Richt je vraag aan de redactie van de NOS zou ik zeggen, ik kan je hiermee niet helpen. Wellicht dat de aanslagen van IRA en ETA geen religieuze basis hebben maar plaatsvinden omdat ze zich nog steeds af willen scheiden van de UK en Spanje. Bij aanslagen van de Koerden hoor je ook niets over extremistische moslims.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:49 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Waarom noemt de media dan iedereen die een beetje getint is en een aanslag pleegt een extremistische Moslim terwijl bijv. de daders van 11-09 weliswaar Arabieren waren volgens de USA maar wie zegt dat ze ook Moslims waren. Ik vind dat meten in 2 maten. Als er een bomaanslag wordt gepleegd door de ETA of IRA hoor je niks over hun Christelijke achtergrond maar als een Arabier of iemand met een verre Islamitische achtergrond iets flikt hoor je alleen MOSLIM?
Ik denk dat je nu lichtelijk overdrijft. Meestal wordt hooguit de afkomst vermeld en niet de religieuze overtuiging, op de Mohammed B`s e.d. na dan. Of misschien dat jij m`n geheugen iets op kan frissen door het geven van een voorbeeld?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:51 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Maar waarom worden Marokkanen dan altijd in de media wel Moslim genoemd als ze iets doen terwijl hun daden niks met de Islam te maken hebben? Zelfs een seculiere Marokkaan wordt door de media Moslim genoemd als hij een reep chocola zou hebben gestolen.
Die mensen zouden niet zijn vermoord als ze geen Moslim waren, daarom werd het vermeld, net zo goed als dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de 6 miljoen Joodse slachtoffers en de andere slachtoffers van WO II omdat die mensen vermoord werden om het feit dat ze Joods waren. Die onderscheid mag best gemaakt worden.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:59 schreef DaveHarris het volgende:
ik erger me er aan dat er steeds weer consequent op gewezen wordt dat het geen normale mannen waren die zijn afgeslacht in het voormalige Joegoslavie, nee er moet steeds luid en duidelijk vermeld worden dat het 3000 moslimmannen waren die omgebracht zijn.. Komt echt me strot uit.![]()
Huhquote:Op zondag 3 juli 2005 00:59 schreef DaveHarris het volgende:
[.
Maargoed, als je besluit een briefje te schrijven aan het NOS dan kun je misschien gelijk mijn irritatie bijvoegen, als je dat wilt; ik erger me er aan dat er steeds weer consequent op gewezen wordt dat het geen normale mannen waren die zijn afgeslacht in het voormalige Joegoslavie, nee er moet steeds luid en duidelijk vermeld worden dat het 3000 moslimmannen waren die omgebracht zijn.. Komt echt me strot uit.![]()
LOL, zelfs de tekeningen van Dick Bruna stralen meer emotie en intelligentie uitquote:Op zondag 3 juli 2005 01:23 schreef PLAE@ het volgende:
De slimheid straalt er ook wel vanaf moet ik zeggen
[afbeelding]![]()
Nu begrijp ik ff niet wat je bedoeld BSB, wordt ook al laat enzo, misschien dat je het ff uit wilt leggen?quote:Op zondag 3 juli 2005 01:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
HuhMaar je doet er zelf net zo hard aan mee om het aantal joodse slachtoffers keer op keer te vermelden
²
Het komt je de strot uit dat er keer op keer wordt vermeldt dat het om moslimslachtoffers gaat, en wel 3000, maar het komt je niet de strot uit om bij elk briesje het aantal joodse slachtoffers van de holocaust van de daken te schreeuwenquote:Op zondag 3 juli 2005 01:28 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nu begrijp ik ff niet wat je bedoeld BSB, wordt ook al laat enzo, misschien dat je het ff uit wilt leggen?
Komop BSB niet gaan liegen/overdrijven nou, volgens mij heb ik het hier op FOK nog nooit over de holocaust gehad, en als dat al zo geweest is dan zal dat zeer sporadisch gebeurt zijn.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het komt je de strot uit dat er keer op keer wordt vermeldt dat het om moslimslachtoffers gaat, en wel 3000, maar het komt je niet de strot uit om bij elk briesje het aantal joodse slachtoffers van de holocaust van de daken te schreeuwen²
Ik zal eerlijk zijn: ik heb je het volgens mij ook nooit zien vertellen of posten op Fok!, maar het leek me wel passen bij jouw gedachtegoed, helaas heb ik mis gegokt met mijn theorie en bied ik hierbij mijn excuses voor de (eventuele) lasterquote:Op zondag 3 juli 2005 01:32 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Komop BSB niet gaan liegen/overdrijven nou, volgens mij heb ik het hier op FOK nog nooit over de holocaust gehad, en als dat al zo geweest is dan zal dat zeer sporadisch gebeurt zijn.
Dat is zeer prijzenswaardig van je mijn waarde medeFOKkerquote:Op zondag 3 juli 2005 01:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn: ik heb je het volgens mij ook nooit zien vertellen of posten op Fok!, maar het leek me wel passen bij jouw gedachtegoed, helaas heb ik mis gegokt met mijn theorie en bied ik hierbij mijn excuses voor de (eventuele) laster²
Een beetje respect voor de minder bedeelde onder ons zou ik zeggen, dat hij eruit ziet alsof ie net uit het ei komt daar kan `ie ook niets aan doen natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:23 schreef PLAE@ het volgende:
De slimheid straalt er ook wel vanaf moet ik zeggen
[afbeelding]![]()
Ja, eerlijk is eerlijk, ik ben Moslim, en dan moet ik toegeven als ik fout zit, en dat was nu het geval, om te voorkomen dat dit sarcastisch overkomt zal ik voor de verandering eens niet de welbekende afsluiticoontjes posten.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:36 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dat is zeer prijzenswaardig van je mijn waarde medeFOKker![]()
Zowaar een positieve verandering in de opmaak van de posts van FOKs meest bekende user BSB, dat ik dit nog mee mag maken zeg...quote:Op zondag 3 juli 2005 01:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, eerlijk is eerlijk, ik ben Moslim, en dan moet ik toegeven als ik fout zit, en dat was nu het geval, om te voorkomen dat dit sarcastisch overkomt zal ik voor de verandering eens niet de welbekende afsluiticoontjes posten.
Neen, het was slechts een incident, naar gelang de situatie daar om vraagt zal ik dat uiteraard ook in de toekomst doen. Vaak denken mensen dat ik met >>>quote:Op zondag 3 juli 2005 01:47 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Zowaar een positieve verandering in de opmaak van de posts van FOKs meest bekende user BSB, dat ik dit nog mee mag maken zeg...Overweeg je nu ook om dit er voor altijd door te drukken of doe je dit slechts om mij een plezier te doen?
Okee okee, bekendste is misschien niet het juiste woord wat ik zocht, maar hij is toch wel degene die bij half FOK het bloed onder de nagels vandaan weet te halen door het posten van 2 simpele zinnetjes, hij verstaat z`n vak wel degelijk.quote:
Je gaat me toch niet vertellen dat een uiterst nobel en rein persoon als jij bent die de islamitische normen en waarden hoog in het vaandel heeft, tenminste als het waar is wat jij zo vaak benadrukt, toegegeven heeft aan de verleidingen van de boze vrije wereld en nu zomaar een halve fles whisky genuttigd heeft? Is er ook een aanleiding geweest voor deze grote zonde of gaat dat me niets aan?quote:Op zondag 3 juli 2005 01:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, het was slechts een incident, naar gelang de situatie daar om vraagt zal ik dat uiteraard ook in de toekomst doen. Vaak denken mensen dat ik met >>><<< sarcasme bedoel of iets dergelijks, maar niets is minder waar, dit is slechts om mijn sprakeloosheid die ik soms voel opkomen bij het lezen van sommige posts/topics te benadrukken. Maar nu zat ik gewoon fout, en ik wilde dat oprecht tonen, en daar heeft die halve fles whisky die ik achterover heb gemanouvreerd niets mee van doen
²
Dat van die halve fles whisky was uiteraard een wederzijds geintje, mijn reine ziel is nooit in aanraking geweest met de ziektes des alcohols, mijn bloed kent dat spul nietquote:Op zondag 3 juli 2005 02:00 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat een uiterst nobel en rein persoon als jij bent die de islamitische normen en waarden hoog in het vaandel heeft, tenminste als het waar is wat jij zo vaak benadrukt, toegegeven heeft aan de verleidingen van de boze vrije wereld en nu zomaar een halve fles whisky genuttigd heeft? Is er ook een aanleiding geweest voor deze grote zonde of gaat dat me niets aan?![]()
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7461quote:AIVD onderzocht brandstichting moskee
Behalve het Openbaar Ministerie heeft ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) onderzoek gedaan naar de verdachte van de brandstichting van de Djama Masjid Shaan-E-Islam-moskee. Op 15 juni woedde 's nachts brand in de Surinaamse moskee aan de Aleidisstraat in Rotterdam.
Enkele weken later hield de politie de 31-jarige B. van der K. uit Rotterdam aan. Zijn naam kwam aan het licht na een uitzending van Opsporing Verzocht. In het programma werden videobeelden van een beveiligingscamera vertoond. Ook zou uit onderzoek van de AIVD deze man, een bekende in extreemrechtse kringen, naar voren komen. Dat bleek donderdag tijdens een pro forma-zitting bij de rechtbank in Rotterdam.
Volgens zijn advocaat ontkent Van der K. alle betrokkenheid. De raadsman hecht niet veel waarde aan de beelden van de fietser. ''Pas veertig minuten nadat de man de straat uit is gefietst, ontstond er een explosie'', stelde hij. Het lijkt de advocaat ''meer waarschijnlijker'' dat anderen de brand hebben gesticht. Een brandweerman zag kort na het uitbreken van de vlammen twee mannen wegrennen en over een hek klimmen.
De rechtbank meldde donderdag echter dat getuigen de man op de fiets hadden herkend als de verdachte. Mensen hadden bovendien gemeld dat Van der K. dezelfde pet heeft als die de man op de beelden draagt. De leuzen als 'Lonsdale' en 'Theo R.I.P.' die op de buitenmuur van de moskee waren gekalkt, kwamen overeen met zijn handschrift. Ook was zijn jas, die was weggegooid in een afvalcontainer, besmeurd met benzine.
De verdachte zei nog steeds geschokt te zijn over de ''agressieve'' manier waarop hij als ''kleinburgerlijk persoontje'' is gearresteerd. In vergelijking daarmee verweet hij het ''links racistische'' OM ''slap machtsvertoon'' toen in 1986 een bijeenkomst van de Centrumdemocraten (CD) van H. Janmaat door antifascisten werd verstoord. Er vielen destijds gewonden en het hotel waar de bijeenkomst plaatsvond, brandde af. Ook zou justitie volgens hem laks hebben opgetreden bij de moorden op politicus Pim Fortuyn en cineast Theo van Gogh.
De zaak is voor onbepaalde tijd aangehouden. De rechter-commissaris moet nog drie personen horen. De verdachte blijft in hechtenis.
Bron: ANP
Zie voor meer informatie en foto's
de site van de politie
6 OKTOBER 2005
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |