quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:10 schreef The.PhantoM het volgende:mensen trouwens nog wat leuke tips voor in NYC naast alle tourist traps? Wat ik zelf al van plan was is dit keer zeker over de brooklyn promenade lopen en verder langs de eastriver. En ook nog een keer naar liberty park en via jersey langs de hudson lopen. En ik wil graag een kort dagje naar coney island, lekker zwemmen. Vorige keer vergeten LES te bezoeken, dus dit keer wil ik dat zeker doen. Ook weer greenwich, volgens mij wordt daar volop basketball gespeeld in de zomer. Brooklyn heights, DUMBO en williamsburg bezoeken en nog een fiets tocht maken langs de eastriver en midden door manhattan. En mss ook Harlem dit keer bezoeken.
ik had gehoord dat de lonely planet een goede gids was... Ik ben een btje opzoek naar een goede gids waar niet alle casual dingen in staan over nyc. Ik ben niet opzoek naar musea's maar meer naar leuke buurten.
BTW, is er nou een observationdeck open in het rockefeller center?
Neem de Time Out NY:
http://www.timeoutny.com/ in de West Village op 6th Ave and Waverly Place is er een basketbal plaatsje waar je de players de hele dag door kan zien spelen.
NoLita: North of Little Italy: op Prince street, van Lafayette street af is er een hele goede muffin zaak met heerlijke koffie, de muffins zijn verse en van zeer goede kwaliteit, je kunt gewoon buiten zitten en de zon je laten kussen.
Brooklyn Heights is mooi om langse de promenade te lopen; wil je goede arabische/indische eten loop naar Atlantic Boulevard, waar de arabische gemeenschap is in Brooklyn.
Andere buurten met cobblestoned streets, leuke gezellige restaurants in Brooklyn, zijn Park Slope en Boerum Hill, Park Slope is waar de meeste mensen die vroeger in de Village/East Village woonden naar verhuisd zijn (de migratie starte in de jaren '90), omdat de huren daar betaalbaar waren (met nadruk of waren). Park Slope is leuk, Prospect Park is dichtbij, heerlijk park, zelfde creators van Central Park, maakten deze park, het is rustig, veel joggers (vriendelijk), een echte escape. de main shopping street is 7th Avenue, goede restaurants, coffie, etc.
In de West Village (en East Village) ga naar Bennie's Buritos, lekkere Tex-Mex, maar de main reason is hun fantastische pitchers van Sangria en Margarita.