abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 4 juli 2005 @ 22:02:12 #51
87554 Cee
Welluk?
pi_28492285
Ik had Pink Floyd nog nooit gezien, voor mij waren het een stel wandelende hamers. M'n verbazing was groot toen ik daar een stelletje opa's met gitaren op zag komen. Dus DAT was Pink Floyd. Ik moet zeggen, 't deed me niks, ik vond alles wel op 't zelfde lijken maar op een of andere manier intrigeerde 't me wel, ik weet niet of 't komt doordat ik wist dat dit een heel invloedrijke band was maar ik niet meer zag dan een stelletje ouwelui met gitaren, of dat er toch iets met die muziek was waardoor ik dacht 'Hmm. Interessant. Niet erg toegankelijk, maar misschien ga ik 't na 10 keer luisteren nog mooi vinden ook.'

Waarover ging die ruzie destijds trouwens?
  Trouwste user 2022 maandag 4 juli 2005 @ 22:03:39 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_28492333
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:55 schreef placebeau het volgende:
Is het woord psychedelisch al gebruikt?
bij deze.
Beste Belg een vriend was net hier. Was naar Werchter geweest beetje bijgeluld en ik vroeg wat ie van REM vond. Had ie niet gezien omdat ie naar Arno Hintjes was wezen kijken. Is dat een held of niet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 4 juli 2005 @ 22:07:00 #53
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28492456
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Beste Belg een vriend was net hier. Was naar Werchter geweest beetje bijgeluld en ik vroeg wat ie van REM vond. Had ie niet gezien omdat ie naar Arno Hintjes was wezen kijken. Is dat een held of niet ?

ja.
Arno is zelfs een stadgenoot van mij.
  Trouwste user 2022 maandag 4 juli 2005 @ 22:08:37 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_28492519
oostende dus ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juli 2005 @ 22:08:48 #55
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_28492529
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:02 schreef Cee het volgende:
Ik had Pink Floyd nog nooit gezien, voor mij waren het een stel wandelende hamers. M'n verbazing was groot toen ik daar een stelletje opa's met gitaren op zag komen. Dus DAT was Pink Floyd. Ik moet zeggen, 't deed me niks, ik vond alles wel op 't zelfde lijken maar op een of andere manier intrigeerde 't me wel, ik weet niet of 't komt doordat ik wist dat dit een heel invloedrijke band was maar ik niet meer zag dan een stelletje ouwelui met gitaren, of dat er toch iets met die muziek was waardoor ik dacht 'Hmm. Interessant. Niet erg toegankelijk, maar misschien ga ik 't na 10 keer luisteren nog mooi vinden ook.'

iets over het gebruik van live atributen zoals dat varken
  maandag 4 juli 2005 @ 22:14:09 #56
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28492721
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:08 schreef tong80 het volgende:
oostende dus ?

ja
ook de stad trouwens waar "sexual healing geschreven is, maar dit geheel ter zijde

Nu, pink floyd, ik vind ze ook alleen goed vanaf de periode dat ze songs begonnen te schrijven.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juli 2005 @ 22:14:59 #57
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_28492755
A bitter legal dispute with Roger Waters (who left the band in 1985, or claimed he dissolved it) ensued, but Gilmour and Mason were upheld in their contention that they had the legal right to continue as Pink Floyd (Waters, however, gained the rights to some traditional Pink Floyd imagery, including most of The Wall props and characters and all of the rights to The Final Cut). The band under Gilmour returned to the studio with producer Bob Ezrin. Richard Wright re-joined during the recording sessions of A Momentary Lapse of Reason (UK #3/US #3) first as a session musician, paid a weekly salary, and later reinstated as a full-fledged member of the band for the 1994 release of The Division Bell (UK #1/US #1) and its subsequent tour, which was promoted by legendary Canadian concert impressario Michael Cohl and became the highest-grossing tour in rock history to that date.
  Trouwste user 2022 maandag 4 juli 2005 @ 22:15:13 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_28492761
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:14 schreef placebeau het volgende:

[..]

ja
ook de stad trouwens waar "sexual healing geschreven is, maar dit geheel ter zijde

Nu, pink floyd, ik vind ze ook alleen goed vanaf de periode dat ze songs begonnen te schrijven.
Ja Marvin Gay woonde er. Schitterend verhaal over gelezen ooit in de OOR.

Maar terug naar Pink Floyd

pi_28492826
Pink Floyd kan tenminste nog steeds als een stelletje ouwe lullen de show stelen op Live 8. Stel je voor dat daar die seniele Rotten had gestaan in z'n Bassie-kostuum met oranje peenhaar, en Steve Jones ernaast met z'n vette bierpens, en dan nog steeds Anarchy in the UK blèrren. Dat zou wel heel treurig geweest zijn...
  maandag 4 juli 2005 @ 22:50:34 #60
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28494178
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:39 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, het is ook eigenlijk een beetje van 'voor mijn tijd', maar na 1977 en de punkrevolutie konden al die symfobands volgens mij ineens helemaal niks goed meer doen bij de kritische scribenten. Ik ben geen groot punkfan (vind the Clash en de Ramones incidenteel wel te pruimen), dus ik hoor ook nooit echt waarom dat nou zulke geweldige muziek zou moeten zijn. Alleen die DIY-attitude van bands die zelf in eigen beheer platen uitbrengen en zelf concerten organiseren spreekt me wel aan.
Ik ben eigenlijk ook veel meer gecharmeerd van de avantgardistische substromingen die zich ná de initiele punkstroming begonnen te ontwikkelen (waar uiteindelijk ook weer heel grote acts uit ontstonden).

Maar symforock was in zijn algemeenheid natuurlijk ook niet echt een stroming met sublieme muziek. Zoals al eerder gezegd, eerder oeverloos gepiel. En oeverloos gepiel maakt echt geen goede nummers, zelfs niet als het door een paar wannabe conservatorium muzikanten wordt uitgevoerd
Dan geef ik nog eerder een pluim aan die prille punkbands die in ieder geval in staat waren in enkele minuten gewoon een statement neer te zetten..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28495048
Pink Floyd's teksten waren vaak harder dan menig maatschappij-kritische punkband Ik hou niet van progrock en vooral die dinosaurussen die enkel voor de elite kun muziek componeerde maar wel van Pink Floyd omdat die sarcastisch waren en muziek met ballen maakte tijdens hun beste periode. Punk was een zeer goede ontwikkeling maar het wijzen naar Floyd heb ik nooit echt begrepen.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:53:00 #62
58673 Krisis1981
The great southern trendkiller
pi_28496766
quote:
als je het echt wilt weten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roger_Waters
This regret, it kills you'll never forget, take the time this time to say your goodbyes
Sparta - Glasshouse Tarot from the album Wiretap Scars
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:00:41 #63
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28497094
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Pink Floyd's teksten waren vaak harder dan menig maatschappij-kritische punkband Ik hou niet van progrock en vooral die dinosaurussen die enkel voor de elite kun muziek componeerde maar wel van Pink Floyd omdat die sarcastisch waren en muziek met ballen maakte tijdens hun beste periode. Punk was een zeer goede ontwikkeling maar het wijzen naar Floyd heb ik nooit echt begrepen.
Volgens mij stond PF ook behoorlijk op zichzelf als band en was het nou niet echt deel van die stroming. Die clowns met hun aluminium puntmutsen en wankelende orgelklanken (die misschien deels door PF werden geinspireerd..?) vormden veel meer de symforockperiode.. die hebben sámen met supertramp en the eagles gezorgd voor het tot stand brengen van punk muzikaal gezien
Verder kwam punk natuurlijk ook in hoofdzaak voort uit de maatschappelijke ontwikkelingen en de bedroevende economie van die tijd
pi_28497165
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Volgens mij stond PF ook behoorlijk op zichzelf als band en was het nou niet echt deel van die stroming. Die clowns met hun aluminium puntmutsen en wankelende orgelklanken (die misschien deels door PF werden geinspireerd..?) vormden veel meer de symforockperiode.. die hebben sámen met supertramp en the eagles gezorgd voor het tot stand brengen van punk muzikaal gezien
Verder kwam punk natuurlijk ook in hoofdzaak voort uit de maatschappelijke ontwikkelingen en de bedroevende economie van die tijd
Precies God, wat haat ik Supertramp
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:04:41 #65
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28497244
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Join the club
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:23:30 #66
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28497930
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:50 schreef kamagurka het volgende:
Ik ben eigenlijk ook veel meer gecharmeerd van de avantgardistische substromingen die zich ná de initiele punkstroming begonnen te ontwikkelen (waar uiteindelijk ook weer heel grote acts uit ontstonden).
Oei, avantgarde.. dat klinkt wel heel pretentieus, hoor...
quote:
Maar symforock was in zijn algemeenheid natuurlijk ook niet echt een stroming met sublieme muziek. Zoals al eerder gezegd, eerder oeverloos gepiel. En oeverloos gepiel maakt echt geen goede nummers, zelfs niet als het door een paar wannabe conservatorium muzikanten wordt uitgevoerd
Dan geef ik nog eerder een pluim aan die prille punkbands die in ieder geval in staat waren in enkele minuten gewoon een statement neer te zetten..
Ik kan goede instrumentbeheersing zelf meestal wel waarderen. Dat wil niet zeggen dat alle symfo even geweldig was, en om sommige belachelijke zaken zoals glittercapes, puntmutsen en driedubbele conceptalbums kan ik ook alleen maar lachen, maar evengoed zat er (naar mijn smaak) ook een hoop originele en creatieve muziek bij. Eigenlijk vind ik iets als "Anarchy in the UK" dan ook vele malen pretentieuzer dan een nummer over elfjes en dwergjes.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28498834
quote:
Grote muzikale meningsverschillen voornamelijk.
Roger Waters had grootse plannen, hij wilde alles regisseren en begon de bandleider uit te hangen. Je merkt dat vooral op de laatste 2 albums, dat lijken haast soloplaten als je 't mij vraagt. Hij heeft zelfs toetsenist Rick Wright eruit gekickt, om hem vervolgens weer in te huren als sessiemuzikant
Na "Final Cut" werd er tijden niets meer van de band vernomen.
Toen uiteindelijk Gilmour, Wright en Mason besloten om samen zonder Waters verder te gaan, heeft Waters een rechtzaak aangespannen om te voorkomen dat de overgebleven bandleden de naam "Pink Floyd" nog mochten gebruiken. Hij verloor die rechtzaak. De overgebleven PF-leden hebben vervolgens nog 2 (in mijn ogen niet-interessante) platen gemaakt. Gilmour en Waters hebben nog jarenlang in interviews met modder naar elkaar gegooid, en werden gezien als absolute aardsrivalen. Een reünie als Zaterdag werd dan ook niet voor mogelijk gehouden.

Zo zit het een beetje in elkaar, in een notendop.
pi_28501560
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Supertramp! Wat een geweldige band noem je daar.

Heerlijk wat een muziek.

Dat ze tegenwoordig geheel en al vergeten zijn bewijst alleen maar hun grootheid.

Punk hebben ze trouwens niet veroorzaakt want ze werden pas populair rond 1980. En dan ook nog populair worden met je slechtste muziek, dat is wat grote bands kenmerkt.

Wat heeft punk dan wel veroorzaakt? Pink Floyd niet, want die waren zelf punker dan punk. Supertramp niet, want dat waren echt goeie muzikanten, zonder gedoe er om heen.

Ik ga voor Yes.
pi_28501570
Sid heeft de weg vrij gemaakt voor alle muzikanten. .
  ESF Reporter dinsdag 5 juli 2005 @ 07:17:58 #70
87554 Cee
Welluk?
pi_28501822
Thanks voor de uitleg over de ruzie! Was die Waters een beetje de verkeerde of waren de meeste fans tegen Gilmour destijds? En Waters zong dus de vocals op Another brick in the wall?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:49:55 #71
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_28504447
Zo baanbrekend is de punk nou ook weer niet geweest, eind jaren 60 had je al acts als MC5 en Stooges en Macca schreef toen al Helter Skelter.

Die hele punk kwam 10 jaar te laat.......
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:52:25 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28504502
Een schattig punkmeisje zei me jaaaaren geleden eens, Het leuke van punk is dat je helemaal niet een instrument hoeft te kunnen bespelen..
Dit vat het wel zo een beetje samen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28504771
Als Pink Floyd verantwoordelijk is voor punk.. dan maar geen Pink Floyd
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2005 @ 11:26:11 #74
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_28505352
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat ben je toch een afschuwelijk kortzichtig figuur. Je zou echt door de straten van progland gesleurd moeten worden, tot bloedens toe.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:03:35 #75
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28506330
Kamazeurka heeft het weer.

Als'ie nu ook eens over Supertramp begon.... dat is pas walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')