Als ik heel erg veel geluk heb 100 euro per maand ongeveer.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:57 schreef Alicey het volgende:
1. In principe niet, maar je ouders zijn aansprakelijk, houd daar wel rekening mee.
2. Wat voor bedragen gaat het om verwacht je?
Juist wel als het om diensten gaat. Alleen wanneer iets fysiek in het buitenland wordt afgeleverd mag je de BTW verleggen.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:20 schreef Roönaän het volgende:
Naar het buitenland toe reken je toch sowieso geen btw? Als het om diensten gaat iig.
Probleem is dat ik in de eerste maand van geluk mag spreken als ik 4 euro verdienquote:Op maandag 20 juni 2005 09:17 schreef _-rally-_ het volgende:
100 per maand ? Lijkt me genoeg om van een 'bedrijfje' te spreken, dus inschrijven KvK en alle ellende van dien.
Bij dat soort kleine bedragen wel. Maar bij 100 euro of meer wordt je ook BTW-plichtig, en dan heb je een BTW-nummer nodig, waar je weer een KVK-inschrijving voor nodig hebt.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef yootje het volgende:
[..]
Probleem is dat ik in de eerste maand van geluk mag spreken als ik 4 euro verdien
Ik kan ook niet investeren oid.
Ik heb er met mijn ouders over gepraat, die zeggen dat ik het gewoon moet aangeven bij de belasting en dat het dan okay is?
Dat kan inderdaad alleen met een handlichting. Je ouders zullen zich moeten inschrijven voor jou zolang je minderjarig bent.quote:Volgens mij kan je je trouwens toch niet inschrijven bij de KvK als je onder de 18 bent?
Op grond waarvan vind jij dat?quote:Op maandag 20 juni 2005 09:51 schreef Flyingdutchman het volgende:
Klinkt al een pyramide spel....en dat mag niet
Een pyramidespel heeft echter als kenmerk dat er een wervend karakter in zit, en dat zie ik hier niet.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:55 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Iedereen geld in leggen voor een spel....met meer functies.
Juist wel een reden om voor de belasting aan te geven, eventuele kosten trek je er nog eens vanaf en eventuele verliezen kun je ook van de belasitng aftrekken als je andere inkomsten uit box1 hebt tenminste, of zo niet, doorschuiven naar toekomstige jaren. Althans, als de inspecteur meent dat je er redelijkerwijze vanuit kunt gaan dat je geld gaat verdienen hiermee, dat geloof ik nog niet zo als ik dit lees.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef yootje het volgende:
[..]
Probleem is dat ik in de eerste maand van geluk mag spreken als ik 4 euro verdien
Dat is niet waar. De omzet blijft onder de 6000 euro per jaar. Je bent dus niet verplicht een KvK registratie te nemen. Echter ben je natuurlijk wel verplicht (maar ook gek als je het doet) dit als inkomen mee te nemen in de aangifte inkomstenbelasting.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:17 schreef _-rally-_ het volgende:
100 per maand ? Lijkt me genoeg om van een 'bedrijfje' te spreken, dus inschrijven KvK en alle ellende van dien.
Sinds wanneer ben je gek wanneer je je aan wetgeving houdt?quote:Op maandag 20 juni 2005 10:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De omzet blijft onder de 6000 euro per jaar. Je bent dus niet verplicht een KvK registratie te nemen. Echter ben je natuurlijk wel verplicht (maar ook gek als je het doet) dit als inkomen mee te nemen in de aangifte inkomstenbelasting.
Ga voor meer info effe naar de KvK.
Elke deelname aan het economisch verkeer met iets wat op een winstoogmerk lijkt, leidt tot BTW-aangifteplicht. Een daarvoor heb je ook weer een KvK inschrijving nodig.quote:Op maandag 20 juni 2005 10:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De omzet blijft onder de 6000 euro per jaar. Je bent dus niet verplicht een KvK registratie te nemen. Echter ben je natuurlijk wel verplicht (maar ook gek als je het doet) dit als inkomen mee te nemen in de aangifte inkomstenbelasting.
Ga voor meer info effe naar de KvK.
Kijk anders even bij de KvK. Niet iedere BTW aangifte plicht heeft als gevolg dat je een KvK nummer aan moet vragen. Dat komt omdat de KvK en de belastingdienst andere criteria handhaven. Dat is ook de reden dat je je BTW nummer bij de belastingdienst moet opvragen en niet via de KvK.quote:Op maandag 20 juni 2005 10:48 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Elke deelname aan het economisch verkeer met iets wat op een winstoogmerk lijkt, leidt tot BTW-aangifteplicht. Een daarvoor heb je ook weer een KvK inschrijving nodig.
Dankzij de KOR hoef je weliswaar geen BTW af te dragen, maar dat doet niets af aan genoemde aangifteplicht.
Last van een zonnesteekquote:Op maandag 20 juni 2005 09:51 schreef Flyingdutchman het volgende:
Klinkt al een pyramide spel....en dat mag niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |