik niet op tijd was om het te ontzenuwen)
pi_28504805
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:51 schreef frederik het volgende:
sorry als het verkeerd bij je overkwam (en sorry dat ik niet op tijd was om het te ontzenuwen)
Maakt niet uit

Alleen jammer dat -Rally- me op gewist heeft
pi_28623566
Jat de gebruikersovereenkomst van Blizzard's World of Warcraft. Die geven je verlenging ipv geld terug
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_28648794
Kort samengevat: je kunt nooit zomaar je aansprakelijkheid als ondernemer uitsluiten, wanneer je zaken doet met consumenten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:26:02 #16
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_28652253
Als de site down gaat kom jij je verplichtingen niet na en moet je de mensen (gedeeltelijk) hun abonnementsgeld terugbetalen, daar kom je nooit onderuit. Dat heeft echter niets met aansprakelijkheid te maken, dat is gewoon de verplichting die jij op je neemt en waarvoor je geld krijgt.

Je bent wel aansprakelijk voor schade als mensen doordat jouw site down is materiele schade lijden. In dit geval is dat onmogelijk want door het niet kunnen spelen van een spelletje lijd je geen schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')