ja, anders zet je meteen even de icoontjes in de OP en maken we er een echt reeksch vanquote:
40 jaar? Damn! Dan hoef ik me voorlopig niet druk te makenquote:Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Gebakken_vissie het volgende:
die fles gaat idd flink tegen de 40 jaar ja. Stempels zijn inmiddels al over stempels heen geslagen. Perfecte fles, 12 liter, 12,5 kilo incl. kraan. Gebruik hem zelfs als decofles
Automaat kun je gewoon later servicen, of zelf opentrekken. Middendrukmeter, eventueel seals e.d. vervangen. Klaar. Wat voor merk/type is het?
mits geen aluminium. Die gewoon na 7 tot 10 jaar wegflikkeren, maar die zijn sowieso al nauwelijks door een keuring heen te krijgenquote:Op maandag 4 juli 2005 11:28 schreef basset het volgende:
[..]
40 jaar? Damn! Dan hoef ik me voorlopig niet druk te makenEr is nog hoop!
Nee hoor! Gewoon ouderwets roestbaar staal. (ik meen van faber als ik me de naam nog goed kan herinneren. Er waren maar een aantal gangbare duikflessenfabrikanten meen ik)quote:Op maandag 4 juli 2005 11:29 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
mits geen aluminium. Die gewoon na 7 tot 10 jaar wegflikkeren, maar die zijn sowieso al nauwelijks door een keuring heen te krijgen
quote:Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Gebakken_vissie het volgende:
ja, anders zet je meteen even de icoontjes in de OP en maken we er een echt reeksch van
faber en heisser.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:34 schreef basset het volgende:
[..]
Nee hoor! Gewoon ouderwets roestbaar staal. (ik meen van faber als ik me de naam nog goed kan herinneren. Er waren maar een aantal gangbare duikflessenfabrikanten meen ik)
zeg, ik heb geen [SC] in de TT gezet geloof ik he?quote:
quote:Op maandag 4 juli 2005 11:44 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
zeg, ik heb geen [SC] in de TT gezet geloof ik he?
Basset, die zaak waar jij vulde, ben de naam ff kwijt.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:59 schreef octopussy het volgende:
-heleboel ontopic-
Ik heb ook nog gekeken naar de 3 mm handschoentjes, maar die hadden hele groffe vingertoppen, dus daar heb ik als fotograaf nog niets aan.
Dat is pacific diving in reeuwijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:02 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
Basset, die zaak waar jij vulde, ben de naam ff kwijt.
Iig die had handschoenen in de aanbieding tijdje terug, bak vol, alle maten, 12,50. Lekker dun en soepel, prima voor camerawerk.
En wat voor automaat had je nu?
Wat is er nou weer mis met Maresquote:Op maandag 4 juli 2005 12:30 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Maes ....
Daar brand ik mijn vingers niet aan, die zul je weg moeten brengen
Waqt je wel kan doen is ff tweede trap open trekken en kijken hoe dat er uitziet, verdrogingen enzo
de kwaliteit is niet je van het, het is veel te duur voor wat je ervoor krijgt, het heeft te neiging niet te doen wat het zou moeten doen etc. etc. Ik leef ook nog steeds, maar als ik met mares spul dook kostte dat altijd net wat meer moeite dan met andere merkenquote:Op maandag 4 juli 2005 12:34 schreef basset het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met Mares
Ik leef nog steeds hoor!
Tja, Italianen staan er wel bekend om dat ze troep maken. Auto's en zoquote:Op maandag 4 juli 2005 12:36 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
de kwaliteit is niet je van het, het is veel te duur voor wat je ervoor krijgt, het heeft te neiging niet te doen wat het zou moeten doen etc. etc. Ik leef ook nog steeds, maar als ik met mares spul dook kostte dat altijd net wat meer moeite dan met andere merken
De enige reden dat mares overal te verkrijgen is, is een verdomd goede marketing, een hoop sponsering en het feit dat ze meerdere merken voeren die in essentie exact gelijk zijn (waarbij mares een beetje de middenmoot qua prijs is). De pest met Mares is alleen dat ze elke keer denken het wiel te hebben uitgevonden (de HUBquote:Op maandag 4 juli 2005 12:45 schreef basset het volgende:
[..]
Tja, Italianen staan er wel bekend om dat ze troep maken. Auto's en zo![]()
Wat zijn op dit moment goede apparaten die veel waar voor je geld geven dan? Ik las toen nl alleen maar lovende dingen over Mares. Dat plus het feit dat het supertjiep was in Israel. Hoewel het vest dat ik heb totale crap is, (vector origin) Maar goed, ik had er dan ook de ballen verstand van.
Mocht ik weer gaan duiken moet er minimaal een goed vest komen....
Beter dan die Uwatecs die al jaren een fout rekend algoritme gebruiken. Over doofpot gesprokenquote:Op maandag 4 juli 2005 12:56 schreef scubagirl het volgende:
Mmm Suunto staat goed aangeschreven, verder heb ik Legend automaten prima spul, nooit ellende mee, mijn vest een DIVA uitstekend en mijn pak Bare, geen klagen over.
De oude kever is eruit en er is een nieuwe geplaatst. Dat onderwaterhuis staat/hangt weer. Anker wist ik niet, maar verklaart wel waarom ik het ineens niet meer kon vinden.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:56 schreef scubagirl het volgende:
Ze hebben overigens de kever bij Stormvogel ook vernieuwd, de stomkoppen hebben geprobeerd de Rotterdamned te verplaatsen, wat dus niet gelukt is, het onderwaterhuis is naar beneden komen zeilen. Het grote anker is verplaatst. Roosters bij geplaatst noem maar op.
Gewoon die verbinding aanleggen en dan is er nog eens wat leuks te zien.
Losse wing? Vertel, ik ben eigenlijk alleen maar bekent met vests. Wat is daar het voordeel van?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:55 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
De enige reden dat mares overal te verkrijgen is, is een verdomd goede marketing, een hoop sponsering en het feit dat ze meerdere merken voeren die in essentie exact gelijk zijn (waarbij mares een beetje de middenmoot qua prijs is). De pest met Mares is alleen dat ze elke keer denken het wiel te hebben uitgevonden (de HUB) maar dat dat dus wel ergens door betaald moet worden en dat er juist van dat soort zaken geen reserve onderdelen te krijgen zijn.
Zijn een hoop 'goede' vesten, maar belangrijkste is gewoon zo simpel mogelijk houden en controleren dat de ventielen minimaal net zo snel ontluchten als de inflator lucht inpomt. Verder zou ik sowieso niet voor een vest gaan maar een losse wing met ALU of RVS back-plate kopen (Halcyon), Super compact, supercomfortabel en niet kapot te krijgen. Voor automaat zou ik gaan voor een Apeks. Scubapro is ook erg goed, maar ik weiger ze nog te gebruiken in koud water. Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel je wilt spenderen. Halcyon, Apeks, SP zijn niet de goedkoopste merken natuurlijk en als je niet zoveel duikt kan het wel een beetje overkill zijn
quote:Op maandag 4 juli 2005 13:40 schreef basset het volgende:
[..]
Losse wing? Vertel, ik ben eigenlijk alleen maar bekent met vests. Wat is daar het voordeel van?
Wat is een leuke automaat die veel waar voor je geld geeft (Ja ik ben echt aan het denken om weer regelmatig te gaan duiken)
Ik moet maar es komen kijken naar je spulletjesquote:Op maandag 4 juli 2005 13:56 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.halcyon.net/mc/pioneer.shtml
Je bent een stuk gestroomlijnder in het water, niet al die rotzooi haken, ogen en zakken die je normaal onder je oksels enzo hebt zitten. Ook veel kleiner met vervoer, opvouwen en klaar. Bandensetmaak je gewoon zelf van loodgordelband, dus als het al slijt dan vervang je het gewoon zelf.
ik vnd het iig een stuk stabieler duiken. Je kan zelfs een beetje spelen met de hoeveelheid lucht die je links of rechts laat zitten, ben je rechts een stuk zwaarder door een lamp, camera of whatever laat je daar gewoon wat meer lucht naartoe stromen.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:03 schreef basset het volgende:
[..]
Ik moet maar es komen kijken naar je spulletjes![]()
Heeft het ook duiktechnisch nog een voordeel, of is mijn probleem met het wegrollen van mn vest gewoon omdat ik zo'n k#$te vest heb? (Hij zit ieder geval voor geen meter)
Ik snap het ook niet en mn instructeur toen ook niet. Het kan wel zijn doordat ik zo'n rotvest heb ik teveel ligt/drijf/zweef te bewegen om niet om te rollen, dat ik te veel bezig ben met compenseren.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:59 schreef scubagirl het volgende:
fullmask??? lijkt mij helemaal niets, weg met de rust die ik juist zoek, als je een kwebbel erbij hebt :-) Bovendien is je verbruik met een fullmask wel iets hoger.
Dat is een contradictie, luchthappers zijn meestal mensen die snel ademen, als jij traag ademt dan kan je haast niet veel lucht verbruiken, tenzij traag van jou, snel is voor anderen?? euh... dus..
ademen heeft vaak ook met je eigen rust te maken, mss ben je met teveel dingen tegelijk bezig onder water, mss is je drijfvermogen niet goed waardoor je veel moet trimmen, mss zwem je als een sneltrein. Noem maar op....
Is dat nu wat zo'n onderwaterscooter??quote:Op maandag 4 juli 2005 15:45 schreef scubagirl het volgende:
Als je uitrusting hebt wat niet goed zit, ben je met de verkeerde dingen onder water bezig en dus ga je alles doen om het goed te krijgen, gevolg energieverbruik en dus groter luchtverbruik.
Ademhaling erg rustig? Voor jouw doen of gemiddeld net als anderen? Grote longinhoud wil niet zoveel zeggen hoor. Lood is idd niet altijd verstand, dan moet je compenseren, maar de meeste duikers nemen net genoeg mee, moeten ff peddelen om onder te komen, eerste 3 meter is klote, maar daarna relaxt, meeste duikers verbruiken ook het meest in het eerste deel van een duik.
En de stelling, hoe meer je duikt, hoe minder je verbruikt is absoluut waar.
Ps mochten er mensen zijn die een onderwaterscooter willen...
1 scooter is geen scooter idd. Het is erg leuk om af en toe te doen, maar om er een te kopen moet je er echt een reden voor hebben om daar met een paar mensen in te investeren, denk aan grot, wrak en erg diep duiken.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:46 schreef scubagirl het volgende:
heb m alleen in het zwembad geprobeerd, op zich wel erg grappig, gaat best hard hoor. Lijkt me wel wat, maar dan moet je maatje ook zoiets hebben.
Het moet je ding zijn denk ik, zal binnenkort wel een plaatje plaatsen met wat gegevens, als het overigens niet als reclame gezien wordt, want anders kan ik me de moeite sparen. :-)
Ja, je moet alleen oppassen met dichtdraaien want die uitsparingkjes zijn erg kwetsbaar. Bij mij is er al een gebroken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:07 schreef scubagirl het volgende:
haha heb ook inkopen gedaan bij Lidl, de rest van mijn duikvrienden ook trouwens.
4 zwembadsets
4 x handschoenen
3 x lampjes
Ziet er best allemaal goed uit, viel me hartstikke mee, een vriendin heeft die shorty gekocht en die schijnt echt heerlijk te zitten.
Die lampjes geven best een puik licht voor zo een klein lampje.
Zaterdag ligt loodwrak Oostvoorne op de planning. Al tijd niet eer geweest en hebben de training op de wat diepere duiken nodig na een jaar van bijna niet duiken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:55 schreef scubagirl het volgende:
mmm, zal er eens opletten of in elk geval voorzichtig mee omspringen.
Wordt er nog gedoken van het weekend?
nope,quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef scubagirl het volgende:
Ben van het weekend waarschijnlijk ook in Oostvoorne, cursus geven. Wat bedoel je met loodwrak? Archimedes? Je zal neem ik aan niet het oude wrak bedoelen wat bij Stormvogel ligt.
Hoop dat het zicht een beetje te nassen is. Zaterdag was t een metertje, wat dieper wel beter, maar niet om over naar huis te schrijven.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |