abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28066908
Ik heb momenteel een site die op dit moment niet zo loopt, maar waarvan ik verwacht dat hij over een aantal weken wel zal lopen als ik meer functies heb toegevoegd. Het is een on-line spel, en mijn plan is om gebruikers de mogelijkheid te bieden extra functies te geven als ze een klein ebdrag, denk hierbij aan 2 euro ongeveer overmaken naar mij. Als iemand in de EU woont kan hij/zij dit simpel doen door middel van overschrijving op mijn bankrekening. Als iemand echter bijvoorbeeld in de VS woont wil ik dat diegene de mogelijkheid krijg dit via PayPal te doen. Ik heb eigenlijk twee vragen hierover:

1. Ik ben 16. Is dit een probleem?
2. Ik sta natuurlijk niet ingeschreven in de KvK en bij de betalingen wordt dus geen BTW oid afgeschreven. Is dit illegaal? Ik verwachten geen duizenden euro's te verdienen natuurlijk.
  zondag 19 juni 2005 @ 17:57:21 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28066929
1. In principe niet, maar je ouders zijn aansprakelijk, houd daar wel rekening mee.
2. Wat voor bedragen gaat het om verwacht je?
pi_28066946
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:57 schreef Alicey het volgende:
1. In principe niet, maar je ouders zijn aansprakelijk, houd daar wel rekening mee.
2. Wat voor bedragen gaat het om verwacht je?
Als ik heel erg veel geluk heb 100 euro per maand ongeveer.
pi_28066957
Er moest nog geen voor BTW
pi_28080420
*kick*
pi_28080779
100 per maand ? Lijkt me genoeg om van een 'bedrijfje' te spreken, dus inschrijven KvK en alle ellende van dien.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28080821
Naar het buitenland toe reken je toch sowieso geen btw? Als het om diensten gaat iig.
  maandag 20 juni 2005 @ 09:24:47 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28080890
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:20 schreef Roönaän het volgende:
Naar het buitenland toe reken je toch sowieso geen btw? Als het om diensten gaat iig.
Juist wel als het om diensten gaat. Alleen wanneer iets fysiek in het buitenland wordt afgeleverd mag je de BTW verleggen.
pi_28081307
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:17 schreef _-rally-_ het volgende:
100 per maand ? Lijkt me genoeg om van een 'bedrijfje' te spreken, dus inschrijven KvK en alle ellende van dien.
Probleem is dat ik in de eerste maand van geluk mag spreken als ik 4 euro verdien

Ik kan ook niet investeren oid.

Ik heb er met mijn ouders over gepraat, die zeggen dat ik het gewoon moet aangeven bij de belasting en dat het dan okay is?

Volgens mij kan je je trouwens toch niet inschrijven bij de KvK als je onder de 18 bent?
  maandag 20 juni 2005 @ 09:48:43 #10
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28081349
die kerel van bellen.com is toch ook heel vroeg begonnen? moet dus wel mogelijk zijn
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 20 juni 2005 @ 09:49:24 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28081366
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef yootje het volgende:

[..]

Probleem is dat ik in de eerste maand van geluk mag spreken als ik 4 euro verdien

Ik kan ook niet investeren oid.

Ik heb er met mijn ouders over gepraat, die zeggen dat ik het gewoon moet aangeven bij de belasting en dat het dan okay is?
Bij dat soort kleine bedragen wel. Maar bij 100 euro of meer wordt je ook BTW-plichtig, en dan heb je een BTW-nummer nodig, waar je weer een KVK-inschrijving voor nodig hebt.
quote:
Volgens mij kan je je trouwens toch niet inschrijven bij de KvK als je onder de 18 bent?
Dat kan inderdaad alleen met een handlichting. Je ouders zullen zich moeten inschrijven voor jou zolang je minderjarig bent.
pi_28081392
Klinkt al een pyramide spel....en dat mag niet
  maandag 20 juni 2005 @ 09:53:38 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28081438
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:51 schreef Flyingdutchman het volgende:
Op grond waarvan vind jij dat?
pi_28081468
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op grond waarvan vind jij dat?
Iedereen geld in leggen voor een spel....met meer functies.
  maandag 20 juni 2005 @ 09:56:16 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28081487
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:55 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Iedereen geld in leggen voor een spel....met meer functies.
Een pyramidespel heeft echter als kenmerk dat er een wervend karakter in zit, en dat zie ik hier niet.
pi_28081769
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef yootje het volgende:

[..]

Juist wel een reden om voor de belasting aan te geven, eventuele kosten trek je er nog eens vanaf en eventuele verliezen kun je ook van de belasitng aftrekken als je andere inkomsten uit box1 hebt tenminste, of zo niet, doorschuiven naar toekomstige jaren. Althans, als de inspecteur meent dat je er redelijkerwijze vanuit kunt gaan dat je geld gaat verdienen hiermee, dat geloof ik nog niet zo als ik dit lees.
Enneh kun je dat niet als resultaat uit overige werkzaamheden doen of zo? Dan hoef je tenminste geen verplichte administratie e.d. te houden.
Maar ja op zich als je besluit om het voor de belasting aan te geven, dan kunnen ze je bij de belastingdienst daar heus mee verder.

En verder moet je over je inkomsten belasting betalen, als je dat niet doet ben je strafbaar. Je kunt een boete tot 100% van je verschuldigde belasting opgelegd krijgen (daarnaast moet je de verschuldigde belasting plus rente betalen) en je kunt strafrechtelijk worden vervolgd, al gebeurt dat in deze omstandigheden waarschijnlijk niet.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:22:47 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28082036
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:17 schreef _-rally-_ het volgende:
Dat is niet waar. De omzet blijft onder de 6000 euro per jaar. Je bent dus niet verplicht een KvK registratie te nemen. Echter ben je natuurlijk wel verplicht (maar ook gek als je het doet) dit als inkomen mee te nemen in de aangifte inkomstenbelasting.

Ga voor meer info effe naar de KvK.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:23:35 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28082056
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De omzet blijft onder de 6000 euro per jaar. Je bent dus niet verplicht een KvK registratie te nemen. Echter ben je natuurlijk wel verplicht (maar ook gek als je het doet) dit als inkomen mee te nemen in de aangifte inkomstenbelasting.

Sinds wanneer ben je gek wanneer je je aan wetgeving houdt?
  maandag 20 juni 2005 @ 10:35:51 #19
65960 sanger
pi_28082335
Das meer bedoeld als grapje, maar ook wel een kern van waarheid. De belastingdienst is nog niet zover ontwikkeld dat ze deze inkomsten kunnen "opsporen".

Ik heb trouwens effe gemaild naar de KvK of het met deze omzet nodig is een KvK registratie aan te vragen. Ik weet toen ik bezig was om zelfstandig te gaan dat het niet nodig was als je omzet onder de (dacht) 6000 bleef.

Een BTW nummer aanvragen moet je wel ten alle tijden doen! Dat kun je doen bij de belastingdienst. Waarschijnlijk zal je BTW nummer je SoFi-nummer zijn aangevuld met B01
pi_28082661
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Elke deelname aan het economisch verkeer met iets wat op een winstoogmerk lijkt, leidt tot BTW-aangifteplicht. Een daarvoor heb je ook weer een KvK inschrijving nodig.

Dankzij de KOR hoef je weliswaar geen BTW af te dragen, maar dat doet niets af aan genoemde aangifteplicht.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:05:06 #21
65960 sanger
pi_28083117
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:48 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Elke deelname aan het economisch verkeer met iets wat op een winstoogmerk lijkt, leidt tot BTW-aangifteplicht. Een daarvoor heb je ook weer een KvK inschrijving nodig.

Dankzij de KOR hoef je weliswaar geen BTW af te dragen, maar dat doet niets af aan genoemde aangifteplicht.
Kijk anders even bij de KvK. Niet iedere BTW aangifte plicht heeft als gevolg dat je een KvK nummer aan moet vragen. Dat komt omdat de KvK en de belastingdienst andere criteria handhaven. Dat is ook de reden dat je je BTW nummer bij de belastingdienst moet opvragen en niet via de KvK.

BTW plicht heeft TS iig (zie eerdere post), maar of het ook als onderneming wordt aangemerkt door de KvK weet ik niet zeker.

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=44353

Ik weet zo net nog niet of TS wel aan alle criteria voldoet.
pi_28083657
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:51 schreef Flyingdutchman het volgende:
Last van een zonnesteek
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_28083704
is er nu niets dat je nog illegaal kunt doen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 20 juni 2005 @ 11:26:51 #24
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_28083754
Het zijn inkomsten, dus het lijkt mij dat je gewoon belasting moet afdragen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_28083872
Je kunt het ook even vragen op www.trafficbeamer.nl, daar zitten allemaal webmasters met sites, en soortgelijke sites als jij (Meeste zijn ook allemaal <18) Volgens mij hoef je het niet op te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')