abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28360901
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Aldi en Lidl hebben de afgelopen twee jaar hun marktaandeel in Nederland vergroot van 9 naar 13 procent. Dat betekent volgens berekingen van marktonderzoeker Gfk een omzetgroei van 900 miljoen euro. De stijging is ten koste gegaan van Nederlandse branchegenoten.

"Alle supermarkten hebben geleden onder het oprukken van de Duitse ketens. In het bijzonder zijn C1000, Super de Boer en Edah getroffen. Want zij hebben meer vestigingen buiten de Randstad waar de discounters het sterkst zijn", aldus J. Holla van Gfk.

De opmars van Aldi is inmiddels gestabiliseerd. Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2004 is deze supermarkt in de eerste drie maanden van dit jaar 1,4 procent marktaandeel kwijtgeraakt. Dat betekent dat er 70.000 huishoudens minder de deuren van Aldi hebben gepasseerd.

Volgens Holla is de aantrekkelijkheid van Aldi verminderd door de prijzenoorlog en het kopiëren door concurrenten van Aldi's sterke punten, zoals aanbiedingen van spullen in de non-foodsector. "De negatieve publiciteit over het personeelsbeleid bij Aldi heeft eveneens invloed gehad."

Kassabonnen

Ook anderszins blijkt de opmars van de Duitse supermarkten. Het marktaandeel van deze prijsvechters en van Dirk van den Broek, blijkt volgens gegevens van onderzoeksbureau AC Nielsen een stuk hoger dan voorheen is aangenomen.

Nederlanders geven jaarlijks ruim 18 procent van hun dagelijkse boodschappenbudget uit in deze supers. Eerder ging AC Nielsen uit van een marktaandeel voor deze ketens van 13 procent.

"We hanteren nu een nieuw systeem waarbij we kassabonnen verzamelen. Voorheen werkten we voor de Aldi bijvoorbeeld met een koperspanel', aldus H. Eisma van AC Nielsen. Het probleem is dat Aldi, Lidl en Dirk van den Broek geen omzetcijfers vrijgeven.
bron

Weet iemand toevaliig de cijfers van AH?

Overigens denk ik dat de Aldi en de Lidl in de toekomst weer verder zullen groeien.
pi_28360969
AH zou op dit moment 28,1 % in handen hebben

en 70 % van Nederland gaat wel naar AH
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28361021
Het gaat mij om de groei. Hoeveel % marktaandeel heeft de Appie over een periode van 2 jaar gewonnen?
pi_28361070
Flink. Ik zoek zo de cijfers op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28361086
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:46 schreef schatje het volgende:
Het gaat mij om de groei. Hoeveel % marktaandeel heeft de Appie over een periode van 2 jaar gewonnen?
in 2002 was het 26 %

in 2003 en 2004 ging het slecht ( tussen 22 en 26 % )

en 2005 gaat het super met 28,1 %

dus daarmee is de groei met 2 % tot 6 % en Laurus zakte van 18 % naar 14 % en c1000 op 15 % Superunie op 26 %

AH is dus de grootste
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28361111
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:48 schreef elcastel het volgende:
Flink. Ik zoek zo de cijfers op.
Thanks .
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:52:17 #7
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_28361178
Ik ga eigenlijk altijd gewoon naar de dichtstbijzijnde super. De Aldi en Lidl zijn wel leuk als je veel appelsap en koffiepads in wil slaan, maar ze hebben gewoon niet alles.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_28361718
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:49 schreef schatje het volgende:
Thanks .
Wat Meki zei dus.
bron DFT

En hier het recente nieuws omtrend Ahold.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:20:21 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28361975
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:30:29 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28362267
Bij de AH gewoon Euroshopper kopen is vaak helemaal niet duur, alleen Cola haal ik nu bij de Dirk voor 39 cent per 1.5 liter, eens in de zoveel tijd gewoon de kofferbak vol stoppen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:53:03 #11
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28366192
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
Helaas zal Aldi nog verder groeien

Discount cultuur
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:02:02 #12
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28366459
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:53 schreef Richie_Rich het volgende:
Helaas zal Aldi nog verder groeien

Discount cultuur
Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.
Maar goed Aldi en Lidl zijn dan ook geen concurrent van AH.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:36:26 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28386594
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch, zoals je in de OP kunt zien is de groei gestagneerd, er is zelfs een kleine krimp. Ik denk dat het niet heel veel meer zal oprukken, ik zie meer verschuivingen van A-merk naar huismerk. Zo euroshopper dus, ook veel aantrekkelijker voor een AH, omdat ze dan dus een eigen product verkopen én de macht van het schap hebben.
Maar goed Aldi en Lidl zijn dan ook geen concurrent van AH.
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:56:55 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28394919
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:
De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Dat denk ik dus ook. Het Britse Tesco heeft de rol van best presterende supermarktonderneming overgenomen van Wal-Mart. Toeval ? Het concern gaat het verst met de verdrijving van A-merken uit zijn schappen. Met 50% aandeel van huismerken in haar omzet staat de onderneming aan de absolute top. Wal-Mart zit iets boven de 20% en bij Ahold maken de huismerken naar schatting 15% vande totale omzet uit. Dit geeft aan hoeveel schapruimte Ahold nog over heeft voor zijn huismerken (IEX).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:41:19 #15
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28421825
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

De marges op huismerken zijn veel hoger dan op A-merken.
AH heeft het voordeel dat ze relatief sterk is met huismerken (veel en betere huismerken dan de concurrentie). Dit voordeel zouden ze moeten gaan uitspelen. En ik denk dat ze verstandig genoeg zijn om dat ook te gaan doen.
Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.
  zondag 3 juli 2005 @ 04:56:11 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28437359
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:41 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Zijn ze al mee bezig, uitbreiding dmv AH Excellence. Hoger segment huismerk.
Toch een klasse bedrijf.
Iedereen was sceptisch toen AH de prijsoorlog begon, maar ze zijn er tot nu toe als winnaar uitgekomen.
Nu de huismerk kaart nog verder uitspelen...

[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 03-07-2005 05:02:16 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28444198
Het is er in ieder geval altijd stervensdruk, vandaar dat ik liever naar de AH ga. Ik heb geen zin om voor een paar boodschapjes een kwartier in de rij te staan.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 3 juli 2005 @ 14:44:39 #18
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_28444473
Onder het mom van kwanititeit voor kwaliteit blijven die Duitsers streven naar "lebensraum". Doe mij maar Albert Heijn.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_28445362
ik haat aldi en lidl ik wil die namen niet eens horen

doe mij maar AH
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28451821
Een gedeelte van Nederland schaamt zich voor een Aldi en een Lidl. Ik denk echter, doordat deze winkels echt goedkoper zijn, een gedeelte van schamend Nederland, dat wat krapper bij kas zit, wel als klant kan verwelkomen. Oftewel: in tijden van recessie zal de omzet van de Aldi en Lidl wel toenemen.

(Als je werkeloos bent, is het minder erg om twintig minuten in de rij te staan)

Dan de kwaliteit. Voor de prijzen die de Aldi en Lidl ervoor vragen, is de kwaliteit zeker niet slecht. Je kunt een duits pak "wereldgerechten" moeilijk vergelijken met Knorr Wereldgerechten, als de prijs ongeveer de helft is. Ik weet echter dat in mijn kennisenkring genoeg mensen zijn die een aantal dingen van de Aldi goed genoeg vinden, om er behoorlijk voor om te rijden:

-Golden Power (Nee, geen Shower) is nep-Red Bull voor 19 cent per blikje... Smaak ongeveer gelijk.
-Nep-Sultana's.
-Aldi toetjes met topping (vanille of chocola)
-Pepita notenmelange. Ik ga het alleen al daar halen omdat geen enkele andere supermarkt zo'n melange in het standaard assortiment heeft (met van die groene nootjes)

En zo kunnen we nog wel even doorgaan..

Ook wanneer ik voor zomerkampen (ja, ben vrijwillger) inkopen doe, scheelt de Aldi dusdanig veel dat je het niet kunt laten liggen. En bij zaken als toiletpapier(Ze hebben ook luxe wit toiletpapier), brood, ranje en fris merken de jeugdleden nauwelijks verschil, dus da's makkelijk verdienen. (Ik krijg van de penningmeester ook op mijn donder als ik hem een AH bon ter declaratie zou willen geven)

Wat denk ik nog wel een bedreiging voor de Aldi is: De meeste klanten van de Aldi halen de spullen bij meerdere supermarken (Aldi heeft nou eenmaal niet alles), en die klanten zijn dus niet honkvast. De Lidl zal inmiddels ook wel klanten bij de Aldi hebben weggesnoept, en als er een nieuwe speler binnen dit concept komt lopen de klanten wederom zo over.
_-L'avenir est déja là
  zondag 3 juli 2005 @ 19:44:20 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28452560
Ik denk dat Aldi er niet zo mee zit dat ze een 'onvolledig' assortiment voeren. Juist door die eenvoud van dozen schuiven kunnen ze zo goedkoop zijn, de winkels zijn er op ingericht. Aldi hanteert gewoon een hele andere insteek als het gros van de supermarkten. Zo zullen ze nooit een concurrent van AH worden en zullen ze ook nooit een volledig asssortiment voeren, of ze moeten het echt in hun bol krijgen. Maar ik verwacht dat als ze de winkels meer gaan aankleden, ze snel terrein moeten prijsgeven , dan kun je ook niet meer dozen schuiven.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:05:51 #22
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_28467425
quote:
Op zondag 3 juli 2005 19:16 schreef Paddo het volgende:

-Golden Power (Nee, geen Shower) is nep-Red Bull voor 19 cent per blikje... Smaak ongeveer gelijk.
-Nep-Sultana's.
-Aldi toetjes met topping (vanille of chocola)
-Pepita notenmelange. Ik ga het alleen al daar halen omdat geen enkele andere supermarkt zo'n melange in het standaard assortiment heeft (met van die groene nootjes)
Heb je wel eens zien waar die producten voornamelijk uit bestaan? De meeste A-merken zijn erg qua chemicalien en vet maar Aldi spant de kroon vwb conserveermiddelen, hulpstoffen e.d.

En lekkere verse gespoten groente

Aldi
  maandag 4 juli 2005 @ 10:59:29 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28468686
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:20 schreef SeLang het volgende:
Albert Heijn roeleert.
Ik ben blij dat de ver-aldisering van de maatschappij een halt is toegeroepen.
een halt?
LOL
Wat begrijp jij niet aan "marktaandeel duitse supers fors gegroeit" ?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:02:56 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28468780
Hier in D is de Supermarkt oorlog al jaaaren langer als in NL aan de gang. Resultaat is een veel groter assortiment tegen nog steeds lagere prijzen en betere kwaliteit dan in NL.
Het gehuil over de supermarkt oorlog is eentje die bang is voor verandering en concurentie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28468801
De duitse supers hebben vaak erg goede produkten voor een lage prijs, die kassabonnenverzamelaars zie ik regelmatig maar ik bewaar de bonnen. De Lidl, Aldi en Dirk van de broek zijn nu juist de winkels waar ik koop, samen dekken ze 100% van de levensmiddelenbehoefte.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:05:06 #26
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28468826
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
een halt?
LOL
Wat begrijp jij niet aan "marktaandeel duitse supers fors gegroeit" ?
Heb jij de OP wel gelezen ? Daar staat toch duidelijk dat de forse groei is gestagneerd (en zelfs miniem afgenomen).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:07:33 #27
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28468882
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in D is de Supermarkt oorlog al jaaaren langer als in NL aan de gang. Resultaat is een veel groter assortiment tegen nog steeds lagere prijzen en betere kwaliteit dan in NL.
Het gehuil over de supermarkt oorlog is eentje die bang is voor verandering en concurentie.
Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:14:44 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28469043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het gehuil komt meer van de aandeelhouders (minder omzet als het tegenzit) en de kleinere zelfstandigheden. De buurtsuper kan wel inpakken en de kleinere franchiseres ook. Voor de consument is het beter en voor het kabinet ook (koopkracht, inflatie, blablabla). En voor de aandeelhouders van Ahold dan, want die doen het goed.
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd. Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.

Voorlopig zie ik steeds meer kleine buurtwinkels bedreven door etnische nederlanders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:24:33 #29
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28469317
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
De markt is altijd in flux. AH is lui en vet geworden door het gebrek aan concurentie en laurens is mismanagement. Aandeelhouders van Ahold doen het niet goed, die zijn beflikkerd.
De aandeelhouders die er 2 jaar geleden inzaten misschien ja. Sindsdien is er toch zat veranderd en die supermarktenoorlog is toch echt door AH ingezet. En Laurus moet gewoon een keer lijn houden, dan hadden ze misschien meegekunt, drie keer in een jaar je huisstijl veranderen werkt niet nee.
quote:
Aldi en Lidl zijn uit eigen kracht gegroeit en niet door én masse winkelketens te kopen gefinanciert uit geinflationeerde aandeelwaarde. Deze bedrijven worden gewoon beter gemanaged, en zijn daarom sterk.

Voorlopig zie ik steeds meer kleine buurtwinkels bedreven door etnische nederlanders.
Ik denk dat je teveel kijkt naar Ahold en te weinig naar AH. Buiten dat heeft Ahold al een tijdje niks meer gekocht, meer verkocht, de weg van Cees van der Hoeven zijn ze al een tijdje aan het terugdraaien en heeft verder niets met AH te maken, dat heeft altijd prima gelopen.

Verder kun je Aldi/Lidl en AH niet vergelijken, ander concept, andere insteek, andere doelgroep. Verder ieder zijn voorkeur, ik kom overigens bij beide over de vloer.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28471611
quote:
Op zondag 3 juli 2005 04:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Toch een klasse bedrijf.
Iedereen was sceptisch toen AH de prijsoorlog begon, maar ze zijn er tot nu toe als winnaar uitgekomen.
Nu de huismerk kaart nog verder uitspelen...
Nou, klasse bedrijf...daar heb ik wat vraagtekens bij, sommige producten zijn gewoon goed en bij de grotere AH's hebben ze tegenwoordig zo'n vers bereide sectie met uitstekende sate en voorgebraden kip maar de vers vlees sectie van AH maakt op mij geen indruk, Bas vd Heijden heeft vaak goedkoper en beter vlees om eens wat te noemen.
Ik ga overigens voor kaas en vlees naar ouderwetse zaakjes als een kaasboer en een keurslager die godbeterhet nog goedkoper zijn ook en qua smaak vele malen beter zijn.

Wat wel uitstekend is bij AH is de Albert bezorgservice, da's voor ons een godsgeschenk als verstokte voetgangers, niks geen gesjouw met bier en limonade of andere zware (voorverpakte) zaken maar keurig netjes thuis afgeleverd op het tijdstip dat ons uitkomt.
Ja, dat kost geld maar met het OV reizen kost ook geld en als ik het uitreken dan kom ik met eens per maand een Albert bezorging goedkoper uit als het zelf gaan halen met OV.

Ik weet niet hoeveel Nederlanders boodschappen doen zoals wij maar wij kopen bij geen enkele zaak alles, wij kopen bepaalde zaken bij AH, bepaalde zaken bij Bas en af en toe wat spullen bij Aldi, mijn ouders deden precies hetzelfde vroeger trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2005 12:36:00 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:21 #31
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28473237
Helemaal met je eens Tijger_m, behalve dan je openingszin. Ik vind het vlees bij geen 1 super namelijk fatsoenlijk en haal het (ook) altijd bij de slager zelf, hetzelfde geld voor vis en kip. Ik heb genoeg documentaires gezien over de vleesindustrie en ik trek het niet meer. Alleen mijn brood haal ik nog bij supermarkt, maar niet bij de AH, niet te eten daar.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:30:26 #32
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28476444
Toen ik werkte deed ik boodschappen bij de C1000 ,maar nu ik zonder baan zit doe ik veel boodschappen bij de Aldi bv een zakje pistachenoten kost bij de Aldi maar 89 cent en bij de C1000 kost een zak 2.30 euro.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:57:12 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28477491
Lidl en Aldi zijn geen supermarkten maar discounters.
Overigens is dat eten daar net aan eten te noemen. Echt heerlijk is het niet.
Het vult, het zal vast wel ergens genoeg vezels minarelen en vitaminen hebben, en daarom goed voor studenten. Maar ik zou er niet voor me lol heen gaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28481960
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef dvdfreak het volgende:
Toen ik werkte deed ik boodschappen bij de C1000 ,maar nu ik zonder baan zit doe ik veel boodschappen bij de Aldi bv een zakje pistachenoten kost bij de Aldi maar 89 cent en bij de C1000 kost een zak 2.30 euro.
Noten, zoals walnoten, cashewnoten en pistachenoten koop ik dus van me leven niet meer bij de Lidl of Aldi. Ze lijken (en smaken vooral) wel een jaar oud, een kwart van het zakje bestaat uit gruis en de helft van de echte noten zijn zwart ( of erg donker) gebrand. Zulke noten hoef ik gratis niet.
Aldi en Lidl zijn echt niets voor mij. Voor mij telt kwaliteit en ik ben best bereid daar meer voor de betalen. Daarom zijn supermarkten als Albert Heijn, C1000 en soms ook Hoogvliet eerder voor mij weggelegd
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 4 juli 2005 @ 17:16:16 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28482569
Aldi en Lidl richten zich dan ook voornamelijk op paupers, kampers en allochtonen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28482780
Ach al die vooroordelen over eten wat niet zou smaken en lange rijen bij de discounters die kloppen echt niet allemaal. De AH heeft meer kassa's, maar sinds de prijzenoorlog zijn er vaak maar 2 van de 10 open, dus ook daar een lange rij. En ik zou al die mensen die klagen over smaak/kwaliteit nog wel eens een blinde test willen zien doen en dan ben ik benieuwd of ze alle discounter spullen er zo uit pikken. Bovendien moet je dan ook eerlijk vergelijken en naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken. Coca-Cola vind ik ook het lekkerst, maar als je Aldi cola wilt vergelijken moet je het wel met bv. de Euroshopper variant van AH doen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 juli 2005 @ 17:27:48 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28482896
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:16 schreef SeLang het volgende:
Aldi en Lidl richten zich dan ook voornamelijk op paupers, kampers en allochtonen.
Hoe lang ben jij al weg uit NL?
Dit is dus echt onzin.
Het Aldi/Lidl publiek bestaat uit mensen met zowel hoge als lage inkomens. De laatste paar jaar begint in NL de middeklasse het te ontdekken.
Je moet voor de gein eens een Aldi Sud of Lidl in Duitsland bezoeken, die hebben betere producten dan AH.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:12:39 #38
16715 Mylene
*schatje*
pi_28484049
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Voor mij telt kwaliteit en ik ben best bereid daar meer voor de betalen. Daarom zijn supermarkten als Albert Heijn, C1000 en soms ook Hoogvliet eerder voor mij weggelegd
Dat je er meer voor betaalt wil nog niet zeggen dat het meteen kwaliteit is. Neem nou soesjes . Zo kwam een smaakpanel van het programma Kassa tot de conclusie dat die van de Lidl beter waren dan die van de Appie.



Nog een paar voorbeeldjes waaruit blijkt dat je stelling niet op gaat. Battterijen van de Aldi scoren beter dan de dure Duracell batterijen.








En het allermooiste is nog wel de kerststollentest van het AD.

klik hier

Zo zijn er nog wel meer voorbeeldjes .
  maandag 4 juli 2005 @ 18:50:05 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485165
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:12 schreef schatje het volgende:
statistieken
alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.

Dat kan dus echt niet zomaar he.

Er zit bijv. een Maxell batterij in mijn PC, als die van Lidl dan beter zou zijn, hoezo doen ze dat dan niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:52:03 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28485223
test zelf, Yildiz, en publiceer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:53:41 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485278
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
test zelf, Yildiz, en publiceer.
ik gok dat ze stiekum ook de prijs mee laten wegen in het oordeel.
Want ik zie dat de Ikea en kruidvat ook nog eens betere batterijen aanleveren dan die 4 grote maatschappijen die ik net opnoemde...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:54:35 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28485299
zoals ik zei, test zelf, en publiceer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:55:49 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485336
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
zoals ik zei, test zelf, en publiceer.
wellicht ga ik dat binnen 2 maanden nog eens echt doen ook
ik zit te denken aan een opstelling voor elke batterij gelijk.
En dan een gelijk pompje op elke batterij, en dan kijken welke het eerste ermee kapt.

En ze dan bijv. water laten verpompen, en hoe voller t vat zit bij een batterij, hoe beter dus. Zo hoef ik er niet 20 uur bij te zitten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28485369
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

alleen ga je mij niet vertellen dat duracell, philips, maxell én varta slechter zijn dan wat gamma batterijen of erger nog, Lidl batterijen.

Dat kan dus echt niet zomaar he.

Er zit bijv. een Maxell batterij in mijn PC, als die van Lidl dan beter zou zijn, hoezo doen ze dat dan niet?
Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 juli 2005 @ 18:59:37 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28485465
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:56 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dit is wel typerend. Jij vindt artikelen van de discounters slechter en als er een test is waaruit iets anders naar voren komt, dan klopt de test gewoon niet. Zulke klanten hebben de A-merken graag.
En jij hebt juist producten van discounters.
Wat mijn stelling dus is, haalt jouw mening onderuit.

Als bijvoorbeeld de 3 grote merken van moederboarden voor batterijen van Maxell kiezen.
Dat doen ze toch niet omdat ze een grote naam hebben, en die van Lidl eigenlijk beter zijn?

Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat Lidl, Kruidvat en Praxis beter zijn dan
Maxell, VARTA, Philips en duracell.

dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:00:19 #46
16715 Mylene
*schatje*
pi_28485483
Het bewuste item is online te bekijken. Dan kun je zelf zien hoe ze de test hebben gedaan.

klik hier
  maandag 4 juli 2005 @ 19:01:28 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28485525
"de prijs is het bewijs". verder kan ik me ontzettend goed voorstellen dat mensen die op dit moment wat minder te besteden hebben graag 40-60% minder willen betalen voor hun boodschappen. en daarbij komt ook nog dat de wijninkoop soms verrassend goed is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 4 juli 2005 @ 19:02:59 #48
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28485571
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
"de prijs is het bewijs". verder kan ik me ontzettend goed voorstellen dat mensen die op dit moment wat minder te besteden hebben graag 40-60% minder willen betalen voor hun boodschappen. en daarbij komt ook nog dat de wijninkoop soms verrassend goed is.
Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:04:42 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28485623
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Met de wijn heb ik juist hele slechte ervarigen. Maar goed, dat moet je ook niet in een supermarkt kopen.
daar heb je volkomen gelijk in. maar ik heb best wel wijntjes van de aldi gedronken die heel goed waren. juist doordat ik de vergelijking wel kan maken

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 04-07-2005 19:34:04 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 4 juli 2005 @ 19:06:59 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28485698
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]


dat is net zoiets zeggen dat Fiat en Skoda beter zijn dan mercedes, BMW, ferrari, GM, Opel, Porsche Scania, Volvo en alle andere grote merken.
Gek genoeg zal vrijwel iedereen die er verstand van heeft je vertellen dat een "golf" van Skoda of van seat beter is als een golf van volkswagen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')