abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28399734
Ik heb net mijn havo-diploma gehaald, en twijfel nog steeds of ik hierna vwo wil gaan doen. Zijn er mensen die dat hebben gedaan? En is het niveauverschil erg groot? Ik deed C&M en zou dan op vwo ook Frans krijgen. Is dat erg moeilijk (loop dan namenlijk wel een jaar achter, had dit jaar en vorig jaar geen Frans).
En als je goede redenen weet om geen vwo te gaan doen, dan mag dat natuurlijk ook altijd
Ehh... Ok
pi_28399898
Wat voor nut ga je hebben om vwo te doen?
Wil je daarna naar de universiteit? Dan kun je beter je HBO Propedeuse in 1 jaar halen op dat gebied, en daarna naar de uni.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_28399920
Ga naar HBO, haal daar je propedeuse en doe dan universiteit. Dan verlies je geen jaar.
pi_28399967
En hoe werkt dat propedeuse precies?
Ehh... Ok
pi_28400016
Gewoon het eerste jaar doen, alle vakken halen en klaar is kees, of Mesad in dit geval.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:47:10 #6
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28400083
Jah, lekker studeren; neuken en zuipen... in welke volgorde dan ook. Anders zit je weer 2 jaar bij je ouders vaag te wezen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28400100
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Ehh... Ok
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:48:05 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28400114
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:45 schreef Shakes het volgende:
Gewoon het eerste jaar doen, alle vakken halen en klaar is kees, of Mesad in dit geval.
Precies Het is een jaartje buffelen (of niet, afhankelijk van de studie), maar je stroomt daarna meteen in in het WO.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:48:29 #9
106776 Nickthedick
pi_28400131
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Ja, volgens mij kun je altijd wel bij sociologie terecht
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28400147
Je kan ook VWO in 1 jaar gaan doen en dan naar de Uni, dan raak je ook geen jaar stufi kwijt
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:49:33 #11
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28400171
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
Enige aansluiting is wel vereist ja. Met een P van Toerisme kom je de Rechtenfaculteit niet binnen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:50:33 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28400192
Maar dan (als je nu je propedeuse gaat halen op HBO-niveau) ben je wel al 1 jaar studiefinanciering "kwijt", hou daar wel even rekening mee

Tevens denk ik dat het best slim is om eerst VWO te doen en dan straks met een goeie basis aan een vervolgopleiding te beginnen.
Nu een HBO-propedeuse gaan halen terwijl je niet weet wat je wil, heeft weinig zin denk ik...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:55:49 #13
106776 Nickthedick
pi_28400366
Ja, maar TS heeft nu ook al vakken die 'ie van z'n LL niet meer in kan halen? Dus; de keuze is al beperkt toen 'ie z'n vakken op de havo koos.
pi_28400380
met je vwo kun je in principe alles doen wat binnen jouw profiel ligt. Mocht je nu een hbo opleiding gaan doen, en er achter komen dat het niet iets is wat je wilt, heb je alsnog een jaar verneukt + je jaar stufi. Met vwo is je keuze breder, en heb je misschien ook nog wat tijd om je wat te verdiepen in een vervolgstudie
pi_28400561
Ik zou Frans nog wel in kunnen halen d.m.v. gewoon heel hard leren (moet kunnen lijkt me, heb dat nooit echt gedaan). En wat ik na vwo precies wil gaan doen weet ik nog niet echt, wil gewoon naar de universiteit.
Ehh... Ok
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:02:59 #16
106776 Nickthedick
pi_28400633
Wat wil je in godesnaam met Frans?
pi_28400670
Ik niks, maar dat krijg je gewoon, of je nou wil of niet.
Ehh... Ok
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:05:36 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28400710
En je kunt nog even wat ouder en "rijper" worden.
Die 1 a 2 jaar scheelt echt een hoop op die leeftijd.
Ik klinkt nu als een ouwe muts, maar achteraf was het veel slimmer geweest als ik dat gedaan had (ben nu 23 en afstuderende), ik was veel te jong toen ik begon met studeren.

En argumenten als "ik wil gewoon naar de universiteit", zijn natuurlijk bagger, hoop dat e dat zelf ook gaat inzien...
Je gaat een opleiding doen die jou klaarstoomt voor de rest van je werkende leven, dat moet dus ook een beetje leuk zijn en bij jou passen, wil je het vol kunnen houden en nog plezier kunnen hebben in je leven
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:05:53 #19
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_28400715
Gewoon HBO gaan doen en een eigen bedrijf beginnen. Works for me...
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:06:09 #20
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_28400721
Frans is verplicht op het vwo als deelvak, en zelfs het hele vak in cm.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:06:14 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28400722
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:02 schreef Nickthedick het volgende:
Wat wil je in godesnaam met Frans?
Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal )
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:06:59 #22
106776 Nickthedick
pi_28400756
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:04 schreef Mesad het volgende:
Ik niks, maar dat krijg je gewoon, of je nou wil of niet.
Wat voor vakken heb je nu? en welke richting wil je globaal doen?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:07:58 #23
106776 Nickthedick
pi_28400790
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal )
Ik ook niet.
pi_28400799
De opleiding waar ik me nu voor ingeschreven heb (International Business en Languages), daarvan weet ik eigenlijk niet echt zeker of dat wel is wat ik wil, vandaar dat ik nu dus ook weer begin te twijfelen.
Ehh... Ok
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:10:03 #25
106776 Nickthedick
pi_28400867
Waar ben je goed in? en wat vind je leuk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')