abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28468976
Deel 1: Duiksport: Het Nieuwe Duikseizoen 2005

Game on

[ Bericht 44% gewijzigd door BE op 04-07-2005 11:13:55 (Linkje toegevoegd...) ]
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 4 juli 2005 @ 11:13:10 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469013

Zit ik een hele nette OP te verzinnen... Krijg je zo'n kut-OP.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:10 schreef Gebakken_vissie het volgende:
tuurlijk mag je mee
pi_28469031
die fles gaat idd flink tegen de 40 jaar ja. Stempels zijn inmiddels al over stempels heen geslagen. Perfecte fles, 12 liter, 12,5 kilo incl. kraan. Gebruik hem zelfs als decofles

Automaat kun je gewoon later servicen, of zelf opentrekken. Middendrukmeter, eventueel seals e.d. vervangen. Klaar. Wat voor merk/type is het?
pi_28469046
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
ja, anders zet je meteen even de icoontjes in de OP en maken we er een echt reeksch van
pi_28469412
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Gebakken_vissie het volgende:
die fles gaat idd flink tegen de 40 jaar ja. Stempels zijn inmiddels al over stempels heen geslagen. Perfecte fles, 12 liter, 12,5 kilo incl. kraan. Gebruik hem zelfs als decofles

Automaat kun je gewoon later servicen, of zelf opentrekken. Middendrukmeter, eventueel seals e.d. vervangen. Klaar. Wat voor merk/type is het?
40 jaar? Damn! Dan hoef ik me voorlopig niet druk te maken Er is nog hoop!
pi_28469445
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:28 schreef basset het volgende:

[..]

40 jaar? Damn! Dan hoef ik me voorlopig niet druk te maken Er is nog hoop!
mits geen aluminium. Die gewoon na 7 tot 10 jaar wegflikkeren, maar die zijn sowieso al nauwelijks door een keuring heen te krijgen
pi_28469593
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:29 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

mits geen aluminium. Die gewoon na 7 tot 10 jaar wegflikkeren, maar die zijn sowieso al nauwelijks door een keuring heen te krijgen
Nee hoor! Gewoon ouderwets roestbaar staal. (ik meen van faber als ik me de naam nog goed kan herinneren. Er waren maar een aantal gangbare duikflessenfabrikanten meen ik)
  maandag 4 juli 2005 @ 11:35:36 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469621
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Gebakken_vissie het volgende:
ja, anders zet je meteen even de icoontjes in de OP en maken we er een echt reeksch van
  maandag 4 juli 2005 @ 11:35:36 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469622
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 04-07-2005 11:36:13 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 11:35:36 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469623
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 04-07-2005 11:36:22 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 11:35:36 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469624
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 04-07-2005 11:36:27 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 11:35:49 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28469632
Eh... 4 keer?
pi_28469685
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:34 schreef basset het volgende:

[..]

Nee hoor! Gewoon ouderwets roestbaar staal. (ik meen van faber als ik me de naam nog goed kan herinneren. Er waren maar een aantal gangbare duikflessenfabrikanten meen ik)
faber en heisser.
pi_28469712
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Eh... 4 keer?
Gestreste wijsvinger?
pi_28469881
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:37 schreef basset het volgende:

[..]

Gestreste wijsvinger?
zeg, ik heb geen [SC] in de TT gezet geloof ik he?

pi_28470210
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:44 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

zeg, ik heb geen [SC] in de TT gezet geloof ik he?

Moet je maar een fatsoenlijke OP maken

Nou dan OT: Aangezien het in het vorige topic stond: LIDL hebben ze leuke duikaanbiedingen voor de geinteresseerden die pas dit topic inhaken.
pi_28470371
djees wat is er ineens veel geslowchat gepost

scubagirl ik vond het best gezellig gisteren! Leuk dat Megan geslaagd is, vind het een schatje

Ik heb met Chris wat dingen doorgesproken dus het gaat allemaal in orde komen. We gaan de rescue oefeningen in buitenwater doen.

Ik was eigenlijk van plan om vanavond nog te gaan duiken in de surfplas in Reeuwijk, maar gezien het weer kan ik dat beter niet doen denk ik

Ik ben vanochtend wel 3 Lidls afgeraced om een Shorty te zoeken in maat XL, maar dat hebben ze dus gewoon nergens
Ik heb dus maar een L gekocht, en die is bij de pijpjes en de mouwtjes iets te strak, maar ik ga hem zelf ombouwen tot ondershirt. Ik heb namelijk een duikpak waar veel ruimte zit bij mijn rug/nekseal en daar stroomt (koud, brrrrr) water naar binnen. Zo verlies ik veel warmte.
Nu wil ik dus de mouwtjes eraf halen of korter maken en de pijpjes eraf halen zodat het een shirt wordt. Moet alleen nog even een nieuw pedaal voor mijn industriele naaimachine kopen

Verder heb ik bij de lidl 2 ledlampjes gekocht (die zijn echt fel!), het masker (groot volume, maar wel waterloosventiel, kwaliteit is wel ok aan land), het mes (had ik nog niet) en een snorkel. De snorkel heb ik alweer spijt van want het mondstuk zit heel vervelend schuin in je mond als je de snorkel vastklemt aan een masker.

Ik heb ook nog gekeken naar de 3 mm handschoentjes, maar die hadden hele groffe vingertoppen, dus daar heb ik als fotograaf nog niets aan.
pi_28470518
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:59 schreef octopussy het volgende:
-heleboel ontopic-
Ik heb ook nog gekeken naar de 3 mm handschoentjes, maar die hadden hele groffe vingertoppen, dus daar heb ik als fotograaf nog niets aan.
Basset, die zaak waar jij vulde, ben de naam ff kwijt.
Iig die had handschoenen in de aanbieding tijdje terug, bak vol, alle maten, 12,50. Lekker dun en soepel, prima voor camerawerk.

En wat voor automaat had je nu?
pi_28471320
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:02 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Basset, die zaak waar jij vulde, ben de naam ff kwijt.
Iig die had handschoenen in de aanbieding tijdje terug, bak vol, alle maten, 12,50. Lekker dun en soepel, prima voor camerawerk.

En wat voor automaat had je nu?
Dat is pacific diving in reeuwijk. Naar wat ik altijd begrepen heb, hebben zij altijd hele goede prijzen en leuke aanbiedingen.

Ik heb de Mares MK12 of 16 of zoiets (toen de een na goedkoopste van Mares) geloof ik, maar ik heb die spullen al zo lang niet meer gezien dat ik de namen fout kan hebben. Akros staat me bij met daarnaast de goedkoopste backup uit de mares serie.

En een Suunto EON LUX computer Alleen niet Nitrox compatible.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:29:21 #20
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28471556
Ja Megan is een poeppie. En echt een smarttie hoor.
Vanmorgen heeft Rinck voor mij wat spullen opgepikt bij de Lidl. 3 lampjes, wat handschoenen en zwembadsets... en volgens Mandy was de kwaliteit niet je van het. Ze was zelf wezen kijken voor een shorty maar de L was een 40/42, volgens haar waren ze echt klein en gingen ze echt niet passen.

Morgen ga ik mijn instructeur naturalist doen (theorie) bij een coursedirector en 25 juli mijn fotografie... spannend hoor, moet weer standardsexam maken... bah

Ben zaterdagochtend bij het Baardmannetje wezen duiken, de Archimedes... dook 7 mm met losse kap en bij de Archimedes was het best friskkie hoor. Toch bijna uurtje gedoken, was weer lekker.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_28471584
Ma es ....
Daar brand ik mijn vingers niet aan, die zul je weg moeten brengen
Waqt je wel kan doen is ff tweede trap open trekken en kijken hoe dat er uitziet, verdrogingen enzo
pi_28471747
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:30 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Ma es ....
Daar brand ik mijn vingers niet aan, die zul je weg moeten brengen
Waqt je wel kan doen is ff tweede trap open trekken en kijken hoe dat er uitziet, verdrogingen enzo
Wat is er nou weer mis met Mares

Ik leef nog steeds hoor!
pi_28471858
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:34 schreef basset het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met Mares

Ik leef nog steeds hoor!
de kwaliteit is niet je van het, het is veel te duur voor wat je ervoor krijgt, het heeft te neiging niet te doen wat het zou moeten doen etc. etc. Ik leef ook nog steeds, maar als ik met mares spul dook kostte dat altijd net wat meer moeite dan met andere merken
pi_28471962
overigens zondag nog bij stormvogel wezen duiken. Beneden de 15 meter wel lekker zicht, thermocline van 12 graden, al met al best een lekkere duik. Volgende week het loodwrak weer eens opzoeken. Schijnt lekker uitgegraven te zijn inmiddels (mag ook wel na 4 jaar).

WIlde nog even langs de caravan gaan, ligt dat ding ineens onder het zand. Je duikt een jaartje wat minder en meteen veranderen ze de boel
pi_28472170
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:36 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

de kwaliteit is niet je van het, het is veel te duur voor wat je ervoor krijgt, het heeft te neiging niet te doen wat het zou moeten doen etc. etc. Ik leef ook nog steeds, maar als ik met mares spul dook kostte dat altijd net wat meer moeite dan met andere merken
Tja, Italianen staan er wel bekend om dat ze troep maken. Auto's en zo
Wat zijn op dit moment goede apparaten die veel waar voor je geld geven dan? Ik las toen nl alleen maar lovende dingen over Mares. Dat plus het feit dat het supertjiep was in Israel. Hoewel het vest dat ik heb totale crap is, (vector origin ) Maar goed, ik had er dan ook de ballen verstand van.

Mocht ik weer gaan duiken moet er minimaal een goed vest komen....
pi_28472622
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:45 schreef basset het volgende:

[..]

Tja, Italianen staan er wel bekend om dat ze troep maken. Auto's en zo
Wat zijn op dit moment goede apparaten die veel waar voor je geld geven dan? Ik las toen nl alleen maar lovende dingen over Mares. Dat plus het feit dat het supertjiep was in Israel. Hoewel het vest dat ik heb totale crap is, (vector origin ) Maar goed, ik had er dan ook de ballen verstand van.

Mocht ik weer gaan duiken moet er minimaal een goed vest komen....
De enige reden dat mares overal te verkrijgen is, is een verdomd goede marketing, een hoop sponsering en het feit dat ze meerdere merken voeren die in essentie exact gelijk zijn (waarbij mares een beetje de middenmoot qua prijs is). De pest met Mares is alleen dat ze elke keer denken het wiel te hebben uitgevonden (de HUB ) maar dat dat dus wel ergens door betaald moet worden en dat er juist van dat soort zaken geen reserve onderdelen te krijgen zijn.

Zijn een hoop 'goede' vesten, maar belangrijkste is gewoon zo simpel mogelijk houden en controleren dat de ventielen minimaal net zo snel ontluchten als de inflator lucht inpomt. Verder zou ik sowieso niet voor een vest gaan maar een losse wing met ALU of RVS back-plate kopen (Halcyon), Super compact, supercomfortabel en niet kapot te krijgen. Voor automaat zou ik gaan voor een Apeks. Scubapro is ook erg goed, maar ik weiger ze nog te gebruiken in koud water. Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel je wilt spenderen. Halcyon, Apeks, SP zijn niet de goedkoopste merken natuurlijk en als je niet zoveel duikt kan het wel een beetje overkill zijn
  maandag 4 juli 2005 @ 12:56:29 #27
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28472653
Mmm Suunto staat goed aangeschreven, verder heb ik Legend automaten prima spul, nooit ellende mee, mijn vest een DIVA uitstekend en mijn pak Bare, geen klagen over.

Maar je kunt met alles, ook topmerken, problemen hebben hoor. Soms moet je t gewoon treffen.

Ze hebben overigens de kever bij Stormvogel ook vernieuwd, de stomkoppen hebben geprobeerd de Rotterdamned te verplaatsen, wat dus niet gelukt is, het onderwaterhuis is naar beneden komen zeilen. Het grote anker is verplaatst. Roosters bij geplaatst noem maar op.
Gewoon die verbinding aanleggen en dan is er nog eens wat leuks te zien.
pi_28472797
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:56 schreef scubagirl het volgende:
Mmm Suunto staat goed aangeschreven, verder heb ik Legend automaten prima spul, nooit ellende mee, mijn vest een DIVA uitstekend en mijn pak Bare, geen klagen over.
Beter dan die Uwatecs die al jaren een fout rekend algoritme gebruiken. Over doofpot gesproken

Lengend is Aqualung = Apeks = US Divers. Allemaal goed spul.
pi_28472865
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:56 schreef scubagirl het volgende:

Ze hebben overigens de kever bij Stormvogel ook vernieuwd, de stomkoppen hebben geprobeerd de Rotterdamned te verplaatsen, wat dus niet gelukt is, het onderwaterhuis is naar beneden komen zeilen. Het grote anker is verplaatst. Roosters bij geplaatst noem maar op.
Gewoon die verbinding aanleggen en dan is er nog eens wat leuks te zien.
De oude kever is eruit en er is een nieuwe geplaatst. Dat onderwaterhuis staat/hangt weer. Anker wist ik niet, maar verklaart wel waarom ik het ineens niet meer kon vinden.
pi_28474602
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:55 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

De enige reden dat mares overal te verkrijgen is, is een verdomd goede marketing, een hoop sponsering en het feit dat ze meerdere merken voeren die in essentie exact gelijk zijn (waarbij mares een beetje de middenmoot qua prijs is). De pest met Mares is alleen dat ze elke keer denken het wiel te hebben uitgevonden (de HUB ) maar dat dat dus wel ergens door betaald moet worden en dat er juist van dat soort zaken geen reserve onderdelen te krijgen zijn.

Zijn een hoop 'goede' vesten, maar belangrijkste is gewoon zo simpel mogelijk houden en controleren dat de ventielen minimaal net zo snel ontluchten als de inflator lucht inpomt. Verder zou ik sowieso niet voor een vest gaan maar een losse wing met ALU of RVS back-plate kopen (Halcyon), Super compact, supercomfortabel en niet kapot te krijgen. Voor automaat zou ik gaan voor een Apeks. Scubapro is ook erg goed, maar ik weiger ze nog te gebruiken in koud water. Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel je wilt spenderen. Halcyon, Apeks, SP zijn niet de goedkoopste merken natuurlijk en als je niet zoveel duikt kan het wel een beetje overkill zijn
Losse wing? Vertel, ik ben eigenlijk alleen maar bekent met vests. Wat is daar het voordeel van?
Wat is een leuke automaat die veel waar voor je geld geeft (Ja ik ben echt aan het denken om weer regelmatig te gaan duiken)
pi_28475218
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:40 schreef basset het volgende:

[..]

Losse wing? Vertel, ik ben eigenlijk alleen maar bekent met vests. Wat is daar het voordeel van?
Wat is een leuke automaat die veel waar voor je geld geeft (Ja ik ben echt aan het denken om weer regelmatig te gaan duiken)

http://www.halcyon.net/mc/pioneer.shtml

Je bent een stuk gestroomlijnder in het water, niet al die rotzooi haken, ogen en zakken die je normaal onder je oksels enzo hebt zitten. Ook veel kleiner met vervoer, opvouwen en klaar. Bandensetmaak je gewoon zelf van loodgordelband, dus als het al slijt dan vervang je het gewoon zelf.
pi_28475490
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:56 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.halcyon.net/mc/pioneer.shtml

Je bent een stuk gestroomlijnder in het water, niet al die rotzooi haken, ogen en zakken die je normaal onder je oksels enzo hebt zitten. Ook veel kleiner met vervoer, opvouwen en klaar. Bandensetmaak je gewoon zelf van loodgordelband, dus als het al slijt dan vervang je het gewoon zelf.
Ik moet maar es komen kijken naar je spulletjes

Heeft het ook duiktechnisch nog een voordeel, of is mijn probleem met het wegrollen van mn vest gewoon omdat ik zo'n k#$te vest heb? (Hij zit ieder geval voor geen meter )
  maandag 4 juli 2005 @ 14:10:57 #33
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28475753
Losse wings worden veel door tecdivers gebruikt of droogpakkers, maar tis wat jezelf prettig vindt hoor.
Ik zou de Legend aanbevelen. Ook geschikt voor koud water, geen afblaas problemen.
Mocht je naar iets op zoek zijn, laat me maar weten, kan ik evt wat voor je regelen.
pi_28475998
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:03 schreef basset het volgende:

[..]

Ik moet maar es komen kijken naar je spulletjes

Heeft het ook duiktechnisch nog een voordeel, of is mijn probleem met het wegrollen van mn vest gewoon omdat ik zo'n k#$te vest heb? (Hij zit ieder geval voor geen meter )
ik vnd het iig een stuk stabieler duiken. Je kan zelfs een beetje spelen met de hoeveelheid lucht die je links of rechts laat zitten, ben je rechts een stuk zwaarder door een lamp, camera of whatever laat je daar gewoon wat meer lucht naartoe stromen.
Bij het opblazen knelt het niet om je middel omdat alles op je rug zit.

damn ik lijk wel een verkoper
pi_28476002
Tis met zo'n wing wel net alsof je met je rugzakje op gaan duiken op weg naar school

Hmjmm, ik krijg eigenlijk wel zin om weer eens flink te gaan investeren in het duiken

Heel gevaarlijk!

Zo'n fullface duikmasker lijkt me ook wel wat Lekker kletsen onder water

Als het echt zorgt voor een betere sromingsgeleiding zou het wel iets voor mij kunnen zijn. Ik ben een echte luchthapper, zelfs als ik traag adem

Thx scubagirl ik houd het in gedachten
  maandag 4 juli 2005 @ 14:59:01 #36
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28477570
fullmask??? lijkt mij helemaal niets, weg met de rust die ik juist zoek, als je een kwebbel erbij hebt :-) Bovendien is je verbruik met een fullmask wel iets hoger.
Dat is een contradictie, luchthappers zijn meestal mensen die snel ademen, als jij traag ademt dan kan je haast niet veel lucht verbruiken, tenzij traag van jou, snel is voor anderen?? euh... dus..

ademen heeft vaak ook met je eigen rust te maken, mss ben je met teveel dingen tegelijk bezig onder water, mss is je drijfvermogen niet goed waardoor je veel moet trimmen, mss zwem je als een sneltrein. Noem maar op....
pi_28478284
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:59 schreef scubagirl het volgende:
fullmask??? lijkt mij helemaal niets, weg met de rust die ik juist zoek, als je een kwebbel erbij hebt :-) Bovendien is je verbruik met een fullmask wel iets hoger.
Dat is een contradictie, luchthappers zijn meestal mensen die snel ademen, als jij traag ademt dan kan je haast niet veel lucht verbruiken, tenzij traag van jou, snel is voor anderen?? euh... dus..

ademen heeft vaak ook met je eigen rust te maken, mss ben je met teveel dingen tegelijk bezig onder water, mss is je drijfvermogen niet goed waardoor je veel moet trimmen, mss zwem je als een sneltrein. Noem maar op....
Ik snap het ook niet en mn instructeur toen ook niet. Het kan wel zijn doordat ik zo'n rotvest heb ik teveel ligt/drijf/zweef te bewegen om niet om te rollen, dat ik te veel bezig ben met compenseren.
Maar mn ademhaling was altijd erg rustig (heb wel een grote longinhoud)
Maar goed, ze zeggen ook dat lood invloed heeft (hoe minder hoe beter) en hoe vaker je duikt, hoe lager je verbruik. En daar ga ik de fout in: Ik duik te weinig.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:45:41 #38
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28479185
Als je uitrusting hebt wat niet goed zit, ben je met de verkeerde dingen onder water bezig en dus ga je alles doen om het goed te krijgen, gevolg energieverbruik en dus groter luchtverbruik.
Ademhaling erg rustig? Voor jouw doen of gemiddeld net als anderen? Grote longinhoud wil niet zoveel zeggen hoor. Lood is idd niet altijd verstand, dan moet je compenseren, maar de meeste duikers nemen net genoeg mee, moeten ff peddelen om onder te komen, eerste 3 meter is klote, maar daarna relaxt, meeste duikers verbruiken ook het meest in het eerste deel van een duik.
En de stelling, hoe meer je duikt, hoe minder je verbruikt is absoluut waar.

Ps mochten er mensen zijn die een onderwaterscooter willen...
pi_28480640
een wing lijkt me opzich ook wel wat. maarja ik heb net een scubapro vest overgekocht van iemand die een grotere nodig had. In vergelijking met mijn vorige vest (een dacor chameleon maatje xl) trimt het veeeeeeeeel beter voor omdat de maat ook goed is en daardoor rolt je fles minder, hoef je minder te compenseren en schuift de boel niet half over je hoofd heen als je eens naar beneden kijkt. Dat heeft bij mij al geresulteerd in een vermindering van luchtverbruik.

Nu heb ik de laatste tijd (ja, eigenlijk sinds ik een nieuw natpak heb) last van te veel drijfvermogen van mijn benen. Ik denk omdat er neopreen kniestukken op het pak zitten. Probeer je een foto te maken van een naakslakje, drijven je benen omhoog
Een half kilootje enkellood aan elk been doet wonderen. Ik duik nu horizontaal en heb geen rugpijn meer aan het eind van de duik (je blijft compenseren door tegen te zwemmen). Weer minder luchtverbruik

Uit loden is ook heel belangrijk, moet ik weer een keertje doen denk ik. Dikke kans dat mijn loodgordel weer lichter mag worden.

jammer dat het geld ontbreekt, ben nog aan het sparen voor een HID lamp
pi_28480981
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:45 schreef scubagirl het volgende:
Als je uitrusting hebt wat niet goed zit, ben je met de verkeerde dingen onder water bezig en dus ga je alles doen om het goed te krijgen, gevolg energieverbruik en dus groter luchtverbruik.
Ademhaling erg rustig? Voor jouw doen of gemiddeld net als anderen? Grote longinhoud wil niet zoveel zeggen hoor. Lood is idd niet altijd verstand, dan moet je compenseren, maar de meeste duikers nemen net genoeg mee, moeten ff peddelen om onder te komen, eerste 3 meter is klote, maar daarna relaxt, meeste duikers verbruiken ook het meest in het eerste deel van een duik.
En de stelling, hoe meer je duikt, hoe minder je verbruikt is absoluut waar.

Ps mochten er mensen zijn die een onderwaterscooter willen...
Is dat nu wat zo'n onderwaterscooter??
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:46:55 #41
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28481515
heb m alleen in het zwembad geprobeerd, op zich wel erg grappig, gaat best hard hoor. Lijkt me wel wat, maar dan moet je maatje ook zoiets hebben.
Het moet je ding zijn denk ik, zal binnenkort wel een plaatje plaatsen met wat gegevens, als het overigens niet als reclame gezien wordt, want anders kan ik me de moeite sparen. :-)
pi_28481822
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:46 schreef scubagirl het volgende:
heb m alleen in het zwembad geprobeerd, op zich wel erg grappig, gaat best hard hoor. Lijkt me wel wat, maar dan moet je maatje ook zoiets hebben.
Het moet je ding zijn denk ik, zal binnenkort wel een plaatje plaatsen met wat gegevens, als het overigens niet als reclame gezien wordt, want anders kan ik me de moeite sparen. :-)
1 scooter is geen scooter idd. Het is erg leuk om af en toe te doen, maar om er een te kopen moet je er echt een reden voor hebben om daar met een paar mensen in te investeren, denk aan grot, wrak en erg diep duiken.
En je moet rekening houden met de afstand die je kan af leggen, je moet vanaf je maximale afstand nog wel terug kunnen zwemmen als dat ding op het verste punt besluit er mee te stoppen
pi_28494753
Vanavond bij de Lidl maar dat Ledlampje gescoort. Voor 15 euro kan dat haast niet mis gaan. Niks bijzonders maar een leuke spare voor als de grote het begeeft. En als ik niet duik kun je hem als gewone zaklamp gebruiken.

Ik kwam ook nog een "onderwatercamera" tegen voor 10 euro. Ook al zal ik er misschien niet mee duiken hij gaat toch tot 12 meter en je kunt er nieuwe rolletjes in doen. Leuk voor snorkelen, temeer omdat er ook een flits op zit

We zien het wel.

(Nu weer gaan duiken)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:07:47 #44
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28502526
haha heb ook inkopen gedaan bij Lidl, de rest van mijn duikvrienden ook trouwens.

4 zwembadsets
4 x handschoenen
3 x lampjes
Ziet er best allemaal goed uit, viel me hartstikke mee, een vriendin heeft die shorty gekocht en die schijnt echt heerlijk te zitten.
Die lampjes geven best een puik licht voor zo een klein lampje.
pi_28505991
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:07 schreef scubagirl het volgende:
haha heb ook inkopen gedaan bij Lidl, de rest van mijn duikvrienden ook trouwens.

4 zwembadsets
4 x handschoenen
3 x lampjes
Ziet er best allemaal goed uit, viel me hartstikke mee, een vriendin heeft die shorty gekocht en die schijnt echt heerlijk te zitten.
Die lampjes geven best een puik licht voor zo een klein lampje.
Ja, je moet alleen oppassen met dichtdraaien want die uitsparingkjes zijn erg kwetsbaar. Bij mij is er al een gebroken.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:55:11 #46
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28508114
mmm, zal er eens opletten of in elk geval voorzichtig mee omspringen.

Wordt er nog gedoken van het weekend?
pi_28509406
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:55 schreef scubagirl het volgende:
mmm, zal er eens opletten of in elk geval voorzichtig mee omspringen.

Wordt er nog gedoken van het weekend?
Zaterdag ligt loodwrak Oostvoorne op de planning. Al tijd niet eer geweest en hebben de training op de wat diepere duiken nodig na een jaar van bijna niet duiken.
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:28:14 #48
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_28534546
volgende week naar Rhodos, es ff kijken of t daar een beetje mooi duiken is.....lijkt me prachtig! iemand ervaring/tips?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:10:40 #49
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28540767
Ben van het weekend waarschijnlijk ook in Oostvoorne, cursus geven. Wat bedoel je met loodwrak? Archimedes? Je zal neem ik aan niet het oude wrak bedoelen wat bij Stormvogel ligt.
Hoop dat het zicht een beetje te nassen is. Zaterdag was t een metertje, wat dieper wel beter, maar niet om over naar huis te schrijven.

@Elvislives (I agree :-))
Rhodos, mmm nee nooit geweest, Kreta wel, maar toen dook ik nog niet, heb wel gehoord dat Zakinthos heel erg leuk was ivm de schildpadden (maar dat heb ik dan weer van niet duikende vrienden). Ik moet zeggen dat ik niet echt enthousiast was over de Middelandse Zee maar daar ben ik absoluut van terug gekomen, dus wellicht is Rhodos ook wel erg mooi.
Ik zal eens kijken of ik wat voor je kan vinden hierover.
pi_28543224
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef scubagirl het volgende:
Ben van het weekend waarschijnlijk ook in Oostvoorne, cursus geven. Wat bedoel je met loodwrak? Archimedes? Je zal neem ik aan niet het oude wrak bedoelen wat bij Stormvogel ligt.
Hoop dat het zicht een beetje te nassen is. Zaterdag was t een metertje, wat dieper wel beter, maar niet om over naar huis te schrijven.
.
nope,

loodwrak ligt ter hoogte van de middelste overgang, aan de linkerkant van het strandje. Is een wrak wat op 33 meter ligt. Schip vervoerde loodstaven, waarvan er een paar zijn gevonden, vandaar de naam. Was ons standaard opbject voor de diepere/deco duiken. 20-25 minuten om er te komen als je het snel vind, anders duurde het wat langer. Paar minuten verder zwemmen kom je in een van de 42meter putten terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')