abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 18:45:29 #201
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30832152
Tja, leuk idee. Zal alleen nooit gebeuren denk ik. Al vind ik dat de topclubs niet moeten zeiken, of ze nu trainen of een wedstrijd tegen een amateurclub cq. eerste divisionist spelen, maakt voor hun vrij weinig uit. De meeste afstanden zijn binnen 2 uur te overbruggen en qua inspanning is het ook niet meer dan een training.
pi_30832179
laatste zin: vorig = volgend. Verder een leuke column, heb zelf bij SC Joure 2 seizoenen geleden 2 van dit soort potjes meegepakt. Jong Vitesse werd uitgeschakeld, en FC Groningen won pas in de laatste fase met 1-2.
pi_30832215
Moet idd volgend jaar zijn Max, dank!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30834865
Nieuwe van mij voor de fansite
quote:
Maandagmorgen

Half acht 's ochtends. Ik schrik wakker van een meedogenloos hard piepende wekker. Moeizaam worstel ik me uit bed, klaar voor een nieuwe week werken. Waarom voel ik me nou zo klote? Traag draai ik de kraan van de douche open. Langzaam komt de herinnering van de afgelopen week naar boven. Verloren van een middelmatige Tsjechische ploeg, vervolgens afgedroogd in de Kuip. Een spontane migraine ontploft in mijn hoofd.

Vijf over acht. Schuchter wandel ik een kantoorgebouw in Groningen binnen. Enkele collega's begroeten me overdreven hartelijk. God ja, FC Groningen heeft gisteren van PSV gewonnen, ook dat nog! Waarom ben ik juist nou te laat, denk ik bij mezelf. Heee Jeroen! Lekker wedstrijdje gisteren, of niet? Zwijgend loop ik verder. Een ander kijkt me met een meewarige glimlach aan. Feyenoordsupporter. Via teletekst, dat wel.

Tien over acht. Met een dubbele espresso neem ik plaats achter mijn bureau. Zwijgend doe ik mijn werk. De vrouwelijke collega's vragen hoe het in Tsjechië was. Kortaf vertel ik een verhaal over goedkoop bier en leuke winkelstraatjes. De mannen glimlachen, zij hebben 's avonds ook de wedstrijd op televisie gezien en blijven uit compassie verder stil.

In de loop van de dag sijpelt het voetbalnieuws binnen. Huntelaar voor twee wedstrijden geschorst. Misschien wel eens goed, denk ik bij mezelf. Kunnen we eindelijk eens het vertrouwde 4-3-3 spelen. Samaras werd toch gevolgd door Arsenal? Die moet het dan toch ook kunnen? En Pranjic is toch de revelatie van het seizoen, met zijn dribbels en acties? Vrijdag komt NEC op bezoek. Dat winnen we verdomme toch gewoon? En die mijnwerkers uit Ostrava verloren vorig seizoen de uitwedstrijd in de UEFA Cup toch met 5-0 van één of andere Duitse club? Die kunnen we dus ook hebben.

Opgewekt verlaat ik om vijf uur het kantoor.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:02:04 #205
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_30836898
MM, leuke column.

Wat ik wel belachelijk vond tijdens de wedstrijd was het gedrag van de politie. Veel te opgefokt. En dat de fans van ASWH en Utrecht gescheiden moesten worden was ook raar. Een vrouwelijke Utreg-fan die achter me stond en tijdens de rust naar het enige damestoilet wilde, moest haar Utrecht-pet afdoen, anders wilde de politie haar niet doorlaten richting de WC's. Wat is dat? Staat die H in ASWH dan voor Hooligans?
Dus ja, zulke wedstrijden zijn leuk om te bezoeken, maar het gedrag van suppoosten en politie mag wat mij betreft wel wat minder opgefokt.
pi_30836932
Leuk gedaan MM en Max.

MM: is wel eens leuk om je eigen club een met een goede reden onder de aandacht te brengen he.
That's all folks!
pi_30837370
2 leuke columns: mijn complimenten!!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 september 2005 @ 16:34:40 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_30861749
Leuk om te lezen.

Inderdaad schandalig hoe de KNVB met het toernooi omgaat.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30865654
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef Eilanden het volgende:
MM, leuke column.

Wat ik wel belachelijk vond tijdens de wedstrijd was het gedrag van de politie. Veel te opgefokt. En dat de fans van ASWH en Utrecht gescheiden moesten worden was ook raar. Een vrouwelijke Utreg-fan die achter me stond en tijdens de rust naar het enige damestoilet wilde, moest haar Utrecht-pet afdoen, anders wilde de politie haar niet doorlaten richting de WC's. Wat is dat? Staat die H in ASWH dan voor Hooligans?
Dus ja, zulke wedstrijden zijn leuk om te bezoeken, maar het gedrag van suppoosten en politie mag wat mij betreft wel wat minder opgefokt.
Die politie heeft weinig met ASWH te maken. Die was er op last van de KNVB en de gemeente. Ze waren extra gespannen, omdat er op woensdagmiddag sterke geruchten waren dat er Feyenoord-hooligans zouden komen, die zich via de vrije verkoop in het publiek konden mengen. Vandaar waarschijnlijk. Wij mochten ook geen shirts van eredivisieclubs dragen, als we gewild hadden.

Die suppoosten waren ook geen echte ASWH-mannen, want die van ons zijn gemiddeld boven de 50.
www.thuisuiteten.nl
pi_30979553
quote:
MET DE BAL OP DE SOFA

Aan de vooravond van het huidige voetbalseizoen waren veel kenners het er wel over eens: Ajax zou kampioen worden. Inmiddels hebben de Amsterdammers al acht punten verspeeld en ogen zij wisselvallig. Trainer Danny Blind liet dan ook optekenen dat hij er over dacht een psycholoog in dienst te nemen. Deze zogenaamde mental coach moet de spelers behoeden voor fouten en het nodige vertrouwen geven. De selectie van Ajax mag met de bal op de sofa.

In de uitwedstrijd bij AZ verloor de ploeg het hoofd na een in Amsterdamse ogen onterecht toegekende vrije trap, waar een goal uit voortvloeide. Tegen ADO Den Haag verzuimden de Amsterdammers de wedstrijd op slot te gooien en kreeg men in blessuretijd twee treffers tegen. Pijnlijk, natuurlijk, maar een ervaren man als Blind moet toch weten dat dit bij het voetbal hoort. Zoals ook fouten van spelers, arbiters en trainers bij het spel horen.

Een mental coach heeft in mijn ogen echter niets met voetbal te maken. Ruud Gullit zal vast wel wat gehad hebben aan Ted Troost en Marco van Basten zal zijn redenen gehad hebben om een psycholoog toe te voegen aan de staf van Oranje bij zijn aanstelling als bondscoach. Wat mij betreft is het echter onzinnig. Een voetballers wiens geest vatbaar is voor de knedende handen van zweverige motivatiebabbelaars, zal waarschijnlijk een gebrek aan persoonlijkheid hebben. Geschikt als waterdrager, maar volstrekt overbodig als het gaat om winnen. En winnen is toch wat de trainers willen.

Het heeft iets potsierlijks, een mental coach. Ze kruipen ineens te voorschijn op momenten dat een club een slechte periode doormaakt. Heeft u PSV vorig seizoen gehoord over een psycholoog? Denkt u dat Liverpool een psycholoog nodig had om een achterstand in de Champions League-finale om te buigen? Welnee. Deze heren vinden zichzelf dikwijls erg interessant en hebben een voetballer weinig tot niets te bieden.

Wat moet zo’n man dan zeggen tegen de hopeloos uit vorm zijnde John Heitinga? Als zelfs trainers met een groot verleden op zijn positie hem niet uit het dal weten te trekken, zal een man zonder voetbalkennis dit heus niet kunnen. Heitinga hervindt zichzelf niet door een praatje over het verleden, zijn onbezorgde jeugd als Ajax-pupil, zijn band met Alphen aan den Rijn en zijn passie voor koken. Heitinga moet een paar duels lekker spelen in het tweede en langzaam weer gebracht worden. Of bent u zo goedgelovig dat u denkt dat een mental coach Markus Rosenberg doelpunten laat maken of Julien Escudé sneller en meedogenlozer maakt?

Een topvoetballer is in mijn ogen ook iemand die met de enorme druk, die er wel degelijk is, om kan gaan. Die niet in de war raakt van een mindere periode en terugkomt. Elke speler, zeker de jeugdige en snel opgehemelde talenten, krijgt te maken met mindere tijden en een terugval. Wie daar zelf uitkomt, is geschikt voor het hoogste niveau. Zij die verlammen, haken af. Het is geen toeval dat Tom Soetaers niet meer bij Ajax speelt, dat Anthony Lurling weg mocht bij Feyenoord en dat PSV ook enkele jongens uit de subtop de deur gewezen heeft.

Trainers die teruggrijpen op zwammende psychologen, zijn de weg kwijt. Want wat moet Danny Blind als Ajax punten blijft morsen, zelfs met zielenknijper in de staf? Een Afrikaanse medicijnman over laten komen? Yogatraining volgen? Meedoen aan overlevingskampen onder leiding van Emiel Ratelband? Of net als Robert Maaskant zelf de psycholoog uit gaan hangen en briefjes voor zijn spelers met opbeurende en motiverende teksten achterlaten? “Een doel is bijna zeven meter breed Markus, je kunt haast niet missen!”

Ach, Danny. Natuurlijk is het een hard gelag dat je spelers zich in Alkmaar van de wijs lieten brengen door een discutabele arbitrale beslissing. Maar was jij het niet zelf die in de rust volledig buiten zichzelf de scheidsrechter en diens assistent van schandalige beslissingen betichtte? Het is te hopen voor Ajax dat je dit plan niet door gaat voeren. Ook voor je eigen bestwil, want ik vrees dat Ajax in wat je zelf een leerproces noemt, nog wel eens tegen een zeperd aan zal lopen. En dan lig je zelf wellicht als eerste op de sofa, te luisteren naar een man die je in gedachten wil laten terugkeren naar 1995, toen het allemaal nog zo zonnig was. Om drie nederlagen verder ontslagen te worden.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 september 2005 @ 18:52:03 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_30979791
De Hockeyers wonnen Olympisch goud o.a. door de inbreng van de psycholoog verklaarden ze achteraf. Ruud Gullit werd pas een wereldtopper nadat ie met Ted Troost te maken kreeg. Zelfs de nuchtere Willem van Hanegem maakte gebruik van Troost. Iedere Amerikaanse proforganisatie heeft een psycholoog in dienst. De wereldkampioen polsstokhoogspringen Rens Blom nam een psycholoog in de arm omdat ie in de wedstrijden de trainingsresultaten niet kon evenaren. Als je er open voor staat en je scepticisme laat varen kun je er dus echt baat bij hebben. Het kan net de aanzet zijn om alles uit je capaciteiten te halen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30988876
Ben ik het mee eens Tong, de rol van psychologen kan erg belangrijk zijn. Ik vind het te makkelijk om psychologische hulp af te doen met het ontbreken van een deel van persoonlijkheid bij iemand. Voor sommigen is de hulp van deze mensen van cruciaal belang. Het taboe erop is jammergenoeg nog te groot in de 'stoere' voetbalwereld. Het kan mensen helpen alles beter op een rijtje te krijgen, dus ben ik zeker voor de psycholoog in het voetbal, voor de mensen die er behoefte aan hebben.

Klasse column, uitstekende voer voor een discussie.
That's all folks!
  woensdag 28 september 2005 @ 09:58:44 #213
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30992690
* Bjoro 's CL avondje Ajax-Arsenal:

Wie op de wegenwacht wacht ……...

“Ajax-Arsenal is een mooi affiche” zegt mijn neef als hij mij belt.
Ja, zeker, hoezo ? vraag ik hem.
“Nou ik heb een kaartje over, dus als je mee wilt ……”
Lang hoef ik daar natuurlijk niet over na te denken, voetballiefhebber als ik ben.
Het bedrag van 37 euro 50, ruim 82 gulden 50, zal het meer dan waard zijn, al die (aankomende) toppers die op het veld zullen verschijnen.
We spreken af bij mij thuis en de planning is om rond een uurtje of half acht weg te rijden zodat we rond een uurtje of 8 in het stadion kunnen zijn.
De sfeer rond de Champions League wedstrijden is altijd zo special, weet ik nog van de vorige keren.
Als we rond kwart voor acht de A9 verlaten om via Ouderkerk a/d Amstel het laatste stukje binnendoor te rijden, merk ik dat meer mensen deze weg kennen en dus wordt het een klein stukje filerijden, maar goed, we zijn ruim op tijd.
Als we een paar minuten optrekken en stilstaan hebben afgewisseld zie ik wat rookontwikkeling onder mijn motorkap vandaan komen, eerst denk ik nog dat het buiten kouder wordt en dat ik hetzelfde effect waarneem van een stevige uitademing bij nachtvorst.
Helaas vertelt de warmte-meter in mijn dashboard mij wat anders, deze kan namelijk niet hoger.

Ik twijfel geen moment en stuur mij auto naar de vluchthaven aan de linkerkant van de weg, zet mijn blower op vol en heet, doe de raampjes wat open, stop de auto en stap uit om de mototrkap te openen.
Ik zie het meteen, het is goed mis, de koelvloeistof danst als het Ajax-publiek bij een 5-0 overwinning op Arsenal.
De ArenA is een kilometertje of 5 verderop en het is nog geen 8 uur, we kunnen het dus nog halen !
Stel dat de wegenwacht in de buurt is en stel dat het zo is opgelost, maar de vriendelijke mevrouw van de centrale zegt dat het zeker 3 kwartier kan duren. Oké.
Ik reken even verder, half uurtje bezig, parkeerplaats zoeken, lopen, de 2e helft is te halen. “Is goed mevrouw, ik wacht hier” ondertussen heb ik tegen mijn neef en nicht gezegd dat zij vast kunnen gaan lopen richting de bus, dan kunnen zij het misschien nog halen.

Kwart voor negen, de wedstrijd begint, geen wegenwacht, wel telefoon.
Neef en nicht hebben het gehaald en live hoor ik Ljungberg na 2 minuten 0-1 maken.
Ik baal nu nog meer, maar het feit dat zij het hebben gered doet mij toch wel goed.
Radio 1 Langs de Lijn gaat er even uit voor het nieuws van 21:00 uur, geen wegenwacht, wel telefoon.
Mevrouw van de centrale, het is druk, sorry, duurt nog even, sorry.
“Ja, maar Ajax” stamel ik, “tja, jammer” antwoordt de vrouw.

Rust in de ArenA, niet in mijn hoofd, ik word gek, waar blijven die gasten nou ?
Ineens snap ik waarom bedrijven als Route Mobiel bestaansrecht kunnen hebben.
Ik realiseer mij dat die praatpalen prachtig zijn, maar ik heb een mobieltje (wie niet ?) en de Kampioen kijk ik ook nooit in.
Ik ben al jaren lid, betaal ieder jaar netjes mijn lidmaatschap en nu moet ik zolang wachten omdat die gele wagens moeten uitrukken voor mensen die niet eens lid zijn.
Dat kan toch niet ??

Als ik het beginsignaal voor de 2e helft op de radio hoor, stopt er een auto, daar zal je ze hebben.
Frank, zo stelt de monteur zich voor, kijkt, vraagt, trekt aan slagen, stopt zijn vinger tussen 2 plaatjes, draait met z’n schroevendraaier, gaat op z’n knieeen en als het lek boven is, krijgt Pires de mogelijkheid om van 11 meter de 0-2 in de schieten.
Het hele voetbal interessert mij nu niets meer, ik heb het koud, ben het zat en wil hier weg.
Rosenberg maakt zoals de duiters het zo mooi kunnen zeggen “de Anslusstreffer” grapt de commentator, nou ik kan er niet om lachen.
Als ik Frank heb bedankt voor zijn bewezen diensten en eindelijk bij het stadion ben, zegt de commentaar dat de 4e official heeft aangegeven dat er 5 minuten extra speeltijd is en ik zit verdomme nog in de auto.
Nergens parkeerplek natuurlijk dus besluit ik naast de parkeerplaats in de auto de blessuretijd af te luisteren.
Neef en nicht proberen het met troostende woorden dat het een slechte wedstrijd was, de scheids zijn dag niet had, dat Ajax weinig kansen heeft afgedwongen en ik kom dan tot de conclussie:
Ajax-Arsenal is een mooi affiche behalve als je pech hebt en lid bent van de ANWB.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bjoro op 28-09-2005 11:00:37 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_30992740
Sorry, moest een beetje lachen bjoro. Balen zeg...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 28 september 2005 @ 10:06:25 #215
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30992843
hahaha geweldig verhaal!!
wel balen ....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_30993199
Dat is flink balen zeg
pi_30993300

Next time OV Bjoor
  woensdag 28 september 2005 @ 10:29:14 #218
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30993317
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:27 schreef Bluezz het volgende:

Next time OV Bjoor
Ja nee de NS doet lekker z'n best in de herst om op tijd te komen

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_30993558
dit is zwaar klote dus...
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  woensdag 28 september 2005 @ 11:02:40 #220
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_30994053
That's not funny....
ANWB weg ermee...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 28 september 2005 @ 11:07:33 #221
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_30994166

wat een verhaal zeg. nou je hebt niks gemist hoor.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_30994171
Shit man Bjoro, heb je een nog kloterige avond gehad.
That's all folks!
pi_30997482
In wat voor een barrel rijd je Bjoro, of op welk woonwagenkamp breng je je blik voor een servicebeurt?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 28 september 2005 @ 13:39:20 #224
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30997917
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:27 schreef DIGGER het volgende:
In wat voor een barrel rijd je Bjoro, of op welk woonwagenkamp breng je je blik voor een servicebeurt?
Opel Manta uit 1982 en gewoon bij APK Garage Vinkeslag, hoezo
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 september 2005 @ 13:53:01 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30998367
da's wel kut Bjoro, misschien ligt t eraan dat je voor ajax bent want de wegenwacht was er vrijwel meteen toen ik bij PSV met pech stond
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')