* Bjoro 's CL avondje Ajax-Arsenal:
Wie op de wegenwacht wacht ……... “Ajax-Arsenal is een mooi affiche” zegt mijn neef als hij mij belt.
Ja, zeker, hoezo ? vraag ik hem.
“Nou ik heb een kaartje over, dus als je mee wilt ……”
Lang hoef ik daar natuurlijk niet over na te denken, voetballiefhebber als ik ben.
Het bedrag van 37 euro 50, ruim 82 gulden 50, zal het meer dan waard zijn, al die (aankomende) toppers die op het veld zullen verschijnen.
We spreken af bij mij thuis en de planning is om rond een uurtje of half acht weg te rijden zodat we rond een uurtje of 8 in het stadion kunnen zijn.
De sfeer rond de Champions League wedstrijden is altijd zo special, weet ik nog van de vorige keren.
Als we rond kwart voor acht de A9 verlaten om via Ouderkerk a/d Amstel het laatste stukje binnendoor te rijden, merk ik dat meer mensen deze weg kennen en dus wordt het een klein stukje filerijden, maar goed, we zijn ruim op tijd.
Als we een paar minuten optrekken en stilstaan hebben afgewisseld zie ik wat rookontwikkeling onder mijn motorkap vandaan komen, eerst denk ik nog dat het buiten kouder wordt en dat ik hetzelfde effect waarneem van een stevige uitademing bij nachtvorst.
Helaas vertelt de warmte-meter in mijn dashboard mij wat anders, deze kan namelijk niet hoger.
Ik twijfel geen moment en stuur mij auto naar de vluchthaven aan de linkerkant van de weg, zet mijn blower op vol en heet, doe de raampjes wat open, stop de auto en stap uit om de mototrkap te openen.
Ik zie het meteen, het is goed mis, de koelvloeistof danst als het Ajax-publiek bij een 5-0 overwinning op Arsenal.
De ArenA is een kilometertje of 5 verderop en het is nog geen 8 uur, we kunnen het dus nog halen !
Stel dat de wegenwacht in de buurt is en stel dat het zo is opgelost, maar de vriendelijke mevrouw van de centrale zegt dat het zeker 3 kwartier kan duren. Oké.
Ik reken even verder, half uurtje bezig, parkeerplaats zoeken, lopen, de 2e helft is te halen. “Is goed mevrouw, ik wacht hier” ondertussen heb ik tegen mijn neef en nicht gezegd dat zij vast kunnen gaan lopen richting de bus, dan kunnen zij het misschien nog halen.
Kwart voor negen, de wedstrijd begint, geen wegenwacht, wel telefoon.
Neef en nicht hebben het gehaald en live hoor ik Ljungberg na 2 minuten 0-1 maken.
Ik baal nu nog meer, maar het feit dat zij het hebben gered doet mij toch wel goed.
Radio 1 Langs de Lijn gaat er even uit voor het nieuws van 21:00 uur, geen wegenwacht, wel telefoon.
Mevrouw van de centrale, het is druk, sorry, duurt nog even, sorry.
“Ja, maar Ajax” stamel ik, “tja, jammer” antwoordt de vrouw.
Rust in de ArenA, niet in mijn hoofd, ik word gek, waar blijven die gasten nou ?
Ineens snap ik waarom bedrijven als Route Mobiel bestaansrecht kunnen hebben.
Ik realiseer mij dat die praatpalen prachtig zijn, maar ik heb een mobieltje (wie niet ?) en de Kampioen kijk ik ook nooit in.
Ik ben al jaren lid, betaal ieder jaar netjes mijn lidmaatschap en nu moet ik zolang wachten omdat die gele wagens moeten uitrukken voor mensen die niet eens lid zijn.
Dat kan toch niet ??
Als ik het beginsignaal voor de 2e helft op de radio hoor, stopt er een auto, daar zal je ze hebben.
Frank, zo stelt de monteur zich voor, kijkt, vraagt, trekt aan slagen, stopt zijn vinger tussen 2 plaatjes, draait met z’n schroevendraaier, gaat op z’n knieeen en als het lek boven is, krijgt Pires de mogelijkheid om van 11 meter de 0-2 in de schieten.
Het hele voetbal interessert mij nu niets meer, ik heb het koud, ben het zat en wil hier weg.
Rosenberg maakt zoals de duiters het zo mooi kunnen zeggen “de Anslusstreffer” grapt de commentator, nou ik kan er niet om lachen.
Als ik Frank heb bedankt voor zijn bewezen diensten en eindelijk bij het stadion ben, zegt de commentaar dat de 4e official heeft aangegeven dat er 5 minuten extra speeltijd is en ik zit verdomme nog in de auto.
Nergens parkeerplek natuurlijk dus besluit ik naast de parkeerplaats in de auto de blessuretijd af te luisteren.
Neef en nicht proberen het met troostende woorden dat het een slechte wedstrijd was, de scheids zijn dag niet had, dat Ajax weinig kansen heeft afgedwongen en ik kom dan tot de conclussie:
Ajax-Arsenal is een mooi affiche behalve als je pech hebt en lid bent van de ANWB.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bjoro op 28-09-2005 11:00:37 ]