abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2005 @ 09:09:36 #51
36246 ixion
ir ixion that is
pi_28466483
laat ik beginnen met te zeggen dat het niet te rechtvaardigen is om mensen neer te steken vanwege hun sexuele geaardheid (anders wek ik misschien het verkeerde beeld hier)

maar.....
Maanden geleden was het al duidelijk dat er bijzonder veel weerstand was tegen dit evenement. Het was zo'n beetje de eerste keer dat de joodse en palestijnse inwoners van Jerusalem het ergens over eens waren; dit hebben we liever niet!
Daarnaast is ook uitgerekend Jerusalem een stad met zeer veel religieuse betekenis, en is het dan ook niet verwonderlijk dat deze weerstand er is (probeer maar eens een gay pride mars te houden in mekka of vaticaanstad).
Maar wat doet de organisatie (en alle homo's die hierheen zijn gekomen)? Ze negeren deze weerstand en duwen hun aanstootgevende evenement bij de mensen door het strot! Mijns inziens tekenend voor de wijze waarop de gay gemeenschap omgaat met gevoelens in de samenleving.

En even ter vergelijking; toen Sharon de tempelberg bezocht (zeer tegen de wil van de palestijnen in) kreeg hij toch ook de schuld van het uitbreken van de 2e intifada... en daar gebeurde wel wat meer dan het neersteken van mensen!!!!!!!
zucht
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 09:20:04 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28466632
Dat is ook gewoon een pavlov reactie hé? Direct verwijzen naar de moslims of het hele conflict tussen Israel en Palestina erbij slepen. Valt me mee dat de holocaust er niet bij gehaald wordt. Op de FP "de concentratiekampen in de 2e wereldoorlog" (het staat er echt!) was men alweer zover.

Is het zo vreselijk moeilijk om toe te geven dat het in Israel ook stikt van de extremisten en religieuze idioten?
  maandag 4 juli 2005 @ 09:25:20 #53
36246 ixion
ir ixion that is
pi_28466702
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:20 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is ook gewoon een pavlov reactie hé? Direct verwijzen naar de moslims of het hele conflict tussen Israel en Palestina erbij slepen.
als dit is naar aanleiding van mijn post...
het was absoluut niet mijn bedoeling om de palestijnse kwestie erbij te slepen hoor. de vergelijking met de intifada was alleen om aan te geven hoe vaak geredeneerd kan worden over uitlokking en wie dan de schuld heeft aan een incident. die logica volgend gaan de homo's hier niet helemaal vrijuit...
zucht
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 09:42:56 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28466967
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:25 schreef ixion het volgende:

[..]

als dit is naar aanleiding van mijn post...
het was absoluut niet mijn bedoeling om de palestijnse kwestie erbij te slepen hoor. de vergelijking met de intifada was alleen om aan te geven hoe vaak geredeneerd kan worden over uitlokking en wie dan de schuld heeft aan een incident. die logica volgend gaan de homo's hier niet helemaal vrijuit...
Het uitroepen van de tweede intifada had natuurlijk veel meer aanleiding dan een bezoekje van Sharon aan de Tempelberg, wat bovendien een hoogst symbolische daad was. Die vergelijking past hier niet.

Je punt begrijp ik overigens wel. In Nederland geldt ook vrijheid van meningsuiting maar als iemand met een Feyenoordshirt in de F-side van Ajax gaat zitten zeggen we ook "eigen schuld". En wat dit aangaat is Jeruzalem ook niet de handigste plek om een Gay manifestatie te houden.

Alleen, door dat aan te voeren, geeft men impliciet al toe dat er daar nogal wat orthedoxen, religieus extremisten, radicalen of hoe je ze wilt noemen, vertoeven. Het is okay om het over extremistische moslims te hebben maar zodra je over Israeli's of joden begint ben je gelijk al bijna verdacht. Terwijl de werkelijkheid is dat Israel intern haast verscheurt wordt door die enorme kloof tussen de seculieren en de religieuzen.
  maandag 4 juli 2005 @ 09:49:21 #55
36246 ixion
ir ixion that is
pi_28467114
quote:
Het uitroepen van de tweede intifada had natuurlijk veel meer oorzaken dan een bezoekje van Sharon aan de Tempelberg, wat bovendien een hoogst symbolische daad was. Die vergelijking past hier niet.
een gay pride manifestatie is ook iets meer symbolisch dan jij hier veronderstelt hoor, maargoed er zijn inderdaad meerdere redenen voor het uitbreken van de 2e intifada, 1op1 gaat de vergelijking niet op, maar het idee blijft.
quote:
Terwijl de werkelijkheid is dat Israel intern haast verscheurt wordt door die enorme kloof tussen de seculieren en de religieuzen.
helemaal mee eens. dat zie je nu ook bij die ontruiming van nederzettingen enzo. ik vind wel dat de israelische overheid op dat punt lof verdiend voor haar aanpak daarvan (had ik van sharon niet verwacht eigenlijk). het feit dat racistische en ultrarechtse organisaties daar gewoon wel verboden zijn geeft aan dat je die extremisten niet op een lijn moet stellen met de hele bevolking. en bij dit geval denk ik dat de weerstand wel wat verder reikte dan de extremisten hoor, alleen de
"normale" mensen steken niet iemand neer...
zucht
pi_28467492
In Nederland is het gebruikelijk dat de Gay Pride telkens in een andere stad wordt gehouden, ik weet niet of dat in Israel ook zo is. Ik zou niet weten waarom het in Jeruzalem zou kunnen, met in achtneming van sommige gevoeligheden en dergelijke. Ze zijn de Tempelberg toch niet op geweest?

Ook in Jeruzalem wonen veel homoseksuelen en het is wel aardig die mensen een hart onder de riem te steken in plaats van alles telkens in Tel Aviv te laten plaatsvinden toch? Jeruzalem is een religueze plaats maar het is ook echt wel meer dan dat: een stad waar veel mensen wonen, leven, werken en liefhebben.
pi_28476549
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:20 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is ook gewoon een pavlov reactie hé? Direct verwijzen naar de moslims of het hele conflict tussen Israel en Palestina erbij slepen. Valt me mee dat de holocaust er niet bij gehaald wordt. Op de FP "de concentratiekampen in de 2e wereldoorlog" (het staat er echt!) was men alweer zover.

Is het zo vreselijk moeilijk om toe te geven dat het in Israel ook stikt van de extremisten en religieuze idioten?
Jij bent toch (weer!!) degene die die conflicten en WO II er bij moet slepen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:08:06 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28477882
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, sorry hoor, maar die homo's vragen erom. Wat doen ze in zo'n heilige stad, dat is je reinste provocatie ! Toch?

²
Bwheheheheheh!
Heilige stad mijn aars. Ofeuhh, mijn reet.
het is zo heilig, dat 2 landen er al 60 jaar om vechten om er te wonen, vervolgens als het dan even rust is, je net je keuken heb geinstalleerd, komt er weer een tankaanval van de ene of de andere kant.

Ja het is heilig, het staat in onze geschriften! maar ook de onze!
Wat een kutstad, sorry dat ik het zeg, maar verkas dan naar een booreiland, en doe ff"zoeken en vervangen" in het word-document van de bijbel.

Je kan mij niet wijsmaken dat er een god is die zegt dat die en die stad heilig is. En dat je dat met hand en tand en kinderbloed moet verdedigen. Dat maak je de kat maar wijs.

Verder, demonstreren moet overal wel kunnen vind ik
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 15:15:10 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28478107
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij bent toch (weer!!) degene die die conflicten en WO II er bij moet slepen.
O nou heb ik het gedaan!

Volgens mij heb jij een eigen versie van Fok! Je ziet wel vaker dingen die er niet staan.

Wat ik erbij sleep zijn de religieuze idioten. Dè kern van het probleem hier. En waar niet eigenlijk...
pi_28478300
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

O nou heb ik het gedaan!

Volgens mij heb jij een eigen versie van Fok! Je ziet wel vaker dingen die er niet staan.

Wat ik erbij sleep zijn de religieuze idioten. Dè kern van het probleem hier. En waar niet eigenlijk...
Nee, jij sleept er telkens de Holocaust bij en WO II en wel op een hele trieste en misselijke manier. Doe nu maar niet alsof je van toeten noch blazen weet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 15:20:59 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28478304
ik zou ook schande willen spreken hierover maar eigenlijk vind ik toch dat Jeruzalem misschien geen goede plek is voor dit soort partijtjes

als Joodse kolonisten in Ramalah tegen de terugtrekking gaan protesteren krijg je ook problemen, of denk is aan die oranjemarsen in ierland ieder jaar en hoeveel problemen dat oplevert. Als je gewoon een leuk feestje wil vieren dan is het eerste wat je doet een geschikte lokatie zoeken om het leuk te houden ... Jeruzalem is dit niet, wat dachten die organisatoren nu eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 15:26:20 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28478486
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja het is goed hoor CMT. Je hebt helemaal gelijk.
pi_28478575
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja het is goed hoor CMT. Je hebt helemaal gelijk.
Fijn dat je het eindelijk inziet. Nu kun je wellicht ook je misselijkmakende opmerkingen over de Holocaust achterwege laten in het vervolg.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2005 @ 15:33:07 #64
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28478721
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Fijn dat je het eindelijk inziet. Nu kun je wellicht ook je misselijkmakende opmerkingen over de Holocaust achterwege laten in het vervolg.
Als je er last van hebt waarschijnlijk juist niet.

Dit is btw wel de laatste keer geweest dat ik tijd verspil met replies aan jou. Weet je dat alvast.
pi_28478818
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je er last van hebt waarschijnlijk juist niet.

Dit is btw ook de laatste keer geweest dat ik tijd verspil met replies aan jou. Weet je dat alvast.
Je gaat voortaan inhoudelijk sterkere debaters mijden? Erg verstandig van je. Bespaart je weer wat gezichtsverlies.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 15:55:47 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28479543
inhoudelijke debaters nog wel

de terminologie op fok gaat er iig wel op vooruit
pi_28480760
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:20 schreef sp3c het volgende:
ik zou ook schande willen spreken hierover maar eigenlijk vind ik toch dat Jeruzalem misschien geen goede plek is voor dit soort partijtjes

als Joodse kolonisten in Ramalah tegen de terugtrekking gaan protesteren krijg je ook problemen, of denk is aan die oranjemarsen in ierland ieder jaar en hoeveel problemen dat oplevert. Als je gewoon een leuk feestje wil vieren dan is het eerste wat je doet een geschikte lokatie zoeken om het leuk te houden ... Jeruzalem is dit niet, wat dachten die organisatoren nu eigenlijk
Inderdaad, teveel intolerante varkens in Jeruzalem die tegen de humane samenleving zijn.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_28480797
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:20 schreef sp3c het volgende:

Jeruzalem is naast die heiligheid ook een hele gewone stad waar hele gewone mensen wonen, ook homoseksuelen. Het ligt meer voor de hand om dit in Tel Aviv te doen maar dat gebeurt dan ook meestal al. Volgens mij hebben de protesten ook niet alleen te maken met de zogenaamde 'bezoedeling' van Jeruzalem maar met de weerzin tegen homoseksualiteit in het algemeen.

Ik snap wel dat het gevoelig ligt maar volgens mij zou de verontwaardiging over de mishandeling en het gooien met urine toch groter moeten zijn dan over de optocht zelf.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 16:37:24 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28481172
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Jeruzalem is naast die heiligheid ook een hele gewone stad waar hele gewone mensen wonen, ook homoseksuelen. Het ligt meer voor de hand om dit in Tel Aviv te doen maar dat gebeurt dan ook meestal al. Volgens mij hebben de protesten ook niet alleen te maken met de zogenaamde 'bezoedeling' van Jeruzalem maar met de weerzin tegen homoseksualiteit in het algemeen.
een gewone stad misschien, maar zoals mikrosoft ook al zegt, het zit vol met religieuze fanatiekelingen je kunt je van te voren bedenken dat een gayparade daar niet zonder slag of stoot zal verlopen en als je echt gewoon een gezellig feest wil organiseren dan ben je dom bezig als je dat daar doet ... in Urk zullen ook best homo's wonen maar daar hoef je ook niet met dit soort grappen aan te komen.
quote:
Ik snap wel dat het gevoelig ligt maar volgens mij zou de verontwaardiging over de mishandeling en het gooien met urine toch groter moeten zijn dan over de optocht zelf.
ik kan me niet voorstellen dat je verontwaardiging in mijn post hebt kunnen ontdekken, je legt me weer woorden in de mond (houd daar is mee op!), ik zeg enkel dat ik het geen slimme locatie vind voor een dergelijk festijn, ik vind het dom vragen om problemen (het is een flamebait).

eigen schuld dikke bult imo, zoals gezegd moet je met je feijenoord shirt ook niet tussen ajax supporters gaan zitten
pi_28481299
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

een gewone stad misschien, maar zoals mikrosoft ook al zegt, het zit vol met religieuze fanatiekelingen je kunt je van te voren bedenken dat een gayparade daar niet zonder slag of stoot zal verlopen en als je echt gewoon een gezellig feest wil organiseren dan ben je dom bezig als je dat daar doet ... in Urk zullen ook best homo's wonen maar daar hoef je ook niet met dit soort grappen aan te komen.
Urk is in tegenstelling tot Jeruzalem niet echt een stad van importantie waar het logisch om dit te organiseren.
quote:
ik kan me niet voorstellen dat je verontwaardiging in mijn post hebt kunnen ontdekken, je legt me weer woorden in de mond (houd daar is mee op!), ik zeg enkel dat ik het geen slimme locatie vind voor een dergelijk festijn, ik vind het dom vragen om problemen (het is een flamebait).
Ik had het niet over jou maar het was een opmerking in het algemeen.
quote:
eigen schuld dikke bult imo, zoals gezegd moet je met je feijenoord shirt ook niet tussen ajax supporters gaan zitten
Dus je mag enkel homo zijn waar het anderen zo uitkomt? Het verschil is dat je geen homoshirt aantrekt, dat ben je gewoon.
pi_28481398
Tripoli is ook een grote stad, een stad van importantie. De volgende keer daar maar organiseren? Of in Mekka, ook een stad van importantie.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 16:46:15 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28481496
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Urk is in tegenstelling tot Jeruzalem niet echt een stad van importantie waar het logisch om dit te organiseren.
the point remains the same

het zit stokvol militante religieuze extremisten die er niet van houden
quote:
[..]

Ik had het niet over jou maar het was een opmerking in het algemeen.
duidelijk
quote:
[..]

Dus je mag enkel homo zijn waar het anderen zo uitkomt? Het verschil is dat je geen homoshirt aantrekt, dat ben je gewoon.
nee dat zeg ik niet, je legt me woorden in de mond (houd daar eens mee op!), die rellen waren er niet omdat er homo's zijn in Jeruzalem want dat zie je er niet aan af maar omdat ze een parade hebben gehouden.
je mag zelfs gay pride parades organiseren en de politie komt je verdedigen.

maar dan moet je niet verbaasd gaan lopen doen als er relletjes uitbreken want daar kun je op wachten
  maandag 4 juli 2005 @ 16:59:17 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28481967
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:26 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar waar hoe broos die tolerantie is. Enge rechtse lui trekken samen met homo's op tegen moslims en enge rechtse lui trekken samen met moslims op tegen homo's

Vergeet je vanavond niet onder je bed te kijken...... of in de klerenkast.
pi_28482415
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tripoli is ook een grote stad, een stad van importantie. De volgende keer daar maar organiseren? Of in Mekka, ook een stad van importantie.
Zou heel goed zijn inderdaad. Ik heb in een homo-optocht in Harare meegelopen.
pi_28482500
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:46 schreef sp3c het volgende:

nee dat zeg ik niet, je legt me woorden in de mond (houd daar eens mee op!), die rellen waren er niet omdat er homo's zijn in Jeruzalem want dat zie je er niet aan af maar omdat ze een parade hebben gehouden.
je mag zelfs gay pride parades organiseren en de politie komt je verdedigen.

maar dan moet je niet verbaasd gaan lopen doen als er relletjes uitbreken want daar kun je op wachten
Dat ben ik met je eens maar de vraag is of het simpele feit dat je het kan verwachten een reden is om het niet te organiseren. Het is namelijk geen statement tegen het jodendom maar een optocht van homoseksuelen die zich laten zien - de relletjes komen toch echt van mensen die denken dat ze van zich moeten laten horen maar dat ook hadden kunnen laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')