Neuh.quote:Op maandag 4 juli 2005 05:57 schreef dimage het volgende:
iemand zwemvesten ?? medemblik loopt beetje onder
Kijk, nu wordt het leuk.quote:
Ik zie de webcam Koningsplein, plensregen daar, maar geen onweer te zien of te horen.quote:Op maandag 4 juli 2005 06:18 schreef Sven- het volgende:
Het regent en onweert nog steeds hier in Amsterdam.. bah ik moet over 10 minuten een flink stuk fietsen naar mn stage![]()
Tja nu op dit moment is het weer even rustig.. beetje gerommel.. en daarvoor een hoop geflits zonder geluid..quote:Op maandag 4 juli 2005 06:23 schreef dl3b het volgende:
[..]
Ik zie de webcam Koningsplein, plensregen daar maar, geen onweer te zien of te horen.
Dit is helemaal correctquote:Op maandag 4 juli 2005 02:18 schreef Versuvio het volgende:
Klopt het dat je met de MW en LW op je radio kan horen of er onweer in de buurt zit? Vond dit namelijk op een site:
LW band op +/- 170 KHZ.
MW band rond de 530 KHZ
Nu probeer ik dit en ik hoor idd af en toe wat gekraak. Nu alleen nog de vraag van hoeverre dat is
Ik stel jou waarneming niet in twijfel hoor.quote:Op maandag 4 juli 2005 06:27 schreef Sven- het volgende:
[..]
Tja nu op dit moment is het weer even rustig.. beetje gerommel.. en daarvoor een hoop geflits zonder geluid..
Het trekt vrij langzaam van west naar oost, als het een beetje 'mee' zit krijgt het hele land er mee te maken....quote:Op maandag 4 juli 2005 06:38 schreef Klonk het volgende:
Venlo meld plakkerig warm weer, zuchtje wind maar nog geen druppel regen, waar mijn vriendin erg dankbaar voor is, die moet dadelijk op de fiets naar het werk
alle gekheid op een stokkie, trekt dit gebied van noord naar zuid over nederland (over de westkant) of krijgt het oosten ook nog wat mee ?
Nu niet meer... we zitten net op het randje...quote:
Ik heb zelf 20.4 staan, maar dat is dan ook in Tongelre... Best netjes voor 7 uur toch?quote:Op maandag 4 juli 2005 07:17 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven om 7:00u: 20,2°C (officiële meting)
Warm
jullie krijgen je portie ook nog welquote:Op maandag 4 juli 2005 07:33 schreef DJKoster het volgende:
Enschede: volop zon![]()
Als het hier maar droog is tussen 4 en 6.. (dan mag ik weer op de fiets naar huis..)
Ja, met de temperaturen die daar bereikt gaan worden.... het was hier in het westen al flink los vanochtend, zeker in het begin van de bui veel onweer ook.quote:Op maandag 4 juli 2005 07:40 schreef Oom_Agent het volgende:
damn, dat wordt echt noodweer in het oosten vanmiddag.
quote:Op maandag 4 juli 2005 08:39 schreef Againzender het volgende:
Het is opgehouden met regenen!
Gelukkig komt er vanuit België alweer nieuw onweer aanzetten
Zoals in de guidance staat:quote:Op maandag 4 juli 2005 08:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
.
En de verwachtingen voor Limburg/oosten van het land?
Die band met regen trekt heel langzaam oostwaarts, en daar vooruit is het al flink aan het opwarmen. Het lijkt mij dat daar dus nog wel wat activiteit bij gaat komen.quote:Synoptisch gezien is de situatie nog al gecompliceerd.
Hm, toch eens aan mijn moeder vragen dan, die woont daar ook!quote:Op maandag 4 juli 2005 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa hier in Utrecht is het goed te doen, maar ik hoor van collega's dat ze de halve nacht knetterend onweer gehad hebben in de buurt van Vleuten
Ah. Okquote:Op maandag 4 juli 2005 08:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zoals in de guidance staat:
[..]
Die band met regen trekt heel langzaam oostwaarts, en daar vooruit is het al flink aan het opwarmen. Het lijkt mij dat daar dus nog wel wat activiteit bij gaat komen.
Maar ondertussen hangt er in Noord Frankrijk en Belgie nog een heel nieuw gebied met buien. Geen idee waar dat uiteindelijk heen gaat.
Kortom, ik heb geen idee eigenlijk
Code werkt nietquote:Op maandag 4 juli 2005 06:42 schreef Yezz het volgende:
Het weeronline-lotnummer van vandaag is: 630647
Have Phun![]()
![]()
![]()
Die bui boven België lijkt anders op ramkoers te liggen met Brabant....quote:Op maandag 4 juli 2005 09:09 schreef JoeKurr het volgende:
[afbeelding]
Ziet er weer lekker uit, alleen weer geen onweer in Brabant![]()
En of ze zijn gevallenquote:Op maandag 4 juli 2005 01:27 schreef Ambrosius het volgende:
Toch redelijk in het westen hier, maar de opgegeven zware buien zijn nog niet te bewonderen. Compleet droog hier al heel de avond.
Alleen maar regen in Hellevoetquote:Op maandag 4 juli 2005 09:09 schreef JoeKurr het volgende:
[afbeelding]
Ziet er weer lekker uit, alleen weer geen onweer in Brabant![]()
Turkije heeft ook gelukquote:Op maandag 4 juli 2005 09:11 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Hopelijk blijft die storing in Frankrijk sterk genoeg en drijft hij hier heen![]()
En hopelijk stijgt de temperatuur wat meer
Dat denk ik niet.....quote:Op maandag 4 juli 2005 09:20 schreef fratsman het volgende:
Ik heb het idee dat Limburg weer langs de pot pist...
Wow, jij verwacht er echt veel van!quote:Op maandag 4 juli 2005 09:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.....
Het ligt op rampkoers met midden - oost Nederland. En neemt nog in intensiteit toe.
[afbeelding]
Zal je zien dat we hier deze ook weer net missenquote:Op maandag 4 juli 2005 09:29 schreef Marky-Boom het volgende:
Midden = Flevoland?
Deprimerend hequote:Op maandag 4 juli 2005 09:30 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zal je zien dat we hier deze ook weer net missen![]()
Kijk het groeienquote:Op maandag 4 juli 2005 09:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.....
Het ligt op rampkoers met midden - oost Nederland. En neemt nog in intensiteit toe.
[afbeelding]
Yups....quote:Op maandag 4 juli 2005 09:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wow, jij verwacht er echt veel van!
quote:DISCUSSION
...eastern Netherlands, northwestern Germany...
A 400-800 J/kg of slightly elevated CAPE are expected to be present near the surface low - over the southern North Sea and western Benelux - where widespread convection should be ongoing. East of the cold front, instablity will likely become surface-based during the late morning. Some surface-based convection is expected to develop ahead or along the front as it accelerates eastward during the late morning and afternoon. A few rotating updrafts may form as shear is expected to be strong and storm-relative helicity of about 100-200 m2/s2 should be available to any surface-based right-moving storm. Strong winds and some large hail are likely. An isolated tornado is possible as well given very low LCL heights.
prima, zolang het maar niet in mijn tuin is natuurlijk.quote:An isolated tornado is possible as well given very low LCL heights.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |