Ik ben tot nu toe (18jaar) 2x écht over de schreef gegaan. Ik hoop inmiddels mijn grens wel gevonden te hebben en het hierbij te kunnen laten.
De
eerste keer was op een LAN-party bij een maat van mij. Dat was de eerste LAN in een reeks van 3 totaal (nerds!
![]()
). Wat is het eerste waar je aan denkt bij een lan-party? Juist, drank
![]()
Nee, ach we waren net 16 (liep zelfs een jochie van 15 bij) dus drank gaf het een wat stoerdere uitstraling. Voordat iedereen direct denkt aan een zuipfestijn, het was niet anders dan gewoon een beetje leachen + gamen onder het genot van een biertje. Maargoed, ik liep toentertijd nog dapper de ochtendkrant en had een chronisch slaaptekort en zo'n LAN is ook nog eens een ware uitputtingsslag. Tot overmaat van ramp was (en is nog steeds) de moeder van bij wie de LAN was zwaar wijn verslaafd
![]()
Dat was natuurlijk ook wel leuk, bier + wijn, dan was je helemaal de man. Dat nam ik iets te letterlijk en na een paar glazen wijn + hoogstens 6/7 biertjes (niet eens veel dus)besloot ik even af te koelen buiten. Het was hartje winter, en ik had één laag aan met ook nog eens korte mouwen, maar koud had ik het niet hoor
![]()
Vervolgens sloeg het noodlot toe. Ik heb een complete niet te onderscheiden nieuwe mesthoop uitgekotst en ben vervolgens op ontdekkingsreis over de boerderij gegaan. Aangezien de boerderij langs het spoor stond stuurde mijn vrienden af en toe even iemand naar buiten om te kijken of ik niet al vastgeplakt zat op het spoor. Daarvan herinner ik mij nog één ding. Als je naar buiten gaat stond er direct een hekje om de hoek. Daar waarschuwde ze mij dus steeds voor "Ivo, kijk je wel uit voor het hekje..." en PATS-BOEM daar lag de beste meneer zelf gestrekt op het gras
![]()
Maargoed, uiteindelijk voor mijn eigen veiligheid ben ik maar naar binnen gehaald en daar begon de pret
![]()
Uiteraard hadden al die verwende zieltjes didigtaal speelgoed van hun ouders meegekregen... Gevolg: tientallen foto's van mijn persoontje. Daarbij het feit dat er ook daadwerkelijk een echte 'computernerd' bij was die internetsites maakt, gevolg: als ze het zouden willen, konden ze aan de andere kant van de wereld mijn kotsfoto's op internet zien
![]()
Deze zeperd werd mij toch minimaal een half jaar lang flink ingepeperd. Loop je door gangen van de school en word je herkend als die jongen die ...
![]()
Maargoed de eerste LAN heb ik meer dan de helft geslapen iig
Mijn
tweede keer was volgens mij nog geen jaar erna, deze keer in de stad nota bene (Deventer). We kwamen toentertijd wekelijks in een 'swingcafé' genaamd de Elegast. Dat was de enige plek om uit te gaan als je geen kakker of aso bent
![]()
Al liep je daar wel tussen zwetende hard-rock piraten
![]()
Maargoed, het was een uur of 1 en het piekuur was voorbij en we zouden even wat gaan eten tussendoor. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een (oerlelijke) meid die mij een drankje aanbood, waarop ik zei: "Ik ben zo terug, even wat eten" (ik bedoel, gratis bier
![]()
). Maar ik kwam nooit meer terug ...
![]()
We zaten een lahmacun (whatever
![]()
), iig een turkse pizza en mijn LAN-verhaal kwam weer boven. En bij de zin "Één ding heeft Ivo wel geleerd, dit gebeurt hem nooooiit meer" sprinte ik naar de WC. De geur van de lahmacun werd mij iets te veel van het goede en ik besloot mijn maag te legen. Ik ben achteraf blij te horen dat er meerdere van mijn vrienden ziek (lees : kotsen e.d) zijn geworden van een lahmacun, maargoed het moest mij natuurlijk weer in de stad zelf overkomen
![]()
Ik vond het wel netjes dat ze kwamen vragen of ze mijn lahmacun mochten opeten of dat ik hem zelf nog wou
![]()
Ik weet dat ik nog 10 minuten ofzo boven de plee heb gehangen (dus rond half 2), en daarna weet ik niets meer tot een uur of half 5. Wat ik in die tijd allemaal heb gedaan
![]()
Mijn vrienden hebben mij daar in de tussentijd nog gezocht, dus ik moet door de stad geslenterd hebben ofzo
![]()
: Ik werd om half 5 hangend tegen een boom op de Brink (centrale plein van Deventer in de binnenstad) gevonden door een vriend die naar huis wou fietsen. Die heeft mij op de fiets gezet. Ik was iig toen weer helder genoeg dat ik door had dat hij een meid bij zich had, dus ik sloeg maar een zijstraat in, dit in tegenstelling tot een andere maat die er gezellig naast bleef fietsen
[ Bericht 2% gewijzigd door DeVinger op 11-07-2005 14:51:52 ]