abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28463236
Onze bespaartips:

• Wasmiddelen aanschaffen als ze in de aanbieding zijn
  • Vlees ook grote hoeveelheid kopen als het in de aanbieding is en vervolgens invriezen
  • Toiletpapier (page) schaffen wij ook aan als ze in de aanbieding zijn (en dan meteen 4 pakken van 24 rollen meenemen )
  • Kaas, ovenbroodjes, craquottes, handzeep en sommige groenten bij de Liddl/Aldi halen
  • PC's niet aanlaten staan als we ze niet gebruiken (behalve als er gedownload wordt)
  • Licht niet laten branden als je er toch niet bent
  • Overstap van dure schoonmaakmiddelen naar goedkope van de Aldi (bv)
  • Vloerverwarming niet zomaar aanzetten
  • Tanken bij een goedkoop tankstation (moet natuurlijk wel in de buurt zijn)
  • Niet meer alles in de droger drogen
  • TV's etc niet meer op standby laten staan
  • Niet overal de verwarmingen aan zetten (iig niet waar je toch niet bent)
  • Via telebankieren voor een heel jaar de spaarbedragen reserveren en automatisch laten overboeken
  • Prijzen vergelijken bij het kopen van duurzame artikelen, evt via internet kopen
  • Tweedehands kopen (bv airco via marktplaats)
  • Restjes eten niet meer zomaar weggooien (Een teveel aan rijst gebruiken we de dag erna voor een rijstsalade bv )
  • Minder grote hoeveelheden vlees bij het eten en meer groenten
  • #geen
    pi_28463280
    Ow ja en natuurlijk de belastingtechnische trucs Daar is mijn man heel erg goed in
    We moesten 1000 euro terugbetalen en na een beetje puzzelen door mijn man kregen we in plaats van dat we moesten betalen 200 euro terug
    #geen
    pi_28463291
    Verzekeringen kun je tegenwoordig vergelijken op internet, ook heel handig.
    #geen
      maandag 4 juli 2005 @ 01:10:37 #124
    44361 lovegrrl
    I depend on me
    pi_28463923
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Gewoon even met Nuon of Essent bellen, dan schelden ze het meteen kwijt.
    wat geestig
    je kunt bijv. geld terug krijgen voor een sport of een abbonement op een tijdschrift. 100 euro per jaar
    tegemoetkomingen aanvragen in schoolkosten kind doen veel mensen niet omdat ze denken dat hun inkomens te hoog liggen
    kwijtschelding voor diverse gemeentebelastingen (bijv. voor de riolering) etc etc
    pi_28463964
    Je inkomen ligt al gauw te hoog in Nederland natuurlijk. Proberen kan altijd, alleen als je een beetje geld aan het verdienen bent, dan kom je al niet in aanmerking voor dat soort zaken.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      maandag 4 juli 2005 @ 01:31:22 #126
    44361 lovegrrl
    I depend on me
    pi_28464383
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Je inkomen ligt al gauw te hoog in Nederland natuurlijk. Proberen kan altijd, alleen als je een beetje geld aan het verdienen bent, dan kom je al niet in aanmerking voor dat soort zaken.
    wel dus.. vriendin van mn moeder haar man heeft een eigen bedrijf.. hun dachten dat ze niks kregen, totdat mn moeder ze allemaal formulieren gaf en zei dat ze het gewoon moesten proberen, bleek dat ze toch op aardig wat recht hadden.
    alles valt te proberen toch?

maar goed, back ontopic..
      maandag 4 juli 2005 @ 01:34:17 #127
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_28464432
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:31 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

wel dus.. vriendin van mn moeder haar man heeft een eigen bedrijf.. hun dachten dat ze niks kregen, totdat mn moeder ze allemaal formulieren gaf en zei dat ze het gewoon moesten proberen, bleek dat ze toch op aardig wat recht hadden.
    alles valt te proberen toch?

maar goed, back ontopic..
    Eigen bedrijf ligt vaak heel vreemd. Je hebt een relatief laag belastbaar inkomen schijnt het. Ik weet niet precies hoe de vork aan de steel zit, maar met een eenmanszaak moet je het iig altijd proberen.
    Vampire Romance O+
    pi_28464521
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Eigen bedrijf ligt vaak heel vreemd. Je hebt een relatief laag belastbaar inkomen schijnt het. Ik weet niet precies hoe de vork aan de steel zit, maar met een eenmanszaak moet je het iig altijd proberen.
    Dat komt omdat je heel creatief kunt wezen.

Mijn ouders hebben beiden een eigen bedrijf, en ik krijg een maximale aanvullende beurs via de IBG.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_28464538
    Eigen bedrijf is anders inderdaad als ouders met een 'hoog' inkomen. Is ook niet met elkaar te vergelijken.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_28464563
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Eigen bedrijf is anders inderdaad als ouders met een 'hoog' inkomen. Is ook niet met elkaar te vergelijken.
    Ik bedoel dat ze op papier geen ruk verdienen, terwijl ze eigenlijk een flink inkomen hebben.
    pi_28464626
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze op papier geen ruk verdienen, terwijl ze eigenlijk een flink inkomen hebben.
    Daarom is het bij dit soort dingen ook niet met elkaar te vergelijken. Een hoog inkomen kun je niet zo makkelijk creatief mee zijn om toch maximale beurzen e.d. eruit te slepen.
    pi_28464639
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarom is het bij dit soort dingen ook niet met elkaar te vergelijken. Een hoog inkomen kun je niet zo makkelijk creatief mee zijn om toch maximale beurzen e.d. eruit te slepen.
    Een hoog inkomen in loondienst zeker niet, nee. Dat is juist het punt.
    pi_28464933
    zeker als dat eigenbedrijf een BV is, dan zijn die 2 (prive en zaak) gescheiden. Je kunt dat jezelf een loon toekennen waar je net je boodschapjes van kan betalen. andere dingen, zoals auto, etc op naam van de zaak. Je betaalt dan veel minder (loon)belasting.
    pi_28464948
    Geld besparen?? Niet!!! dat lukt bij mij gewoon niet op het moment.... Na de vaste lasten is er gewoon elke maand het zelfde over en goedkoper boodschapen doen is niet mogelijk!!
    pi_28465227
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 02:08 schreef Zčna het volgende:
    Geld besparen?? Niet!!! dat lukt bij mij gewoon niet op het moment.... Na de vaste lasten is er gewoon elke maand het zelfde over en goedkoper boodschapen doen is niet mogelijk!!
    Wat een negatieve instelling.
    pi_28465236
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 02:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een negatieve instelling.
    Nee hoor ... gewoon de waarheid...
    pi_28466104
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 02:07 schreef erik-de-perik het volgende:
    zeker als dat eigenbedrijf een BV is, dan zijn die 2 (prive en zaak) gescheiden. Je kunt dat jezelf een loon toekennen waar je net je boodschapjes van kan betalen. andere dingen, zoals auto, etc op naam van de zaak. Je betaalt dan veel minder (loon)belasting.
    Totdat de Belastingdienst het gaat toekennen als fictief loon.
    pi_28467919
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 02:07 schreef erik-de-perik het volgende:
    Je hebt er duidelijk verstand van. Je betaalt over de eerste inkomsten al 40 procent vennootschapsbelasting. Als je in het 52 procentstarief valt dan betaal je weliswaar vanaf 52k(dus vanaf 55k bruto) beduidend meer maar je dient echt wel een behoorlijk loon te hebben wil je het voor elkaar krijgen om via een dergelijke constructie meer te verdienen. Daarbij, een auto van de zaak is weliswaar af te trekken voor je BV maar je inkomen wordt daarmee wel weer verhoogd (wel eens van bijtelling gehoord). Dus zolang je meer dan 500 km (volgens mij is dat de regeling op dit moment) per jaar rijdt heb je daar dus niet zo veel aan.

Als het geen BV is dan geldt in principe gewoon de inkomstenbelasting.
    pi_28468022
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 02:44 schreef Zčna het volgende:

[..]

Nee hoor ... gewoon de waarheid...
    Zou je dan niet eens nadenken of je jezelf niet ooit eens iets overschat hebt? Wellicht is kleiner gaan wonen dan een optie. Als je echt niets meer overhoudt dan om de gewone boodschappen te doen dan heb je gewoon te hoge vaste lasten.
    pi_28468058
    Altijd (elk jaar of 2 jaar) GSM cashback deals maken... ik bel al 6 jaar vrijwel gratis (met de eveneens gratis Postbank M351)
      maandag 4 juli 2005 @ 11:29:31 #141
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_28469450
    Ik moet er ook dringend aan gaan beginnen, anders passen mijn vakanties echt niet, en die verhuizing over een jaar kan ik dan wel helemaal afschrijven.

Ga iig mijn gsm abbo omzetten naar sim-only, mijn chello abbo een stapje omlaag, en de rest moet ik nog een verzinnen.
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_28470922
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 10:31 schreef DRA het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk verstand van. Je betaalt over de eerste inkomsten al 40 procent vennootschapsbelasting. Als je in het 52 procentstarief valt dan betaal je weliswaar vanaf 52k(dus vanaf 55k bruto) beduidend meer maar je dient echt wel een behoorlijk loon te hebben wil je het voor elkaar krijgen om via een dergelijke constructie meer te verdienen. Daarbij, een auto van de zaak is weliswaar af te trekken voor je BV maar je inkomen wordt daarmee wel weer verhoogd (wel eens van bijtelling gehoord). Dus zolang je meer dan 500 km (volgens mij is dat de regeling op dit moment) per jaar rijdt heb je daar dus niet zo veel aan.

Als het geen BV is dan geldt in principe gewoon de inkomstenbelasting.
    ik heb het niet over de winstuitkering, die je als aandeelhouder krijgt (zou je op kunnen lossen met een holdingstructuur). Ik bedoelde dat je gewoon in loondienst bent bij je eigenbedrijf, en daarnaast de aandelen hebt in je eigenbedrijf. De winstuitkering kun je ook minimaal houden door het in je bedrijf op te slaan als winstreserves.
    Die 500km, je dient voor de belastingdienst op te geven dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus je moet km's schrijven. Als ik zie hoe dat ik bij 90% van de mensen met een auto van de zaak gaat, is dat niet zo moeilijk...
      maandag 4 juli 2005 @ 13:31:20 #143
    4335 Faat
    Fokeiland O+
    pi_28474232
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:10 schreef lovegrrl het volgende:
    ...tegemoetkomingen aanvragen in schoolkosten kind doen veel mensen niet omdat ze denken dat hun inkomens te hoog liggen....
    Maximaal belastbaar inkomen is daarvoor ¤ 32000
    Was it so hard Achilles
    So very hard to die
    Thou knowest and I know not
    So much the happier I
    pi_28476407
    een week wachten voordat je een grote aankoop gaat doen.
      maandag 4 juli 2005 @ 14:38:22 #145
    16452 mhr-zip
    Fien addict
    pi_28476719
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 14:29 schreef sexylexy het volgende:
    een week wachten voordat je een grote aankoop gaat doen.
    Dat is ook een hele goede ja. Maar de meeste mensen kunnen dat niet
    Iemand Fien soms gezien?
      maandag 4 juli 2005 @ 15:19:17 #146
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_28478255
    Goedkoop boodschappen doen ,veel in reclame folders kijken voor aanbiedingen etc etc
    pi_28478607
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 12:12 schreef erik-de-perik het volgende:

[..]

k heb het niet over de winstuitkering, die je als aandeelhouder krijgt (zou je op kunnen lossen met een holdingstructuur). Ik bedoelde dat je gewoon in loondienst bent bij je eigenbedrijf, en daarnaast de aandelen hebt in je eigenbedrijf. De winstuitkering kun je ook minimaal houden door het in je bedrijf op te slaan als winstreserves.
    Dat bedoelde ik ook. Je moet dan dus nog steeds belasting over de winst betalen. Beetje basic dit dus ik laat het hier maar bij.
    quote:
    Die 500km, je dient voor de belastingdienst op te geven dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus je moet km's schrijven. Als ik zie hoe dat ik bij 90% van de mensen met een auto van de zaak gaat, is dat niet zo moeilijk...
    Maar ja het ging er om of je geld kon besparen niet jatten. Je kunt namelijk ook gewoon zwart werken, dan betaal je helemaal geen belasting. Verder is het zo dat als je bijvoorbeeld 20.000 km per jaar rijdt, je echt wel eens tegen de lamp loopt als je ieder jaar opgeeft maar 500km gereden te hebben. Bijvoorbeeld door die opnamen voor verzekering/wegenbelasting. Die worden namelijk gekoppeld met de belastinggegevens.
    pi_28478684
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 15:29 schreef DRA het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook. Je moet dan dus nog steeds belasting over de winst betalen. Beetje basic dit dus ik laat het hier maar bij.
    [..]

Maar ja het ging er om of je geld kon besparen niet jatten. Je kunt namelijk ook gewoon zwart werken, dan betaal je helemaal geen belasting. Verder is het zo dat als je bijvoorbeeld 20.000 km per jaar rijdt, je echt wel eens tegen de lamp loopt als je ieder jaar opgeeft maar 500km gereden te hebben. Bijvoorbeeld door die opnamen voor verzekering/wegenbelasting. Die worden namelijk gekoppeld met de belastinggegevens.
    hmm tja hier kunnen we een heel apart topic mee vullen...
    denk dat het voor de meeste fokkers (nog) niet relevant is...
      maandag 4 juli 2005 @ 18:18:30 #149
    114120 gigant
    bringt Bewegung in die Sache
    pi_28484216
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 15:39 schreef DRA het volgende:

[..]

Hmm. Je wilde toch weten hoe je van weinig rond komt. Op deze manier geef ik al jaren niet meer dan 400 euro per maand uit.
    Geef ik liever 2000 euro per maand uit en normaal leven.
    "Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
    "Ich mach Menschen glücklicher!"
    "Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
      maandag 4 juli 2005 @ 18:25:53 #150
    114120 gigant
    pi_28484446
    En sparen kan ik totaal niet, zo had ik laatst 700 euro verdiend, ik denk leuk voor me vakantie en anderhalve week later was alles alweer op. Geen idee wat ik er allemaal voor heb gekocht. Ik zit nog op school en heb nog geen vaste lasten oid.
    pi_28484582
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 18:18 schreef gigant het volgende:

[..]

Geef ik liever 2000 euro per maand uit en normaal leven.
    Jij gaat nog flink problemen krijgen later. Ik verwacht namelijk niet dat je snel zoveel verdient dat je 2000 euro netto per maand overhoudt.
      maandag 4 juli 2005 @ 18:37:00 #152
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_28484737
    Ik vergeet steeds bepaalde boodschappen. Dat is best geldbesparend..
    Maar erg irritant en ook niet gepland, dus je kan er weinig mee
    pi_28484843
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 10:36 schreef Solitarias het volgende:
    Altijd (elk jaar of 2 jaar) GSM cashback deals maken... ik bel al 6 jaar vrijwel gratis (met de eveneens gratis Postbank M351)
    Bestaan die nog, cashback acties?
    M'n jaar gratis orange is namelijk op (al kan ik nog ff doorbellen met het nietgebelde belminuten die overgezet zijn naar prepaid )
    pi_28485024
    Je kunt bij sites als www.telecom.nu je abonnement verlengen, en dan kiezen voor een nieuw toesten en/of geld. Ik had laast mijn abo verlengd, ik kreeg meer dan 300 euro en een nieuwe nokia 3310. Ja, antiek, maar zo robuust als maar zijn kan.
      maandag 4 juli 2005 @ 18:46:40 #155
    114120 gigant
    pi_28485066
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 18:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jij gaat nog flink problemen krijgen later. Ik verwacht namelijk niet dat je snel zoveel verdient dat je 2000 euro netto per maand overhoudt.
    Bij wijze van spreke, ik denk dat ik later wel wat meer verdien. Als ik nu full-time zou gaan werken zou ik 1400 euro netto overhouden. En ik ga dit jaar pas naar de 6e, dus zonder diploma dus met diploma moet er wel wat meer inzitten ik krijg altijd goede baantjes dus dat zet zich natuurlijk door in de toekomst, dat is logisch
    pi_28485136
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Bestaan die nog, cashback acties?
    M'n jaar gratis orange is namelijk op (al kan ik nog ff doorbellen met het nietgebelde belminuten die overgezet zijn naar prepaid )
    Ja, cashbackacties bestaan nog wel, maar dan krijg je een echt heel kansloze telefoon die je zelfs niet meer in musea kunt vinden.
    pi_28485411
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

heel simpel. Je neemt een heel karig loon en alle onkosten die je maakt declareer je op naam van het bedrijf en toon je aan door middel van bonnetjes. Zo heb je overal recht op omdat je in loondienst een karig loon ontvangt. Dat is slim boekhouden.
    pi_28485579
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 18:58 schreef dewaal het volgende:

[..]

heel simpel. Je neemt een heel karig loon en alle onkosten die je maakt declareer je op naam van het bedrijf en toon je aan door middel van bonnetjes. Zo heb je overal recht op omdat je in loondienst een karig loon ontvangt. Dat is slim boekhouden.
    Precies.
    pi_28485728
    Dat boeit me niet, kheb zelf een telefoon
      maandag 4 juli 2005 @ 19:16:21 #160
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_28485959
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef gigant het volgende:
    En sparen kan ik totaal niet, zo had ik laatst 700 euro verdiend, ik denk leuk voor me vakantie en anderhalve week later was alles alweer op. Geen idee wat ik er allemaal voor heb gekocht. Ik zit nog op school en heb nog geen vaste lasten oid.
    Maakt niet uit, waarschijnlijk leer je het nog wel
    Vampire Romance O+
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')