Mjah, das wel makkelijker voor jou aangezien je net voor dat stukje totaal geen tegenargumenten kon bedenken. Typisch...quote:Op maandag 4 juli 2005 09:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Merci, het eerste stukje had je voor het gemak weg kunnen laten
Het stukje klopt niet: ik denk niet dat de PvdA dezelfde hervormingen zou hebben doorgevoerd. Het gaat namelijk niet om de noodzaak maar om de manier.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Mjah, das wel makkelijker voor jou aangezien je net voor dat stukje totaal geen tegenargumenten kon bedenken. Typisch...![]()
'Duur zorgstelsel'quote:Op zondag 3 juli 2005 22:20 schreef wonko het volgende:
Wat een gek zeg...eerst ons een belachelijk duur zorgstelsel door de strot duwen en dan even gaan verwachten dat we er begrip voor tonen.
Uh huh, zou ik ook roepen vanuit de oppositiebankjes. Iemand de laatste tijd nog wat gehoord van Wouter, of is ie tegenwoordig fulltime luiers aan het verschonen?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het stukje klopt niet: ik denk niet dat de PvdA dezelfde hervormingen zou hebben doorgevoerd. Het gaat namelijk niet om de noodzaak maar om de manier.
quote:Op maandag 4 juli 2005 12:54 schreef Sickie het volgende:
[..]
Uh huh, zou ik ook roepen vanuit de oppositiebankjes. Iemand de laatste tijd nog wat gehoord van Wouter, of is ie tegenwoordig fulltime luiers aan het verschonen?
Zolang je maar niet stelt dat de PvdA daar ook bij hoort want die hebben destijds bijna hun krabbel gezet onder vrijwel hetzelfde regeeraccoord.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:57 schreef SCH het volgende:
[..]Als je nou gewoon even serieus de politiek volgt dan weet je dat er voor alle plannen van het kabinet ook serieuze alternatieven liggen van verschillende andere partijen en organisaties. Daar kun je het mee oneens zijn maar het is onzin om te zeggen dat de plannen van het kabinet de enige zijn en dat is de fout die Hoogervorst hier begaat. De "wie niet voor ons is is tegen ons"-tactiek.
Dat klopt niet. De PvdA wilde wel ongeveer dezelfde dingen aanpakken maar op een heel andere manier dan nu gebeurt. Het regeerakkoord was ook niet zo detaillistisch ingevuld. Daar stond de hervorming van de WAO niet op deze manier in de beschreven, het nieuwe ziektekostenstelsel ook niet, om over de opheffing van de NPS maar te zwijgen.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:03 schreef Sickie het volgende:
[..]
Zolang je maar niet stelt dat de PvdA daar ook bij hoort want die hebben destijds bijna hun krabbel gezet onder vrijwel hetzelfde regeeraccoord.
quote:Op maandag 4 juli 2005 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
Vooral met dat laatste was de PvdA vanzelfsprekend nooit akkoord gegaan. Je laat natuurlijk niet zonder slag of stoot je hele PR-bureau opdoeken.
Ik hoef er ook geen tegenargument voor te verzinnen. De huidige generatie mag de schulden van de vorige generatie betalen en nu verwacht je ook nog eens dat deze generatie de volgende in een gespreid bedje gaat leggen?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Mjah, das wel makkelijker voor jou aangezien je net voor dat stukje totaal geen tegenargumenten kon bedenken. Typisch...![]()
Er is een duidelijk verschil tussen het hanteren van een soortement van omslagstelsel per generatie en het meer structurele van een systeem betaalbaar houden. Dat laatste draait het namelijk om.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik hoef er ook geen tegenargument voor te verzinnen. De huidige generatie mag de schulden van de vorige generatie betalen en nu verwacht je ook nog eens dat deze generatie de volgende in een gespreid bedje gaat leggen?
De volgende generatie gaat zelf maar werken, zoals wij ook voor onze ouders moeten doen.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aldus Hoogervorst....
De schouders ergens onder zetten waarvan je weet dat het je een klap meer geld gaat kosten. Alsof iedereen graag zijn geld inlevert (en er niks voor terug krijgen)
Een systeem "betaalbaar houden"quote:Op maandag 4 juli 2005 16:15 schreef Sickie het volgende:
[..]
Er is een duidelijk verschil tussen het hanteren van een soortement van omslagstelsel per generatie en het meer structurele van een systeem betaalbaar houden. Dat laatste draait het namelijk om.
Jawel hoor, wordt een stuk goedkoper voor me.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:28 schreef pberends het volgende:
Beter artikel:
[..]
Wat een grapjas zeg. Of er ook maar werkelijk iemand is die het nieuwe zorgstelsel beter vindt.
Niks flutsmoes. Zeker nog nooit van demografische ontwikkelingen gehoord hmmmm? Het feit dat de werkenden / niet-werkenden ratio onder andere door de vergrijzing ernstig in ons nadeel aan het verschuiven is. Laat die slagzinpolitiek toch eens los.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een systeem "betaalbaar houden"![]()
Flutsmoes om maar lekker af te kunnen breken. 20 miljard bezuinigd en ik heb er nog helemaal NIETS voor teruggezien.
Dat is vaak zo met bezuinigen. Je geeft minder uit, en je krijgt er dus niets voor terug, behalve minder schuld.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:39 schreef Vhiper het volgende:
20 miljard bezuinigd en ik heb er nog helemaal NIETS voor teruggezien.
Plus dat dit artikel min of meer hetzelfde effect geeft als de grondwetcampagne.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:57 schreef SCH het volgende:
[..]Als je nou gewoon even serieus de politiek volgt dan weet je dat er voor alle plannen van het kabinet ook serieuze alternatieven liggen van verschillende andere partijen en organisaties. Daar kun je het mee oneens zijn maar het is onzin om te zeggen dat de plannen van het kabinet de enige zijn en dat is de fout die Hoogervorst hier begaat. De "wie niet voor ons is is tegen ons"-tactiek.
Jaaaa hoor. Het is allemaal de schuld van de allochtonen, ook dat de ziektenkosten stijgen.quote:Tja overal hangt een prijskaartje aan dus nou niet zeuren dat de premies omhoog gaan, we zijn toch zo tevreden over de multicul?
Als deskundigen het zeggen wie ben jij dan wel om het in twijfel te trekken?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jaaaa hoor. Het is allemaal de schuld van de allochtonen, ook dat de ziektenkosten stijgen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |