abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28360901
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Aldi en Lidl hebben de afgelopen twee jaar hun marktaandeel in Nederland vergroot van 9 naar 13 procent. Dat betekent volgens berekingen van marktonderzoeker Gfk een omzetgroei van 900 miljoen euro. De stijging is ten koste gegaan van Nederlandse branchegenoten.

"Alle supermarkten hebben geleden onder het oprukken van de Duitse ketens. In het bijzonder zijn C1000, Super de Boer en Edah getroffen. Want zij hebben meer vestigingen buiten de Randstad waar de discounters het sterkst zijn", aldus J. Holla van Gfk.

De opmars van Aldi is inmiddels gestabiliseerd. Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2004 is deze supermarkt in de eerste drie maanden van dit jaar 1,4 procent marktaandeel kwijtgeraakt. Dat betekent dat er 70.000 huishoudens minder de deuren van Aldi hebben gepasseerd.

Volgens Holla is de aantrekkelijkheid van Aldi verminderd door de prijzenoorlog en het kopiëren door concurrenten van Aldi's sterke punten, zoals aanbiedingen van spullen in de non-foodsector. "De negatieve publiciteit over het personeelsbeleid bij Aldi heeft eveneens invloed gehad."

Kassabonnen

Ook anderszins blijkt de opmars van de Duitse supermarkten. Het marktaandeel van deze prijsvechters en van Dirk van den Broek, blijkt volgens gegevens van onderzoeksbureau AC Nielsen een stuk hoger dan voorheen is aangenomen.

Nederlanders geven jaarlijks ruim 18 procent van hun dagelijkse boodschappenbudget uit in deze supers. Eerder ging AC Nielsen uit van een marktaandeel voor deze ketens van 13 procent.

"We hanteren nu een nieuw systeem waarbij we kassabonnen verzamelen. Voorheen werkten we voor de Aldi bijvoorbeeld met een koperspanel', aldus H. Eisma van AC Nielsen. Het probleem is dat Aldi, Lidl en Dirk van den Broek geen omzetcijfers vrijgeven.
bron

Weet iemand toevaliig de cijfers van AH?

Overigens denk ik dat de Aldi en de Lidl in de toekomst weer verder zullen groeien.
pi_28360969
AH zou op dit moment 28,1 % in handen hebben

en 70 % van Nederland gaat wel naar AH
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28361021
Het gaat mij om de groei. Hoeveel % marktaandeel heeft de Appie over een periode van 2 jaar gewonnen?
pi_28361070
Flink. Ik zoek zo de cijfers op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28361086
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:46 schreef schatje het volgende:
Het gaat mij om de groei. Hoeveel % marktaandeel heeft de Appie over een periode van 2 jaar gewonnen?
in 2002 was het 26 %

in 2003 en 2004 ging het slecht ( tussen 22 en 26 % )

en 2005 gaat het super met 28,1 %

dus daarmee is de groei met 2 % tot 6 % en Laurus zakte van 18 % naar 14 % en c1000 op 15 % Superunie op 26 %

AH is dus de grootste
pi_28361111
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:48 schreef elcastel het volgende:
Flink. Ik zoek zo de cijfers op.
Thanks .
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:52:17 #7
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_28361178
Ik ga eigenlijk altijd gewoon naar de dichtstbijzijnde super. De Aldi en Lidl zijn wel leuk als je veel appelsap en koffiepads in wil slaan, maar ze hebben gewoon niet alles.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_28361718
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:49 schreef schatje het volgende:
Thanks .
Wat Meki zei dus.
bron DFT

En hier het recente nieuws omtrend Ahold.
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:20:21 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28361975
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:30:29 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28362267
Bij de AH gewoon Euroshopper kopen is vaak helemaal niet duur, alleen Cola haal ik nu bij de Dirk voor 39 cent per 1.5 liter, eens in de zoveel tijd gewoon de kofferbak vol stoppen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:53:03 #11
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28366192
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
Helaas zal Aldi nog verder groeien

Discount cultuur
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:02:02 #12
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28366459
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:53 schreef Richie_Rich het volgende:
Helaas zal Aldi nog verder groeien

Discount cultuur
Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.
Maar goed Aldi en Lidl zijn dan ook geen concurrent van AH.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:36:26 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28386594
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.
Maar goed Aldi en Lidl zijn dan ook geen concurrent van AH.
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:56:55 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28394919
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Dat denk ik dus ook. Het Britse Tesco heeft de rol van best presterende supermarktonderneming overgenomen van Wal-Mart. Toeval ? Het concern gaat het verst met de verdrijving van A-merken uit zijn schappen. Met 50% aandeel van huismerken in haar omzet staat de onderneming aan de absolute top. Wal-Mart zit iets boven de 20% en bij Ahold maken de huismerken naar schatting 15% vande totale omzet uit. Dit geeft aan hoeveel schapruimte Ahold nog over heeft voor zijn huismerken (IEX).
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:41:19 #15
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28421825
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.
  zondag 3 juli 2005 @ 04:56:11 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28437359
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:41 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.
Toch een klasse bedrijf.
Iedereen was sceptisch toen AH de prijsoorlog begon, maar ze zijn er tot nu toe als winnaar uitgekomen.
Nu de huismerk kaart nog verder uitspelen...

[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 03-07-2005 05:02:16 ]
Mijn reisverslagen
pi_28444198
Het is er in ieder geval altijd stervensdruk, vandaar dat ik liever naar de AH ga. Ik heb geen zin om voor een paar boodschapjes een kwartier in de rij te staan.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 3 juli 2005 @ 14:44:39 #18
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_28444473
Onder het mom van kwanititeit voor kwaliteit blijven die Duitsers streven naar "lebensraum". Doe mij maar Albert Heijn.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_28445362
ik haat aldi en lidl ik wil die namen niet eens horen

doe mij maar AH
pi_28451821
Een gedeelte van Nederland schaamt zich voor een Aldi en een Lidl. Ik denk echter, doordat deze winkels echt goedkoper zijn, een gedeelte van schamend Nederland, dat wat krapper bij kas zit, wel als klant kan verwelkomen. Oftewel: in tijden van recessie zal de omzet van de Aldi en Lidl wel toenemen.

(Als je werkeloos bent, is het minder erg om twintig minuten in de rij te staan)

Dan de kwaliteit. Voor de prijzen die de Aldi en Lidl ervoor vragen, is de kwaliteit zeker niet slecht. Je kunt een duits pak "wereldgerechten" moeilijk vergelijken met Knorr Wereldgerechten, als de prijs ongeveer de helft is. Ik weet echter dat in mijn kennisenkring genoeg mensen zijn die een aantal dingen van de Aldi goed genoeg vinden, om er behoorlijk voor om te rijden:

-Golden Power (Nee, geen Shower) is nep-Red Bull voor 19 cent per blikje... Smaak ongeveer gelijk.
-Nep-Sultana's.
-Aldi toetjes met topping (vanille of chocola)
-Pepita notenmelange. Ik ga het alleen al daar halen omdat geen enkele andere supermarkt zo'n melange in het standaard assortiment heeft (met van die groene nootjes)

En zo kunnen we nog wel even doorgaan..

Ook wanneer ik voor zomerkampen (ja, ben vrijwillger) inkopen doe, scheelt de Aldi dusdanig veel dat je het niet kunt laten liggen. En bij zaken als toiletpapier(Ze hebben ook luxe wit toiletpapier), brood, ranje en fris merken de jeugdleden nauwelijks verschil, dus da's makkelijk verdienen. (Ik krijg van de penningmeester ook op mijn donder als ik hem een AH bon ter declaratie zou willen geven)

Wat denk ik nog wel een bedreiging voor de Aldi is: De meeste klanten van de Aldi halen de spullen bij meerdere supermarken (Aldi heeft nou eenmaal niet alles), en die klanten zijn dus niet honkvast. De Lidl zal inmiddels ook wel klanten bij de Aldi hebben weggesnoept, en als er een nieuwe speler binnen dit concept komt lopen de klanten wederom zo over.
_-L'avenir est déja là
  zondag 3 juli 2005 @ 19:44:20 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28452560
Ik denk dat Aldi er niet zo mee zit dat ze een 'onvolledig' assortiment voeren. Juist door die eenvoud van dozen schuiven kunnen ze zo goedkoop zijn, de winkels zijn er op ingericht. Aldi hanteert gewoon een hele andere insteek als het gros van de supermarkten. Zo zullen ze nooit een concurrent van AH worden en zullen ze ook nooit een volledig asssortiment voeren, of ze moeten het echt in hun bol krijgen. Maar ik verwacht dat als ze de winkels meer gaan aankleden, ze snel terrein moeten prijsgeven , dan kun je ook niet meer dozen schuiven.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:05:51 #22
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28467425
quote:
Op zondag 3 juli 2005 19:16 schreef Paddo het volgende:

-Golden Power (Nee, geen Shower) is nep-Red Bull voor 19 cent per blikje... Smaak ongeveer gelijk.
-Nep-Sultana's.
-Aldi toetjes met topping (vanille of chocola)
-Pepita notenmelange. Ik ga het alleen al daar halen omdat geen enkele andere supermarkt zo'n melange in het standaard assortiment heeft (met van die groene nootjes)
Heb je wel eens zien waar die producten voornamelijk uit bestaan? De meeste A-merken zijn erg qua chemicalien en vet maar Aldi spant de kroon vwb conserveermiddelen, hulpstoffen e.d.

En lekkere verse gespoten groente

Aldi
  maandag 4 juli 2005 @ 10:59:29 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28468686
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
een halt?
LOL
Wat begrijp jij niet aan "marktaandeel duitse supers fors gegroeit" ?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:02:56 #24
45206 Pietverdriet
pi_28468780
Hier in D is de Supermarkt oorlog al jaaaren langer als in NL aan de gang. Resultaat is een veel groter assortiment tegen nog steeds lagere prijzen en betere kwaliteit dan in NL.
Het gehuil over de supermarkt oorlog is eentje die bang is voor verandering en concurentie.
pi_28468801
De duitse supers hebben vaak erg goede produkten voor een lage prijs, die kassabonnenverzamelaars zie ik regelmatig maar ik bewaar de bonnen. De Lidl, Aldi en Dirk van de broek zijn nu juist de winkels waar ik koop, samen dekken ze 100% van de levensmiddelenbehoefte.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:05:06 #26
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28468826
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
een halt?
LOL
Wat begrijp jij niet aan "marktaandeel duitse supers fors gegroeit" ?
Heb jij de OP wel gelezen ? Daar staat toch duidelijk dat de forse groei is gestagneerd (en zelfs miniem afgenomen).
  maandag 4 juli 2005 @ 11:07:33 #27
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28468882
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in D is de Supermarkt oorlog al jaaaren langer als in NL aan de gang. Resultaat is een veel groter assortiment tegen nog steeds lagere prijzen en betere kwaliteit dan in NL.
Het gehuil over de supermarkt oorlog is eentje die bang is voor verandering en concurentie.
Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:14:44 #28
45206 Pietverdriet
pi_28469043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd. Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.

Voorlopig zie ik steeds meer kleine buurtwinkels bedreven door etnische nederlanders.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:24:33 #29
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28469317
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd.
De aandeelhouders die er 2 jaar geleden inzaten misschien ja. Sindsdien is er toch zat veranderd en die supermarktenoorlog is toch echt door AH ingezet. En Laurus moet gewoon een keer lijn houden, dan hadden ze misschien meegekunt, drie keer in een jaar je huisstijl veranderen werkt niet nee.
quote:
Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.

Voorlopig zie ik steeds meer kleine buurtwinkels bedreven door etnische nederlanders.
Ik denk dat je teveel kijkt naar Ahold en te weinig naar AH. Buiten dat heeft Ahold al een tijdje niks meer gekocht, meer verkocht, de weg van Cees van der Hoeven zijn ze al een tijdje aan het terugdraaien en heeft verder niets met AH te maken, dat heeft altijd prima gelopen.

Verder kun je Aldi/Lidl en AH niet vergelijken, ander concept, andere insteek, andere doelgroep. Verder ieder zijn voorkeur, ik kom overigens bij beide over de vloer.
pi_28471611
quote:
Op zondag 3 juli 2005 04:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Toch een klasse bedrijf.
Iedereen was sceptisch toen AH de prijsoorlog begon, maar ze zijn er tot nu toe als winnaar uitgekomen.
Nu de huismerk kaart nog verder uitspelen...
Nou, klasse bedrijf...daar heb ik wat vraagtekens bij, sommige producten zijn gewoon goed en bij de grotere AH's hebben ze tegenwoordig zo'n vers bereide sectie met uitstekende sate en voorgebraden kip maar de vers vlees sectie van AH maakt op mij geen indruk, Bas vd Heijden heeft vaak goedkoper en beter vlees om eens wat te noemen.
Ik ga overigens voor kaas en vlees naar ouderwetse zaakjes als een kaasboer en een keurslager die godbeterhet nog goedkoper zijn ook en qua smaak vele malen beter zijn.

Wat wel uitstekend is bij AH is de Albert bezorgservice, da's voor ons een godsgeschenk als verstokte voetgangers, niks geen gesjouw met bier en limonade of andere zware (voorverpakte) zaken maar keurig netjes thuis afgeleverd op het tijdstip dat ons uitkomt.
Ja, dat kost geld maar met het OV reizen kost ook geld en als ik het uitreken dan kom ik met eens per maand een Albert bezorging goedkoper uit als het zelf gaan halen met OV.

Ik weet niet hoeveel Nederlanders boodschappen doen zoals wij maar wij kopen bij geen enkele zaak alles, wij kopen bepaalde zaken bij AH, bepaalde zaken bij Bas en af en toe wat spullen bij Aldi, mijn ouders deden precies hetzelfde vroeger trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2005 12:36:00 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:21 #31
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28473237
Helemaal met je eens Tijger_m, behalve dan je openingszin. Ik vind het vlees bij geen 1 super namelijk fatsoenlijk en haal het (ook) altijd bij de slager zelf, hetzelfde geld voor vis en kip. Ik heb genoeg documentaires gezien over de vleesindustrie en ik trek het niet meer. Alleen mijn brood haal ik nog bij supermarkt, maar niet bij de AH, niet te eten daar.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:30:26 #32
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28476444
Toen ik werkte deed ik boodschappen bij de C1000 ,maar nu ik zonder baan zit doe ik veel boodschappen bij de Aldi bv een zakje pistachenoten kost bij de Aldi maar 89 cent en bij de C1000 kost een zak 2.30 euro.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:57:12 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28477491
Lidl en Aldi zijn geen supermarkten maar discounters.
Overigens is dat eten daar net aan eten te noemen. Echt heerlijk is het niet.
Het vult, het zal vast wel ergens genoeg vezels minarelen en vitaminen hebben, en daarom goed voor studenten. Maar ik zou er niet voor me lol heen gaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28481960
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef dvdfreak het volgende:
Toen ik werkte deed ik boodschappen bij de C1000 ,maar nu ik zonder baan zit doe ik veel boodschappen bij de Aldi bv een zakje pistachenoten kost bij de Aldi maar 89 cent en bij de C1000 kost een zak 2.30 euro.
Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi. Ze lijken (en smaken vooral) wel een jaar oud, een kwart van het zakje bestaat uit gruis en de helft van de echte noten zijn zwart ( of erg donker) gebrand. Zulke noten hoef ik gratis niet.
Aldi en Lidl zijn echt niets voor mij. Voor mij telt kwaliteit en ik ben best bereid daar meer voor de betalen. Daarom zijn supermarkten als Albert Heijn, C1000 en soms ook Hoogvliet eerder voor mij weggelegd
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 4 juli 2005 @ 17:16:16 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28482569
Aldi en Lidl richten zich dan ook voornamelijk op paupers, kampers en allochtonen.
Mijn reisverslagen
pi_28482780
Ach al die vooroordelen over eten wat niet zou smaken en lange rijen bij de discounters die kloppen echt niet allemaal. De AH heeft meer kassa's, maar sinds de prijzenoorlog zijn er vaak maar 2 van de 10 open, dus ook daar een lange rij. En ik zou al die mensen die klagen over smaak/kwaliteit nog wel eens een blinde test willen zien doen en dan ben ik benieuwd of ze alle discounter spullen er zo uit pikken. Bovendien moet je dan ook eerlijk vergelijken en naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken. Coca-Cola vind ik ook het lekkerst, maar als je Aldi cola wilt vergelijken moet je het wel met bv. de Euroshopper variant van AH doen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 juli 2005 @ 17:27:48 #37
45206 Pietverdriet
pi_28482896
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:16 schreef SeLang het volgende:
Aldi en Lidl richten zich dan ook voornamelijk op paupers, kampers en allochtonen.
Hoe lang ben jij al weg uit NL?
Dit is dus echt onzin.
Het Aldi/Lidl publiek bestaat uit mensen met zowel hoge als lage inkomens. De laatste paar jaar begint in NL de middeklasse het te ontdekken.
Je moet voor de gein eens een Aldi Sud of Lidl in Duitsland bezoeken, die hebben betere producten dan AH.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:12:39 #38
16715 Mylene
*schatje*
pi_28484049
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Voor mij telt kwaliteit en ik ben best bereid daar meer voor de betalen. Daarom zijn supermarkten als Albert Heijn, C1000 en soms ook Hoogvliet eerder voor mij weggelegd
Dat je er meer voor betaalt wil nog niet zeggen dat het meteen kwaliteit is. Neem nou soesjes . Zo kwam een smaakpanel van het programma Kassa tot de conclusie dat die van de Lidl beter waren dan die van de Appie.

Nog een paar voorbeeldjes waaruit blijkt dat je stelling niet op gaat. Battterijen van de Aldi scoren beter dan de dure Duracell batterijen.

En het allermooiste is nog wel de kerststollentest van het AD.

klik hier

Zo zijn er nog wel meer voorbeeldjes .
  maandag 4 juli 2005 @ 18:50:05 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485165
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:12 schreef schatje het volgende:
statistieken
alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.

Dat kan dus echt niet zomaar he.

Er zit bijv. een Maxell batterij in mijn PC, als die van Lidl dan beter zou zijn, hoezo doen ze dat dan niet?
  maandag 4 juli 2005 @ 18:52:03 #40
45206 Pietverdriet
pi_28485223
test zelf, Yildiz, en publiceer.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:53:41 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485278
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
test zelf, Yildiz, en publiceer.
ik gok dat ze stiekum ook de prijs mee laten wegen in het oordeel.
Want ik zie dat de Ikea en kruidvat ook nog eens betere batterijen aanleveren dan die 4 grote maatschappijen die ik net opnoemde...
  maandag 4 juli 2005 @ 18:54:35 #42
45206 Pietverdriet
pi_28485299
zoals ik zei, test zelf, en publiceer.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:55:49 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485336
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
zoals ik zei, test zelf, en publiceer.
wellicht ga ik dat binnen 2 maanden nog eens echt doen ook
ik zit te denken aan een opstelling voor elke batterij gelijk.
En dan een gelijk pompje op elke batterij, en dan kijken welke het eerste ermee kapt.

En ze dan bijv. water laten verpompen, en hoe voller t vat zit bij een batterij, hoe beter dus. Zo hoef ik er niet 20 uur bij te zitten.
pi_28485369
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.

Dat kan dus echt niet zomaar he.

Er zit bijv. een Maxell batterij in mijn PC, als die van Lidl dan beter zou zijn, hoezo doen ze dat dan niet?
Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:59:37 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485465
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:56 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.
En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.

Als bijvoorbeeld de 3 grote merken van moederboarden voor batterijen van Maxell kiezen.
Dat doen ze toch niet omdat ze een grote naam hebben, en die van Lidl eigenlijk beter zijn?

Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat Lidl, Kruidvat en Praxis beter zijn dan
Maxell, VARTA, Philips en duracell.

dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:00:19 #46
16715 Mylene
*schatje*
pi_28485483
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.

klik hier
  maandag 4 juli 2005 @ 19:01:28 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28485525
"de prijs is het bewijs". verder kan ik me ontzettend goed voorstellen dat mensen die op dit moment wat minder te besteden hebben graag 40-60% minder willen betalen voor hun boodschappen. en daarbij komt ook nog dat de wijninkoop soms verrassend goed is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 4 juli 2005 @ 19:02:59 #48
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28485571
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
"de prijs is het bewijs". verder kan ik me ontzettend goed voorstellen dat mensen die op dit moment wat minder te besteden hebben graag 40-60% minder willen betalen voor hun boodschappen. en daarbij komt ook nog dat de wijninkoop soms verrassend goed is.
Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:04:42 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28485623
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.
daar heb je volkomen gelijk in. maar ik heb best wel wijntjes van de aldi gedronken die heel goed waren. juist doordat ik de vergelijking wel kan maken

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 04-07-2005 19:34:04 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 19:06:59 #50
45206 Pietverdriet
pi_28485698
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
Gek genoeg zal vrijwel iedereen die er verstand van heeft je vertellen dat een "golf" van Skoda of van seat beter is als een golf van volkswagen
  maandag 4 juli 2005 @ 19:07:39 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485710
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.

klik hier
K kijk em nu
helaas viel praxis eruit, maar dat kan de beste gebeuren (denk nu even aan die brandstofklep van Onur Air die kapotsloeg op de landingsbaan, het gebeurt de beste, het is alleen toeval dat het niet met duracell gebeurt)
dus hup, nieuwe batterijen erin, en weer opnieuw
ja lekker relevant is dat dan,... NOT
dat zou gewoon opgeschreven moeten worden als uiterst slecht. Ik koop ook geen 4 batterijen als ik er 2 nodig heb , voor het geval er 1tje het niet doet. Kom nou.
pi_28485713
quote:

[..]

[KNIP]
Hoezo heb ik juist producten van discounters? Wat bedoel je daar mee te zeggen?
pi_28485987
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wijn is natuurlijk sterk smaak gebonden en sommige mensen hebben slechte reacties op bv. natuurlijke sulfiet gehalte van wijnen.
Mijn vriendin krijgt hoofdpijn van een fles rode wijn van 50 euro en geniet van een Bardolino van 3.69.
pi_28486146
quote:

Flauwekul opmerking, hij zei helemaal niet dat hij altijd die producten gebruikt.
quote:
Als bijvoorbeeld de 3 grote merken van moederboarden voor batterijen van Maxell kiezen.
Dat doen ze toch niet omdat ze een grote naam hebben, en die van Lidl eigenlijk beter zijn?
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.
quote:
Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat Lidl, Kruidvat en Praxis beter zijn dan
Maxell, VARTA, Philips en duracell.
In tegenstelling tot smaak valt de gebruiksduur van een batterij wel goed te testen.
quote:
Appels en peren, is Volkswagen beter dan Skoda? Nee, want het is hetzelfde product met een andere verpakking waarbij je dus meer voor Volkswagen betaald omdat het een 'A merk' is.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:27:00 #55
45206 Pietverdriet
pi_28486305
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef schatje het volgende:

klik hier
Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!
  maandag 4 juli 2005 @ 19:36:28 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28486603
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geweldig, aldi batterij 1 cent duurder dan de goedkoopste, maar wel de allerbeste uit de test, en dat niet omdat ie goedkoop is, het is geen prijskwaliteitsvergelijking!
ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:39:10 #57
45206 Pietverdriet
pi_28486696
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had laatst een electrische schroevendraaier als geintje/cadeau gekregen. kostte 5 euro. het ding is geweldig! aldi vind ik persoonlijk fijner dan de lidl.
Ben al jaren aldi fan.
:-)
  maandag 4 juli 2005 @ 19:40:40 #58
45206 Pietverdriet
pi_28486745
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

K kijk em nu
helaas viel praxis eruit, maar dat kan de beste gebeuren (denk nu even aan die brandstofklep van Onur Air die kapotsloeg op de landingsbaan, het gebeurt de beste, het is alleen toeval dat het niet met duracell gebeurt)
dus hup, nieuwe batterijen erin, en weer opnieuw
ja lekker relevant is dat dan,... NOT
dat zou gewoon opgeschreven moeten worden als uiterst slecht. Ik koop ook geen 4 batterijen als ik er 2 nodig heb , voor het geval er 1tje het niet doet. Kom nou.
Je kan wel lopen miepen, maar je had het dus mooi mis, de aldi batterijen zijn wel degelijk beter
  maandag 4 juli 2005 @ 19:45:58 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28486917
goed man, die aldi. zou een gigantisch concern als ahold eens mee moeten komen.

maw, ze hebben het gewoon laten liggen.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:01:35 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28487492
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin opmerking, Lidl verkoopt geen batterijen van dat type en de batterijen van Lidl komen vermoedelijk gewoon van Varta of dacht jij nu echt dat Lidl een batterijen fabriek heeft? Bij A merk producten betaal je voor de kosten van marketing en reclame, bij Lidl niet.
[..]
Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wie is dan hun zogenaamde OEM leverancier?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:02:19 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28487526
TT verandering. Het stond zelfs zaterdag in de metro missers.
Lidl en Aldi zijn geen supers, maar discounters.
Dat scheelt
pi_28488427
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Juist daarom!
Lidl koopt dingen die bij een of ander merk uit het magazijn puilen, ze hebben geen fabriek en dergelijk. Daarom vind ik het vreemd dat ze zo hoog uit de test komen.
Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.

En even later zegt de onderzoeker tijden het interview dat ie denkt dat het de varta batterij was die niet werkt Terwijl hij het eerder in deze test heeft over de praxis batterijen. Verder heeft hij het er over dat je eigenlijk beter in stroomveters oplaadbare batterijen kunt gebruiken. Want juist de alkaline battrijen zijn goed voor bijvoorbeeld klokken enzo. Maar helaas hebben ze geen duurzaamheids test op deze batterijen los gelaten. 1 ding wil je absoluut niet lekkende batterijen in elketronische apparatuur.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:32:46 #63
45206 Pietverdriet
pi_28488738
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik ook nogal vreemd aan deze test vond is dat de batterijen niet geblindeerd worden om ook op deze manier een bevooroordeling van de waarnemer te voorkomen.
Doe een dubbel blind test.
quote:
En even later zegt de onderzoeker tijden het interview dat ie denkt dat het de varta batterij was die niet werkt Terwijl hij het eerder in deze test heeft over de praxis batterijen. Verder heeft hij het er over dat je eigenlijk beter in stroomveters oplaadbare batterijen kunt gebruiken. Want juist de alkaline battrijen zijn goed voor bijvoorbeeld klokken enzo. Maar helaas hebben ze geen duurzaamheids test op deze batterijen los gelaten. 1 ding wil je absoluut niet lekkende batterijen in elketronische apparatuur.
Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TU
  maandag 4 juli 2005 @ 20:33:56 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28488789
ik denk dat als ze er niet mee eens waren, de a-merken als eerste aan de bel hadden getrokken, dat is dus niet gebeurd.
pi_28489513
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe een dubbel blind test.
Dat zou ik ook zeggen, maar ook dat hebben ze niet gedaan
quote:
Ze deden 2 testen, een eigen en eentje door die onderzoeker van de TU
Wel goed opletten bij het kijken, beide keren was het die frank ooms van de tu delft die dat verklaarde.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:00:28 #66
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28494624
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
goed man, die aldi. zou een gigantisch concern als ahold eens mee moeten komen.

maw, ze hebben het gewoon laten liggen.
Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten. Verder doen ze het prima binnen hun segment, kijk alleen maar naar de resultaten van de prijzenoorlog. Verder zie ik het wel gebeuren dat ze meer huismerken gaan verkopen de komende jaren, dus A-merken raken er meer uit, iets wat al flink gebeurt de laatste jaren (kijk alleen al naar het schrappen van vele merken door Unilver en momenteel Nestlé).

Overigens ben ik het met je eens dat de wijn van de Aldi (soms) prima is, ik haal er met alle plezier witte wijn (Southern Creek). Maar goed ik koop dan ook van alles op diverse plekken, zelfs met het volledige assortiment van AH kom ik niet weg, het vlees is niet te eten en het brood ook al niet (kwestie van smaak ja).
  maandag 4 juli 2005 @ 23:05:16 #67
45206 Pietverdriet
pi_28494825
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:00 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik denk dat Ahold gewoon geen jeuk heeft aan discounten.
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:15:10 #68
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28495218
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat ze het niet kunnen. Het is geen eenvoudige toe te passen formule, en de winkel is slechts de laatste fase van het geheel.
Niet kunnen of niet willen. Inderdaad er komt meer bij kijken dan een winkeltje vol dozen. Ik ben in ieder geval blij dat ze er beide zijn.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:51:53 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28496721
juist GOED dat er verschil is

als elke supermarkt n aldi is dan zou ik er ook geen plezier in hebben
pi_28496772
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:

Juist daarom!
Nee, Lidl en Aldi kopen meestal een vastgestelde hoeveelheid van een product die ook meestal speciaal voor hun vervaardigd wordt. Uiteraard worden er ook partijen opgekocht, die gaan dan vaak voor peanuts van de hand zoals de hierboven genoemde schroeverdraaier.

Hun OEM leverancier is ongetwijfeld per product verschillend maar van de PC kant weten we dat het Medion of Promedion (laptops) is, die maken ook PC's voor andere merken en toko's als MediaMarkt en Dixons.

Wat maakt het uit wie de leverancier is, trouwens? Het gaat de consument er om of hij waar voor zijn geld krijgt en meestal is dat bij Aldi/Lidl het geval, ik koop echt niet alles bij ze maar ze hebben kwalitatief goede producten er tussen zitten die bepaald niet onder doen voor AH of A merken.
pi_32607529
quote:
Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi
Wij halen de noten altijd bij de Aldi, helemaal niks mis mee. Lidl is andere koek:

EEN Uitzondering: De walnoten van de Lidl in die rode zakken, die zijn zo goed, daar kunnen die bittere dingen van de Appie zelfs niet tegenop!!
The best firms advertise the least...
  zondag 27 november 2005 @ 00:27:25 #72
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32608683
Ja lekker giftomaten bij de lidl en vers met chemicalien gespoten sla mjam.
En wat dacht je van de bestraalde meloenen ?? mmmmmmmmmm ik krijg al trk als ik er aan denk.
Valt het jullie niet op dat het fruit bij de lidl zo groot zijn. Is ook niet raar als ze uit Tsjernobyl komen.
Vruchtensap?? Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.

En maar pronken wat ben ik goedkoop uit.

Stelletje paupers
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_32608711
Aldi en Lidl bieden slechte kwaliteit en zorgen voor veel ziektes

AH biedt goede spul
pi_32608732
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:27 schreef TranceAction het volgende:
Ja lekker giftomaten bij de lidl en vers met chemicalien gespoten sla mjam.
En wat dacht je van de bestraalde meloenen ?? mmmmmmmmmm ik krijg al trk als ik er aan denk.
Valt het jullie niet op dat het fruit bij de lidl zo groot zijn. Is ook niet raar als ze uit Tsjernobyl komen.
Vruchtensap?? Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.

En maar pronken wat ben ik goedkoop uit.

Stelletje paupers
Eens
  zondag 27 november 2005 @ 00:31:05 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608765
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:28 schreef Meki het volgende:
Aldi en Lidl bieden slechte kwaliteit en zorgen voor veel ziektes

AH biedt goede spul
ik geloof niet dat ah betere producten heeft dan lidl of aldi. mijn verse spullen haal ik sowieso bij de grootste concurrent van ah in de toekomst. de ecoboer.
pi_32608869
Jah en Ah heeft de grootste Eco-assoirtiment van elke soort supermarkten .
AH heeft de hele ECO boer in hun assoirtiment
pi_32608875
quote:
Bij Lidl 25 % vruchtensap de rest is conserveermiddel. Bij AH 100 % sap.
Overdrijven is een vak. Alsof alles bij de Appie heilig is. We zulllen het maar helemaal niet over de Euroshopper kwaliteit hebben..
Aldi staat anders bekend om zijn goede kwaliteitsselectie en veel produkten komen uit dezelfde fabriek (vaak zelfs hetzelfde recept) als A-merken.
Slim inkopen en een efficiente formule (inkoop, distributie, gebouwen, marketing en uiteraard slecht betaalde medewerkers) is hun geheim
The best firms advertise the least...
  zondag 27 november 2005 @ 00:37:46 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608889
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:36 schreef Meki het volgende:
Jah en Ah heeft de grootste Eco-assoirtiment van elke soort supermarkten .
AH heeft de hele ECO boer in hun assoirtiment
niet helemaal meki. ik koop geen eco bij ah. zover zijn ze nog lang niet met hun giftige voedsel dat ze daarnaast verkopen.
pi_32608914
Aldi staat bij mij bekend als een falende slechte discount organisatie

Euroshopper is veel beter dan Pauperende discount merken
  zondag 27 november 2005 @ 00:39:48 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608925
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef Meki het volgende:
Aldi staat bij mij bekend als een falende slechte discount organisatie

Euroshopper is veel beter dan Pauperende discount merken
ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?
pi_32609000
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook daar ben ik het niet mee eens. kom je wel eens bij aldi of lidl? kijk je weleens consumenten programma's?
nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfers

Me vriend werkte bij Lidl hij werd helemaal uitgebuit in de winkel hij was de enige in de winkel hij kreeg de overuren niet overbetaald hij mocht geen pauzes nemen

dat iemand een stapje kan inzetten bij Aldi en Lidl
  zondag 27 november 2005 @ 00:46:42 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32609048
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:43 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik kijk naar de feiten en naar de cijfers

Me vriend werkte bij Lidl hij werd helemaal uitgebuit in de winkel hij was de enige in de winkel hij kreeg de overuren niet overbetaald hij mocht geen pauzes nemen

dat iemand een stapje kan inzetten bij Aldi en Lidl
voor de rode wijn die ze nu hebben bij de lidl kom ik graag naar binnen en interesseert het me geen ruk of het personeel zo dom is zich als honden te laten behandelen.
  zondag 27 november 2005 @ 01:07:18 #83
45206 Pietverdriet
pi_32609465
Vandaag werd de banketstaaf van de Lidl nog als beste getest bij Kassa.
Meki loopt vooral te brullen omdat ie weet dat ie ongelijk heeft. Aldi en Lidl gaat het niet voor niets zo voor de wind, dat doen ze door goede producten voor een lage prijs te leveren.
  zondag 27 november 2005 @ 14:34:02 #84
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32617699
Ja paupers blijf maar roepen hoed goed de lidl is. Weet je wat jij zou moeten doen???

Ga naar GOOGLE en typ "gif in groente van Lidl" en huiver. Zoals de smaakpolitie zou zeggen "Daar word je niet vrolijk van"
  zondag 27 november 2005 @ 14:41:28 #85
45206 Pietverdriet
pi_32617936
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:34 schreef TranceAction het volgende:
Ja paupers blijf maar roepen hoed goed de lidl is. Weet je wat jij zou moeten doen???

Ga naar GOOGLE en typ "gif in groente van Lidl" en huiver. Zoals de smaakpolitie zou zeggen "Daar word je niet vrolijk van"
Kan je toch zien hoe de media functioneren.
Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.
Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
Het rundergehakt aldaar wordt versneden met varkens en paardenvlees,
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.

Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
pi_32617951
Druiven Aldi en Lidl ernstig besmet met landbouwgif.
Milieu- en consumentenorganisaties dreigen met rechtszaak

Utrecht, 25 maart 2003
Gezamenlijk persbericht van Stichting Natuur en Milieu,
vereniging van consumenten Goede Waar & Co,
Milieudefensie en de Zuid-Hollandse Milieufederatie.

Supermarktketens Aldi en Lidl verkopen druiven die ernstig besmet zijn met giftige bestrijdingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek van TNO in opdracht van Stichting Natuur en Milieu, vereniging van consumenten Goede Waar & Co, Milieudefensie en de Zuid-Hollandse Milieufederatie. Nooit eerder werden er in Nederland zulke grote overschrijdingen van de normen van de Warenwet geconstateerd: 75 procent van de druivenmonsters van de prijsbrekers voldeden in het najaar van 2002 niet aan de Nederlandse wet. De milieu- en consumentenorganisaties hebben een concept-dagvaarding aan Aldi en Lidl gestuurd en eisen daarin dat Aldi en Lidl per direct stoppen met het verkopen van besmette druiven, op straffe van een dwangsom van 20.000 euro per gemeten overschrijding.
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:01 #87
45206 Pietverdriet
pi_32618004
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:03 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618006
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat nog leuker is, de helft van de ecologish biologische slagers van de groene weg keten belazerd de kluit.
van de geteste slagers waren er 8 groene weg, 4 daarvan had het vlees vermengd met varkensvlees, en 1 met paardenvlees.
ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...
  zondag 27 november 2005 @ 14:44:35 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618025
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
en in 2004 en 2005 verkocht de aldi naar aanleiding van dit incident biologische druiven.
wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.
  zondag 27 november 2005 @ 14:45:45 #90
45206 Pietverdriet
pi_32618061
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik schrok me ook dood van die kassauitzending. heb meteen opheldering gevraagd bij mijn ecoslager. trouwens de helft van de onderzochte groeneslagers bevatte niet alleen rund in het rundergehakt. het blijft een steekproef. en na ot en sien weet jij natuurlijk ook dat varkensvlees momenteel duurder is dan rund...
Heb er maar een topic over geopend
Groene weg slagers belazeren de kluit
  zondag 27 november 2005 @ 14:46:26 #91
45206 Pietverdriet
pi_32618076
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat dacht je van de eco aardappels en zurekool, zijn heerlijk bij de lidl.
Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.
  zondag 27 november 2005 @ 14:47:01 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618098
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij de aldi hier heeft men ook steeds meer biologische producten.
ja dat zei je ooit. in duitsland toch?
pi_32618107
quote:

[..]

Tuurlijk zal je bij de Lidl eens landbouwgif in de producten aantreffen, net als op de markt en bij AH.

Je kan zeggen van die duitse ketens wat je wilt, maar de aldi en de lidl hebben, zeker in Duitsland waar ze vandaan komen de naam ongelofelijk streng te zijn naar hun leveranciers.
Veel strenger dan de wet voorschrijft. Ja er zijn incidenten dat er landbouwgif werd aangetroffen, maar dat is niet alleen zo bij deze supers, dat is overal zo.
dat is maar een product zo

AH staat alsnog goed op nummer 2

Kijk even de uitslagen van Super de boer en etc,
pi_32618149
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).
  zondag 27 november 2005 @ 14:52:20 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618246
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Hekkensluiters zijn Aldi en Lidl (de laatste heeft nu wel één biologisch product).
ze hebben er meerdere, zuurkool, aardappelen, sommige wijnen. blijkbaar is ecologisch ook rendabel te produceren. eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat aha daar de voortrekker van is geweest.
  zondag 27 november 2005 @ 14:55:52 #96
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618350
quote:

[..]

Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijden
pi_32618370
De bronnen spreken voor zich

Aldi verkoopt geen biologisch en verkoopt alles met gif
  zondag 27 november 2005 @ 14:58:07 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618410
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:55 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Wat ben jij een Megapauper zeg. Wat bedoel je hoe media reageren. Er staat toch dat ze herhaaldelijk de normen ruimschoots overtreden en wat nog veel erger is ZE WEIGEREN TOT OP HET LAATST (als de rechter dreigt) de spullen uit de schappen te halen. Hoezo minachting voor je klant. En waqt zeg je "Net als bij de AH"?? Vergeet het maar hoor bij alle testen is er bij AH geen 1 keer een overschrijding aangetroffen. Dat komt omdat AH altijd met dezelfde leveranciers zaken doet terwijl de Lidl koopt waar het het goedkoopst is. Kijk als jij bij de Lidl wil kopen moet je zelf weten, ook al vind ik je een pauper, maar ga geen dingen verzinnen als dat ze bij Ah ook wel eens de normen voor bestrijdingsmiddelen overschrijden
ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?
  zondag 27 november 2005 @ 15:01:40 #99
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618496
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat je nogal wat zaken vergeten bent waarbij producten van ah moesten worden teruggehaald. wat dacht je van de anti-vries tijd? of het potje pindakaas. heb jij een bron waarbij aldi of lidl na het constateren van een 'mislukt' product gewacht werd tot de rechter had geoordeeld?
Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:

Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie spannen een kort geding aan tegen prijsvechter Lidl. Zij eisen dat de supermarktketen stopt met de verkoop van citrusfruit met teveel resten bestrijdingsmiddelen.

Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.

De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.

De meetresultaten van het onderzoek zijn te downloaden via de link onderaan deze pagina.

De geconstateerde feiten zijn verontrustend.

Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.

De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.

Links:
http://www.weetwatjeeet.nl

Wat betreft de anti-vries en pindakaas heb ik nooit iets over gehoord. Misschien kun je mijn geheugen opfrissen. Maar ook al is het zo bij Ah haalt men ONMIDDELLIJK de spullen uit de schappen als zoiets wordt geconstateerd.
  zondag 27 november 2005 @ 15:03:26 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618534
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:56 schreef Meki het volgende:
De bronnen spreken voor zich

Aldi verkoopt geen biologisch en verkoopt alles met gif
een bron uit 2003?
  zondag 27 november 2005 @ 15:05:10 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618589
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:01 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Ja ga naar google, typ in "gif in groente van Lidl"en kies meteen de eerste hit. Maar ik heb al contr-c voor je gedaan:

Stichting Natuur en Milieu, Consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie spannen een kort geding aan tegen prijsvechter Lidl. Zij eisen dat de supermarktketen stopt met de verkoop van citrusfruit met teveel resten bestrijdingsmiddelen.

Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.

De milieu- en consumentenorganisaties lieten in november mandarijnen, sinaasappels en citroenen onderzoeken op de aanwezigheid van landbouwbestrijdingsmiddelen. Dat gebeurde in een onafhankelijk en erkend laboratorium. In vier van de acht onderzochte Lidl-winkels werden overschrijdingen van de Warenwet aangetroffen en alle onderzochte monsters bevatten een cocktail van meerdere bestrijdingsmiddelen. In januari werd het citrusfruit van Lidl weer onderzocht, nu in vijf winkels, en in twee daarvan werden overschrijdingen van de Warenwet geconstateerd. In eerder onderzoek van druiven en nectarines scoorde Lidl ook slecht.

De meetresultaten van het onderzoek zijn te downloaden via de link onderaan deze pagina.

De geconstateerde feiten zijn verontrustend.

Overschrijdingen van de wettelijke normen en blootstelling aan meerdere bestrijdingsmiddelen tegelijk, kunnen risico's vormen voor de gezondheid. Vooral ongeboren en kleine kinderen zijn vatbaar. Bovendien is de wel zeer ruime toepassing van landbouwgif, zoals blijkt uit de overschrijding van de normen, schadelijk voor het milieu.

De organisaties hebben de uitkomsten van hun onderzoek in december aan Lidl voorgelegd, met de vraag hoe men wil garanderen dat overschrijdingen in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden. Lidl heeft daar geen antwoord op gegeven. Daarom willen de organisaties nu via een kort geding afdwingen dat Lidl stopt met de verkoop van het citrusfruit dat niet voldoet aan de Warenwet. Zij eisen een dwangsom van 20.000 euro per overtreding. Bovendien eisen zij dat Lidl het komende halfjaar haar citrusfruit regelmatig laat onderzoeken op de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen.

Links:
http://www.weetwatjeeet.nl

Wat betreft de anti-vries en pindakaas heb ik nooit iets over gehoord. Misschien kun je mijn geheugen opfrissen. Maar ook al is het zo bij Ah haalt men ONMIDDELLIJK de spullen uit de schappen als zoiets wordt geconstateerd.
ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
pi_32618688
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok. ben ik ff blij dat ik mijn groenten en fruit ergens anders haal. hoe zit het met blikjes en potten?
Ik vind Lidl en Aldi een slechte voorbeeld en ze weigeren om hun groente weg te halen

Als er een product die niet voldoen aan de eisen van de kwaliteit dan haalt AH gelijk weg
  zondag 27 november 2005 @ 15:10:22 #103
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618732
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wat betreft blikjes en potjes heb ik geen informatie maar als je kijkt hoe het staat met de "verse" producten, zou ik het risico maar niet nemen.
pi_32618752
quote:
SUPER DE BOER verkoopt nog steeds druiven met te veel landbouwgif. Milieudefensie roept daarom klanten van deze supermarktketen op de vruchten daar voorlopig niet meer te kopen. In september bleek dat druiven die te koop lagen bij Albert Heijn, C1000 en Super De Boer meer gif bevatten dan wettelijk is toegestaan. Ze kregen toen een ‘gele kaart’ van Milieudefensie.
Bij Super De Boer is 80 procent van de onderzochte druiven nog steeds niet in orde. Vandaar de boycotactie die zaterdag 18 december afloopt, aldus de organisatie. Milieudefensie is ook verontrust door de vele verschillende aangetroffen bestrijdingsmiddelen.
Vier van de vijf onderzochte filialen van het winkelbedrijf verkochten druiventrossen met acht of meer soorten landbouwgif.
Laurus, het moederbedrijf van Super de Boer, noemt het onderzoek “misleidend”. De druiven in de supermarkt voldoen naar zijn zeggen aan de wettelijke normen en de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid. ANP
Metro, 10/12/04
AH heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd in orde .
pi_32618866
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Maar AH haalt ze gelijk uit de schappen Aldi weigert ze uit de schappen te halen
AH is daarvoor verzekerd of ze vangen het op met andere kosten
  zondag 27 november 2005 @ 15:15:11 #106
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32618883
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.
  zondag 27 november 2005 @ 15:20:48 #107
45206 Pietverdriet
pi_32619026
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Aldi weigert ze uit de schappen te halen
Bron?
pi_32619145
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:15 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Het verschil is echter is dat AH na het constateren van de overtreding de goederen METEEN uit de schappen haalt terwijl de rest wacht tot de dagvaarding in de bus ligt. Toch geen onbelangrijk verschil en het geeft ook aan hoe de supermarkt over de klant denk. Blijkbaar kan het Lidl en consorten geen reet schelen dat hun klanten groenten thuis aan het eten is die zwaar vervuild is.
Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
  zondag 27 november 2005 @ 15:27:57 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32619196
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Je beweerde dat bij alle testen er bij AH geen een keer een overschrijding is aangetroffen. Dat is kolder. Er zijn door Milieudefensie in 2004 resten van bestrijdingsmiddelen aangetroffen. Meer dan wettelijk is toegestaan. Constanteren of niet, op dat moment worden klanten ook gewoon belazerd. AH moet er gewoon voor zorgen dat ze hun zaakjes in orde hebben en niet wachten totdat er een mogelijke overtreding wordt geconstateerd. Dat is de omgekeerde wereld. Dan lijkt het motto wat niet weet, wat niet deert te zijn.
ah moet dat zeker doen omdat ze ongeveer het dubbele vragen voor hun producten, dan verwacht je ook een uiterst adequate ingreep.
  zondag 27 november 2005 @ 15:34:29 #110
45206 Pietverdriet
pi_32619343
Heb bij AH trouwens wel eens Olijfolie die 4 maanden over datum was aangetroffen, hoe oud is olijfolie als het over datum is, die staat dan al meer dan een jaar in de winkel
  zondag 27 november 2005 @ 15:36:00 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32619386
de biefstuk van de ah gooit ook geen hoge ogen, maar veranderen ho maar. geldt ook voor hun haringen... de verse biefstukjes van de lidl daarentegen
  zondag 27 november 2005 @ 15:38:29 #112
45206 Pietverdriet
pi_32619447
Varkensvlees van AH is legendarisch slecht, nog maar te zwijgen van hun vette gehakt
  zondag 27 november 2005 @ 15:42:27 #113
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_32619573
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:26 schreef schatje het volgende:

[..]

AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.
  zondag 27 november 2005 @ 15:56:27 #114
45206 Pietverdriet
pi_32619943
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:42 schreef TranceAction het volgende:

[..]

AH verbouwt geen groenten en fruit maar moeten deze inkopen, dus er blijft altijd een kans bestaan dat er overschrijdingen zijn. AH heeft haar zaken in orde, daar deze overschrijdingen tot uitzonderingen behoren. Ik vraag me ook af wat de overschrijdingswaarden precies zijn want ik kan me voorstellen dat de overschrijdingen van AH niet de waarden van Lidl in de verste verte benaderen.
Wat je je voorstelt bij een winkel aan de hand van hun imago...
Je bedoelt zoals een ecologische schreeuwend dure slagerij keten waar de slagers varkensvlees en zelfs paard door het rundergehakt mengen.
pi_32623120
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?

zondag 27 november 2005 @ 18:01:57 #116
45206 Pietverdriet
pi_32623215
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:56 schreef Meki het volgende:

verhaal over de Lidl
Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.
Je haalt de Aldi en de Lidl door elkaar, je weet dus geheel niet waar je over kwaakt.
Je niveau zit onder dat van de telegraaf weer eens, meki, triest trolletje ben je..
pi_32623282
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vroeg je naar de bron over je gekwaak over de aldi.
Je haalt de Aldi en de Lidl door elkaar, je weet dus geheel niet waar je over kwaakt.
Je niveau zit onder dat van de telegraaf weer eens, meki, triest trolletje ben je..
Aldi en Lidl zijn hetzelfde paupers winkels
pi_32623497
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best. Maar veel producten zijn kwalitatief minstens gelijkwaardig en veel goedkoper.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 27 november 2005 @ 18:16:12 #119
45206 Pietverdriet
pi_32623536
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Je laat je niveau wel blijken, voor een de boer medewerker ben je niet echt Super
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')