Nou ja zeg! Zijn ze nou helemaal gek geworden daar?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef Zana het volgende:
iemand de tekst gelezen die je nu te zien krijgt bij het inloggen op multivalue?![]()
wat voor een toon, vooral als je altijd probeert je netjes aan de regels te houden![]()
Achterlijke louche bedrijven zijn die mysteryshopbedrijven. Bij mij hoefden ze dat geintje niet te flikken en hadden ze meteen al een advocaat achter zich aan.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:00 schreef Doedezemaar het volgende:
TNS Nipo is al heel lang erg stil. En ik kreeg idd ook zomaar opdrachten van januari door AQ uitbetaald. Mijn vader wacht al langer op betalingen van opdrachten uit 2009 en gaat zich afmelden.
Mysteryshoppen.nl is trouwens ook belachelijk traag met uitbetalen.
Oh, Helion zat niet alleen achter de shoppers van Bare aan, ze hebben al in elk geval 1 opdrachtgever 'overgenomen'. Maar wat schetst mijn verbazing....de vergoeding is niet lager geworden.
En geenwatje, hmm, ben benieuwd wie dat is en welke belang hij/zij bij dat berichtje heeft.
tja, dat is dan weer een kosten/ baten analyse, of je voor een bedrag van zeg 10-15 Euro per opdracht een advocaat inhuurtquote:Op maandag 10 mei 2010 09:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Achterlijke louche bedrijven zijn die mysteryshopbedrijven. Bij mij hoefden ze dat geintje niet te flikken en hadden ze meteen al een advocaat achter zich aan.
Ik vind het echt ontzettend lullig voor jullie dat jullie zoveel betalingsproblemen hebben. Op een of andere manier gaat het met mij nog steeds prima met AQ, ik krijg na 2 maanden netjes zonder er achteraan te hoeven zitten mijn centjes.... Ik dacht dat ze bij de eerste uitbetaling een foutje hadden gemaakt door mij redelijk vlot uit te betalen. Maar inmiddels zijn er zeker 8 opdrachten zonder gezeur uitbetaald.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee maar, buiten alle verwachting om heb ik zomaar 2 opdrachten van AQ betaald gekregen uit januari. Ik was net alles aan het uitzoeken om een mail te sturen waar mijn geld bleef.
Speciaal hiervoor een accountje gemaakt? Riekt naar spam.quote:Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef tukker1975 het volgende:
Hallo mensen,
Sinds kort woon ik weer in het oosten van het land en ben mijn "oude" hobby van mystery shoppen weer gaan oppakken. In het verleden heb ik tijdens mijn studie in Den Haag van 2005 tot 2009 veel opdrachten voor BARE en AQ gedaan. Inderdaad altijd moeilijkheden met de late betalingen, terwijl het om enkele tientjes gaat. Ook veel onpersoonlijk contact met de mensen daar.
Dit jaar heb ik voor Blauwekikker een bureautje in Twente een aantal opdrachten uitgevoerd in de retail- en de recreatiebranche. Kwalitatief veel betere onderzoeken en veel minder massa is mijn idee, de medewerkers van Blauwekiker briefen je persoonlijk waardoor je veel beter voorbereid de opdrachten kunt uitvoerne. De betaling van de onkostenvergoeding en het vergoeden van de afgesproken aankopen gebeurde in alle gevallen binnen 2 weken en dat was een verademing. Nadeel is dat ze volgens mij geen hele grote opdrachtgevers hebben waardoor ze niet heel veel opdrachten te vergeven hebben.
Desondanks raad ik edereen die in Oost Nederland wil gaan mystery shoppen aan om zich ook daar in te schrijven. Goede ervaringen heb ik ook gehoord over storesupport in Groningen, hier heb ik mezelf vandaag ook ingeschreven.
Waarom zou je je mysteryshoppingbureau in hemelsnaam Blauwekikker noemenquote:Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef tukker1975 het volgende:
Dit jaar heb ik voor Blauwekikker een bureautje in Twente een aantal opdrachten uitgevoerd
Ehm, volgens mij is dit verboden. Ook al is het voor eigen gebruik. Ik heb het namelijk ergens in de voorwaarden gelezen.quote:Op zondag 26 september 2010 20:16 schreef shopper1968 het volgende:
Ik ga er trouwens regelmatig op uit. Kom vooral bij kledingzaken en af en toe bij telecombedrijven. Tegenwoordig gebruik ik mn telefoontje voor spraakopname. Dan hoef ik niet alles te onthouden. Geeft ook een eerlijker en betere weergave in het gespreksverslag. Werkt super.
denk dat dat per opdracht anders zal liggen of je je wel of neit bekend mag maken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef Troeta het volgende:
Gaven ze het toe dan? Lekker stom, dan krijg je niet betaald!
Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???quote:Op maandag 2 april 2007 23:11 schreef mx5 het volgende:
Het kan aardig oplopen hoor. Gemiddeld tussen de 5 en 20 euro per opdracht ik doe er vaak 5/6 op een dag en ga dan een route rijden. Vaak verdien ik ook nog aan de benzine.
Vaak krijg je een benzinevergoeding en/of een parkeervergoeding. Ideaal als je meerdere opdrachten doetquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:52 schreef Matt777 het volgende:
[..]
Maar het rijden langs die lokaties kost toch ook weer benzine?? Of krijg je daar een vergoeding voor?? Want zo niet kan je van totaal inkomsten weer reiskosten aftrekken, en dan blijft er niet veel meer over???
Als het goed is niet, want de onderzoeken zijn vertrouwelijk en gaan alleen de klant iets aanquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
nee, nooit. je krijgt normaal ook je rapport niet nog een keer te zien. ik kreeg toevallig één keer een rapport terug, die al door iemand anders van het mystery shopping bureau gelezen en aangepast was, nu er was veel eruit gehaald en naar mijn mening bleef er van mijn rapport niet meer veel overquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:38 schreef shopper1968 het volgende:
Krijgen jullie overigens nog weleens reacties of uitkomsten naar aanleiding van de onderzoeksresultaten, dus wat er mee gebeurd is in zo'n winkelketen?
Shopper19698 Klinkt goed, mag ik vragen bij welke bureaus jij staat ingeschreven?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:35 schreef shopper1968 het volgende:
Het bureau waar ik voor werk geeft een vast bedrag aan reiskosten per winkelbezoek. Voor bezoeken die wat verder liggen, combineer je als het kan wat opdrachten. Verder reis ikzelf altyd met de trein. Ik heb een voordeelurenabonnement. Dus dat scheelt ook alweer. Ik pik altyd de bezoeken eruit die niet te gek ver van het station liggen. Voor spoedopdrachten willen ze nog weleens een bedrag per kilometer geven. Ennn..eens in de zoveel tyd heeft Kruidvat en laatst nog Albert Heyn een actie waar je treinbonnen kan kopen voor weinig. Kan je in een dag heel Nederland aftreinen voor een eurootje of 15..
Beste Doedezemaar. Zoals je gemerkt hebt zijn er binnen AQ een hoop verandering gaande. Vooral op financieel vlak zijn er veel wijzigingen doorgevoerd om onder andere de betalingen aan shoppers soepeler te laten verlopen. In het verleden zijn hier om meerdere redenen achterstanden mee geweest en adminstratieve problemen. De reden voor de gevraagde IBAN en BIC code is niet dat er uit het buitenland betaald gaat worden, maar dat alle vestigingen van AQ hetzelfde betalingssysteem in gebruik zullen gaan nemen. Van liquiditeitsproblemen is bij AQ al enkele maanden geen sprake meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, bij AQ gaan de betalingen voortaan vanuit het buitenland komen. Ik gok dat de Nederlandse vestiging het financieel niet meer zelfstandig redt.
Ik geloof niet echt in mysteryshoppingbureaus met duizenden shoppers. Maar dit is je kans me ervan te overtuigen dat jullie in staat zijn ze zodanig persoonlijk te begeleiden dat je zeker weet dat je 100% kwaliteit levert aan je klanten!quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:49 schreef ernstaben het volgende:
Voor een van de grootste Mystery shopping bedrijven surf je naar www.helionresearch.com of face book www.facebook.com/helionresearch.
Schrijf je gelijk in, momenteel hebben we meer dan 8000 nederlandse shoppers maar we hebben er nog veel meer nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |