abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28452981
Ok. Het volgende probleem. Ik heb een brander (geen idee of dat ding het nog doet, computer is al 2e hands en we hebben dit ding zelf al een paar jaar) en nu wil ik dat ding wel es gaan proberen, maar ik weet dus niet hoe dat werkt.

Vorige week wou ik foto's opslaan die ik gemaakt had met mn cam, maar als ik die foto's opsla op diskette passen er maar een stuk of 6 op en dan is mn schijfje meteen vol (zal vast wel een manier zijn om die foto's compacter te maken zodat er meer op een diskette kunnen maargoed, weet dus niet hoe dat moet en of dat kan). Ik wil nu dus proberen om ze op CD te zetten, volgens mij zit er meer ruimte op zo'n CD rom dan op een schijfje.

Maar het werkt dus niet als ik gewoon kopieren doe-->opslaan als-->CD rom station E of F (waar de brander zit). Dat pakt ie niet. Dan zegt ie ook dat er geen Cd rom in de brander zit terwijl ik die er wel in heb zitten.

Ik denk dat je voor branden misschien een speciaal programma nodig hebt? (zoniet hoe krijg ik dan die foto's op mn CD rom).
Hoe heet zo'n programma? (misschien zit het dan nog wel op de computer aangezien onze computer 2e hands is en die vorige vent vast wel es brandde).
Waar haal ik dat programma? Kan ik dat gratis downloaden van internet of moet ik dat ergens kopen in een winkel (zoja hoe duur is het dan...beetje zonde als ik er veel geld aan uitgeef en vervolgens blijkt dat onze brander niet eens meer werkt)?
Hoe installeer ik het en hoe werkt het dan precies?
Hoe zet ik foto's op CD en hoe zet ik muziek op CD? Ik moet die muziek daarna wel kunnen draaien in een gewone Cd speler want onze geluidskaart is kapot geloof ik. Boxen geven geen sjoege what soever en al 3 versch. boxen in alle gaatjes gejast maar dr gebeurt niks.

Da was t wel....alvast tnx. :-)
  zondag 3 juli 2005 @ 20:03:07 #2
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_28453076
-edit-
Donder op.

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 06-07-2005 21:52:14 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_28453098
schopje naar DIG
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:04:10 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_28453103
Nou het moet in ieder geval niet in Games and Consoles, we proberen het opnieuw in de Digital Corner .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:04:35 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_28453118
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:03 schreef Tain het volgende:
schopje naar DIG
.
Dat hoort andersom te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:09:45 #6
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_28453254
Er staat zeker veeeeel meer ruimte op een cd dan op een schijfje zo'n 486x zoveel !

En ja, je hebt een speciaal programma nodig (Ik heb Windows XP met Service Pack 2, ik kan wel gewoon kopieeren en plakken doen enzo.. weet je zeker dat er een nieuw, leeg cd'tje inzit?)

Als je dat zeker weet gaan we verder, het brand programma, de meeste mensen gebruiken (voor zover ik weet) Nero Burning Rom , Het programma wijst zich vanzelf, maar als je meer hulp nodig hebt, horen we dat graag

Succes!
pi_28453848
euhm hele domme vraag misschien, maar zo'n Cd rom leg je er toch gewoon hetzelfde in als een gewone CD in een CD speler, dus niet opsekop ofzo toch? (ff kijken of het niet daaraan ligt). Ok dit is wel een hele domme schaap vraag waarschijnlijk hahaha maar okee.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:29:39 #8
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_28453975
Heheh, hij moet er gewoon hetzelfde in ja

Is het gewoon een leeg cd'tje die je ergens gekocht hebt? want je kan namelijk niet op een spel cd, audio cd etc, andere dingen bijbranden, een floppy kan je keer op keer gebruiken,als je eenmaal iets op een cd'tje hebt gebrand, staat dat er voor altijd op, je kan het er niet meer afhalen of dingen toevoegen, om te kunnen branden heb je dus echt een normale lege cd nodig
  zondag 3 juli 2005 @ 20:30:01 #9
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_28453990
domme vragen bestaan niet. Cd'tje moeten er normaal in. Je moet wel een lege CD-R hebben!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:42:13 #10
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_28454412
Meen je serieus dat je al een paar jaar werkt met een Windows installatie die al door de vorige eigenaar is gebruikt? En on topic: Nero is hiervoor al aangeraden. Prima programma dat gewoon goed werkt, en je kunt 'm gratis proberen voor een maand ofzo. Weet je meteen of het de moeite waard is om te uhmm.. kopen
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_28454591
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:29 schreef Orealo het volgende:
Heheh, hij moet er gewoon hetzelfde in ja

Is het gewoon een leeg cd'tje die je ergens gekocht hebt? want je kan namelijk niet op een spel cd, audio cd etc, andere dingen bijbranden, een floppy kan je keer op keer gebruiken,als je eenmaal iets op een cd'tje hebt gebrand, staat dat er voor altijd op, je kan het er niet meer afhalen of dingen toevoegen, om te kunnen branden heb je dus echt een normale lege cd nodig
Ja hijs leeg, net uit de verpakking gehaald. En tis echt zo'n MB Cdtje dus dat moet wel goedzitten volgens mij.

Nu heb ik dus net op die link van je geklikt en dan ging dat ding downloaden en installeren en stond ie dus ergens op de computer. Maar nu deed daarna de computer weer raar en liep ie vast en kreeg ik allemaal meldingen dat er weer toepassingen weg waren en bladiebla en als ik nu dus kijk in de map waar dat programma net nog stond (na het herstarten want compu liep dus vast) is dat programma dus weer helemaal weg.
Ik had ook aangeklikt dat ie automatisch start wanneer dr een schijf in het station zit maar dr start niks.
En als ik nu probeer een foto op te slaan zegt ie weer 'plaats schijf in station' terwijl ie er wel inzit en ik wel het goede station aanklik.

kutcomputer ook, niks werkt. Laatst helemaal op aanwijzen van iemand die helemaal into computers is een muziekdownloadprogramma gedownload, staat ie ook op de computer, en even later is ie gewoon weg. Of toen stond alleen nog op het windows scherm het icoontje maar als ik dat dan aanklikte kreeg ik een foutmelding.
Zo gaat het gewoon altijd......ik snap echt niks meer van deze computer, niks werkt meer whehehe.
  Moderator zondag 3 juli 2005 @ 20:48:51 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_28454637
Ik zit even te twijfelen, is this for real?

Enfin, als je rechtsklikt op het bestand zie je als het goed is een optie send to en dan cd drive, dan kun je het bestand ook branden, als je XP hebt tenminste. En anders idd met Nero. Voor muziek kiezen voor audio en voor data kiezen voor data

Je weet wel wat een geluidskaart is dus
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_28454642
digibeet bedoel je, ipv compu analfabeet

Hoe kun je nou al een paar jaar een computer hebben, maar zelfs de simpelste dingen (want kom op, dit is niet echt ingewikkelde stof) niet begrijpen...
Power perceived is power achieved.
pi_28454783
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:49 schreef Modwire het volgende:
digibeet bedoel je, ipv compu analfabeet

Hoe kun je nou al een paar jaar een computer hebben, maar zelfs de simpelste dingen (want kom op, dit is niet echt ingewikkelde stof) niet begrijpen...
Gewoon, omdat ik er niet eerder aan ben begonnen. Aan het 'proberen te branden'. En ik heb verder niet zoveel vrienden ofzo, dus ik heb ook bij niemand af kunnen kijken. Begeef me niet zo in dat wereldje. En mijn ouders zijn nog ergere digibeten dan ik.
pi_28454871
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:48 schreef Karina het volgende:
Ik zit even te twijfelen, is this for real?

Enfin, als je rechtsklikt op het bestand zie je als het goed is een optie send to en dan cd drive, dan kun je het bestand ook branden, als je XP hebt tenminste. En anders idd met Nero. Voor muziek kiezen voor audio en voor data kiezen voor data

Je weet wel wat een geluidskaart is dus
euhm...welk bestand? Als ik op een foto klik uit mijn camfoto's (een foto die ik dus op CDrom wil zetten) dan staat er nergens 'send to' ofzo.....(wel opslaan als, dupliceren en dat soort dingen dacht ik).
pi_28454938
Hoe kun je trouwens ook weer zien of je windows XP hebt? dan moest je toch naar deze computer of zoiets en dan ergens in kijken? Want ik weet dus niet zeker meer welke windows wij hebben....ik dacht 2000...dus helaas geen XP dan. Of we hadden zelfs nog oudere windows, windows 1998 ofzo.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:58:35 #17
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_28454989
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:55 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

euhm...welk bestand? Als ik op een foto klik uit mijn camfoto's (een foto die ik dus op CDrom wil zetten) dan staat er nergens 'send to' ofzo.....(wel opslaan als, dupliceren en dat soort dingen dacht ik).
Op het bestand klikken en niet op de foto zelf in internet explorer of ander programma dat de foto (plaatje) laat zien
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:59:58 #18
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_28455044
-edit-
kssst.

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 06-07-2005 21:52:34 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 21:00:06 #19
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_28455050
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:57 schreef tulpje6 het volgende:
Hoe kun je trouwens ook weer zien of je windows XP hebt? dan moest je toch naar deze computer of zoiets en dan ergens in kijken? Want ik weet dus niet zeker meer welke windows wij hebben....ik dacht 2000...dus helaas geen XP dan. Of we hadden zelfs nog oudere windows, windows 1998 ofzo.
Klik op start ga dan naar uitvoeren (of Run) typ daar in : winver
Nu krijg je een venster te zien welke windows versie je hebt
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 3 juli 2005 @ 21:01:18 #20
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_28455090
quote:
Deze computer -> rechtermuisknop -> eigenschappen
pi_28455119
Heb je nou al een brandprogramma gedownload? (Nero bijvoorbeeld, van de link hierboven.)

Verder, welke versie van Windows heb je? Windows 98? Of Windows ME, of Windows XP?

Windows XP heeft namelijk de mogelijkheid om te branden zonder apart brandprogramma, wat voor digibeten zoals jij handig is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28455194
We hebben windows 2000 zag ik net. Dus geen XP whehe. Jammer.
Aan heiden 6: nou ik heb dus geprobeerd dat nero te downloaden vanuit die link, maar dan gaat ie dus weer raar doen. Maarre, hoe zit dat nu? heb ik m dan gratis of moet ik na 30 dagen gaan betalen?
  Moderator zondag 3 juli 2005 @ 21:04:14 #23
9859 crew  Karina
Woman
pi_28455199
quote:
F1 - help
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_28455235
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:58 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Op het bestand klikken en niet op de foto zelf in internet explorer of ander programma dat de foto (plaatje) laat zien
Nou tis gewoon een foto uit 'mijn logitech foto's'. zIt gewoon in zo'n browse scherm waarin je dan alle logitech cam foto's ziet die ik zelf heb gemaakt. Weet niet waar ik dan ergens op bestand moet klikken in zo'n scherm?
  zondag 3 juli 2005 @ 21:06:29 #25
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_28455255
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:04 schreef tulpje6 het volgende:
Maarre, hoe zit dat nu? heb ik m dan gratis of moet ik na 30 dagen gaan betalen?
Dat laatste. Verder klinkt het alsof je hoog nodig aan formatteren toe bent Mag ook wel na een paar jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')