abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28385442
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
pi_28385459
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom denkt men dan ook niet gewoon eens na, stuur dan dat figuur van koninkrijksrelaties
Dat is geen ministerspost waardig, gewoon die afvallige kolonies annexeren of laten barsten.
Yeah baby Yeah!
pi_28385477
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef Elgigante het volgende:
de integratie zal voor 95% van de nieuwkomers zelf af moeten komen.
Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
pi_28385505
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Was ook mijn idee. Al is Pechtold niet veel populairder.

Iedere keer maar weer dit soort domme dingen, lekker uitlokken en vervolgens de anderen de schuld geven. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je Rita even niet bij zo'n gevoelig evenement moet laten zijn waar veel Antillianen komen?
Oh, dus omdat Verdonk names de regering haar opwachting maakt is het provocatie?

Antillianen die zich aan de wet houden hebben niets te vrezen, degenen die tegen haar komst zijn hebben de schijn tegen iets op hun kerfstok te hebben...
Yeah baby Yeah!
pi_28385507
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De welbekende uitleg, nu nog beargumenteren...
Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:07:55 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385518
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Los van dat ik alles aan Verdonk stuitend vond was haar hele optreden en toespraak van een schrijnende kilheid en waar Rita is, neemt de polarisatie toe. Bovendien hoorde zij daar niet thuis.
precies, haar boodschap is glashelder: buitenlanders oprotten! Het kan me niet schelen in wat voor situatie je belandt als ik je maar niet meer hoef te zien

Dit is wat zij voortdurend gezegd heeft, zij het in een andere verpakking.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28385540
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:09:02 #58
117031 Moravec
singularity
pi_28385555
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
quote:
Volgens minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft de "weerzinwekkende" moord op Theo van Gogh in november vorig jaar ook een positief gevolg gehad. Allochtonen en autochtonen in Nederland praten sindsdien openlijk en met meer begrip over elkaars problemen, aldus Verdonk.

Verdonk zei dit gisteren tijdens een debatbijeenkomst met studenten in de Haagse Hogeschool. Openheid is volgens Verdonk een voorwaarde in de samenleving. Ook is het volgens haar belangrijk dat de verschillende groepen hun eigenheid vasthouden in het besef dat ze samen verantwoordelijk zijn. "Als we naar elkaar luisteren en samenwerken, ben ik overtuigd van een goede afloop", zei ze over de toekomst van de multiculturele samenleving.
Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
pi_28385581
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Op zo'n gevoelige dag denk je toch na wie je stuurt, dat is een topargument lieverd.
Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Als ze niet komt, legt iedereen het weer uit als werkweigering.
Laat ze dan de minister van Buitenlandse zaken sturen, ik vind Bot erg diplomatiek en slim, hoewel zijn post niet aansluit bij het idee van die dag.

Wie vind jij dat de regering moet sturen?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:10:47 #60
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28385614
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:08 schreef Monidique het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het ministerie van Verdonk heeft toch niets te maken met slavernij? Daarom vind ik het vreemd dat de organisatoren van deze herdenking er zo tegen zijn, maar ook vind het daarom vreemd dat Verdónk is uitgenodigd.
Men heeft gevraagd of er een afgevaardigde wilde komen namens de Nederlandse regering om een toespraakje van betrokkenheid te houden. Nou denkt Verdonk gelijk dat zij de aangewezen persoon is om dat goede gevoel over te brengen als zij haar gezicht laat zien.
pi_28385633
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, de regering achtte het het beste om Rita daar naartoe te sturen, misschien niet zo tactisch om subjectieve toespelingen, maar klagen moet je dan doen bij de regering, niet bij Rita vind ik.
Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
pi_28385661
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Door deze gedachtengang ontstaan de problemen.
tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Yeah baby Yeah!
pi_28385671
Nou, als het zo'n toespraak wordt als na de moord op Van Gogh, kan ze inderdaad beter thuisblijven. Maar toch, ik snap waarom de regering dan haar gekozen heeft én waarom enkele mensen die te maken hebben met de herdenking gaan klagen. Hoogstens kun je zeggen dat, zoals ik zeg, het ministerie van Verdonk niets met slavernij te maken heeft, maar ik heb niet het idee dat dat gezegd wordt.
pi_28385683
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Rita heeft geen eigen verantwoordelijkheid?
Daar gaat het niet om, Rita komt daar namens de regering, niet op eigen houtje.
Yeah baby Yeah!
pi_28385723
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:09 schreef Moravec het volgende:
Ik denk eerder aan deze Verdonk: moord Van Gogh heeft ook positief gevolg
[..]

Ze geeft nu toch wel zelf aan niet te luisteren, door gewoon toch te gaan...
Dus men zwicht voortaan voor een aantal schreeuwlelijkerds?
Yeah baby Yeah!
pi_28385771
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

tuurlijk niet, als ik in China wil wonen zal ik Chinees leren en geen dingen doen die daar maatschappelijk not done zijn, de integratie moet absoluut van mij komen, niet van die miljard Chinezen.
zie het als een overstap van bedijf naar bedrijf, je past je in in je nieuwe (bedrijfs)cultuur en als je dat niet wilt, dan ga je dar niet werken.
Culturele tradities kun je uiteraard behouden mits je daar anderen niet mee tegen de schenen schopt.
Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
pi_28385869
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Je integreert stukken beter in China als de Chinezen je welkom laten voelen, aardig tegen je zijn, je eens uitnodigen op de thee en je niet als 2e rangsburger behandelen.
Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?

Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Yeah baby Yeah!
pi_28386120
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dus jij impliceert dat iedereen op deze wijze tegen marokkanen aankijkt?
Ja, ik schets een aardig gemiddelde denk ik.
quote:
Ik heb allochtonen in de buurt wonen die ik uitgenodigd heb voor al hetgeen jij hie beschrijft, ik betrek ze erbij omdat ze anders weinig aanspraak hebben, dat doe ik ook bij nieuwkomers bij ons op het kantoor, vind ik normaal.
Jij bent een lieverd
quote:
Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor diegenen die nieuwkomers er zo snel mogelijk uit willen hebben en ik vraag me af hoe groot dioe groep werkelijk is.
Je bent er ook niet verantwoordelijk voor maar het speelt natuurlijk een grote rol.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:25:36 #69
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28386137
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
pi_28386161
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
pi_28386945
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Bovendien Elgigante, jij doet dan toch mee aan het integreren, jij vindt blijkbaar dat het ook van jouw kant moet komen. Hartstikke goed maar waarom er dan zo stellig over zijn?
Nee, ik ga geen gebruiken van ze overnemen (misschien wel hoor, bijv eten of iets anders), maar ik probeer ze wegwijs te maken in de dingen die wij als normaal bestempelen en uit te leggen dat sommige zaken niet gebeuren als teken van disrespect, maar veelal uit onwetendheid.
Je moet de nieuwe mensen niet aan hun lot overlaten, maar je moet ze wel duidelijk maken dat bepaalde gewoonten hier als normaal gezien kunnen worden of als niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat iemand die in de achteruin rituele slachtingen uitvoert daar door de burt een keer op wordt aangesproken bijv.
Ik vind integratie dus niet het overnemen van elkaars gebruiken en tot een tussenoplossing komen, maar kijken welke gebruiken kunnen blijven en sommige veranderen, bijv de verhouding man/ vrouw of je openstellen voor andersdenkenden als dat andersdenken geen wet overtreed.
(niet openstelen voor extremisten, maar wel voor bijv een ongetrouwde vrouw)
Yeah baby Yeah!
pi_28386995
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:25 schreef Harry_Sack het volgende:
leuk, ik ga zo ook kabaal maken in het park denk ik. Het is altijd leuk om negertjes te helpen, al versta je ze natuurlijk nooit. Bovendien wil ik de stress van Verdonk kunnen zien
Vreemde hobby heb je.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:46:40 #73
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387038
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Vreemde hobby heb je.
ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
pi_28387162
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

ik doe het voor de zieke kindertjes in Afrika he
Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:54:18 #75
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28387338
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan moet je verplicht óók zingen en de opbrengst (welke dat ook is, rotte tomaten bijv) doneren aan die kindertjes
het enige dat ik moet is poepen en dat heb ik net gedaan eigenlijk.

Vandaag vrij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')