1 | SELECT COUNT(merk) AS aantal FROM tabel |
jaaaa dat was hem! zat veel te moeilijk te denkenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:38 schreef TechXP het volgende:
Je moet wel een GROUP BY nog dan doen. Dus:
[ code verwijderd ]
Als je alleen wilt weten hoeveel rijen er zijn hoeft dat niet toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:38 schreef TechXP het volgende:
[ code verwijderd ]
eh.. ja jij had het al eerder goed gezegd zie ikquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:35 schreef Jig het volgende:
SELECT COUNT merk AS aantalmerken
FROM jaapie
Alleen volgens mij moet je ook een group by doen ofzo, anders mag jeg een count doenAl te lang geen SQL gedaan.
zo kan het ook ja, maar dan moet ik steeds zelf de aantallen bij houden, snap je waar ik heen wil?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Als je alleen wilt weten hoeveel rijen er zijn hoeft dat niet toch?
[afbeelding]
Zoals TS zegt:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Als je alleen wilt weten hoeveel rijen er zijn hoeft dat niet toch?
[afbeelding]
Een merk lijkt me bijvoorbeeld van merk x, y en z te zijn. Volgens mij wil TS dat deze merken niet dubbel telt, maar het aantal merken. Dus dan moet GROUP BY er bij.quote:ik dat hij de aantallen van het veld "merk" optelt en weergeeft in een statstieken pagina. Je krijgt dan bijv: De database bevat: 10 namen.
Nu welquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:44 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
zo kan het ook ja, maar dan moet ik steeds zelf de aantallen bij houden, snap je waar ik heen wil?
Maar hier heb je dus het aantal voorkomen pér merk, het aantal geretourneerde rijen is dan het aantal unieke merken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:38 schreef TechXP het volgende:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |