Preciesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:45 schreef Shakes het volgende:
Gewoon het eerste jaar doen, alle vakken halen en klaar is kees, of Mesad in dit geval.
Ja, volgens mij kun je altijd wel bij sociologie terechtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Enige aansluiting is wel vereist ja. Met een P van Toerisme kom je de Rechtenfaculteit niet binnen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Profielen Nick... daar zit dat in.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:02 schreef Nickthedick het volgende:
Wat wil je in godesnaam met Frans?
Wat voor vakken heb je nu? en welke richting wil je globaal doen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:04 schreef Mesad het volgende:
Ik niks, maar dat krijg je gewoon, of je nou wil of niet.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal)
neh in vwo zit frans in het algemene deel, is gewoon verplicht vak voor iedereenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal)
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wat voor vakken heb je nu? en welke richting wil je globaal doen?
Laat mij je dit vertellen... je bent wat...17? Je interesses zullen veranderen. Als je het echt niet zeker weet, kun je idd beter VWO gaan doen. MAAR; studies zijn niet wat ze lijken. Niemand weet precies waar 'ie aan begint als ze zich inschrijven voor een studie; dus ik betwijfel of je als je je VWO hebt afgerond WEL weet wat je wil gaan studeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Mesad het volgende:
[..]
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).
Maar dan weet 'ie nog steeds niet of de studie wel interessant is. Was jouw studie alles wat je ervan verwacht had?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Nick, dan issie wel weer 1 a 2 jaar ouder, misschien dan een stukkie wijzer en weet hij meer waar hij heen wil in de wereld
Mesad: ga lekker nog VWO doen, lijkt me heel verstandig, zeker als ik je een-na-laatste post zo lees, je weet totaal nog niet wat je wil.
Mijn studie was heel anders, maar het beroep waarvoor ik studeer is wel voor een groot gedeelte wat ik ervan verwacht had, ik had me goed voor laten lichten en wist precies wat ik wilde, dat scheelde echt een hoopquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Maar dan weet 'ie nog steeds niet of de studie wel interessant is. Was jouw studie alles wat je ervan verwacht had?
Sorry, je naam klinkt en leest niet echt vrouwelijk.quote:
TS is 17 wat maakt een jaar meer of minder dan nog uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:41 schreef Shakes het volgende:
Ga naar HBO, haal daar je propedeuse en doe dan universiteit. Dan verlies je geen jaar.
Veel mensen hebben de luxe niet om te weten wat voor beroep ze later willen uitvoeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn studie was heel anders, maar het beroep waarvoor ik studeer is wel voor een groot gedeelte wat ik ervan verwacht had, ik had me goed voor laten lichten en wist precies wat ik wilde, dat scheelde echt een hoop
Tja, dat weet je nooit als je aan IBL begint. Ik heb het gedaan (in Arnhem), en naderhand wist ik dat het wel een leuke opleiding was, maar dat de praktijk niks voor mij bleek te zijn. Als je de weg kiest via het hbo en niet via het vwo, dan zou ik wel willen adviseren om het hbo daarna wel af te maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:08 schreef Mesad het volgende:
De opleiding waar ik me nu voor ingeschreven heb (International Business en Languages), daarvan weet ik eigenlijk niet echt zeker of dat wel is wat ik wil, vandaar dat ik nu dus ook weer begin te twijfelen.
Als je twijfelt tussen engels, geschiedenis en economie zou ik ff VWO doen. Want je kan duidelijk nog geen weloverwogen studiekeuze makenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Mesad het volgende:
[..]
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).
Ik heb 't gedaan, omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik weet het nu nog niet maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:28 schreef Mesad het volgende:
En er is hier niemand die zelf na havo vwo is gaan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |