Dit heeft niets met besparen te maken, dit heeft te maken met anderen laten betalen voor jouw behoefte aan luxe.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:28 schreef DRA het volgende:
Voor mensen die vaak gaan stappen:
- nooit een "potje" maken, maar gewoon iedereen apart een rondje laten halen. Na een paar rondjes is iedereen toch de draad kwijt en kun je gewoon de hele avond wachten en gratis drinken.
- een andere methode is om altijd een rondje te gaan halen vlak nadat een ander dit heeft gedaan. De meesten staan dan met een half tot driekwart vol glas en dan willen alleen de uitslovers nog wel een biertje.
- wat ook slim is, is om een bonnetje te laten maken en dan vervolgens (vlak) voordat de rekening moet worden betaald vertrekken.
- mocht je bij de laatste methode iets te laat zijn, dan dien je altijd pas als laatste te betalen. De meesten betalen voor de zekerheid iets meer (of voor een tip) en dan hoef jij dus niet zo veel meer te betalen. Dit is ook een slimme tip voor als je uit eten gaat.
- Eerst bij iemand anders afspreken en de biervoorraad van hem of haar leegdrinken voordat je de kroeg induikt. Meestal heb je dan aan 1 of 2 biertjes genoeg.
Andere manieren om geld te besparen:
- alle telefoongesprekken tijdens je werk doen. Vooral voor 0900 en buitenlandse nummers is dit erg handig.
- als je wel een telefoon hebt, laat dan de telefoon slechts 1 of 2 keer overgaan. De persoon ziet dan dat hij/zij een oproep heeft gemist en belt je terug. Dan kun je gewoon ronduit en gratis kletsen.
- Lege CD's, floppy's, pennen etc. kun je gewoon gratis bij je werkgever halen.
- Bij de groenten, eerst wegen en daarna pas in het zakje doen.
- Bij veel werkgevers heb je een douche. Scheelt enorm veel als je deze gebruikt.
psies we hebben al jaren (vanf dat ze 8 was, ze is nu 16) een leenkindquote:Op zondag 3 juli 2005 06:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kinderen zijn inderdaad geldverspilling.
Als je kinderen leuk vindt dan kun je er altijd nog voor een dag eentje lenen bij een familielid ofzo.
Die zijn blij als ze er even vanaf zijn.
IDD, sinds ik 1x per week boodschappen doe ipv iedere dag is mijn donatie aan de aandeelhouders van AH/Konmar/Lidl/etc met 50% gedaald.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:36 schreef Rhoona het volgende:
Heb net voor zeker 10 dagen boodschappen gedaan: 45 eurie...echt goed van mij!!!
Eerst deed ik boodschappen; 15 eurie per dag
Dat scheelt idd en met een volle maag en een lijstje de supermarkt in gaan scheelt nog meer.quote:Op zondag 3 juli 2005 10:24 schreef lost95 het volgende:
[..]
IDD, sinds ik 1x per week boodschappen doe ipv iedere dag is mijn donatie aan de aandeelhouders van AH/Konmar/Lidl/etc met 50% gedaald.
Pauper zijn is oké! Als je ergens lang voor spaart, en het dan koopt, geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je alles maar over de balk gooit.quote:
Nou, ik teken toch voor flink wat meer geld dan ik nu heb, of ik er nu voor moet werken of niet. Maar het kan geen kwaad om ene pauper te zijn, inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Pauper zijn is oké! Als je ergens lang voor spaart, en het dan koopt, geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je alles maar over de balk gooit.
idd een goeie.. ik werk bij een supermarkt en ongeveer 2 uren voor sluitingstijd winkelen kan ik echt aanradenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Onzin. Dat koop ik regelmatig, het blijft een paar dagen goed als je het netjes opbergt.
Waar ik ook wel fan van ben, zijn de 35%-kortingstickers bij de AH, op producten die de volgende dag 'over de datum zijn'. Als ik dan om 17:30 binnenkom, koop ik heel goedkoop een stukje vlees, champignons of wat dan ook, en twee uur later is dat sowieso nog wel goed als ik ga eten.
Ook bij andere supermarkten doet men dit. Hiervan haal je vooral voordeel als je dagelijks, of om de twee dagen gaat. Meestal wacht ik langer, en dat kost uiteindelijk veel geld. Als ik twee keer per week shop, ben ik ongeveer 25 euro per keer kwijt, en dan nog te bedenken dat ik regelmatig pizza, shoarma etc. eet.![]()
Wat ben jij enorm triest zeg.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:28 schreef DRA het volgende:
Voor mensen die vaak gaan stappen:
- nooit een "potje" maken, maar gewoon iedereen apart een rondje laten halen. Na een paar rondjes is iedereen toch de draad kwijt en kun je gewoon de hele avond wachten en gratis drinken.
- een andere methode is om altijd een rondje te gaan halen vlak nadat een ander dit heeft gedaan. De meesten staan dan met een half tot driekwart vol glas en dan willen alleen de uitslovers nog wel een biertje.
- wat ook slim is, is om een bonnetje te laten maken en dan vervolgens (vlak) voordat de rekening moet worden betaald vertrekken.
- mocht je bij de laatste methode iets te laat zijn, dan dien je altijd pas als laatste te betalen. De meesten betalen voor de zekerheid iets meer (of voor een tip) en dan hoef jij dus niet zo veel meer te betalen. Dit is ook een slimme tip voor als je uit eten gaat.
- Eerst bij iemand anders afspreken en de biervoorraad van hem of haar leegdrinken voordat je de kroeg induikt. Meestal heb je dan aan 1 of 2 biertjes genoeg.
Andere manieren om geld te besparen:
- alle telefoongesprekken tijdens je werk doen. Vooral voor 0900 en buitenlandse nummers is dit erg handig.
- als je wel een telefoon hebt, laat dan de telefoon slechts 1 of 2 keer overgaan. De persoon ziet dan dat hij/zij een oproep heeft gemist en belt je terug. Dan kun je gewoon ronduit en gratis kletsen.
- Lege CD's, floppy's, pennen etc. kun je gewoon gratis bij je werkgever halen.
- Bij de groenten, eerst wegen en daarna pas in het zakje doen.
- Bij veel werkgevers heb je een douche. Scheelt enorm veel als je deze gebruikt.
als je geen eigen huis hebt en gewoon een vaste baan met niks bijzonders krijg je doorgaans ook nks terug. Dan heeft invullen ook niet zoveel zin.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb collega's die de formulieren voor belastingteruggave niet eens invullen omdat ze dat onzin en veel werk vinden.
Ik kreeg toch wel degelijk een leuk bedrag terug. Je kan er altijd iemand even na laten kijken. Genoeg mensen die wat terug krijgen.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als je geen eigen huis hebt em gewoon een vaste baan met niks bijzonders krijg je doorgaans ook nuks terug. Dan heeft invullen niet zoveel zin.
Als je een beetje thuis bent in dat soort fiscale zaken kun je veel geld besparen.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb collega's die de formulieren voor belastingteruggave niet eens invullen omdat ze dat onzin en veel werk vinden.
Toch zonde, het levert je altijd toch wel weer een mooi bedrag op waar je leuke dingen van kunt doen. Ik leef niet zuinig, maar ik smijt het geld ook niet (meer) over de balk. Komt ook wel omdat ik alles wat ik wil hebben zo'n beetje heb. PC is net nieuw, TV is net nieuw, DVD is net nieuw, interieur is allemaal nog prima, auto is prima...
Welk programma is dat dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je kan ook een proggie op Inet downen en dan 1 keer 1 euro betalen en via internet naar vaste toestellen binnen Europa gratis bellen!
Klopt, als je goed op de hoogte bent van dit soort "fiscale trucs" dan is er echt heel veel geld te besparen. Belastingteruggave zou ik ook altijd even na laten kijken. Niks heb je, een paar honderd euro kun je krijgen.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je een beetje thuis bent in dat soort fiscale zaken kun je veel geld besparen.
Ik kende iemand die een enorme medische rekening in delen heeft betaald, gespreid over een paar jaar. Hij kon het wel direct betalen, maar op deze manier bespaarde hij duizenden euro's d.m.v. aftrekposten op de inkomstenbelasting.![]()
wat geestigquote:Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon even met Nuon of Essent bellen, dan schelden ze het meteen kwijt.![]()
wel dus.. vriendin van mn moeder haar man heeft een eigen bedrijf.. hun dachten dat ze niks kregen, totdat mn moeder ze allemaal formulieren gaf en zei dat ze het gewoon moesten proberen, bleek dat ze toch op aardig wat recht hadden.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je inkomen ligt al gauw te hoog in Nederland natuurlijk.Proberen kan altijd, alleen als je een beetje geld aan het verdienen bent, dan kom je al niet in aanmerking voor dat soort zaken.
Eigen bedrijf ligt vaak heel vreemd. Je hebt een relatief laag belastbaar inkomen schijnt het. Ik weet niet precies hoe de vork aan de steel zit, maar met een eenmanszaak moet je het iig altijd proberen.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:31 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
wel dus.. vriendin van mn moeder haar man heeft een eigen bedrijf.. hun dachten dat ze niks kregen, totdat mn moeder ze allemaal formulieren gaf en zei dat ze het gewoon moesten proberen, bleek dat ze toch op aardig wat recht hadden.
alles valt te proberen toch?
maar goed, back ontopic..
Dat komt omdat je heel creatief kunt wezen.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Eigen bedrijf ligt vaak heel vreemd. Je hebt een relatief laag belastbaar inkomen schijnt het. Ik weet niet precies hoe de vork aan de steel zit, maar met een eenmanszaak moet je het iig altijd proberen.
Ik bedoel dat ze op papier geen ruk verdienen, terwijl ze eigenlijk een flink inkomen hebben.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Eigen bedrijf is anders inderdaad als ouders met een 'hoog' inkomen. Is ook niet met elkaar te vergelijken.
Daarom is het bij dit soort dingen ook niet met elkaar te vergelijken. Een hoog inkomen kun je niet zo makkelijk creatief mee zijn om toch maximale beurzen e.d. eruit te slepen.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze op papier geen ruk verdienen, terwijl ze eigenlijk een flink inkomen hebben.![]()
Een hoog inkomen in loondienst zeker niet, nee. Dat is juist het punt.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daarom is het bij dit soort dingen ook niet met elkaar te vergelijken. Een hoog inkomen kun je niet zo makkelijk creatief mee zijn om toch maximale beurzen e.d. eruit te slepen.
Wat een negatieve instelling.quote:Op maandag 4 juli 2005 02:08 schreef Zčna het volgende:
Geld besparen?? Niet!!! dat lukt bij mij gewoon niet op het moment.... Na de vaste lasten is er gewoon elke maand het zelfde over en goedkoper boodschapen doen is niet mogelijk!!
Totdat de Belastingdienst het gaat toekennen als fictief loon.quote:Op maandag 4 juli 2005 02:07 schreef erik-de-perik het volgende:
zeker als dat eigenbedrijf een BV is, dan zijn die 2 (prive en zaak) gescheiden. Je kunt dat jezelf een loon toekennen waar je net je boodschapjes van kan betalen. andere dingen, zoals auto, etc op naam van de zaak. Je betaalt dan veel minder (loon)belasting.
Je hebt er duidelijk verstand van. Je betaalt over de eerste inkomsten al 40 procent vennootschapsbelasting. Als je in het 52 procentstarief valt dan betaal je weliswaar vanaf 52k(dus vanaf 55k bruto) beduidend meer maar je dient echt wel een behoorlijk loon te hebben wil je het voor elkaar krijgen om via een dergelijke constructie meer te verdienen. Daarbij, een auto van de zaak is weliswaar af te trekken voor je BV maar je inkomen wordt daarmee wel weer verhoogd (wel eens van bijtelling gehoord). Dus zolang je meer dan 500 km (volgens mij is dat de regeling op dit moment) per jaar rijdt heb je daar dus niet zo veel aan.quote:Op maandag 4 juli 2005 02:07 schreef erik-de-perik het volgende:
zeker als dat eigenbedrijf een BV is, dan zijn die 2 (prive en zaak) gescheiden. Je kunt dat jezelf een loon toekennen waar je net je boodschapjes van kan betalen. andere dingen, zoals auto, etc op naam van de zaak. Je betaalt dan veel minder (loon)belasting.
Zou je dan niet eens nadenken of je jezelf niet ooit eens iets overschat hebt? Wellicht is kleiner gaan wonen dan een optie. Als je echt niets meer overhoudt dan om de gewone boodschappen te doen dan heb je gewoon te hoge vaste lasten.quote:
ik heb het niet over de winstuitkering, die je als aandeelhouder krijgt (zou je op kunnen lossen met een holdingstructuur). Ik bedoelde dat je gewoon in loondienst bent bij je eigenbedrijf, en daarnaast de aandelen hebt in je eigenbedrijf. De winstuitkering kun je ook minimaal houden door het in je bedrijf op te slaan als winstreserves.quote:Op maandag 4 juli 2005 10:31 schreef DRA het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk verstand van. Je betaalt over de eerste inkomsten al 40 procent vennootschapsbelasting. Als je in het 52 procentstarief valt dan betaal je weliswaar vanaf 52k(dus vanaf 55k bruto) beduidend meer maar je dient echt wel een behoorlijk loon te hebben wil je het voor elkaar krijgen om via een dergelijke constructie meer te verdienen. Daarbij, een auto van de zaak is weliswaar af te trekken voor je BV maar je inkomen wordt daarmee wel weer verhoogd (wel eens van bijtelling gehoord). Dus zolang je meer dan 500 km (volgens mij is dat de regeling op dit moment) per jaar rijdt heb je daar dus niet zo veel aan.
Als het geen BV is dan geldt in principe gewoon de inkomstenbelasting.
Maximaal belastbaar inkomen is daarvoor ¤ 32000quote:Op maandag 4 juli 2005 01:10 schreef lovegrrl het volgende:
...tegemoetkomingen aanvragen in schoolkosten kind doen veel mensen niet omdat ze denken dat hun inkomens te hoog liggen....
Dat is ook een hele goede ja. Maar de meeste mensen kunnen dat nietquote:Op maandag 4 juli 2005 14:29 schreef sexylexy het volgende:
een week wachten voordat je een grote aankoop gaat doen.
Dat bedoelde ik ook. Je moet dan dus nog steeds belasting over de winst betalen. Beetje basic dit dus ik laat het hier maar bij.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:12 schreef erik-de-perik het volgende:
[..]
k heb het niet over de winstuitkering, die je als aandeelhouder krijgt (zou je op kunnen lossen met een holdingstructuur). Ik bedoelde dat je gewoon in loondienst bent bij je eigenbedrijf, en daarnaast de aandelen hebt in je eigenbedrijf. De winstuitkering kun je ook minimaal houden door het in je bedrijf op te slaan als winstreserves.
Maar ja het ging er om of je geld kon besparen niet jatten. Je kunt namelijk ook gewoon zwart werken, dan betaal je helemaal geen belasting. Verder is het zo dat als je bijvoorbeeld 20.000 km per jaar rijdt, je echt wel eens tegen de lamp loopt als je ieder jaar opgeeft maar 500km gereden te hebben. Bijvoorbeeld door die opnamen voor verzekering/wegenbelasting. Die worden namelijk gekoppeld met de belastinggegevens.quote:Die 500km, je dient voor de belastingdienst op te geven dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus je moet km's schrijven. Als ik zie hoe dat ik bij 90% van de mensen met een auto van de zaak gaat, is dat niet zo moeilijk...
hmm tja hier kunnen we een heel apart topic mee vullen...quote:Op maandag 4 juli 2005 15:29 schreef DRA het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Je moet dan dus nog steeds belasting over de winst betalen. Beetje basic dit dus ik laat het hier maar bij.
[..]
Maar ja het ging er om of je geld kon besparen niet jatten. Je kunt namelijk ook gewoon zwart werken, dan betaal je helemaal geen belasting. Verder is het zo dat als je bijvoorbeeld 20.000 km per jaar rijdt, je echt wel eens tegen de lamp loopt als je ieder jaar opgeeft maar 500km gereden te hebben. Bijvoorbeeld door die opnamen voor verzekering/wegenbelasting. Die worden namelijk gekoppeld met de belastinggegevens.
Geef ik liever 2000 euro per maand uit en normaal leven.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:39 schreef DRA het volgende:
[..]
Hmm. Je wilde toch weten hoe je van weinig rond komt. Op deze manier geef ik al jaren niet meer dan 400 euro per maand uit.
Jij gaat nog flink problemen krijgen later. Ik verwacht namelijk niet dat je snel zoveel verdient dat je 2000 euro netto per maand overhoudt.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:18 schreef gigant het volgende:
[..]
Geef ik liever 2000 euro per maand uit en normaal leven.
Bestaan die nog, cashback acties?quote:Op maandag 4 juli 2005 10:36 schreef Solitarias het volgende:
Altijd (elk jaar of 2 jaar) GSM cashback deals maken... ik bel al 6 jaar vrijwel gratis (met de eveneens gratis Postbank M351)
Bij wijze van spreke, ik denk dat ik later wel wat meer verdien. Als ik nu full-time zou gaan werken zou ik 1400 euro netto overhouden. En ik ga dit jaar pas naar de 6e, dus zonder diploma dus met diploma moet er wel wat meer inzitten ik krijg altijd goede baantjes dus dat zet zich natuurlijk door in de toekomst, dat is logischquote:Op maandag 4 juli 2005 18:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Jij gaat nog flink problemen krijgen later. Ik verwacht namelijk niet dat je snel zoveel verdient dat je 2000 euro netto per maand overhoudt.
Ja, cashbackacties bestaan nog wel, maar dan krijg je een echt heel kansloze telefoon die je zelfs niet meer in musea kunt vinden.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bestaan die nog, cashback acties?
M'n jaar gratis orange is namelijk op (al kan ik nog ff doorbellen met het nietgebelde belminuten die overgezet zijn naar prepaid)
heel simpel. Je neemt een heel karig loon en alle onkosten die je maakt declareer je op naam van het bedrijf en toon je aan door middel van bonnetjes. Zo heb je overal recht op omdat je in loondienst een karig loon ontvangt. Dat is slim boekhouden.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze op papier geen ruk verdienen, terwijl ze eigenlijk een flink inkomen hebben.![]()
Precies.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
heel simpel. Je neemt een heel karig loon en alle onkosten die je maakt declareer je op naam van het bedrijf en toon je aan door middel van bonnetjes. Zo heb je overal recht op omdat je in loondienst een karig loon ontvangt. Dat is slim boekhouden.
Maakt niet uit, waarschijnlijk leer je het nog welquote:Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef gigant het volgende:
En sparen kan ik totaal niet, zo had ik laatst 700 euro verdiend, ik denk leuk voor me vakantie en anderhalve week later was alles alweer op. Geen idee wat ik er allemaal voor heb gekocht. Ik zit nog op school en heb nog geen vaste lasten oid.
Totdat de belastingdienst dat gaat corrigeren als fictieve kapitaalstortingen en fictief dividend. Denk je nou echt dat ze die truc niet doorhebben?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:58 schreef dewaal het volgende:
[..]
heel simpel. Je neemt een heel karig loon en alle onkosten die je maakt declareer je op naam van het bedrijf en toon je aan door middel van bonnetjes. Zo heb je overal recht op omdat je in loondienst een karig loon ontvangt. Dat is slim boekhouden.
Rrright. Vergeet je niet dat hoe meer je verdient, hoe meer je aan belasting betaalt? En vergeet je niet dat je later ietsie meer vaste lasten hebt dan nu?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:46 schreef gigant het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke, ik denk dat ik later wel wat meer verdien. Als ik nu full-time zou gaan werken zou ik 1400 euro netto overhouden. En ik ga dit jaar pas naar de 6e, dus zonder diploma dus met diploma moet er wel wat meer inzitten ik krijg altijd goede baantjes dus dat zet zich natuurlijk door in de toekomst, dat is logisch
Het gaat er niet om of ze die 'truc' doorhebben, maar of het binnen de regels past en als niet, of men het tegendeel kan waarmaken.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Totdat de belastingdienst dat gaat corrigeren als fictieve kapitaalstortingen en fictief dividend. Denk je nou echt dat ze die truc niet doorhebben?
Een beetje sarcasme mag toch wel.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Rrright. Vergeet je niet dat hoe meer je verdient, hoe meer je aan belasting betaalt? En vergeet je niet dat je later ietsie meer vaste lasten hebt dan nu?
Dat hangt van je rijstijl afquote:Op maandag 4 juli 2005 21:00 schreef Vitalogy het volgende:
Vanaf hoeveel jaar is het slim om een nieuw aangeschafte wagen niet meer volledig casco te verzekeren?
Tevens tvp
Goeie! Zo was mijn moeder een keer met een collega naar de winkel geweest. Ze wilden beiden twee apparaten kopen, en kregen zo veel korting.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:49 schreef Werewolf het volgende:
Afdingen als je dure dingen moet kopen zoals een koelkast, wasmachine etc.
Ik zit bijna met al mijn aanschaf onder de winkelprijzen. Het is vooral durven en het kan zo tientallen euro's schelen.
- Zorg ervoor dat je een redelijk ervaren verkoper hebt of zelfs de baas/filiaalhouder.
- Hoe meer apparaten je koopt, deste meer korting je kan krijgen. "Maar als ik nu ook een ... erbij koop, kunnen we dan een leuk prijsje maken"
- Zorg dat je van te voren weet wat je wilt en waar het voor welke prijs te koop is (www.kieskeurig.nl) "Ik weet dat ik dit exemplaar wil, maar ik vind hem hier wel wat duur"
- Ben op de hoogte van de termen, zodat de verkoper je niet iets aanpraat wat je niet wilt hebben.
Succes!
Een spiraaltje bespaart nog meer!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:vriendin aan de pil zetten ipv condooms. Spaart tientallen euros per maand
Dat zie je verkeerd. Ik vind het meer een originele manier om gebruik te maken van de naiviteit van anderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Besparen is iets anders dan anderen uitzuigen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef Toeps het volgende:Stage? Doe maar een duur pak van Mexx.
Je weet toch wel dat het illegaal is? Die Office 2003 versie op Surfspot is namelijk alleen legaal als je de rechten al via je organisatie bezit. Die disclaimer staat er bij Surfspot ook heel duidelijk bij en voor de personen die het dan nog niet snappen staat het nog eens netjes op de CD's die je van Microsoft krijgt. Nu kun je natuurlijk zeggen dat het allemaal een beetje moralistisch geleuter is. Dat geef ik ronduit toe maar als het je toch niet kan schelen dat je illegaal bezig bent waarom dan niet gewoon illegaal downloaden. Gaat dan toch net zo makkelijk of niet soms?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:45 schreef heiden6 het volgende:
Ik verkoop momenteel trouwens wat software die ik via surfspot.nl koop. Dus ik zoek iemand die Office 2003 wil overnemen, of wat dan ook, voor 25 euro, en haal het dan daar voor 18,75. Koper blij, ik blij, surfspot blij. Voor de studenten onder ons.
Ik koop er tijd voor terug. Door mijn lage uitgaven kan ik het me veroorloven maar 4 dagen per week te werken zonder krap te zitten.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:06 schreef Little_Meanie het volgende:
wat ik mij afvraag, wat doen jullie met al het geld dat je bespaart?
dan werk ik liever een dag meer zodat ik lekker kan kopen wat ik wil zonder om te kijken en kan ik nog een groot deel sparen ook, maar ieder zijn smaak natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:00 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Ik koop er tijd voor terug. Door mijn lage uitgaven kan ik het me veroorloven maar 4 dagen per week te werken zonder krap te zitten.Van die dag per week heb ik veel meer plezier dan van dat geld!
Ik mag dan wel aannemen dat je die laptop niet hebt gekocht omdat deze zo energie-zuinig is. Voordat je het geld van een dergelijke laptop eruit hebt ben je alweer een 10-tal jaar verder hoor. Al hoewel gegeven het feit dat jij 24 uur per dag topics opent zul je ook wel 24 uur per dag je laptop aan hebben staan. Dan gaat het sneller.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik bespaar ook geld door thuis alleen nog maar mijn centrino-laptop te gebruiken en de aankoop van een nieuw computersysteem op de lange baan te schuiven. Mijn latop is vele malen energiezuiniger dan een stroomalurpende tower of desktop.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:32 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik mag dan wel aannemen dat je die laptop niet hebt gekocht omdat deze zo energie-zuinig is. Voordat je het geld van een dergelijke laptop eruit hebt ben je alweer een 10-tal jaar verder hoor. Al hoewel gegeven het feit dat jij 24 uur per dag topics opent zul je ook wel 24 uur per dag je laptop aan hebben staan. Dan gaat het sneller.
Overigens: die centrino laptops verbruiken niet minder dan een laptopje van 5 jaar oud (Pii of Piii). Dat is ook een optie.
Ik geloof je wel maar er zit natuurlijk wel een prijskaartje aan een centrino laptop. Je betaalt voor zo'n ding al gauw 1200 euro en voor een desktop betaal je toch duidelijk minder. Het is echt niet zo dat je met een dergelijke laptop het verschil snel terugverdient.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
[afbeelding]
Processorbelasting tijdens de gemiddelde desktop applicatie. (office, fok)
zon laptop is echt zeer energiezuinig, De externe voeding die erbij zit is ongeveer 60 watt, dat is dus het max. energieverbruik, waar je in de praktijk ver onder blijft. Mijn berekeningen geven een gemiddeld energieverbruik van zon 15 watt voor mijn laptop. Een gemiddelde desktop gebruikt 100-350 watt. Dus je bespaart echt zeer veel energie hiermee!
Een beetje overdreven dit. Er zijn redelijk wat mensen die er niet bij nadenken en wie ben ik om daar geen gebruik van te maken?quote:Op maandag 4 juli 2005 00:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat ben jij enorm triest zeg.
Ik mag aannemen dat niemand jou in de vriendengroep wilt hebben omdat je tijdens het uitgaan niet aanwezig bent om plezier te maken, maar continue aan het azen bent op mogelijkheden om zo min mogelijk te betalen en zoveel mogelijk te teren op anderen.
Als werkgever zou ik zo'n werknemer er ook meteen uitschoppen. Je bedrijf een beetje zien als groothandel waar je gratis kantoorartikelen kan halen omdat je te gierig bent om ze zelf te kopen en een beetje denken dat je werkgever een belshop is.
Je bespaart geld, maar je levert ook veel vrienden in op deze manier.
Dan lijkt me een betere bespaartip om gewoon je computer regelmatig uit te zetten...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik had mn post al geedit omdat ik al had ingeschat dat je wat lager uitkomt. Bedenk wel , loopt de kwh prijs op worden de verschillen snel groter. Zelf ging ik uit van een kwh prijs van ongeveer 0.10 overigens.
. dan loopt het al snel op en je gaat uit van 3 uur per dag. Er zijn heel veel mensen die hun pc dag en nacht aan houden. laten we een uitgaan van 10 uur per dag bij 350watt is ongeveer 127 euro en bij 15 watt, ¤ 5,75 , dus dan scheelt het al zon 120 euro per jaar wat je bespaart.
idd wel waar, vooral die telefoonrekening daalt drastisch.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
* Vriendin wegdoen, scheelt honderden euro's per week.
Maandag had ik geen Liga bij me, maar dan werkt lief lachen naar de automaat-bijvuller ook prima.quote:
Of op je werk eten aangezien dat mij minder kost dan ik alles koop in de supermarkt. De werkgever sponsert voor een groot gedeelte de kosten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Neem al je verzekeringen (auto, inboedel, etc.) eens onder de loep. Wedden dat het goedkoper kan?
De allerbeste tip vind ik, en het is al eerder gezegd, om eens per week de boodschappen te doen en dan met een weloverwogen shopping list.
En brood mee naar je werk.
Echt kut is dat, het is gewoon niet eerlijk verdeeld!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Fling het volgende:
Ik tank tegenwoordig bij Tinq of Tango. Het scheelt maar een cent of 8 per liter maar op 50 liter is dat toch 4 euro. Tanken aan de snelweg probeer ik sowieso te vermijden, dat is echt duur.
Ik weet ook nog dat ik op mezelf ging wonen en de eerste winter de verwarming lekker ruim liet branden. Vond m'n vader altijd maar een zeur ("trek maar een extra trui aan" en een uur voordat ie naar bed ging verwarming al terugdraaien). Ik dacht bij mezelf, voor die tien euro per maand ga ik geen kou zitten lijden!
Yeps en toen kwam de eindafrekening. Ik moest bijna 500 euro bijbetalen!! De winter erop toch 's avonds maar een lekker warm fleecejasje aangetrokken...
Wat je aan je energierekening kwijt bent ligt maar gedeeltelijk aan de grootte van je appartement.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:59 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Echt kut is dat, het is gewoon niet eerlijk verdeeld!
Een vriendin van mij hoeft bijna nooit de verwarming aan in de winter (hoezo altijd mazzel).
Ik woon weliswaar nog niet op mezelf, maar reken maar dat ik geen flatje neem waar je 500 EURO moet bijbetalen. Van het geld dat ik dan kan besparen, zou ik dan 2 weken naar de Bahama's gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |