bronquote:AMSTERDAM (ANP) - Aldi en Lidl hebben de afgelopen twee jaar hun marktaandeel in Nederland vergroot van 9 naar 13 procent. Dat betekent volgens berekingen van marktonderzoeker Gfk een omzetgroei van 900 miljoen euro. De stijging is ten koste gegaan van Nederlandse branchegenoten.
"Alle supermarkten hebben geleden onder het oprukken van de Duitse ketens. In het bijzonder zijn C1000, Super de Boer en Edah getroffen. Want zij hebben meer vestigingen buiten de Randstad waar de discounters het sterkst zijn", aldus J. Holla van Gfk.
De opmars van Aldi is inmiddels gestabiliseerd. Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2004 is deze supermarkt in de eerste drie maanden van dit jaar 1,4 procent marktaandeel kwijtgeraakt. Dat betekent dat er 70.000 huishoudens minder de deuren van Aldi hebben gepasseerd.
Volgens Holla is de aantrekkelijkheid van Aldi verminderd door de prijzenoorlog en het kopiëren door concurrenten van Aldi's sterke punten, zoals aanbiedingen van spullen in de non-foodsector. "De negatieve publiciteit over het personeelsbeleid bij Aldi heeft eveneens invloed gehad."
Kassabonnen
Ook anderszins blijkt de opmars van de Duitse supermarkten. Het marktaandeel van deze prijsvechters en van Dirk van den Broek, blijkt volgens gegevens van onderzoeksbureau AC Nielsen een stuk hoger dan voorheen is aangenomen.
Nederlanders geven jaarlijks ruim 18 procent van hun dagelijkse boodschappenbudget uit in deze supers. Eerder ging AC Nielsen uit van een marktaandeel voor deze ketens van 13 procent.
"We hanteren nu een nieuw systeem waarbij we kassabonnen verzamelen. Voorheen werkten we voor de Aldi bijvoorbeeld met een koperspanel', aldus H. Eisma van AC Nielsen. Het probleem is dat Aldi, Lidl en Dirk van den Broek geen omzetcijfers vrijgeven.
in 2002 was het 26 %quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:46 schreef schatje het volgende:
Het gaat mij om de groei. Hoeveel % marktaandeel heeft de Appie over een periode van 2 jaar gewonnen?
Thanksquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:48 schreef elcastel het volgende:
Flink. Ik zoek zo de cijfers op.
Helaas zal Aldi nog verder groeienquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:53 schreef Richie_Rich het volgende:
Helaas zal Aldi nog verder groeien![]()
Discount cultuur![]()
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.
Maar goed Aldi en Lidl zijn dan ook geen concurrent van AH.
Dat denk ik dus ook. Het Britse Tesco heeft de rol van best presterende supermarktonderneming overgenomen van Wal-Mart. Toeval ? Het concern gaat het verst met de verdrijving van A-merken uit zijn schappen. Met 50% aandeel van huismerken in haar omzet staat de onderneming aan de absolute top. Wal-Mart zit iets boven de 20% en bij Ahold maken de huismerken naar schatting 15% vande totale omzet uit. Dit geeft aan hoeveel schapruimte Ahold nog over heeft voor zijn huismerken (IEX).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Toch een klasse bedrijf.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:41 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.
Heb je wel eens zien waar die producten voornamelijk uit bestaan? De meeste A-merken zijn erg qua chemicalien en vet maar Aldi spant de kroon vwb conserveermiddelen, hulpstoffen e.d.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:16 schreef Paddo het volgende:
-Golden Power (Nee, geen Shower) is nep-Red Bull voor 19 cent per blikje... Smaak ongeveer gelijk.
-Nep-Sultana's.
-Aldi toetjes met topping (vanille of chocola)
-Pepita notenmelange. Ik ga het alleen al daar halen omdat geen enkele andere supermarkt zo'n melange in het standaard assortiment heeft (met van die groene nootjes)
een halt?quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
Heb jij de OP wel gelezen ? Daar staat toch duidelijk dat de forse groei is gestagneerd (en zelfs miniem afgenomen).quote:Op maandag 4 juli 2005 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
een halt?
LOL
Wat begrijp jij niet aan "marktaandeel duitse supers fors gegroeit" ?
Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in D is de Supermarkt oorlog al jaaaren langer als in NL aan de gang. Resultaat is een veel groter assortiment tegen nog steeds lagere prijzen en betere kwaliteit dan in NL.
Het gehuil over de supermarkt oorlog is eentje die bang is voor verandering en concurentie.
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd. Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.
De aandeelhouders die er 2 jaar geleden inzaten misschien ja. Sindsdien is er toch zat veranderd en die supermarktenoorlog is toch echt door AH ingezet. En Laurus moet gewoon een keer lijn houden, dan hadden ze misschien meegekunt, drie keer in een jaar je huisstijl veranderen werkt niet nee.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd.
Ik denk dat je teveel kijkt naar Ahold en te weinig naar AH. Buiten dat heeft Ahold al een tijdje niks meer gekocht, meer verkocht, de weg van Cees van der Hoeven zijn ze al een tijdje aan het terugdraaien en heeft verder niets met AH te maken, dat heeft altijd prima gelopen.quote:Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.
Voorlopig zie ik steeds meer kleine buurtwinkels bedreven door etnische nederlanders.
Nou, klasse bedrijf...daar heb ik wat vraagtekens bij, sommige producten zijn gewoon goed en bij de grotere AH's hebben ze tegenwoordig zo'n vers bereide sectie met uitstekende sate en voorgebraden kip maar de vers vlees sectie van AH maakt op mij geen indruk, Bas vd Heijden heeft vaak goedkoper en beter vlees om eens wat te noemen.quote:Op zondag 3 juli 2005 04:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toch een klasse bedrijf.
Iedereen was sceptisch toen AH de prijsoorlog begon, maar ze zijn er tot nu toe als winnaar uitgekomen.
Nu de huismerk kaart nog verder uitspelen...
Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi. Ze lijken (en smaken vooral) wel een jaar oud, een kwart van het zakje bestaat uit gruis en de helft van de echte noten zijn zwart ( of erg donker) gebrand. Zulke noten hoef ik gratis niet.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef dvdfreak het volgende:
Toen ik werkte deed ik boodschappen bij de C1000 ,maar nu ik zonder baan zit doe ik veel boodschappen bij de Aldi bv een zakje pistachenoten kost bij de Aldi maar 89 cent en bij de C1000 kost een zak 2.30 euro.
Hoe lang ben jij al weg uit NL?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:16 schreef SeLang het volgende:
Aldi en Lidl richten zich dan ook voornamelijk op paupers, kampers en allochtonen.
Dat je er meer voor betaalt wil nog niet zeggen dat het meteen kwaliteit is. Neem nou soesjesquote:Op maandag 4 juli 2005 16:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor mij telt kwaliteit en ik ben best bereid daar meer voor de betalen. Daarom zijn supermarkten als Albert Heijn, C1000 en soms ook Hoogvliet eerder voor mij weggelegd
alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:12 schreef schatje het volgende:
statistieken
ik gok dat ze stiekum ook de prijs mee laten wegen in het oordeel.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
test zelf, Yildiz, en publiceer.
wellicht ga ik dat binnen 2 maanden nog eens echt doen ookquote:Op maandag 4 juli 2005 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
zoals ik zei, test zelf, en publiceer.
Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.
Dat kan dus echt niet zomaar he.
Er zit bijv. een Maxell batterij in mijn PC, als die van Lidl dan beter zou zijn, hoezo doen ze dat dan niet?
En jij hebt juist producten van discounters.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:56 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.
Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
"de prijs is het bewijs". verder kan ik me ontzettend goed voorstellen dat mensen die op dit moment wat minder te besteden hebben graag 40-60% minder willen betalen voor hun boodschappen. en daarbij komt ook nog dat de wijninkoop soms verrassend goed is.
daar heb je volkomen gelijk in. maar ik heb best wel wijntjes van de aldi gedronken die heel goed waren. juist doordat ik de vergelijking wel kan makenquote:Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.![]()
Gek genoeg zal vrijwel iedereen die er verstand van heeft je vertellen dat een "golf" van Skoda of van seat beter is als een golf van volkswagenquote:Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
K kijk em nuquote:Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.
klik hier
Hoezo heb ik juist producten van discounters? Wat bedoel je daar mee te zeggen?quote:Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.
[KNIP]
Wijn is natuurlijk sterk smaak gebonden en sommige mensen hebben slechte reacties op bv. natuurlijke sulfiet gehalte van wijnen.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.![]()
Flauwekul opmerking, hij zei helemaal niet dat hij altijd die producten gebruikt.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:
En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.quote:Als bijvoorbeeld de 3 grote merken van moederboarden voor batterijen van Maxell kiezen.
Dat doen ze toch niet omdat ze een grote naam hebben, en die van Lidl eigenlijk beter zijn?
In tegenstelling tot smaak valt de gebruiksduur van een batterij wel goed te testen.quote:Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat Lidl, Kruidvat en Praxis beter zijn dan
Maxell, VARTA, Philips en duracell.
Appels en peren, is Volkswagen beter dan Skoda? Nee, want het is hetzelfde product met een andere verpakking waarbij je dus meer voor Volkswagen betaald omdat het een 'A merk' is.quote:dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!quote:Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.
klik hier
ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!
Ben al jaren aldi fan.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.
Je kan wel lopen miepen, maar je had het dus mooi mis, de aldi batterijen zijn wel degelijk beterquote:Op maandag 4 juli 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
K kijk em nu
helaas viel praxis eruit, maar dat kan de beste gebeuren (denk nu even aan die brandstofklep van Onur Air die kapotsloeg op de landingsbaan, het gebeurt de beste, het is alleen toeval dat het niet met duracell gebeurt)
dus hup, nieuwe batterijen erin, en weer opnieuw
ja lekker relevant is dat dan,... NOT
dat zou gewoon opgeschreven moeten worden als uiterst slecht. Ik koop ook geen 4 batterijen als ik er 2 nodig heb , voor het geval er 1tje het niet doet. Kom nou.
Juist daarom!quote:Op maandag 4 juli 2005 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.
[..]
Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wie is dan hun zogenaamde OEM leverancier?
Doe een dubbel blind test.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.
Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TUquote:En even later zegt de onderzoeker tijden het interview dat ie denkt dat het de varta batterij was die niet werktTerwijl hij het eerder in deze test heeft over de praxis batterijen. Verder heeft hij het er over dat je eigenlijk beter in stroomveters oplaadbare batterijen kunt gebruiken. Want juist de alkaline battrijen zijn goed voor bijvoorbeeld klokken enzo. Maar helaas hebben ze geen duurzaamheids test op deze batterijen los gelaten. 1 ding wil je absoluut niet lekkende batterijen in elketronische apparatuur.
Dat zou ik ook zeggen, maar ook dat hebben ze niet gedaanquote:
Wel goed opletten bij het kijken, beide keren was het die frank ooms van de tu delft die dat verklaarde.quote:Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TU
Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten. Verder doen ze het prima binnen hun segment, kijk alleen maar naar de resultaten van de prijzenoorlog. Verder zie ik het wel gebeuren dat ze meer huismerken gaan verkopen de komende jaren, dus A-merken raken er meer uit, iets wat al flink gebeurt de laatste jaren (kijk alleen al naar het schrappen van vele merken door Unilver en momenteel Nestlé).quote:Op maandag 4 juli 2005 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
goed man, die aldi. zou een gigantisch concern als ahold eens mee moeten komen.
maw, ze hebben het gewoon laten liggen.
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten.
Niet kunnen of niet willen. Inderdaad er komt meer bij kijken dan een winkeltje vol dozen. Ik ben in ieder geval blij dat ze er beide zijn.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.
Nee, Lidl en Aldi kopen meestal een vastgestelde hoeveelheid van een product die ook meestal speciaal voor hun vervaardigd wordt. Uiteraard worden er ook partijen opgekocht, die gaan dan vaak voor peanuts van de hand zoals de hierboven genoemde schroeverdraaier.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:
Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wie is dan hun zogenaamde OEM leverancier?
Wij halen de noten altijd bij de Aldi, helemaal niks mis mee. Lidl is andere koek:quote:Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi
Eensquote:Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef TranceAction het volgende:
Ja lekker giftomaten bij de lidl en vers met chemicalien gespoten sla mjam.
En wat dacht je van de bestraalde meloenen ?? mmmmmmmmmm ik krijg al trk als ik er aan denk.
Valt het jullie niet op dat het fruit bij de lidl zo groot zijn. Is ook niet raar als ze uit Tsjernobyl komen.
Vruchtensap?? Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.
En maar pronken wat ben ik goedkoop uit.
Stelletje paupers![]()
ik geloof niet dat ah betere producten heeft dan lidl of aldi. mijn verse spullen haal ik sowieso bij de grootste concurrent van ah in de toekomst. de ecoboer.quote:Op zondag 27 november 2005 00:28 schreef Meki het volgende:
Aldi en Lidl bieden slechte kwaliteit en zorgen voor veel ziektes
AH biedt goede spul
Overdrijven is een vak. Alsof alles bij de Appie heilig is. We zulllen het maar helemaal niet over de Euroshopper kwaliteit hebben..quote:Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.
niet helemaal meki. ik koop geen eco bij ah. zover zijn ze nog lang niet met hun giftige voedsel dat ze daarnaast verkopen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:36 schreef Meki het volgende:
Jah en Ah heeft de grootste Eco-assoirtiment van elke soort supermarkten .
AH heeft de hele ECO boer in hun assoirtiment
ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?quote:Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef Meki het volgende:
Aldi staat bij mij bekend als een falende slechte discount organisatie
Euroshopper is veel beter dan Pauperende discount merken
nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfersquote:Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?
voor de rode wijn die ze nu hebben bij de lidl kom ik graag naar binnen en interesseert het me geen ruk of het personeel zo dom is zich als honden te laten behandelen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfers
Me vriend werkte bij Lidl hij werd helemaal uitgebuit in de winkel hij was de enige in de winkel hij kreeg de overuren niet overbetaald hij mocht geen pauzes nemen
dat iemand een stapje kan inzetten bij Aldi en Lidl
Kan je toch zien hoe de media functioneren.quote:Op zondag 27 november 2005 14:34 schreef TranceAction het volgende:
Ja paupers blijf maar roepen hoed goed de lidl is. Weet je wat jij zou moeten doen???
Ga naar GOOGLE en typ "gif in groente van Lidl" en huiver. Zoals de smaakpolitie zou zeggen "Daar word je niet vrolijk van"
ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...quote:Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
Het rundergehakt aldaar wordt versneden met varkens en paardenvlees,
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.
wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.quote:Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
Heb er maar een topic over geopendquote:Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...
Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.quote:Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.
ja dat zei je ooit. in duitsland toch?quote:Op zondag 27 november 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.
dat is maar een product zoquote:Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je toch zien hoe de media functioneren.
Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.
Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
Het rundergehakt aldaar wordt versneden met varkens en paardenvlees,
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.
Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).quote:Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
ze hebben er meerdere, zuurkool, aardappelen, sommige wijnen. blijkbaar is ecologisch ook rendabel te produceren. eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat aha daar de voortrekker van is geweest.quote:Op zondag 27 november 2005 14:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).
Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijdenquote:Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je toch zien hoe de media functioneren.
Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.
Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
Het rundergehakt aldaar wordt versneden met varkens en paardenvlees,
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.
Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?quote:Op zondag 27 november 2005 14:55 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijden![]()
Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:quote:Op zondag 27 november 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?
een bron uit 2003?quote:Op zondag 27 november 2005 14:56 schreef Meki het volgende:
De bronnen spreken voor zich
Aldi verkoopt geen biologisch en verkoopt alles met gif
ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?quote:Op zondag 27 november 2005 15:01 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:
Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie spannen een kort geding aan tegen prijsvechter Lidl. Zij eisen dat de supermarktketen stopt met de verkoop van citrusfruit met teveel resten bestrijdingsmiddelen.
Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.
De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.
De meetresultaten van het onderzoek zijn te downloaden via de link onderaan deze pagina.
De geconstateerde feiten zijn verontrustend.
Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.
De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.
Links:
http://www.weetwatjeeet.nl
Wat betreft de anti-vries en pindakaas heb ik nooit iets over gehoord. Misschien kun je mijn geheugen opfrissen. Maar ook al is het zo bij Ah haalt men ONMIDDELLIJK de spullen uit de schappen als zoiets wordt geconstateerd.
Ik vind Lidl en Aldi een slechte voorbeeld en ze weigeren om hun groente weg te halenquote:Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
Wat betreft blikjes en potjes heb ik geen informatie maar als je kijkt hoe het staat met de "verse" producten, zou ik het risico maar niet nemen.quote:Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
AH heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd in ordequote:SUPER DE BOER verkoopt nog steeds druiven met te veel landbouwgif. Milieudefensie roept daarom klanten van deze supermarktketen op de vruchten daar voorlopig niet meer te kopen. In september bleek dat druiven die te koop lagen bij Albert Heijn, C1000 en Super De Boer meer gif bevatten dan wettelijk is toegestaan. Ze kregen toen een ‘gele kaart’ van Milieudefensie.
Bij Super De Boer is 80 procent van de onderzochte druiven nog steeds niet in orde. Vandaar de boycotactie die zaterdag 18 december afloopt, aldus de organisatie. Milieudefensie is ook verontrust door de vele verschillende aangetroffen bestrijdingsmiddelen.
Vier van de vijf onderzochte filialen van het winkelbedrijf verkochten druiventrossen met acht of meer soorten landbouwgif.
Laurus, het moederbedrijf van Super de Boer, noemt het onderzoek “misleidend”. De druiven in de supermarkt voldoen naar zijn zeggen aan de wettelijke normen en de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid. ANP
Metro, 10/12/04
Maar AH haalt ze gelijk uit de schappen Aldi weigert ze uit de schappen te halenquote:Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:
[..]
AH heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd in orde.
Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.quote:Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:
[..]
AH heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd in orde.
Bron?quote:Op zondag 27 november 2005 15:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Aldi weigert ze uit de schappen te halen
Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.quote:Op zondag 27 november 2005 15:15 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.
ah moet dat zeker doen omdat ze ongeveer het dubbele vragen voor hun producten, dan verwacht je ook een uiterst adequate ingreep.quote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.quote:Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
Wat je je voorstelt bij een winkel aan de hand van hun imago...quote:Op zondag 27 november 2005 15:42 schreef TranceAction het volgende:
[..]
AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.
Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.quote:
Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.quote:
Aldi en Lidl zijn hetzelfde paupers winkelsquote:Op zondag 27 november 2005 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.
Je haalt de Aldi en de Lidl door elkaar, je weet dus geheel niet waar je over kwaakt.
Je niveau zit onder dat van de telegraaf weer eens, meki, triest trolletje ben je..
Dat zal allemaal best. Maar veel producten zijn kwalitatief minstens gelijkwaardig en veel goedkoper.quote:Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Aldi en Lidl zijn hetzelfde paupers winkels
Je laat je niveau wel blijken, voor een de boer medewerker ben je niet echt Superquote:Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Aldi en Lidl zijn hetzelfde paupers winkels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |