Beste Belg een vriend was net hier. Was naar Werchter geweest beetje bijgeluld en ik vroeg wat ie van REM vond. Had ie niet gezien omdat ie naar Arno Hintjes was wezen kijken. Is dat een held of niet ?quote:Op maandag 4 juli 2005 21:55 schreef placebeau het volgende:
Is het woord psychedelisch al gebruikt?
bij deze.
ja.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beste Belg een vriend was net hier. Was naar Werchter geweest beetje bijgeluld en ik vroeg wat ie van REM vond. Had ie niet gezien omdat ie naar Arno Hintjes was wezen kijken. Is dat een held of niet ?
iets over het gebruik van live atributen zoals dat varkenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:02 schreef Cee het volgende:
Ik had Pink Floyd nog nooit gezien, voor mij waren het een stel wandelende hamers. M'n verbazing was groot toen ik daar een stelletje opa's met gitaren op zag komen. Dus DAT was Pink Floyd. Ik moet zeggen, 't deed me niks, ik vond alles wel op 't zelfde lijken maar op een of andere manier intrigeerde 't me wel, ik weet niet of 't komt doordat ik wist dat dit een heel invloedrijke band was maar ik niet meer zag dan een stelletje ouwelui met gitaren, of dat er toch iets met die muziek was waardoor ik dacht 'Hmm. Interessant. Niet erg toegankelijk, maar misschien ga ik 't na 10 keer luisteren nog mooi vinden ook.'
Waarover ging die ruzie destijds trouwens?
jaquote:
Ja Marvin Gay woonde er. Schitterend verhaal over gelezen ooit in de OOR.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja
ook de stad trouwens waar "sexual healing geschreven is, maar dit geheel ter zijde
Nu, pink floyd, ik vind ze ook alleen goed vanaf de periode dat ze songs begonnen te schrijven.
Ik ben eigenlijk ook veel meer gecharmeerd van de avantgardistische substromingen die zich ná de initiele punkstroming begonnen te ontwikkelen (waar uiteindelijk ook weer heel grote acts uit ontstonden).quote:Op maandag 4 juli 2005 21:39 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, het is ook eigenlijk een beetje van 'voor mijn tijd', maar na 1977 en de punkrevolutie konden al die symfobands volgens mij ineens helemaal niks goed meer doen bij de kritische scribenten. Ik ben geen groot punkfan (vind the Clash en de Ramones incidenteel wel te pruimen), dus ik hoor ook nooit echt waarom dat nou zulke geweldige muziek zou moeten zijn. Alleen die DIY-attitude van bands die zelf in eigen beheer platen uitbrengen en zelf concerten organiseren spreekt me wel aan.
als je het echt wilt weten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roger_Watersquote:Op maandag 4 juli 2005 22:02 schreef Cee het volgende:
Volgens mij stond PF ook behoorlijk op zichzelf als band en was het nou niet echt deel van die stroming. Die clowns met hun aluminium puntmutsen en wankelende orgelklanken (die misschien deels door PF werden geinspireerd..?) vormden veel meer de symforockperiode.. die hebben sámen met supertramp en the eagles gezorgd voor het tot stand brengen van punk muzikaal gezienquote:Op maandag 4 juli 2005 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Pink Floyd's teksten waren vaak harder dan menig maatschappij-kritische punkbandIk hou niet van progrock en vooral die dinosaurussen die enkel voor de elite kun muziek componeerde maar wel van Pink Floyd omdat die sarcastisch waren en muziek met ballen maakte tijdens hun beste periode. Punk was een zeer goede ontwikkeling maar het wijzen naar Floyd heb ik nooit echt begrepen.
Preciesquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij stond PF ook behoorlijk op zichzelf als band en was het nou niet echt deel van die stroming. Die clowns met hun aluminium puntmutsen en wankelende orgelklanken (die misschien deels door PF werden geinspireerd..?) vormden veel meer de symforockperiode.. die hebben sámen met supertramp en the eagles gezorgd voor het tot stand brengen van punk muzikaal gezien![]()
Verder kwam punk natuurlijk ook in hoofdzaak voort uit de maatschappelijke ontwikkelingen en de bedroevende economie van die tijd
Join the clubquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
PreciesGod, wat haat ik Supertramp
Oei, avantgarde.. dat klinkt wel heel pretentieus, hoor...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:50 schreef kamagurka het volgende:
Ik ben eigenlijk ook veel meer gecharmeerd van de avantgardistische substromingen die zich ná de initiele punkstroming begonnen te ontwikkelen (waar uiteindelijk ook weer heel grote acts uit ontstonden).
Ik kan goede instrumentbeheersing zelf meestal wel waarderen. Dat wil niet zeggen dat alle symfo even geweldig was, en om sommige belachelijke zaken zoals glittercapes, puntmutsen en driedubbele conceptalbums kan ik ook alleen maar lachen, maar evengoed zat er (naar mijn smaak) ook een hoop originele en creatieve muziek bij. Eigenlijk vind ik iets als "Anarchy in the UK" dan ook vele malen pretentieuzer dan een nummer over elfjes en dwergjes.quote:Maar symforock was in zijn algemeenheid natuurlijk ook niet echt een stroming met sublieme muziek. Zoals al eerder gezegd, eerder oeverloos gepiel. En oeverloos gepiel maakt echt geen goede nummers, zelfs niet als het door een paar wannabe conservatorium muzikanten wordt uitgevoerd
Dan geef ik nog eerder een pluim aan die prille punkbands die in ieder geval in staat waren in enkele minuten gewoon een statement neer te zetten..
Grote muzikale meningsverschillen voornamelijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:02 schreef Cee het volgende:
Supertramp! Wat een geweldige band noem je daar.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
PreciesGod, wat haat ik Supertramp
Wat ben je toch een afschuwelijk kortzichtig figuur. Je zou echt door de straten van progland gesleurd moeten worden, tot bloedens toe.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij stond PF ook behoorlijk op zichzelf als band en was het nou niet echt deel van die stroming. Die clowns met hun aluminium puntmutsen en wankelende orgelklanken (die misschien deels door PF werden geinspireerd..?) vormden veel meer de symforockperiode.. die hebben sámen met supertramp en the eagles gezorgd voor het tot stand brengen van punk muzikaal gezien![]()
Verder kwam punk natuurlijk ook in hoofdzaak voort uit de maatschappelijke ontwikkelingen en de bedroevende economie van die tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |