Da's wel toevallig, die hebben wij in de beker gehad. Zij wonnen alles, wij ookquote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:26 schreef maikelsp het volgende:
Nee, wij zitten meer ingedeeld richting Zutphen/Doetinchem. We zitten o.a. bij WHCZ, DZC'68, Brummen, Pax enzo. Ook zitten we bij een paar clubs uit de omgeving Deventer in, waarvan Kon. UD zeer, zeer sterk is.
Balen man! Heb je een leider erbij lopen (vader) die ze ook een beetje in toom kan houden?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wij hebben, nadat we de eerste drie wedstrijden hadden gewonnen, de volgende vier verloren. Het gaat niet goed. Met voetbal kan ik me nog niet eens zo zeer bezig houden, maar qua gedrag valt de puzzel niet in elkaar. Ze hebben veel te veel commentaar op elkaar en daar houd ik niet van, het komt de sfeer ook niet ten goede.
De cursus op vrijdagavonden is erg leerzaam. Veel nieuwe oefenstof en leuke gesprekken met collega-trainers.
Ik begrijp dat je je goed klote voelt hierover, maar looptraining bij E-tjes? Laat ze dan nog iets opbouwends doen, dat, naast dat het geschikt is als straf, zin heeft.quote:Op zondag 6 november 2005 17:12 schreef maikelsp het volgende:
Wij hebben gister met 4-1 verloren van Schalkhaar. Het was gewoon meer dan slecht, en dan met name de verdediging. Omdat we tijdens het Zwaluwentournooi ook al tegen ze hadden gespeeld, wist ik precies hoe Schalkhaar speelde, en had iedereen dus ook een taak gegeven. Daar deden ze totaal niets mee.
Maar waar ik het meest pissig om was, was dat er niet geluisterd werd naar mij en mijn mede-leider. Ze deden maar wat. Ook heb ik nu 2 jongens die "gevolgd" worden (1 door KNVB/Twente en 1 door GAE), en die 2 luisteren al helemaal niet meer. En terwijl ze zelf iets verkeerd doen, gaan ze het maar af reageren op de keeper, terwijl geen enkel doelpunt zijn fout was. Daar ga ik dus zeker tegen optreden morgen bij de training.
Maar ja, morgen gaan we dus maar een looptraining doen, en dan woensdag weer bezig met de wedstrijd.
Dat is dan al beter, vind ik. Het echte loopwerk moet je tot de C-tjes vermijden.quote:Op maandag 7 november 2005 11:51 schreef maikelsp het volgende:
Met looptraining bedoel ik niet alleen rondjes lopen maar o.a. sprintwerk, veel dribbelen met de bal enzo. Eigenlijk dingen die ze dus niet zo heel leuk vinden (ze gaan veel liever afwerken), maar dat is eigenlijk ook een beetje hun eigen schuld.
Ook bij de senioren zouden ze dat niet mogen doen.quote:Op maandag 7 november 2005 14:28 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat is dan al beter, vind ik. Het echte loopwerk moet je tot de C-tjes vermijden.
Dit is tenminste nog opbouwend he, het voegt wat toe.
Drie keer is wel veel...quote:Hoe denk jij trouwens over het 3 keer in de week trainen voor E-tjes? (Dat doen wij)
Ik vind 3 keer in de week wel erg veel voor E'tjes. Dat betekent dat ze dus 4 keer per week bij de voetbal zijn. Vaak doen ze ook nog aan andere sporten of zitten ze op muziekles of iets dergelijks. En dan ook nog 3 keer in de week trainen is misschien weer wat te veel van het goede.quote:Op maandag 7 november 2005 14:28 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Hoe denk jij trouwens over het 3 keer in de week trainen voor E-tjes? (Dat doen wij)
Ja, ik wordt betaald, maar dat houdt niet over hoor. Het is absoluut niet zo dat ik daarvan mijn bijbaantje kan compenseren. Mijn collega kan dat ws. wel, die is ouder en is gediplomeerd. Toch ben ik er net zoveel als hij mee bezig...quote:Op maandag 7 november 2005 ??? schreef Merson het volgende:
[..]
Drie keer is wel veel...
Dan krijg je er wel voor betaald als trainer zijnde neem ik aan? Want een bijbaantje is dan vrijwel onmogelijk lijkt mij...
Dan moet je iedereen evenveel laten trainen en valt dus het hele idee van selecteren en opbouwen weg. Dan kun je ook niet twee keer in de week gaan trainen, zoals jij ws. doet, denk ik.quote:Op maandag 7 november 2005 16:05 schreef maikelsp het volgende:
[..]
Ik vind 3 keer in de week wel erg veel voor E'tjes. Dat betekent dat ze dus 4 keer per week bij de voetbal zijn. Vaak doen ze ook nog aan andere sporten of zitten ze op muziekles of iets dergelijks. En dan ook nog 3 keer in de week trainen is misschien weer wat te veel van het goede.
Maar aan de andere kant, wat is het beleid van de club. Willen ze dat alle selectieteams vanaf de E elk jaar hoofdklasse spelen. Want als je maar 1 team in de hoofdklasse hebt spelen, heeft het geen zin voor de doorstroming.
De 3de opmerking: is het wel rechtvaardig tegenover bijvoorbeeld spelers uit de E6 die maar 1 keer in de week trainen. Ze betalen allemaal evenveel contributie, en dan is het het beetje cru dat de 1 wel meerdere keren per week traint, en de ander niet.
Als je gaat voor resultaten niet. En als je gaat voor opleiding ook niet, met een E1-speler is immers resultaat te behalen. Als je gaat voor een goed basisniveau bij je club wel. Er zijn echter maar weinig clubs die dat als doelstelling hebben, en dat begrijp ik wel. Met 1 goed team valt meer te behalen dan met 5 subtoppers.quote:Op maandag 7 november 2005 17:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is toch logischer om de E6 vaker te laten trainen dan de E1? Dat zijn mindere voetballers, dus zij hebben meer training nodig.
Bij ons speelt de F1 ook hoofdklasse, de D1, C1 en B1 1e klasse en A1 2e klasse. Dus dat ligt idd wat anders.quote:Op maandag 7 november 2005 17:11 schreef maikelsp het volgende:
Dat bedoelde ik dus met selecteren. De E1 bij ons is het enige team dat hoofdklasse speelt, en het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren heel veel meer worden. (Diepenveen heeft geen beleidsplan en toekomstvisie, dus dan wordt het ook moeilijk). Volgend jaar is mijn verwachting dat de E1 geen hoofdklasse speelt, maar heel misschien de D1 wel weer.
Maar als elk selectieteam, of in ieder geval meerdere teams van een vereniging hoofdklasse speelt, dan heeft het misschien wel zin om 3 keer in de week te trainen.
Bij ons trainen alleen de keepers 3x in de week. Op maandag en woensdag train ik ze, en doen ze gewoon mee met de groep, en op dinsdag (of soms een andere dag) hebben ze specifieke keeperstraining van een echte keeperstrainer.
Het doel moet niet zijn om 'iets te behalen'. Je wilt zo veel mogelijk kinderen zo goed mogelijk laten voetballen.quote:Op maandag 7 november 2005 20:04 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Als je gaat voor resultaten niet. En als je gaat voor opleiding ook niet, met een E1-speler is immers resultaat te behalen. Als je gaat voor een goed basisniveau bij je club wel. Er zijn echter maar weinig clubs die dat als doelstelling hebben, en dat begrijp ik wel. Met 1 goed team valt meer te behalen dan met 5 subtoppers.
Dat klopt en dat vind ik ook, maar ik kan de denkwijze van clubs wel begrijpen.quote:Op maandag 7 november 2005 23:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Het doel moet niet zijn om 'iets te behalen'. Je wilt zo veel mogelijk kinderen zo goed mogelijk laten voetballen.
Ben ik nog geweest!quote:Op maandag 14 november 2005 13:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, door die Open Dag was het lekker druk op Zernike. Daar liggen de velden van Knickerbockers, PAA, waar ik zelf voetbal.
Ach ja, dat gedoe met scheidsrechters is van alle tijden. Je kunt echter niets anders dan accepteren, en ik probeer me er dan ook altijd niet te veel over op te winden. Wat heeft het voor zin?quote:Op maandag 14 november 2005 22:02 schreef maikelsp het volgende:
...
We staan nu 7e, en we moeten zaterdag tegen de nummer 5, Brummen. Hopen dat we dan eindelijk weer punten pakken.
Ja jonge kerel he, hij schijnt trainer te zijn van Columbia (en dus niet GA Deventerquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Marcel Geestman, ken ik wel. Jonge vent nog. Leuk dat je die cursus gaat doen. Is het een module of echt een volwaardige cursus?
PAA, wat vind je van de docu/film 'Daar hoorden zijn engelen zingen'?
Klopt! Na Voorwaarts 2 is hij assistent geworden bij 1, en nu dus hoofdtrainer. Hij speelde zelf bij V&K maar is ook bij GA Eagles geweest, paar wedstrijden in het 1e.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Geestman was trainer van Voorwaarts 2 een paar jaar terug volgens mij, daar ken ik hem van. Mijn pa kent zijn pa ook goed via V&K, een andere vereniging uit Twello. De vader van Marcel, Ruud Geestman, was een stoere grote verdediger van de Eagles.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Morgen de laatste wedstrijd in de herfstvakantie. GVAV D6 uit, altijd lastig. Weer op smerig kunstgras waarschijnlijk.
Ik heb wel van Wiel Coerver gehoord, maar wat het precíes inhoudt zou ik ook niet weten eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:48 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, eerste cursusavond zit erop
Ik vond het erg makkelijk eigenlijk!
Ik heb geen nieuwe dingen gehoord, en er zaten ook trainers waarvan ik me afvroeg waarom en hoe die trainer geworden zijn. (Vb.: Wiel Coerver niet kennen)
Als je pupillen leidt had je dit (Sinterklaas)weekend toch sowieso al geen voetbal of alleen de F-jes niet?quote:Volgende keer gaan we met een team het veld op, ik hoop en denk dat het dan allemaal wat pittiger wordt.
Verder alweer geen voetbal dit weekend, ga nooit in Oost wonen als je van voetbal houdt![]()
Als je het leuk vindt met kinderen om te gaan kun je prima pupillen trainen, als je echter een diploma wilt gaan behalen moet je wel een iets hoger niveau hebben (nog steeds niet echt hoog). Wiel Coerver is gewoon een begrip, als je dit diploma wilt halen moet je wel iets meer dan normaal met training bezig zijn denk ik.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:25 schreef Merson het volgende:
[..]
Ik heb wel van Wiel Coerver gehoord, maar wat het precíes inhoudt zou ik ook niet weten eigenlijk.
Allemaal technische/tactische oefeningen zonder goal?
En trainer bij de pupillen word je toch vooral omdat je het leuk vindt om met kinderen bezig te zijn?
[..]
Als je pupillen leidt had je dit (Sinterklaas)weekend toch sowieso al geen voetbal of alleen de F-jes niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |