Het moet in het begin bij het opstijgen zijn geweest...quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Zwansen het volgende:
Een vogel geraakt? Hoe snel gingen ze op dat moment?
quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoorde van iemand dat wanneer de onderkant van de spaceshuttle voorbij het hoogste punt van de lanceerplatfomtoren ofzo is, deze dan al rond de 900 km/h gaat...
quote:Space Shuttle launch physics question
It says that 2 minutes (120s) into the launch the shuttle is moving at 4828km/h (1341.11m/s) and is at a height of 45km (45000m).
Maareh, wat is het probleem als die tank geraakt wordt. Die gaat toch niet mee?quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:18 schreef -CRASH- het volgende:
Net een foto gevondenop scpace.com
Hier is te zien hoe de External tank geraakt wordt
door een vogel...
[afbeelding]
Ja, die wordt afgestoten inderdaad. Maar het is wel een 'leuk' plaatje.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:05 schreef Tybris het volgende:
[..]
Maareh, wat is het probleem als die tank geraakt wordt. Die gaat toch niet mee?
De foam die eromheen zit kan en heeft de shuttle beschadigd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:05 schreef Tybris het volgende:
[..]
Maareh, wat is het probleem als die tank geraakt wordt. Die gaat toch niet mee?
hm, dat doet me aan stamgasten denken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:48 schreef -CRASH- het volgende:
Nog een foto met de onfortuinlijke roofvogel die de shuttle niet zag![]()
Klikbaar
[[url=http://www-pao.ksc.nasa.gov/kscpao/images/small/05pp1774-s.jpg]afbeelding][/url]
Ik heb eens FF in de foto archieven van dequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:56 schreef Tybris het volgende:
[..]
hm, dat doet me aan stamgasten denken.![]()
Met zoiets moet je in TRUTH zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:32 schreef Darklight het volgende:
Iemand ook een UFO gezien op de livebeelden?
http://rense.com/general67/showd.htm
Illustratie:
[afbeelding]
Rechtsonder vliegt er nog een. Zo'n visarend, als dat het is, is bepaald niet klein, als dat beest nu tegen de de shuttle was aangeknald? heeft dat ding een voorruit? Is de shuttle door het oog van de naald gekropen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:48 schreef -CRASH- het volgende:
Nog een foto met de onfortuinlijke roofvogel die de shuttle niet zag![]()
Klikbaar
[[url=http://www-pao.ksc.nasa.gov/kscpao/images/small/05pp1774-s.jpg]afbeelding][/url]
1. Ligt eraan wat voor een snelheid de shuttle heeft.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Rechtsonder vliegt er nog een. Zo'n visarend, als dat het is, is bepaald niet klein,
1. als dat beest nu tegen de de shuttle was aangeknald?
2. heeft dat ding een voorruit?
3. Is de shuttle door het oog van de naald gekropen?
Het lijkt een flinke vogel, ik weet niet hoe snel zo'n shuttle accellereert maar dat zal niet mis zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
1. Ligt eraan wat voor een snelheid de shuttle heeft.
2. Ja de shuttle heeft ramen. Maar als je de tank bedoeld..nee.. het is een brandstoftank
3. nee...
Er is een simpele oplossing... maar dat gaat ten kostequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het lijkt een flinke vogel, ik weet niet hoe snel zo'n shuttle accellereert maar dat zal niet mis zijn.
Dergelijke roofvogels vliegen soms op behoorlijk grote hoogte, met een flinke snelheid tegen de voorruit, tegen die tegeltjes en de schade is denk ik aanzienlijk.
Maar er zullen in het verleden wel ernstiger incidenten geweest zijn, afgezien van die twee ongelukken, ze zijn nu natuurlijk extreem kritisch en voorzichtig; nog een ongeluk en het is afgelopen met de shuttle. Wat jammer zou zijn, want het is een spectaculair stuk techniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |