abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 16:01:10 #151
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_28833859
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:43 schreef MrX1982 het volgende:
Dan kan je jezelf afvragen hoe komen die mensen in de ghetto en waarom komen ze er niet uit.
Als je een alleenstaande ouder bent is er al iets misgegaan. Hoe kan het dat je een alleenstaande ouder bent? Man/vrouw in de gevangenis, te jong getrouwd/gaan samenwonen, gescheiden etc etc.
Tuurlijk kan je er niet altijd iets aan doen als een huwelijk strandt maar er zijn genoeg redenen aan te dragen waarbij mensen zelf falen. In de VS word je hard afgestraft als je faalt. Daarbij kan je het systeem de schuld geven maar daarmee schiet je niets op want er zijn genoeg mensen die wel succesvol zijn. Maar mensen schuiven hun problemen liever af dan hand in eigen boezem te steken en voor je het weet beland je in een vicieuze cirkel van armoede en ipv om dat stramien te doorbreken blijven veel mensen wijzen naar een ander als schuldige en lossen daarmee niets op.
Dat zijn allemaal van die tranen trekkende verhalen. Ook als je in de ghetto woont kun je bij de Mac gaan werken en eerlijk je geld verdienen. Mensen kiezen zelf voor criminaliteit. Niemand zegt dat je in de criminaliteit moet.
stel nou eens dat ik het met je eens ben. dat deze mensen inderdaad, als ze de capaciteiten hadden, zelf hun zaken op orde konden krijgen. wat dan, als die mensen die capaciteiten niet blijken te hebben? er zijn genoeg mensen die de dingen die wij allemaal doen (werken, met geld omgaan, een thuis creeeren, betekenisvolle relaties aangaan) gewoon niet kunnen. noem ze dom, noem ze a-sociaal, ze zijn er nu eenmaal. moeten we die mensen dan maar laten wegrotten in die levensgevaarlijke ghetto's, alleen omdat ze niet de mazzel hadden om als pientere jongen of meid in een middelclass gezin in een voorstadje ter wereld zijn gekomen?

je kunt de schuld leggen waar je wil; feit blijft dat deze wijkener zijn, en dat miljoenen mensen daar een ongelofelijk kloteleven hebben.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_28834279
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:01 schreef punchdrunk het volgende:

je kunt de schuld leggen waar je wil; feit blijft dat deze wijkener zijn, en dat miljoenen mensen daar een ongelofelijk kloteleven hebben.
Ten eerste geloof ik niet dat er miljoenen domme asocialen in de Amerikaanse ghetto's wonen. Wij hebben hier in Boston ook drie van die ghetto's, Dorchester, Roxbury en Mattapan en daar wonen een heleboel mensen waar ik dagelijks mee samenwerk.

Ten tweede is het niet zo dat de VS geen vangnet net. Men heeft sociale woningbouw, men heeft voedselprogramma's en iedereen kan zo een ER binnenlopen. Ik heb al eerder geschreven dat de domme asocialen die ik zie moddervet zijn, of aan de drank zitten.

Verder mogen ze van mij in de shit wegrotten. Kijk, het is niet zo moeilijk. Maak een (maakt niet uit wat) opleiding af. Zoek een baan. Dat hoeft geen secretaresse niveau te zijn. Ik heb met handy mans gesproken die grof geld verdienen. Neuk verstandig. Blijf van de drugs af. Kwestie van een paar goede keuzes maken. Hoe moeilijk is dat?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28834379
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:13 schreef Lyrebird het volgende:

Verder mogen ze van mij in de shit wegrotten. Kijk, het is niet zo moeilijk. Maak een (maakt niet uit wat) opleiding af. Zoek een baan. Dat hoeft geen secretaresse niveau te zijn. Ik heb met handy mans gesproken die grof geld verdienen. Neuk verstandig. Blijf van de drugs af. Kwestie van een paar goede keuzes maken. Hoe moeilijk is dat?
Hm, laat ik even gemeen zijn en stellen dat keuzes maken voor Amerikanen heel moeilijk lijkt te zijn gezien het feit dat 30% van de Amerikanen 'clinically obese' is.
pi_28836991
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, laat ik even gemeen zijn en stellen dat keuzes maken voor Amerikanen heel moeilijk lijkt te zijn gezien het feit dat 30% van de Amerikanen 'clinically obese' is.
Je hebt gelijk. Voor sommige mensen is het moeilijk om de goede keuzes te maken. Zelfs als we een hele simpele vraag stellen, als bijvoorbeeld, "zou ik deze crack nou wel roken of niet", of "zou ik na twee Big Mac menu's nu een derde Big Mac menu nemen?" maken mensen de verkeerde keuze. Als dat niet zo zou zijn, hadden we geen problemen meer om op te lossen.

Maar ben ik mijn broeders hoeder? Ik betaal belasting waarvan sociale woningbouw, voedselprogramma's, scholing, politie en gezondheidszorg wordt betaald. Maar het is nooit genoeg.

De VS zijn het land van de ongekende mogelijkheden. Je bent een rund als je daar geen gebruik van maakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')