Dat klopt niet helemaal. Je moet je eetpatroon wel aanpassen, maar met deze operatie kun je vrij normale hoeveelheden eten, en je kunt in principe alles eten. Je moet wel erg opletten dat je voldoende eiwitten eet, dat zijn de belangrijkste voedingsstoffen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef moussy het volgende:
Ik had begrepen omdat ze nu het eetpatroon niet aan hoeven te passen toch?
Nee, dat is hem niet. Dit is een oude vorm van de operatie, die inderdaad niet meer wordt toegepast. Een soort voorloper van de huidige zeg maar.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:53 schreef poemojn het volgende:
Dat moet nu juist wel volgens mij, je mag met deze operatie geen suiker meer. Ik heb in Rewimo's history dat originele topic van Troel gevonden dus ben dat nu aan het lezen..
Jessie, is dat dan niet deze:
[..]
Hij wordt verder niet besproken omdat hij door de nadelige gevolgen weinig wordt toegepast.
Een laag geboortegewicht betekent in dit geval rond de 6 pond. We hebben het dus niet over een extreem laag geboortegewicht.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:04 schreef poemojn het volgende:
Tuurlijk, dat begrijp ik wel, en ook dat je de risico's daar voor over hebt. Ik zou het voor mezelf alleen een heel vervelend idee vinden dat als ik na die operatie zwanger zou worden, de baby een grotere kans heeft op een laag geboortegewicht/ondervoeding, met de daarbij horende problemen.. bijv: wat als je een tweeling verwacht, die normaal al te vroeg geboren wordt? Hun overlevingskansen worden dan toch kleiner door mijn operatie? Dat soort dingen dus.. Dan gaat het dus niet meer alelen over mijjn gezondheid, maar ook over die van mijn kind.
Klopt, daarom hebben we het ook gevraagdquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:12 schreef jessie het volgende:
Ja maar als je een extreem over gewicht hebt heeft dat ook wel conseqenties voor het kind. Rewimo hield t bij 1 toch? En Troel zal daar ook wel over nagedacht hebben.
maar ook bij de huidige zijn de complicaties niet mis, moet ik zeggenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, dat is hem niet. Dit is een oude vorm van de operatie, die inderdaad niet meer wordt toegepast. Een soort voorloper van de huidige zeg maar.
in engels-medische termen heet het scopinaro biliopancreatic diversion, check www.pubmed.com voor medische literatuur.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:58 schreef poemojn het volgende:
Het heet anders idd maar de methode lijkt dezelfde.
een gemiddeld kind weegt bij de geboorte iets van 3400 gram, ik vind een 10% reductie daarin nogal watquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een laag geboortegewicht betekent in dit geval rond de 6 pond. We hebben het dus niet over een extreem laag geboortegewicht.
Relatief nieuw? Deze operatie bestaat al 30 jaar. Dr. Lemmens zelf voert hem al 20 jaar uit. In Nederland wordt het niet veel toegepast, maar in Amerika en België wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:17 schreef anneja het volgende:
[..]
maar ook bij de huidige zijn de complicaties niet mis, moet ik zeggenIk zou het dodelijk eng vinden zo in mijn metabolisme in te grijpen, het is relatief nieuw, er zijn nog nauwelijks studies over de lange termijn effecten, brrr...
Nou weet ik natuurlijk helemaal niet hoe het is om veel te zwaar te zijn, en hoe ik daarop zou reageren enzo, maar tochbij mij begonnen ook alle alarmbellen te rinkelen bij die opmerking over dat geboortegewicht, allejezus, als je weet hoe goed zo'n inwonende parasiet als een babietje is zichzelf beschermt tegen ondervoeding, en dan zo'n drop in gemiddeld gewicht van een a terme baby, fokking hell, wat gebeurt er dan wel niet met je eigen lijf??
Volgens mij heeft rewimo haar beslissing al genomen. Of mis ik nu iets?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:31 schreef poemojn het volgende:
Rewimo, heb je die uitgebreide voorlichting alleen van die arts, Lemmen (?) gehad? Die lijkt me nl niet geheel onafhankelijk (hij verdient eraan, tenslotte). Misschien kun je dan nog bij een meer onafhankelijk arts in NL voor een second opinion gaan? Het is tenslotte een erg ingrijpende operatie.
Ok, de oorspronkelijke ingreep is 28 jaar oud, de aangepaste een jaar of twintig? Te kort iig om te kunnen zien of het middel niet veel erger is dan de kwaal. En het baart me ook zorgen dat als je 'scopinaro' intikt in google je eerst de nederlandstalige sites krijgt en geen amerikaanse.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Relatief nieuw? Deze operatie bestaat al 30 jaar. Dr. Lemmens zelf voert hem al 20 jaar uit. In Nederland wordt het niet veel toegepast, maar in Amerika en België wel.
jeuzus nee, ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat je zo'n ingreep overweegt als je niet echt morbide obees bent. Aangezien je in je complete metabolisme ingrijpt en het volslagen onduidelijk is wat dat nou eik op de lange termijn voor je lijf betekent.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:33 schreef jessie het volgende:
Denken jullie dat Rewimo uit een ei komt ofzo
Hoe kom jij erbij dat zij geen morbide obesitas heeft???quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:39 schreef anneja het volgende:
[..]
jeuzus nee, ik kan me alleen nauwelijks voorstellen dat je zo'n ingreep overweegt als je niet echt morbide obees bent. Aangezien je in je complete metabolisme ingrijpt en het volslagen onduidelijk is wat dat nou eik op de lange termijn voor je lijf betekent.
Aye, daar was ik al mee bezig, zo tussen het werk doorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:50 schreef poemojn het volgende:
Anneja, misschien dit topic erover lezen? Scopinaro-operatie Het gaat hier wel offtopic.
niet dat ik weetquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:35 schreef jessie het volgende:
O jee ladys weten wij iets wat jij wel weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |