Dat gaat om de regels met de sterretjes ******* er voor (kan zijn dat de regelnrs niet helemaal meer kloppen..)quote:Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 8
Warning: move_uploaded_file(users/upload/Abstract.JPG): failed to open stream: Permission denied in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 18
Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/var/tmp/phpwHvoH7' to 'users/upload/Abstract.JPG' in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 18
Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | <?php if(!empty($_POST)){ include("pf.php"); $gebruiker = $_POST['gebruiker']; $wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']); $sql_query = "SELECT * FROM users WHERE naam='" . $_POST["gebruiker"] ."' AND wachtwoord= md5('" . $_POST["wachtwoord"] ."');"; $result = mysql_query($sql_query); *******if(mysql_num_rows($result) > 0) { $text = "Wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist. Probeer nogmaals."; die($text); } else{ $bestnaam = $_POST['bestnaam']; $uploaddir = "users/upload/"; $uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']); ******* if(move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile)) { { die ("De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op http://www.pestforum.nl/users/upload/".$bestnaam.""); } } else { die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } } ?> <LINK HREF="white.css" TYPE="text/css" REL="stylesheet"> <form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"> <table> <tr> <td><h1> Pestforum.nl jpeg uploader.</h1><p>Je kan enkel jpeg (.jpg) afbeeldingen uploaden.</p></td> </tr> <tr> <td><p>Selecteer je bestand:</p></td><td><input type="file" name="foto"></td> </tr> <tr> <td><p>Gebruikersnaam:</p></td><td><input type="text" name="gebruiker"></td> </tr> <tr> <td><p>wachtwoord:</p></td><td><input type="password" name="wachtwoord"><p></td> </tr> <tr> <td><input type="submit" value="Afbeelding uploaden"></td> </table> </form> |
waarom variablen defineren als jje ze niet gebruiktquote:$gebruiker = $_POST['gebruiker'];
$wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']);
$sql_query = "SELECT * FROM users WHERE naam='" . $_POST["gebruiker"] ."' AND wachtwoord= md5('" . $_POST["wachtwoord"] ."');";
1 | "SELECT * FROM users WHERE naam='" .$gebruiker."' AND wachtwoord='". $wachtwoord |
Maar hij doet et nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:39 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom variablen defineren als jje ze niet gebruikt
voor de rest ziet het script er imo goed uit...
je query was in iedergeval niet goed zie boven..quote:
moet denk ik worden:quote:$bestnaam = $_POST['bestnaam'];
$uploaddir = "users/upload/";
$uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']);
******* if(move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile))
als je even op php.net kijkt zie je dant bij is_uploaded_file maar 1 parameter hoort...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dus
if(move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile))
Moet
if(is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile))
Worden?
Het werkte nu nl nog nietal een stuk minder foutmeldingen, maar hij roept nu:
Warning: Wrong parameter count for is_uploaded_file() in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 16
Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden
En lijn 16 is zeg maar de gekopieerde lijn..
Dus zoiets:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef mschol het volgende:
een move_uploaded_file() in een if.. dat kan denk ik niet
eerst moven pas daarna gaan checken of hij idd is geupload
1 2 3 | move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile) if(is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile)) { |
als je e code zo hebt staan krijg je problemen zet een ; neerquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus zoiets:
[ code verwijderd ]
dit werkt trws ook niet... maar ik weet niet hoe ik kan controlleren of het bestand daadwerkelijk is gekopieerd?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | <?php if(!empty($_POST)){ include("pf.php"); $gebruiker = $_POST['gebruiker']; $wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']); $sql_query = "SELECT * FROM ibf_members WHERE name='".$gebruiker."' AND password='".$wachtwoord."'"; $result = mysql_query($sql_query); if(mysql_num_rows($result) < 0) { $text = "Wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist. Probeer nogmaals."; die($text); } else{ $uploaddir = "users/upload/"; $uploadfile = basename($_FILES['foto']['name']); move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile); if (is_uploaded_file(".$uploadfile.")) { die ("De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op http://www.pestforum.nl/users/upload/".$uploadfile.""); } else{ die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | <?php php if(!empty($_POST)){ include("pf.php"); $gebruiker = $_POST['gebruiker']; $wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']); $sql_query = "SELECT * FROM ibf_members WHERE name='".$gebruiker."' AND password='".$wachtwoord."'"; $result = mysql_query($sql_query); if(mysql_num_rows($result) < 0) { $text = "Wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist. Probeer nogmaals."; } else{ $uploaddir = "users/upload/"; $uploadfile = basename($_FILES['foto']['name']); if (is_uploaded_file(".$_FILES['foto']['tmp_name'].")) { move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile); echo("De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op www.pestforum.nl/users/upload/".$uploadfile.""); } else{ echo ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } } ?> |
Ja dat is zo. Dan moet je die rijen weer optellen. Een count van aantal moet volgens mij dan lukken.quote:Maar hier heb je dus het aantal voorkomen pér merk, het aantal geretourneerde rijen is dan het aantal unieke merken.
Jup, dat zou moeten lukkenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:51 schreef TechXP het volgende:
Vanuit: [PHP/MySQL] Aantallen weergeven van een tabel
@autocue
[..]
Ja dat is zo. Dan moet je die rijen weer optellen. Een count van aantal moet volgens mij dan lukken.
1 | SELECT COUNT(DISTINCT merk) FROM autonaam |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php $res = mysql_query("SELECT COUNT(merk) as aantal FROM tabel GROUP BY merk"); while ($obj = mysql_fetch_object($res)) { (" Aantal:$obj->aantal "); } mysql_free_result($res); ?> |
Hij moet inderdaad alles tellen, dus 5 zoals in jouw voorbeeldquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:21 schreef TechXP het volgende:
Ok, dus dan hoeft group by niet, omdat je van bijvoorleed:
merk x
merk x
merky
merky
merkz
dus niet wilt:
Aantal merken: 3 maar gewoon aantal in totaal: 5?
Dan kan group by gewoon weg. En dan moet je gewoon COUNT(*) doen.
Wat zegt de foutmelding?
Heb je PHPmyAdmin ofzo. Als je daar de query uitvoert, wat geeft die dan aan?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:24 schreef The_Cyberspace het volgende:
En wat betreft de foutmelding: ik krijg gewoonweg niks te zien op m`n scherm.
Zo lijk je me niks te printen op het scherm. Tenzij dit een methode is die ik nog nooit gebruikt heb is?quote:("
Aantal:$obj->aantal
");
PHPmyAdmin geeft de query zonder problemen weer..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:32 schreef TechXP het volgende:
[..]
Heb je PHPmyAdmin ofzo. Als je daar de query uitvoert, wat geeft die dan aan?
En heb je de query zo: select count(*) as aantal from tabel
?
Is er wel een database verbinding tot stand gekomen?
En doe eens zonder die while loop. Dus alleen $obj = mysql_fetch_object($res);
en wat is dit precies:
[..]
Zo lijk je me niks te printen op het scherm. Tenzij dit een methode is die ik nog nooit gebruikt heb is?
echo "Aantal:". $obj->aantal;
Misschien is dat gewoon het probleem
Probeer het op de andere manier eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:40 schreef The_Cyberspace het volgende:
En over dat laatste... Dit heb ik uit een andere code wat wel goed werkt. Ik heb geen idee of dit standaard zo word gebruikt. Ik vermoed nu van nie.. maar ik was van mening van wel maar ik kan het mis hebben natuurlijk
1 | echo "aantal: ".$obj->aantal; |
Ik heb inmiddels deze code:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:00 schreef TechXP het volgende:
[..]
Probeer het op de andere manier eensDus met
[ code verwijderd ]
Die notatie kende ik niet. Maar php heeft wel meer manieren van iets op het scherm drukken dus... misschien was het iets wat ik nog niet wist
Maar ik gok dat het fout is
1 2 3 4 5 | <?php $res = mysql_query("SELECT COUNT(*) as aantal FROM autonamenboek"); echo "Aantal:".$obj->aantal; { } ?> |
1 2 3 4 5 | <?php $res = mysql_query("SELECT COUNT(*) as aantal FROM autonamenboek"); $obj = mysql_fetch_object($res); echo "Aantal:".$obj->aantal; ?> |
JA! het werktquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:07 schreef ikke_ook het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit werkt al beter denk ik...
Nu doettie et weer niet :S ik krijg de volgende foutmelding:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens werkt nu ook de password controle niet meer? ik kan gewoon A B en C intikken, en dan krijg ik de melding dat afbeelding A is geupload
edit: Nadere inspectie: De bestanden zijn wél geupload. Ze staan alleen niet in de goede mapGister nacht trouwens ook al, maar toen met de goede map in de bestandsnaam (\users\upload\bestandsnaam.jpg als bestandsnaam)....
Hij spoort niet echt...
Deze code gebruik ik nu:quote:Warning: move_uploaded_file(/users/upload/Abstract.JPG): failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 17
Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/var/tmp/phplcb0K5' to '/users/upload/Abstract.JPG' in /usr/home/jeroen/www/upload.php on line 17
De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op http://www.pestforum.nl/users/upload//users/upload/Abstract.JPG
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <?php php if(!empty($_POST)){ include("pf.php"); $gebruiker = $_POST['gebruiker']; $wachtwoord = md5($_POST['wachtwoord']); $sql_query = "SELECT * FROM ibf_members WHERE name='".$gebruiker."' AND password='".$wachtwoord."'"; $result = mysql_query($sql_query); if(mysql_num_rows($result) < 1) { $text = "Wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist. Probeer nogmaals."; die($text); } else{ $uploaddir = "/users/upload/"; $uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']); if (is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'])) { move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile); die ("De afbeelding is geupload. Deze vindt je terug op http://www.pestforum.nl/users/upload/" color="#007700">.$uploadfile.""); } else{ die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |