abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31699131
Nee, wij zitten meer ingedeeld richting Zutphen/Doetinchem. We zitten o.a. bij WHCZ, DZC'68, Brummen, Pax enzo. Ook zitten we bij een paar clubs uit de omgeving Deventer in, waarvan Kon. UD zeer, zeer sterk is.
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_31701015
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:26 schreef maikelsp het volgende:
Nee, wij zitten meer ingedeeld richting Zutphen/Doetinchem. We zitten o.a. bij WHCZ, DZC'68, Brummen, Pax enzo. Ook zitten we bij een paar clubs uit de omgeving Deventer in, waarvan Kon. UD zeer, zeer sterk is.
Da's wel toevallig, die hebben wij in de beker gehad. Zij wonnen alles, wij ook

Laatste wedstrijd was tegen hen, de winnaar was door. Hele spannende wedstrijd: 1-0 voor ons, 1-01, 2-1 voor hen, 2-2, 3-2 voor hen, 3-3 en wij waren beter. Constant in de aanval, de goal zat eraan te komen, en toen, 5 minuten voor het einde........floot de scheids af

Needless to say dat het een clubscheids was, en wij uit moesten. Nu waren zij door op doelsaldo. Echt balen, want we waren heel erg goed bezig, zelden zo'n goede wedstrijd gezien.

Wel een erg sterk team inderdaad, ze staan ook aan kop he?
pi_31701903
Ja, 6 wedstrijden gespeeld en 18 punten. 3 van die jongens daarvan gaan volgend jaar naar GAE D1 (heb ik uit bronnen vanuit UD gehoord). Maar tegen ons hadden ze af en toe wel mazzel. Denk je dat een schot naast gaat, stond er toevallig nog 1 net naast de paal, en tikt hem er in. Ze hadden wel veel mazzel, maar ze waren ook wel een stukje beter. Ook tikten ze ontiegelijk veel rond, en hadden ze veel goede steekpassjes.

Maar die 0-punten tegen hun hadden we al "ingecalculeerd". Mijn doelstelling dit jaar is om bij de eerste 6 te komen, en daar heb ik goede hoop op.
pi_31717106
Heb je nog veel eerstejaarsspelers erbij? Wij helemaal geen, er zit wel een aardige lichting achter ons maar het houdt niet over moet ik zeggen.

Onze doelstelling is eindigen bij de eerste 3. We hebben 1 wedstrijd stom verloren, van WSV. Toch wel onverdiend, wij waren beter en kwamen ook op voorsprong, maar het kunstgras heeft ons de das omgedaan., Dat was zo lastig voetballen voor de jongens....
Gelukkig verloren die ook weer punten, waardoor wij nu alleen nog minder punten hebben dan Veensche Boys. Een sterk team, maar die hebben alleen nog ,maar makkelijke tegenstanders gehad. Vanaf wedstrijd 10 komen ze in 4 wedstrijden de 3 andere besten tegen (wij, WSV en Sparta Nijkerk) dus dan gaan ze denk ik punten verliezen.

Wij staan nu op doelsaldo boven Sparta Nijkerk en WSV.
pi_31728456
Op dit moment hebben we geen eerstejaars spelers, maar we proberen (wanneer we een tekort hebben aan spelers) spelers van de E2 mee te nemen, die (naar mijn mening) volgend jaar in de E1 komen. Dus zo kunnen ze al een beetje wennen aan het niveau.
De E2 traint ook al samen met de E1, dus ze kennen iedereen al wel. Op maandag trainen we met de 2 groepen apart (dus E1 en E2 apart), en op woensdag trainen we met 1 grote groep. Zo kunnen we beter wedstrijdjes enzo oefenen.

Bij Diepenveen hebben we ook kunstgras, en ik vind het steeds fijner worden. Met de E en F teams spelen en trainen we op kunstgras, alle overige teams trainen alleen op kunstgras.
Als het veld een beetje nat is, is het alleen fijn om op te spelen, je kunt dan in ieder geval slidings maken zonder schaafwonden te krijgen. Als het echt droog en warm weer is, is het heel moeilijk om er op te spelen. Je krijgt het heel snel benauwd, en je kunt moeilijker slidings maken.
pi_31753968
Bij ons was het dus droog en warm:P

Ten eerste stonk het, door al die oude autobanden, ten tweede kon je er absoluut niet op vallen of slidings op maken, dan lag je direct open, en ten derde moesten we er gewoon ontzettend aan wennen. De bal schiet door, gaat veel sneller, het is net zaalvoetbal. Dat waren we gewoon helemaal niet gewend.
Toch denk ik dat we ze hier thuis kunnen pakken, we zijn voetballend gewoon beter namelijk

Morgen moeten we tegen DVS '33 E1 uit Ermelo. En jij?
pi_31784203
Vanochtend voor de tweede keer dit seizoen verloren. Doordat wij ontzettend slap speelden, onze koppies er totaal niet bij hadden en we totaal niet geconcentreerd/uitgeslapen waren was DVS '33 uit Ermelo met 2-0 te sterk voor ons.

Heel jammer, het was niet nodig geweest! We hadden een aantal keren de kans te scoren, maar goed was het niet, echte kansen creerden we simpelweg niet.

Waarschijnlijk zakken we nu van de 2e plaats naar de plusminus 4e of 5e.
pi_31814915
Wij hebben gisteren eindelijk weer eens gewonnen. Het was een moeizame wedstrijd tegen WHCZ E1. We begonnen heel goed: vanaf de aftrap een paar keer tikken, bal voor de pot, en doelpunt. Daarna kwamen we heel moeilijk verder inde wedstrijd. 3 keer op de paal, en 1 keer op de lat. En in de laatste 5 minuten, kwamen we toch op een zeer verdiende 2-0 door een prachtige aanval. Over 5 schakels 1 (1x 2 raken) speelden we de verdediging uit, en kon onze nieuwe spits hem intikken.

Nieuwe spits: ja, we hebben een jongen uit de E2 gekregen, omdat we maar 7 man hadden, omdat 1 spelertje langdurig geblesseerd is (problemen met z'n knieschijf). Maar het is een goede nieuwe spits, wel een beetje lui, maar als het moet raakt ie ze wel, en is ook niet beroerd om een bal af te geven.

Volgende week moeten we tegen Schalkhaar. Op het Zwaluwentoernooi verloren we nipt van ze, maar ik er vertrouwen in dat we nu wel van ze kunnen winnen. Ze hebben namelijk 2 goede en grote spelers, en daar gaan we gewoon mandekking op uitvoeren.
pi_31882186
Gefeliciteerd!
WHcZ is toch een grote club, mooi weer de punten gepakt. Ook leuk voor die nieuwe jongen dat ie meteen kon scoren, dat geeft veel zelfvertrouwen kan ik uit ervaring zeggen.

Het is trouwens wel opvallend dat er heel wat teams in de Hoofdklasse zijn die leunen op een klein aantal erg sterke spelers. Schalkhaar dus, SDC Putten, Veensche Boys, Sparta Nijkerk, CSV Apeldoorn, Koninklijke UD vond ik ook, Apeldoornse Boys ook. Dat zijn er toch flink wat, en dat is dan nog voornamelijk uit 'mijn' poule ook!
Toch wel jammer, wij zijn een redelijk constant verdeeld team en dat is toch het mooiste vind ik.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:10:35 #110
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_31891274
Wij hebben, nadat we de eerste drie wedstrijden hadden gewonnen, de volgende vier verloren. Het gaat niet goed. Met voetbal kan ik me nog niet eens zo zeer bezig houden, maar qua gedrag valt de puzzel niet in elkaar. Ze hebben veel te veel commentaar op elkaar en daar houd ik niet van, het komt de sfeer ook niet ten goede.

De cursus op vrijdagavonden is erg leerzaam. Veel nieuwe oefenstof en leuke gesprekken met collega-trainers.
pi_31895435
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wij hebben, nadat we de eerste drie wedstrijden hadden gewonnen, de volgende vier verloren. Het gaat niet goed. Met voetbal kan ik me nog niet eens zo zeer bezig houden, maar qua gedrag valt de puzzel niet in elkaar. Ze hebben veel te veel commentaar op elkaar en daar houd ik niet van, het komt de sfeer ook niet ten goede.

De cursus op vrijdagavonden is erg leerzaam. Veel nieuwe oefenstof en leuke gesprekken met collega-trainers.
Balen man! Heb je een leider erbij lopen (vader) die ze ook een beetje in toom kan houden?

En die cursus, hoe is die qua moeilijkheidsgraad? Ik heb ook gehoord dat 'ie zeer intensief is.
pi_31973191
Morgen tegen Hoevelaken E1, thuis. Moeten we winnen om een topper te blijven, anders zijn we echt subtop of zelfs middenmoot

Update: En we wonnen, met 2-1. Spannende pot wel, maar we waren beter. We staan nu nog steeds 3e

[ Bericht 33% gewijzigd door PAA-053 op 06-11-2005 01:53:36 ]
pi_32029212
Wij hebben gister met 4-1 verloren van Schalkhaar. Het was gewoon meer dan slecht, en dan met name de verdediging. Omdat we tijdens het Zwaluwentournooi ook al tegen ze hadden gespeeld, wist ik precies hoe Schalkhaar speelde, en had iedereen dus ook een taak gegeven. Daar deden ze totaal niets mee.

Maar waar ik het meest pissig om was, was dat er niet geluisterd werd naar mij en mijn mede-leider. Ze deden maar wat. Ook heb ik nu 2 jongens die "gevolgd" worden (1 door KNVB/Twente en 1 door GAE), en die 2 luisteren al helemaal niet meer. En terwijl ze zelf iets verkeerd doen, gaan ze het maar af reageren op de keeper, terwijl geen enkel doelpunt zijn fout was. Daar ga ik dus zeker tegen optreden morgen bij de training.

Maar ja, morgen gaan we dus maar een looptraining doen, en dan woensdag weer bezig met de wedstrijd.
pi_32030049
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:12 schreef maikelsp het volgende:
Wij hebben gister met 4-1 verloren van Schalkhaar. Het was gewoon meer dan slecht, en dan met name de verdediging. Omdat we tijdens het Zwaluwentournooi ook al tegen ze hadden gespeeld, wist ik precies hoe Schalkhaar speelde, en had iedereen dus ook een taak gegeven. Daar deden ze totaal niets mee.

Maar waar ik het meest pissig om was, was dat er niet geluisterd werd naar mij en mijn mede-leider. Ze deden maar wat. Ook heb ik nu 2 jongens die "gevolgd" worden (1 door KNVB/Twente en 1 door GAE), en die 2 luisteren al helemaal niet meer. En terwijl ze zelf iets verkeerd doen, gaan ze het maar af reageren op de keeper, terwijl geen enkel doelpunt zijn fout was. Daar ga ik dus zeker tegen optreden morgen bij de training.

Maar ja, morgen gaan we dus maar een looptraining doen, en dan woensdag weer bezig met de wedstrijd.
Ik begrijp dat je je goed klote voelt hierover, maar looptraining bij E-tjes? Laat ze dan nog iets opbouwends doen, dat, naast dat het geschikt is als straf, zin heeft.

Overigens, dat afreageren ken ik wel. Da's echt iets waar je idd snel tegen op moet treden, want als dat eenmaal normaal is geworden is A) de sfeer weg en B) krijg je het er nooit meer uit...
pi_32051934
Met looptraining bedoel ik niet alleen rondjes lopen maar o.a. sprintwerk, veel dribbelen met de bal enzo. Eigenlijk dingen die ze dus niet zo heel leuk vinden (ze gaan veel liever afwerken), maar dat is eigenlijk ook een beetje hun eigen schuld.
pi_32056669
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:51 schreef maikelsp het volgende:
Met looptraining bedoel ik niet alleen rondjes lopen maar o.a. sprintwerk, veel dribbelen met de bal enzo. Eigenlijk dingen die ze dus niet zo heel leuk vinden (ze gaan veel liever afwerken), maar dat is eigenlijk ook een beetje hun eigen schuld.
Dat is dan al beter, vind ik. Het echte loopwerk moet je tot de C-tjes vermijden.
Dit is tenminste nog opbouwend he, het voegt wat toe.

Hoe denk jij trouwens over het 3 keer in de week trainen voor E-tjes? (Dat doen wij)
pi_32057203
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:28 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dat is dan al beter, vind ik. Het echte loopwerk moet je tot de C-tjes vermijden.
Dit is tenminste nog opbouwend he, het voegt wat toe.
Ook bij de senioren zouden ze dat niet mogen doen.
quote:
Hoe denk jij trouwens over het 3 keer in de week trainen voor E-tjes? (Dat doen wij)
Drie keer is wel veel...
Dan krijg je er wel voor betaald als trainer zijnde neem ik aan? Want een bijbaantje is dan vrijwel onmogelijk lijkt mij...
pi_32059603
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:28 schreef PAA-053 het volgende:

[..]
Ik vind 3 keer in de week wel erg veel voor E'tjes. Dat betekent dat ze dus 4 keer per week bij de voetbal zijn. Vaak doen ze ook nog aan andere sporten of zitten ze op muziekles of iets dergelijks. En dan ook nog 3 keer in de week trainen is misschien weer wat te veel van het goede.

Maar aan de andere kant, wat is het beleid van de club. Willen ze dat alle selectieteams vanaf de E elk jaar hoofdklasse spelen. Want als je maar 1 team in de hoofdklasse hebt spelen, heeft het geen zin voor de doorstroming.

De 3de opmerking: is het wel rechtvaardig tegenover bijvoorbeeld spelers uit de E6 die maar 1 keer in de week trainen. Ze betalen allemaal evenveel contributie, en dan is het het beetje cru dat de 1 wel meerdere keren per week traint, en de ander niet.
pi_32059847
quote:
Op maandag 7 november 2005 ??? schreef Merson het volgende:
[..]

Drie keer is wel veel...
Dan krijg je er wel voor betaald als trainer zijnde neem ik aan? Want een bijbaantje is dan vrijwel onmogelijk lijkt mij...
Ja, ik wordt betaald, maar dat houdt niet over hoor. Het is absoluut niet zo dat ik daarvan mijn bijbaantje kan compenseren. Mijn collega kan dat ws. wel, die is ouder en is gediplomeerd. Toch ben ik er net zoveel als hij mee bezig...
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:05 schreef maikelsp het volgende:

[..]

Ik vind 3 keer in de week wel erg veel voor E'tjes. Dat betekent dat ze dus 4 keer per week bij de voetbal zijn. Vaak doen ze ook nog aan andere sporten of zitten ze op muziekles of iets dergelijks. En dan ook nog 3 keer in de week trainen is misschien weer wat te veel van het goede.

Maar aan de andere kant, wat is het beleid van de club. Willen ze dat alle selectieteams vanaf de E elk jaar hoofdklasse spelen. Want als je maar 1 team in de hoofdklasse hebt spelen, heeft het geen zin voor de doorstroming.

De 3de opmerking: is het wel rechtvaardig tegenover bijvoorbeeld spelers uit de E6 die maar 1 keer in de week trainen. Ze betalen allemaal evenveel contributie, en dan is het het beetje cru dat de 1 wel meerdere keren per week traint, en de ander niet.
Dan moet je iedereen evenveel laten trainen en valt dus het hele idee van selecteren en opbouwen weg. Dan kun je ook niet twee keer in de week gaan trainen, zoals jij ws. doet, denk ik.

3 keer vond ik ook erg veel toen ik aan dit seizoen begon. Echter, wat bleek nou, degenen die het het leukste vinden zijn de SPELERTJES. Niet de ouders, niet de trainers (al vind ik het top), maar de jongens zelf. Elke keer komen ze vroeger, we beginnen om half 6 en al om tien over half 5 staan ze bij mij voor de deur: "Bas, kom je voetballen?"

Mijn mening daarover is dus wel veranderd, en het heeft ook echt zin. Op maandag geef ik de keeper privetraining, op vrijdag doen we standaard techniek. Dat levert gewoon heel veel op bij die jochies, die nog heel snel vanalles oppikken.
pi_32061363
Dat bedoelde ik dus met selecteren. De E1 bij ons is het enige team dat hoofdklasse speelt, en het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren heel veel meer worden. (Diepenveen heeft geen beleidsplan en toekomstvisie, dus dan wordt het ook moeilijk). Volgend jaar is mijn verwachting dat de E1 geen hoofdklasse speelt, maar heel misschien de D1 wel weer.
Maar als elk selectieteam, of in ieder geval meerdere teams van een vereniging hoofdklasse speelt, dan heeft het misschien wel zin om 3 keer in de week te trainen.

Bij ons trainen alleen de keepers 3x in de week. Op maandag en woensdag train ik ze, en doen ze gewoon mee met de groep, en op dinsdag (of soms een andere dag) hebben ze specifieke keeperstraining van een echte keeperstrainer.
  maandag 7 november 2005 @ 17:20:35 #121
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32061598
Het is toch logischer om de E6 vaker te laten trainen dan de E1? Dat zijn mindere voetballers, dus zij hebben meer training nodig.
pi_32066644
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is toch logischer om de E6 vaker te laten trainen dan de E1? Dat zijn mindere voetballers, dus zij hebben meer training nodig.
Als je gaat voor resultaten niet. En als je gaat voor opleiding ook niet, met een E1-speler is immers resultaat te behalen. Als je gaat voor een goed basisniveau bij je club wel. Er zijn echter maar weinig clubs die dat als doelstelling hebben, en dat begrijp ik wel. Met 1 goed team valt meer te behalen dan met 5 subtoppers.
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:11 schreef maikelsp het volgende:
Dat bedoelde ik dus met selecteren. De E1 bij ons is het enige team dat hoofdklasse speelt, en het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren heel veel meer worden. (Diepenveen heeft geen beleidsplan en toekomstvisie, dus dan wordt het ook moeilijk). Volgend jaar is mijn verwachting dat de E1 geen hoofdklasse speelt, maar heel misschien de D1 wel weer.
Maar als elk selectieteam, of in ieder geval meerdere teams van een vereniging hoofdklasse speelt, dan heeft het misschien wel zin om 3 keer in de week te trainen.

Bij ons trainen alleen de keepers 3x in de week. Op maandag en woensdag train ik ze, en doen ze gewoon mee met de groep, en op dinsdag (of soms een andere dag) hebben ze specifieke keeperstraining van een echte keeperstrainer.
Bij ons speelt de F1 ook hoofdklasse, de D1, C1 en B1 1e klasse en A1 2e klasse. Dus dat ligt idd wat anders.
Overigens zou ik heel snel zorgen voor een beleidsplan, daar begint een gedegen jeugdopleiding toch mee!?
  maandag 7 november 2005 @ 23:12:47 #123
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32072880
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:04 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Als je gaat voor resultaten niet. En als je gaat voor opleiding ook niet, met een E1-speler is immers resultaat te behalen. Als je gaat voor een goed basisniveau bij je club wel. Er zijn echter maar weinig clubs die dat als doelstelling hebben, en dat begrijp ik wel. Met 1 goed team valt meer te behalen dan met 5 subtoppers.
Het doel moet niet zijn om 'iets te behalen'. Je wilt zo veel mogelijk kinderen zo goed mogelijk laten voetballen.
pi_32073070
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Het doel moet niet zijn om 'iets te behalen'. Je wilt zo veel mogelijk kinderen zo goed mogelijk laten voetballen.
Dat klopt en dat vind ik ook, maar ik kan de denkwijze van clubs wel begrijpen.
pi_32210964
Jammer jammer. Verloren met 5-2 van de koploper. Spannende wedstrijd, heel lang 2-2. Door o.a. een eigen goal en heel veel pech verloren. Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn: open dag Hanze Hogeschool Groningen. Veel aan de telefoon gehangen natuurlijk
  maandag 14 november 2005 @ 13:42:34 #126
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32256927
Ja, door die Open Dag was het lekker druk op Zernike. Daar liggen de velden van Knickerbockers, PAA, waar ik zelf voetbal.
  maandag 14 november 2005 @ 13:43:33 #127
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32256945
Gisteren heb ik die film 'Daar Hoorden Zij Engelen Zingen' nog eens bekeken. Ik vind 'm erg goed en ook wel indrukwekkend op sommige momenten. Erg interessant ook.

Wat vinden jullie van de manier waarop ze in de film met die jeugdspelertjes omgaan? Vooropgesteld dat je de film gezien hebt uiteraard.
pi_32271250
Wij hebben zaterdag met 3-1 verloren van Doetinchem. Ik heb niet vaak commentaar op scheidsrechters, omdat ik zelf ook (junioren)scheidsrechter ben en weet hoe het is om commentaar te krijgen, maar dit was echt een schande. Totaal heeft hij 1 keer voor een overtreding mee voor ons gefloten (waar ik ook heel demonstratief om klapte), en voor de rest NIET. Hun mochten alles, slidings van achteren, shirtjes trekken en ga zo maar door. Ook was ie meer bezig met z'n team, dan het neutraal zijn als scheidsrechter. Hij zei zelfs tussendoor tegen de andere leider "zou je niet eens een keertje gaan wisselen?". Dit vind ik "gewoon" al niet kunnen, maar in de hoofdklasse al helemaal niet. Maar ja, je doet er niks aan.

Maar wat ik wel eindelijk bij ons team zag was STRIJD. Vooral de 2e helft omdat de scheidsrechter toch niet op zou treden, werden de jongens goed fel en gingen ze er echt voor. Maar ja, de tegenstander mocht echt alles, dus werd het lastig om een goede aanval uit te voeren.

We staan nu 7e, en we moeten zaterdag tegen de nummer 5, Brummen. Hopen dat we dan eindelijk weer punten pakken.
pi_32345203
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, door die Open Dag was het lekker druk op Zernike. Daar liggen de velden van Knickerbockers, PAA, waar ik zelf voetbal.
Ben ik nog geweest!
Voorlichting Vastgoed & Makelaardij was daar, hoop sportvelden daar hey!
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:02 schreef maikelsp het volgende:
...
We staan nu 7e, en we moeten zaterdag tegen de nummer 5, Brummen. Hopen dat we dan eindelijk weer punten pakken.
Ach ja, dat gedoe met scheidsrechters is van alle tijden. Je kunt echter niets anders dan accepteren, en ik probeer me er dan ook altijd niet te veel over op te winden. Wat heeft het voor zin?

Mooi in ieder geval dat ze geknokt hebben voor de punten. Zo'n instelling vind ik altijd heel belangrijk. Hebben ze ook goed gevoetbald?

Dan heb ik van mezelf nog wat leuk nieuws: ik ben toegelaten tot de cursus Pupillentrainer, en op woensdag 30 november heb ik mijn eerste les. Leraar is M. Geestman, trainer van Go Ahead Deventer volgens mij, en zoon van de hoofdtrainer van mijn club
Ik heb echt zin om te beginnen, dan ben ik over een paar maanden gediplomeerd en dan heb je toch iets officieels. Het lijkt me daarnaast (reden nummer 1 dat ik meedoe) heel mooi om te zien hoe anderen het nou aanpakken. Ik kijk regelmatig bij andere trainingen, maar het lijkt me boeiend om te zien hoe andere clubs werken, en hoe andere trainers hun teams 'doen'.
I can hardly wait!
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:31:08 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32372627
Marcel Geestman, ken ik wel. Jonge vent nog. Leuk dat je die cursus gaat doen. Is het een module of echt een volwaardige cursus?

PAA, wat vind je van de docu/film 'Daar hoorden zijn engelen zingen'?
pi_32375115
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Marcel Geestman, ken ik wel. Jonge vent nog. Leuk dat je die cursus gaat doen. Is het een module of echt een volwaardige cursus?

PAA, wat vind je van de docu/film 'Daar hoorden zijn engelen zingen'?
Ja jonge kerel he, hij schijnt trainer te zijn van Columbia (en dus niet GA Deventer )

Die heb ik nog niet gezien, maar dat zal ik binnenkort doen nu je hem genoemd hebt. Gaat 'ie echt over de jeugdopleiding van Ajax?
Dat was trouwens die film waar feyenoorders heen gingen die dan de bioscoop sloopten he?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:55:41 #132
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32375222
Haha.. dat weet ik niet hoor. Ik heb helemaal niets met Ajax, maar het is gewoon heel interessant. Ze laten 'Ajax in Afrika' zien, ook zeer interessant. Ze laten het rampseizoen van Ajax 1 met Jan Wouters als trainer zien. En, voor jou het interessantste, er zitten stukjes in over jeugdteams van Ajax en hoe die gastjes door de trainers worden behandeld. Echt schitterend om te zien, sommige stukjes. Andere stukjes zijn pijnlijker.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:56:49 #133
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32375261
Geestman was trainer van Voorwaarts 2 een paar jaar terug volgens mij, daar ken ik hem van. Mijn pa kent zijn pa ook goed via V&K, een andere vereniging uit Twello. De vader van Marcel, Ruud Geestman, was een stoere grote verdediger van de Eagles.
pi_32386905
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Geestman was trainer van Voorwaarts 2 een paar jaar terug volgens mij, daar ken ik hem van. Mijn pa kent zijn pa ook goed via V&K, een andere vereniging uit Twello. De vader van Marcel, Ruud Geestman, was een stoere grote verdediger van de Eagles.
Klopt! Na Voorwaarts 2 is hij assistent geworden bij 1, en nu dus hoofdtrainer. Hij speelde zelf bij V&K maar is ook bij GA Eagles geweest, paar wedstrijden in het 1e.

Enne.... Ruud Geestman
Hoofdtrainer van mijn cluppie! Die loodst ons weer terug naar de 3e ( ) klasse!
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:20:56 #135
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32387662
Morgen de laatste wedstrijd in de herfstvakantie. GVAV D6 uit, altijd lastig. Weer op smerig kunstgras waarschijnlijk.
pi_32397780
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Morgen de laatste wedstrijd in de herfstvakantie. GVAV D6 uit, altijd lastig. Weer op smerig kunstgras waarschijnlijk.
Kunstgras.
Slechte ervaringen mee

Wij wonnen vandaag een heel, heel belangrijke wedstrijd. Winnen was een topper blijven, verliezen was middenmoter worden.

1e helft was wisselend, we kwamen wel met 0-1 voor, maar de 2e helft speelden we ze he-le-maal zoek. Drie prachtige goals, einduitslag 1-4!

Ik ben trots op mijn mannetjes, maar wat minder op de vaders. Vandaag was het zoveelste conflict, er hadden er weer wat commentaar, en dat was nu de zoveelste keer. Het lijken wel kinderen! Resultaat: 1 leider gestopt per direct, en mijn collegatrainer vraagt zich af of hij nog verder wilt.

Op zo'n moment denk ik dan aan die jochies, die hier gewoon de dupe van worden, en vraag ik me af waarom volwassenen niet gewoon kunnen bedenken dat het gaat om amateurvoetbal van 10-jarige jochies. De vaders lijken te denken dat we Ajax zijn, terwijl ik gewoon wil dat die ventjes lekker kunnen voetballen. Ik begrijp ze niet hoor
pi_32403652
tvp
pi_32403693
Kunstgras: Ich liebe es.

Bij ons ligt nu sinds begin vorig seizoen kunstgras, en ik vind het steeds fijner worden. Geen in de modder plakkende schoenen, hoge balsnelheid en geen waterplassen.

Wij hebben vandaag eindelijk weer eens gewonnen van Brummen. We begonnen heel goed met veel strijd, maar kwamen ongelukkig op achterstand door een eigendoelpunt. Gelukkig had iedereen er nog geloof in, en zo kwamen we voor rust gelukkig weer gelijk.

Na rust was er nog steeds veel strijd, en wilde iedereen gewoon 'vechten' voor elkaar. Ons grootste talentje mocht ook eindelijk weer een kwartiertje meedoen (na een langdurige blessure), en dat kwam zeer goed van pas. Toen hij 20 minuten voor tijd er weer kwam scoorde hij meteen weer 2 keer, en gaf ook nog eens een assist. Daardoor haalden we eindelijk weer de 3 punten binnen, met deze 4-1 stand:D.

Ik zag dat je ook nog wat had over 'coachende' ouders. Wij hebben elk jaar aan het begin van het seizoen in het seizoenboekje (met alle telefoonnummers ed. van elke speler) een lijstje staan met tips voor ouders. En dit tekstje komt ook nog een aantal keer terug op het 2-wekelijkse programma boekje. Ik heb even op internet gezocht, en dit is ongeveer het tekstje:

• Geef blijk van belangstelling. (Ga dus zoveel mogelijk mee naar de voetbalclub van zoon of dochter.)
  • Wees enthousiast. (Stimuleer zoon of dochter en de medespelers).
  • Gebruik geen tactische kreten (Ze hebben het al moeilijk genoeg met de bal, met zichzelf en met de tegenstander.)
  • Laat het coachen over aan de trainer.
  • Blijf altijd positief, juist bij verlies.
  • Word niet boos. (De volgende keer beter.)
  • De scheidsrechter doet zijn best, bemoei u niet met zijn of haar beslissingen.
  • Gun uw kind kind te zijn (Het moet nog zo veel leren. Winnen, maar ook verliezen hoort nu eenmaal bij het voetbal.)
  • Als uw kind talent heeft, wordt dat heus wel opgemerkt.
  • Wilt u echt met voetbal bezig zijn, volg dan een pupillenmodule van de KNVB.

Misschien dat dit was is om op jullie programmaboekje oid. te zetten, of op jullie internetsite als de club die heeft. En attendeer iedereen dan ook dat dit ergens bij jullie club op een boekje staat, dat zet de ouders dan misschien wel aan het denken.

Succes ermee!!!
  • Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
      vrijdag 25 november 2005 @ 23:38:46 #139
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_32583273
    Vanavond op trainerscursus een onvoldoende gekregen. De lat ligt echt hoog!!
    pi_32683784

TCIII doe je he? Vertel eens wat over de lessen, inhoud, mede-cursisten enzo als je wilt?

Morgen begin ik met de module pupillentrainer Jammer dat ik nog niet naar TCIII kan, ben nog geen 18 he Volgend jaar dan maar.
    Heeft iemand deze module misschien gedaan? Ze schijnt redelijk makkelijk te zijn....
    pi_32781868
    Nou, eerste cursusavond zit erop

Ik vond het erg makkelijk eigenlijk!
    Ik heb geen nieuwe dingen gehoord, en er zaten ook trainers waarvan ik me afvroeg waarom en hoe die trainer geworden zijn. (Vb.: Wiel Coerver niet kennen )

Volgende keer gaan we met een team het veld op, ik hoop en denk dat het dan allemaal wat pittiger wordt.

Verder alweer geen voetbal dit weekend, ga nooit in Oost wonen als je van voetbal houdt
    pi_32785749
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 15:48 schreef PAA-053 het volgende:
    Nou, eerste cursusavond zit erop

Ik vond het erg makkelijk eigenlijk!
    Ik heb geen nieuwe dingen gehoord, en er zaten ook trainers waarvan ik me afvroeg waarom en hoe die trainer geworden zijn. (Vb.: Wiel Coerver niet kennen )
    Ik heb wel van Wiel Coerver gehoord, maar wat het precíes inhoudt zou ik ook niet weten eigenlijk.
    Allemaal technische/tactische oefeningen zonder goal?
    En trainer bij de pupillen word je toch vooral omdat je het leuk vindt om met kinderen bezig te zijn?
    quote:
    Volgende keer gaan we met een team het veld op, ik hoop en denk dat het dan allemaal wat pittiger wordt.

Verder alweer geen voetbal dit weekend, ga nooit in Oost wonen als je van voetbal houdt
    Als je pupillen leidt had je dit (Sinterklaas)weekend toch sowieso al geen voetbal of alleen de F-jes niet?
    pi_32788057
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:25 schreef Merson het volgende:

[..]

Ik heb wel van Wiel Coerver gehoord, maar wat het precíes inhoudt zou ik ook niet weten eigenlijk.
    Allemaal technische/tactische oefeningen zonder goal?
    En trainer bij de pupillen word je toch vooral omdat je het leuk vindt om met kinderen bezig te zijn?
    [..]

Als je pupillen leidt had je dit (Sinterklaas)weekend toch sowieso al geen voetbal of alleen de F-jes niet?
    Als je het leuk vindt met kinderen om te gaan kun je prima pupillen trainen, als je echter een diploma wilt gaan behalen moet je wel een iets hoger niveau hebben (nog steeds niet echt hoog). Wiel Coerver is gewoon een begrip, als je dit diploma wilt halen moet je wel iets meer dan normaal met training bezig zijn denk ik.

Alleen de F-jes niet volgens mij, wij sowieso wel omdat we 26 wedstrijden spelen, dan moet je alles volplannen.

P.S. Het komt in de basis neer op dat alles met bal en op techniek moet gebeuren. Beheers je de techniek dan kun je voetballen en ook winnen. Trucjes, passeerbewegingen, functionele techniek.
    pi_32983325
    Wij hadden eindelijk weer eens voetbal vandaag. We speelden tegen het team van onze oude spits, die midden in het seizoen was vertrokken. Een wedstrijd met lading dus, maar we waren gewoon veel beter. 7-0 Winst, en die spits heeft niet gescoord dus
    Ws. is het nu wel winterstop, en zo niet dan volgende week de topper tegen Sparta Nijkerk.

Wat hebben jullie gemaakt?
    pi_33008692
    Wij hebben ook weer gewonnen, met 5-2. De eerste helft speelden we gewoon heel goed, met veel getik en gekaats (daar was ik zeer blij mee, omdat we hier veel op trainen). Dit werd na 10 minuten in de 2e helft jammergenoeg wel minder, dat was na de 5-0, waarna Helios toch nog 2 keer kon scoren. Het was bij die 2 doelpunten gewoon pech dat bij de 1ste onze laatste man uitgleed, en bij het 2e doelpunt de keeper de bal net niet genoeg wegtikte waardoor een ander hem kon intikken.

Al met al was ik dus heel tevreden met deze wedstrijd, en we staan nu ook op een mooie 5e plaats. Volgende week hebben we onze laatste competitiewedstrijd van dit jaar, en daarna hebben we toernooien in de zaal.
    pi_33090461
    Wij zijn 5e geëindigd in een competitie met 10. (halve competitie) We spelen nu tot februari wat toernooitjes en oefenwedstrijden en dan gaan we los in de voorjaarscompetitie met zes ploegen, waar we twee keer tegen spelen. Dan moet het gebeuren!
      donderdag 15 december 2005 @ 13:18:10 #147
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_33100144
    Ik ben leider bij de B2 van Nemelaer uit het brabantse Haaren.

De jongens zijn allemaal 16,17. We spelen niet hoog, 2e of 3e klasse ofzo. Plezier staat voorop bij ons.

Dit seizoen begon voortvarend. Maar we winnen steeds van de bovenste 4 ploegen, om daarna (als we eindelijk de stap naar boven kunnen/moeten maken) te verliezen van een tegenstander die lager gekwalificeerd staat.

. Nevelo B3 12 10 0 2 30 48 21
    2. Sarto B6 13 9 1 3 28 48 23
    3. Taxandria B2 13 8 1 4 25 35 21
    4. Boxtel B2 11 8 0 3 24 49 29
    5. Audacia B2 13 8 0 5 24 47 35
    6. Helvoirt B2 13 7 1 5 22 39 23
    7. Nemelaer B2 12 7 0 5 21 38 24
    8. Essche Boys B1 13 7 0 6 21 49 26
    9. SC 't Zand B4 11 4 0 7 12 32 32
    10. ODC B3 12 2 1 9 7 21 57
    11. ZIGO B3 12 1 0 11 3 13 76
    12. SVSSS B3 13 1 0 12 3 17 69

Zo wonnen we dus van taxandria, sarto, helvoirt en boxtel. Thuis alleen terecht verloren van Nevelo(0-2).

Op het moment dat de concurrentie verliest van elkaar ( op nevelo na). Verliezen wij 2 wedstrijden achter elkaar ( Audacia en Boxtel) en nu verpesten we het dus voor onzelf eigenlijk. Echt jammer.

Maar nog 8 wedstrijden te gaan. Ik hoop op de top 5.

Dat zou een prestatie zijn wetende dat dit team de laatste jaren alleen maar als Laatste geindigd is.
    Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
    27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
    Mijn party reviews
      vrijdag 16 december 2005 @ 14:07:42 #148
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_33133229
    Welkom Sethje. Een maffe Brabo erbij lijkt me een welkome aanvulling..
    pi_33158687
    Welkom Sethje, altijd leuk een nieuw gezicht!

Vanochtend lekker getraind (partijtje) met die mannen, en vanmiddag naar de Griezelbus. De spelers dus. Staf en ouders, zussen, broers, opa's, oma's, enz. gaan naar de kroeg
      zondag 18 december 2005 @ 22:18:09 #150
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_33203791
    Gezellig idee. We zijn vorig jaar naar The Incredibles geweest. Dit jaar vond ik het niet nodig om iets leuks te gaan doen. Eerst moet het gedrag verbeteren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')