abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juni 2000 @ 17:41:00 #1
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_151266
Nou ben ik toch es benieuwd...

Zijn er hier op FOK! nog meer mensen die liedjes schrijven en ook uitvoeren?
En het liefst ook wat te luisteren op internet hebben staan natuurlijk

Ikzelf dus wel in ieder geval. Mijn stuff staat op www.mp3.com/marcoacoustic .
Het is vrij rustige, bare-bones acoustische
gitaarmuziek met zang in zowel Engels als Nederlands.

Zijn er nog meer muzikale fokkers??? Ik ben benieuwd naar je werk!!!

Post het hier!

Greetz,

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  zondag 4 juni 2000 @ 17:54:00 #2
809 julias
Fok!Member af
pi_151267
Jow Marco

Tjah, wel veel ideeen qua muziek, maar ik kan op de 1 of andere manier niet de lyrics voor elkaar krijgen... tis vaak mee zingen met de accoorden en volgens mij moet een goede zanglijn los staan vd basis vd accoorden.
It's a hassle....
En dat terwijl ik toch een aardig potje gitaar speel dacht ik...

[Dit bericht is gewijzigd door julias (Datum 04 Juni 2000).]

I know that I think and I think that I know how this barbeque area has managed to grow from a local farm barnyard to a spiritual ground
  zondag 4 juni 2000 @ 17:58:00 #3
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_151268
quote:
op 06-04-2000 om 05:54 PM schreef julias het volgende:

En dat terwijl ik toch een aardig potje gitaar speel dacht ik...

En vergeet die Lou-Reed stem niet!

zondag 4 juni 2000 @ 18:45:00 #4
2465 De Parasiet
How about no?
pi_151269
ik heb 1 lyric geschreven......
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
pi_151270
Ik probeer wel eens wat, maar maak ze nooit af.....
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  dinsdag 20 juni 2000 @ 17:31:00 #6
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_151271
Ik zie het al... het stikt hier van de creatieve muzikale lieden op FOK!
  dinsdag 20 juni 2000 @ 17:35:00 #7
3767 Herald
Come get some
pi_151272
Ik heb weleens een mp3tje gemaakt. Vriend van me maakt de melodie in Impulse Tracker en ik er doorheen zwammen. Ten tijde van BB heb ik me weleens aan een Ruudimitatie gewaagd, maar na 2 keer is die niet meer leuk

Maarja das gewoon voor de lol

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 20 juni 2000 @ 17:37:00 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_151273
Tja, ik maak wel muziek, maar ik ben geen singer/songwriter (vanwege een gebrek aan poëtisch talent en een waardeloze zangstem).

Ik speel wel gitaar en piano/toetsen. Speel ook nog in een bandje: www.badwurm.com (voorlopig nog een spuuglelijke site zonder luistervoorbeelden, maar hou 'em in de gaten! )

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 20 juni 2000 @ 19:23:00 #9
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_151274
Hij is gebookmarked Zanderrr

Yeah maak zelf ook muziek, maar dan voornamelijk electronisch. Gebruik best veel gitaar maar het komt er op een onconventionele manier weer uit zal ik maar zeggen

Voor de kenner onder ons: vergelijk het gitaargeluid met de droney golven van Windy & Carl, of Flying Saucer Attack. Verder vanalles op electronisch gebied. Probeer ik tenminste.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  Redactie Frontpage woensdag 21 juni 2000 @ 19:25:00 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151275
ik schrijf teksten, heb 2 demo's ergens, een op ceedee. Moet de zomerhit van 2001 worden, dus die zet ik nog niet op het net. 3 jaar geleden egschreven trouwens.
  zondag 25 juni 2000 @ 01:58:00 #11
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_151276
Ooit een liedje geschreven genaamd: "I'm a sixteen year old guy and I've never had sex". Af en toe bedenk ik nog wel eens een coupletje voor een lied, maar dat maak ik nooit af
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2000 @ 15:23:00 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_151277
ik heb enkele tientallen teksten geschreven. Over enkele ben ik nu nog wel tevreden. Muzikaal ben ik niet dus ze blijven waarschijnlijk in de kast liggen
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_151278
Hee wat cool al die muzikanten.. Ik ben zelf zangeres in een bandje en speel ook wat gitaar. Ik schrijf ook wellis wat tekstjes, maar zelf hele nummers schrijven is me nog niet gelukt. Hoe pak je dat aan?
my name is might have been, my name is never was, my name's forgotten

Redactie Frontpage woensdag 28 juni 2000 @ 09:23:00 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151279
quote:
op 06-25-2000 om 01:58 AM schreef risk one het volgende:
Ooit een liedje geschreven genaamd: "I'm a sixteen year old guy and I've never had sex". Af en toe bedenk ik nog wel eens een coupletje voor een lied, maar dat maak ik nooit af

Djeez heeft anders inspiratie genoeg!

woensdag 28 juni 2000 @ 12:54:00 #15
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_151280
quote:
op 06-26-2000 om 01:22 PM schreef Northern Star het volgende:
Hee wat cool al die muzikanten.. Ik ben zelf zangeres in een bandje en speel ook wat gitaar. Ik schrijf ook wellis wat tekstjes, maar zelf hele nummers schrijven is me nog niet gelukt. Hoe pak je dat aan?

Hmm hoe pak je dat aan... da's een goeie vraag Ik denk dat dat bij iedereen verschillend werkt...
Bij mij gaat het meestal als volgt:

Ik ben in een bepaalde stemming (blij/vrolijk/kwaad maakt niet uit) en als ik op dat moment wat op mijn gitaar zit te plukken komt er soms wel eens iets naar boven waarvan ik denk van "hee! dat klinkt wel okee!". De muziek komt dus altijd het eerst bij mij. De muziek is ook datgene waar ik de minste moeite mee heb qua bedenken omdat het meestal vanzelf komt.
De tekst... dat is een alles-of-niets situatie bij mij. Ik kan er geen pijl op trekken. Als ik in zo'n "alles" stemming ben schrijf ik vaak een hele songtekst in een half uurtje. Die wordt dan later soms wel wat bijgesteld, beter lopend gemaakt maar de essentie komt altijd heel snel. Weinig denken, het rolt er gewoon uit.
Als het NIET lukt kom ik meestal niet verder dan een coupletje of een refreintje wat ik dan een dag later ook weer gewoon in de prullenmand gooi...

Ook heb ik wel es 3 nummers in een maand geschreven en dan weer een jaar niks. Is bij mij erg grillig dus!

Mijn muziekstuff: http://mp3.com/marcoacoustic

dinsdag 18 november 2003 @ 11:08:58 #16
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_14723724
Oud topic, nieuwe muziek!

Ik heb dit weekend weer es wat liedjes opgenomen. Ok ok crude quality, I need a studio, maar het idee zal wel duidelijk zijn.

http://www.i-marco.nl/mp3/

Commentaar is welkom, positief of negatief!

pi_14726560
Het is in ieder geval niet vals enzo. Zang is wel ok. Maar ik vind het wel een beetje zoetsappig klinken allemaal.
pi_14726972
Ben het ermee eens dat het redelijk zoetsappig is maar dat is ook een kwestie van smaak. Wel vindt ik dat je je stem soms teveel pushed waardoor er een redelijk geforceerd geluid uit komt.

En tja, Hallelujah....iets te hoog gegrepen denk ik...

dinsdag 18 november 2003 @ 13:28:48 #19
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14727564
redelijk....gitaarspel is wel okee iig

wat betreft je stem....je zingt zuiver, en da's al heel wat, maar zo te horen zing je vrij beperkt....zowel qua volume, als bereik klinkt het imho vrij vlak....dat valt op als je stem wat de hoogte in gaat omdat je dan bijna meteen lijkt te moeten forceren...

zou als ik jou was wat rustiger/zachter proberen te zingen, past ook wel bij dit soort muziek, zodat je jezelf wat meer speling geeft qua stem. Je hebt dan wat ruimte over om als een nummer erom vraagt wat harder/geforceerder te gaan zingen en wat meer afwisseling erin te brengen....

just my 2 cents

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 november 2003 @ 13:29:16 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14727574
Mag het op Fokradio?
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:30:43 #21
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_14727607
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:08 schreef OutKast het volgende:

En tja, Hallelujah....iets te hoog gegrepen denk ik...

Hmmm leg uit? Verhaal erbij is dat ik die avond eigenlijk redelijk brak was. Stem heeft wel eens betere momenten dan het moment waarop ik die opnam. Ik heb hem toch zo gehouden omdat ik dat "nog net wel of net niet meer halen" van sommige stukjes wel iets vond hebben eigenlijk. Het is ook een vrij donker nummer dus ik vond het er wel bij passen.
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:31:27 #22
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_14727630
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:29 schreef SunChaser het volgende:
Mag het op Fokradio?
Sure! Welk nummer wilde je draaien?
mail me anders even... marco@i-marco.nl

Overigens voor de rest: bedankt voor de eerlijke kritiek. Is toch heel anders dan wanneer je het aan bekenden laat horen! Ik weet overigens dat mijn stem "redelijk" is en niet spectaculair. Het gaat mij dan ook vooral om het liedjesschrijven. Vandaar dat ik graag van mensen hoor wat je van de nummers vindt. Hoewel ik weet dat het lastig is om ergens iets over te zeggen als het niet je genre is weet ik ook dat dat wel degelijk kan als je een gezonde kijk op muziek hebt. Dus als er mensen zijn die onderbouwd iets over de eigen nummers kunnen zeggen dan hoor ik dat graag! Ik heb er nog meer trouwens maar die moet ik even opsnorren. Post wel een link als ik ze weer heb.

[Dit bericht is gewijzigd door TheMarco op 18-11-2003 13:40]

pi_14727874
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:30 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Hmmm leg uit? Verhaal erbij is dat ik die avond eigenlijk redelijk brak was. Stem heeft wel eens betere momenten dan het moment waarop ik die opnam. Ik heb hem toch zo gehouden omdat ik dat "nog net wel of net niet meer halen" van sommige stukjes wel iets vond hebben eigenlijk. Het is ook een vrij donker nummer dus ik vond het er wel bij passen.

Omdat je uitspraak in het Engels nogal belabberd is, dus dan komt het niet sterk genoeg over. En je pushed enorm op momenten waar bv Jeff Buckley het bijna fluistert, dus dan mis je de essentie van de text.

Het origineel heeft een enorme breekbaarheid die ik bij jou mis. Ik heb het idee dat je het nadoet omdat je het enorm mooi vindt maar niet omdat je het idee hebt dat het nummer in je persoonlijke belevingswereld past. Ik voel de emotie niet, ik voel geen pijn zoals bij andere versie's.

Maar dit is slechts mijn mening. Ik vindt dat je pas mag coveren (of iig openbaar mag maken) als je of net zo goed als het origineel bent, of beter. En met een liedje als deze zal je dat zo goed als nooit lukken.

pi_14728000
Ik schrijf alle nummers en stukjes lyrics voor mijn band ERROR. De stijl is melo death metal (in flames, dark tranquility, divine souls, callenish circle).

http://home.planet.nl/~brui2366/Chris/courtofhumanity.mp3
http://www.error-band.tk

Btw ik speel gitaar in error.

had je wat
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:49:22 #25
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_14728137
Ik realiseer me net dat mijn oude server die kapot was natuurlijk weer live staat en dat betekent dat de rest er ook is.

http://www.i-marco.nl/muziek/

Er staat er eentje tussen die ook al bij die andere zes stond maar de rest zijn andere nummers.

Voor degenen die het te zoetsappig vonden (dat kan ik begrijpen als het je smaak niet is) luister dan eens naar:

- Days of Fury
- Drug Woman

Deze nummers zijn trouwens allemaal al een paar jaar oud.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')