abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 juli 2005 @ 22:24:47 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_28399382
Mijn vriend en ik zouden dit jaar niet op vakantie gaan (alleen dagjes weg) omdat we allebei blut zijn.

Nu krijg ik binnenkort toch misschien wat geld tot mijn beschikking (als het vrijgeven van het spaarloon dit jaar doorgaat) en heb ik voorgesteld een kleine vakantie te betalen. Niet een super dure reis, want zoveel geld is het nou ook weer niet.

Mijn vriend voelt zich daar niet gemakkelijk bij en wil liever niet dat ik voor hem ga betalen - hij wil niet op mijn zak teren.

Als het omgekeerd zou zijn, zou ik er waarschijnlijk ook wel wat moeite mee hebben denk ik, maar waarschijnlijk niet zoveel als hij. Ik zou gewoon voorstellen om bijvoorbeeld tijdens de vakantie het eten en drinken te betalen of als dat ook niet zou kunnen iets anders verzinnen om toch een steentje bij te dragen.

Hoe zouden jullie het vinden als je vriend(in) jullie vakantie betaalt?

Ter info: we wonen niet samen en hebben dus ook geen "gemeenschappelijk huishouden".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:26:35 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28399427
Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen, zeker als je krap zit heb je geen zin in (extra) schulden. Nou is het in jouw geval natuurlijk niet echt een schuld, maar het voelt wel een beteej als op de pof leven.
[KNE]-Mod
pi_28399535
Een supervriendin
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28399546
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:24 schreef Karina het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als je vriend(in) jullie vakantie betaalt?
Op zich niet erg. Maar niet van spaarloon. Iets achter de hand hebben is namelijk altijd makkelijk.
pi_28399594
Naja ligt er denk ik aan, hoe lang hebben jullie nu? Hoe oud zijn jullie? En al enige toekomstplannen? Wij hebben ook 2maanden geleden de vakantie geboekt, ik had toen ook geen geld, mijn vriendin wel, die heeft alles "betaald".. Maar we zijn ook samen op zoek naar een huisje, ik heb nu onderhand wel weer geld (belasting, loon, etc) en we hebben afgesproken dat ik gewoon een mooie bank en bed ga kopen dan voor in het huis zeg maar.. Het voelt voor ons ook niet alsof we allebei ons eigen geld hebben, de ene keer betaal ik, de andere zij, maar het blijft eigenlijk vanzelf gelijk (geen van ons betaald meer zeg maar) en dat gaat helemaal vanzelf eigenlijk, omdat we beide geen profiteurs zijn.
pi_28399696
Ik zou het persoonlijk niet willen.
En dan alleen al om het feit dat ik me er niet goed bij zou voelen, en je gaat juist op vakantie om je goed te voelen....

Ik snap dus die reactie van jou vriend best.

Maar ik moet er ook bij zeggen, je vriend mag trots zijn dat hij zo'n vriendin heeft!
  Moderator vrijdag 1 juli 2005 @ 22:39:01 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_28399825
@dawg Het is niet zo dat ik verder niets achter de hand heb, maar mijn "normale" spaargeld kan ik niet aankomen, dus dit spaarloon is gewoon een leuke meevaller.

@inxs We zijn in september een jaar samen. Toekomstplannen zijn er nog niet echt concreet, alleen dat we wel van plan zijn nog lang samen te blijven. En normaal is het ook zo dat ik de ene keer betaal en hij de andere keer, alleen gaat het dan nu om een wat hoger bedrag dan normaal.

@donSauza Dankje
niet zo tof doen
pi_28399865
Toen ik & mijn vriendin net kregen werkte zij al 2 jaar en zat ik in het laatste jaar van mijn studie. En ja, zij heeft toen de all-in tickets na Rimini betaald, iets waar ik schoorvoetend mee akkoord ging. Niet dat ik ouderwets ben ingesteld ( het mannetje betaald), maar het zat me gewoon niet lekker.

Tegenwoordig werken we allebei, wonen we samen & tegenwoordig als we weer op vakantie gaan, betalen we het lekker samen. Haar kan het niet zoveel schelen, maar ik hoef me niet meer ongemakkelijk te voelen
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_28399880
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:39 schreef Karina het volgende:
@dawg Het is niet zo dat ik verder niets achter de hand heb, maar mijn "normale" spaargeld kan ik niet aankomen, dus dit spaarloon is gewoon een leuke meevaller.

@inxs We zijn in september een jaar samen. Toekomstplannen zijn er nog niet echt concreet, alleen dat we wel van plan zijn nog lang samen te blijven. En normaal is het ook zo dat ik de ene keer betaal en hij de andere keer, alleen gaat het dan nu om een wat hoger bedrag dan normaal.
Mja het was bij ons ook wel een redelijk hoog bedrag, maar het scheelt misschien wel dat ik wist dat ik over maximaal een maand geld van de belasting zou krijgen en mijn eerste salaris zou krijgen. Dus dat ik gewoon weer geld zou hebben, ook om de vakantie te betalen Maar nu hebben we het zo dus opgelost.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:51:32 #10
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_28400228
Ik als jongetje zijnde zou het ook echt niet relaxed vinden als mijn vriendin dingen voor mij gaat betalen omdat ik blut ben. Maar als ze gewoon alles regelt en het dan zegt, blijf ik er niet voor thuis. Opgelaten gevoel zal in ieder geval geen domper zijn, maar ik zou me stiekem wel een beetje schuldig voelen.
Action is the enemy of thoughts
pi_28400382
ik zou het ook niet prettig vinden. Ik hou er ook niet van om op iemands anders zak te teren en ook al heb jij een meevaller, dan zou ik zeggen dat jij daar wat leuks mee mag doen, maar zou het ook geen fijn idee vinden als jij dan maar alles voor mij zou gaan betalen

En het is anders als jij nu bijvoorbeeld de vakantie betaald en hij de meubels van een nieuw huis ofzo, maar in die situatie zitten jullie niet.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:59:54 #12
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_28400526
Nou ja, een rijke vriendin zou alleen maar makkelijk zijn. Vrouwen denken precies hetzelfde over mannen...
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:05:22 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28400703
Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben, maar ik zou het later wel goed proberen te maken.
Vampire Romance O+
pi_28400832
Ik zou mer er misschien ook niet zo gemakkelijk bij voelen, dus ik snap je vriend wel. Aan de andere kant is zou het wel zonde zijn om niet op vakantie te kunnen (of in je eentje te moeten) omdat hij het niet wil aannemen.
pi_28402866
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:29 schreef longinus het volgende:
Een supervriendin
Dat sowieso! Erg lief van je!

Ik zelf zou niet snel van m'n vriendin zoiets aannemen, dan zou ik eerst bij m'n ouders aan de bel trekken voor een lening. Als dat niet mogelijk is zou ik het wel aannemen, maar ik zou er wel een schuldgevoel aan over houden, en ooit zeker terugbetalen in de vorm van een geschenk oid zodra ik weer geld heb . (hoeft niet per se even duur te zijn, symbolisch is het ook mooi!)
pi_28403101
Geen problemen mee. Nu we het er toch over hebben, ik zoek ook nog iemand die mijn vakantie betaalt
pi_28404532
Zo'n vriendin wil ik ook wel (wanneer ben je nou vrijgezel ) maar ik zou het toch echt wel afwijzen... Het gebaar is TE groot en misschien zou ik me buiten schuldig voelen ook het idee krijgen dat ik dan helemaal aan je vast kom te zitten wat weer een opgekropt gevoel kan geven.

Ik zou gewoon met je vriend praten erover en vragen waarom hij ermee zit, als hij een opgekropt gevoel ermee krijgt omdat hij denkt dat hij dan helemaal aan je vast zit (en dan zal hij niet de eerste zijn) dan kun je het beter niet doen, de relatie gaat dan zo kapot omdat hij zich verplicht voelt om bij je te blijven ipv zich door de liefde te drijven.

Het karakter van jou vriend is nu het belangrijkste en daar kan niemand je hier mee helpen, alleen hun eigen mening kunnen ze geven. Ik denk dus dat je echt met je vriend moet praten ook over de gevolgen, het terugbetalen bijvoorbeeld als dat mogelijk is.
pi_28410554
pff ik zou zoiets niet aan kunnen nemen, gaat tegen m'n principes in (ik moet altijd betalen, anderen niet)

Maar jij bent wel een supervriendin zeg dat je dat voor hem over hebt
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:05:50 #19
38509 Phate
But Seriously
pi_28410850
Ik zou het er heel erg moeilijk mee hebben, en het zou lang duren voor dat ik het weer zou kunnen vergeten.
Ik denk dus ook dat het beter is van niet - liever netjes 50/50, gewoon voor m'n geweten
Have a little phate in me... | Phate.nl > Lifelog
"Lazerus en toch al dagen lang niet in de kroeg"
  Moderator zaterdag 2 juli 2005 @ 13:11:01 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_28410934
@kfaessen Natuurlijk ga ik het er nog met mijn vriend over hebben, maar het leek me interessant te weten hoe anderen hier tegenover staan.

@Ratt Tja, het is niet zozeer iets voor hem over hebben, ik vind het zelf helemaal geen probleem om het te betalen, het is maar geld en we hebben er tenslotte allebei iets aan. En dank je voor het compliment
niet zo tof doen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:13:22 #21
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_28410982
Dan krijg je een beetje gevoel alsof je die ander nog wat verschuldigt bent...
pi_28412250
Als ik geen geld heb en mijn vriend wel genoeg dan zou ik gewoon gaan. De leuke tijd die je met elkaar gaat hebben (tenminste laten we er van uitgaan dat het leuk word ) is niet te koop met geld...
Daarbij komt er heus wel weer iets nieuws duurs, in de toekomst, dat ik dan weer zou kunnen betalen. Zolang het van 2 kanten komt dan is alles toch ok? Waarom een leuke tijd mislopen om zo iets materialistisch?

Dit is natuurlijk niet iets wat je met iemand doet die je nog maar een paar weken kent, maar na een bepaalde tijd moet je elkaar toch goed genoeg kennen om te weten wat je aan elkaar hebt?
Waarom zien mensen het ook gelijk als op iemands zak teren??
Het is toch geven en nemen, van beide kanten?

Samen genieten is toch belangrijker als geld? (Moet natuurlijk niet alleen maar van 1 kant komen...)
Als ik mijn vriend iets moois en leuks kan geven dan maakt dat mij erg gelukkig, dat zelfde geld voor mijn vriend, alleen dat geluk gevoel is al belangrijker dan het geld. Als het iets is waar je beide wat aan kan hebben (zoals een vakantie) dan is dat toch geweldig?
Zolang je maar normaal kan leven zonder schulden, zolang dat kan, dan zie ik het probleem niet.

Ok het is even wennen om je trots opzij te zetten, maar als je daar overheen kan zetten en jezelf toestaat om er van te kunnen genieten, dan is het het geld meer dan waard. Als je (of je partner) er niet van kan genieten dan is het natuurlijk zonde en dan moet je het ook niet doen...
pi_28412395
Mijn vriend werkt fulltime, ik ben student en leef voornamelijk van mijn stufie (ik verdien misschien 200 euro per maand) We zijn al meerdere keren op vakantie geweest en over een week gaan we weer.

Aangezien ik dus weinig geld heb, verdelen we de kosten van de vakantie naar inkomen. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld afgesproken dat ik de camping betaal en hij de reiskosten, eten en overige kosten. Komt er ongeveer op neer dat ik 400 euro betaalde en hij 1600 euro.

Het voelt niet als op zijn zak teren. We willen allebei graag op vakantie en mijn vriend vindt het meer dan normaal om meer te betalen. Als ik jouw vriend was zou ik me er niet zorgen over maken. Zoals hierboven al gezegd, is jullie gaan toch voor jullie plezier op vakantie. En in de toekomst zal hij ook wel dingen moeten gaan betalen.
Daarnaast zijn er voor een vakantie meer dan genoeg dingen die geregeld meoten worden. Hier zou hij dan eventueel voor kunnen zorgen. Hij kan natuurlijk gewoon in natura betalen (en dan heb ik het niet over seks, maar over klusjes doen)
  Moderator zaterdag 2 juli 2005 @ 14:19:04 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_28412493
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 14:15 schreef goddess-in-heaven het volgende:

Daarnaast zijn er voor een vakantie meer dan genoeg dingen die geregeld meoten worden. Hier zou hij dan eventueel voor kunnen zorgen. Hij kan natuurlijk gewoon in natura betalen (en dan heb ik het niet over seks, maar over klusjes doen)
Zoiets zat ik dus ook te denken - hij kan altijd wat klusjes doen in huis, niet dat dat perse hoeft van mij, maar misschien voelt hij zich dan wat minder schuldig. En seks is natuurlijk altijd goed
niet zo tof doen
pi_28429060
Zou je niet eens een echte vriend gaan zoeken in plaats van die pauper die zijn eigen vakantie nog niet eens kan betalen?

En nee het slechte economische klimaat is geen excuus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')