Wat zullen ze je daar dankbaar voor zijn, later als ze groot zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef snowqueen911 het volgende:
Ik zal mijn kinderen grappige, zeldzame namen geven.
ja!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:03 schreef knowall het volgende:
[..]
Wat zullen ze je daar dankbaar voor zijn, later als ze groot zijn. [afbeelding]
ik was ze iig nog niet tegengekomen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:04 schreef ChrisJX het volgende:
Hier zijn pas 3428 topics over in diverse subfora
Zo te zien zijn ze inmiddels allemaal al vol.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:06 schreef snowqueen911 het volgende:
ik was ze iig nog niet tegengekomen...
Ik heet BarbarA.....quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:16 schreef knowall het volgende:
Alle meiden die een naam hebben die eindigt op een -a (Priscilla, Pascalla, etc) gaan later in de prostituee-branche werken. Dat je het even weet.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:16 schreef knowall het volgende:
Alle meiden die een naam hebben die eindigt op een -a (Priscilla, Pascalla, etc) gaan later in de prostituee-branche werken. Dat je het even weet.
ja mooi! voor een jongen!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:16 schreef hi2uplz het volgende:
Xavier
quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:16 schreef knowall het volgende:
QED.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:17 schreef echt het volgende:
MaximA
Ksee-vi-er, denk ikquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:17 schreef snowqueen911 het volgende:
ja mooi! voor een jongen!
uitspreken als Ksafjee ?
Nikita is een Russische mannennaamquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind Nikita wel een mooie naam. Mochten mijn vrouw en ik later een dochter krijgen, dan zullen we haar Nikita noemen.
Ilja, dat was een meisje wat ik kende in Arnhem, leuke meid. Ben haar uit het oog verloren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:46 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nikita is een Russische mannennaamNet als ilja trouwens.
kani?quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor een man vind ik Karl wel mooi.
Ik ken maar 1 Ilja en dat is een jongenquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ilja, dat was een meisje wat ik kende in Arnhem, leuke meid. Ben haar uit het oog verloren.
Dat zeg ik tochquote:Nikita is misschien in Rusland een mannen naam. Nikita Chroestchov bv.
Ik zou het uitspreken als Aleina...quote:
afgekort Nikky. Leuke naam. Is nooit bij me opgekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind Nikita wel een mooie naam. Mochten mijn vrouw en ik later een dochter krijgen, dan zullen we haar Nikita noemen.
Voor een man vind ik Karl of Carlos wel mooi. Mijn vrouw vind weer Paul een mooie naam.
bedankt! das dus mijn naam... maar zo spreek je het dus NIET uit (ja mn oma wel ja)quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:54 schreef Mryc het volgende:
Aimee (uit te spreken als 'eemie' en 'eemee')
Ik ken een Aimee en dat spreek je uit als Emmee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:00 schreef Meey het volgende:
bedankt! das dus mijn naam... maar zo spreek je het dus NIET uit (ja mn oma wel ja)
t is meer gewoon als ME (van de politie)en t is met een streepje Aimée (voor een vrouw) en Aimé (voor een man)
M E dusquote:Op woensdag 29 juni 2005 20:01 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken een Aimee en dat spreek je uit als Emmee.
Gequote:Op woensdag 29 juni 2005 20:00 schreef PuinzOOi het volgende:
Ik vind Sascha wel mooi, maar ook Megan..
Wat vinden jullie trouwens van vernoemen? Ik vond het vroeger zo verschrikkelijk ouderwets, maar nu ik zelf ietsje ouder ben en ik me langzaam realiseer dat mijn ouders er niet voor altijd zullen zijn vind ik het opzicht ook wel weer iets hebben...
Ik ben van mening dat je een naam kunt uitspreken zoals je zelf wilt. John kun je toch ook als 'djon' of 'sjon' uitspreken?quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:00 schreef Meey het volgende:
[..]
bedankt! das dus mijn naam... maar zo spreek je het dus NIET uit (ja mn oma wel ja)
t is meer gewoon als ME (van de politie)en t is met een streepje Aimée (voor een vrouw) en Aimé (voor een man)
quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:06 schreef Meey het volgende:
tuurlijk kan dat, maar als je het wilt uitspreken zoals het er staat dan is het gewoon emmee of ME, en niet eemee of eemie, dat staat er gewoon niet!
Vriendinnetje van mijn broertje heet ook Aimee (spreek uit als eemee), verder wel eens van Aimee Mann, Aimee Allen of Aimee Echo (alle drie zangeressen) gehoord? Spreek je toch echt uit als eemiequote:Op woensdag 29 juni 2005 20:06 schreef Meey het volgende:
tuurlijk kan dat, maar als je het wilt uitspreken zoals het er staat dan is het gewoon emmee of ME, en niet eemee of eemie, dat staat er gewoon niet!
Dan doen ze het bij het vriendinnetje van je broertje fout, en die drie zangeressen zijn waarschijnlijk engels/amerikaans.. in engeland zeggen ze idd eemie, alsin Amy..quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:16 schreef Mryc het volgende:
[..]
Vriendinnetje van mijn broertje heet ook Aimee (spreek uit als eemee), verder wel eens van Aimee Mann, Aimee Allen of Aimee Echo (alle drie zangeressen) gehoord? Spreek je toch echt uit als eemie
de enige mooie uit je lijstje vind ik Jasmijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:09 schreef Ceylon89 het volgende:
Uhm, mooie namen?Felix Lodewijk Boudewijn Amsterdam Jasmijn Shiva
![]()
NIKITA????quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor een man vind ik Karl of Carlos wel mooi. Mijn vrouw vind weer Paul een mooie naam.
Amsterdam heeft een lange/interessante historie, en ook vind 'k het goed klinkenquote:
Dat kanquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:07 schreef SlimShady het volgende:
[..]
de enige mooie uit je lijstje vind ik Jasmijn.
Ieuwquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef snowqueen911 het volgende:
Wat vinden jullie mooie namen?
Zelf heb ik het niet zo op 'originele' namen als Henk, Piets, Els.
Ik zal mijn kinderen grappige, zeldzame namen geven. Wat vindne jullie mooi? Hoe zoudne jullie je kindjes (ooit) noemen?
Fanny is kindermishandelingquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:31 schreef Sannetie het volgende:
Vrouwelijk geslacht:
Amy
Fanny-may
Sheila
Dawn
Renee
Mannelijk geslacht:
Mikey
Steven
Rutger
John
Vinnie
![]()
![]()
Wat is er mis met Nikita?quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:15 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
NIKITA????doe dat je kind niet aan!
Net zo een verschrikkelijke naam als Priscilla, Chantal, Patricia, Natasha![]()
![]()
![]()
![]()
Klinkt meer als een naam voor een ziekte en/of lesbo....quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:02 schreef SG1 het volgende:
Ik vind Alexia zeer goed gevonden.
3429 nu dusquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:04 schreef ChrisJX het volgende:
Hier zijn pas 3428 topics over in diverse subfora
Is ook wel een leuke naam, zou hem alleen niet aan mijn kind doen ,....quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als ik later een dochter krijg noem ik haar Maryse
Maryse waar ben je, hier een fan!quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als ik later een dochter krijg noem ik haar Maryse
ik vind het ook een best mooie naam.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:39 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
Maryse waar ben je, hier een fan!
nee gets, ik d8 eraan vanwege die Alexia ...quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:02 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ieuw
Baps! Je denkt na over hoe de kinderen moeten gaan heten
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:44 schreef SlimShady het volgende:
Ze wordt later Alexia Anorexia genoemd![]()
zielig eik.
ja!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:24 schreef Natalie het volgende:
Rain vind ik ook een mooie naam voor een meisje
René is mannelijk, Renée vrouwelijk. Daar zit dus wel degelijk verschil in.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:41 schreef SolidArt het volgende:
Renee is zowel mannelijk als vrouwelijk,
Vooral ook zo leuk in Nederland, waar altijd geklaagd wordt over het weer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:24 schreef Natalie het volgende:
Rain vind ik ook een mooie naam voor een meisje
Rowanquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Rowan vind ik wel een mooie naam (jongen)
Okey, dan is het goedquote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:42 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
nee gets, ik d8 eraan vanwege die Alexia ...
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat klinkt als een biggetjequote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef martinuhhh het volgende:
Megin.
Shari klinkt als een kledingstukquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:29 schreef Natalie het volgende:
M'n buurmeisje heet Shari. Ook zo'n mooie naam.
Net als Laura trouwens.
Ik vind Keter (spreek uit Peter) ook heel leuk...quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef -Mellow- het volgende:
Cem (spreek uit als djem) voor een jongen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Laat ik maar even m'n muil houden, voordat Spindizzy me weer komt afzeiken...![]()
Zo heet onze hond ookquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn fonetische vertaalvermogens zijn onmiskenbaar goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:46 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zo heet ik in het dagelijks leven ook, dacht je
Overigens spreek je het wel goed uit
Is het dan geen idee om dan gewoon 1 letter te nemen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:56 schreef SlimShady het volgende:
[..]
idd. namen moeten simpel zijn, zoals: Loes, Laura en Lisa.
Dan vraag je er om dat je kind in elkaar wordt geschopt in het fietsenhok...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:12 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kick
Ben je al pooier of word je dat na haar geboorte?quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nikita is misschien in Rusland een mannen naam. Nikita Chroestchov bv.
Voor ons is het een mooie naam voor onze dochter, die overigens nog moet komen.
Ot en Anquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:58 schreef Tranceptor het volgende:
Is het dan geen idee om dan gewoon 1 letter te nemen?
T bijvoorbeeld.![]()
Je hebt ook namen, die passen juist wel bij een gewichtige, sigarenrokende man van zestig, maar niet bij een ventje van 3. Maximilia(a)n bijv. of Malcolmquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:32 schreef p-etr-a het volgende:
Daarbij vind ik dat een naam ook bij een volwassene moet passen, want het lijkt erop dat veel ouders als ze naar hun kleine hummeltje (uit)kijken niet beseffen dat het kind, als het goed is, nog een tijd mee zal gaan. Namen als 'Teddy' vind ik dus absoluut vreselijk.
Ja of Herman! Wij zaten eens twee weken op een camping, en tegenover ons zat een familie met een 3-jarig jongetje dat HERMAN heette! Vreselijk voor het joch.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je hebt ook namen, die passen juist wel bij een gewichtige, sigarenrokende man van zestig, maar niet bij een ventje van 3. Maximilia(a)n bijv. of Malcolm
Ik hoorde eens een grote, dikke vent tegen een kereltje van vier zeggen: "Henk, we gaan naar huis". Ik vond het eerst maar raar, maar later vond ik het wel humorquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:38 schreef p-etr-a het volgende:
Ja of Herman! Wij zaten eens twee weken op een camping, en tegenover ons zat een familie met een 3-jarig jongetje dat HERMAN heette! Vreselijk voor het joch.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind Keter (spreek uit Peter) ook heel leuk...
Of bedoel je Tsjem
Inderdaad. Dat gedoe ook altijd. Het zijn maar namen. Waar is de tijd dat iedereen nog gewoon Jan Piet of Henk heet. Dat was tenminste nog makkelijk en de kinderen zelf konden ook hun eigen naam spellen en uitspreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:58 schreef Tijn het volgende:
Ik hou van korte namen waarbij geen twijfel kan onstaan hoe je het uitspreekt. Meer dan 3 lettergrepen kan echt niet en dat creatieve gebeuren hoeft van mij ook niet zo. Als je zo creatief bent, ga je maar schilderen
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:05 schreef renzell het volgende:
Jij bent ook wel van de namentopics he ChrisJX? Ik zie jouw naam ook altijd staan in OUD.![]()
Omdat de c bij mijn weten niet als 'dj' wordt uitgesproken...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:55 schreef -Mellow- het volgende:
nee waarom zou ik dat bedoelen als dat er niet staat
Zo heet mijn neefje ookquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:38 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja of Herman! Wij zaten eens twee weken op een camping, en tegenover ons zat een familie met een 3-jarig jongetje dat HERMAN heette! Vreselijk voor het joch.
Ik wil geen kinderen, maar stel dat ik ze wel zou willen, dan zou de eerste, in geval van een jongentje child_m_0 heten en in geval van een meisje child_f_0 , de tweede zou dan child_m_1 of child_f_1 gaan heten, etc.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:01 schreef snowqueen911 het volgende:
Hoe zoudne jullie je kindjes (ooit) noemen?
Ik ken een meisje dat heet Ninequote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:12 schreef Aaargh! het volgende:
Ik wil geen kinderen, maar stel dat ik ze wel zou willen, dan zou de eerste, in geval van een jongentje child_m_0 heten en in geval van een meisje child_f_0 , de tweede zou dan child_m_1 of child_f_1 gaan heten, etc.
Dat zijn dan natuurlijk de formele namen, als roepnaam zou je dan gewoon 'nul', 'een', 'twee', etc. kunnen hanteren.
Maar hebben ze dan ook 9 andere kinderen ? Want anders is het natuurlijk geen systematische naam.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken een meisje dat heet NineMaar dat spreek je op z'n Nederlands uit, dus niet als 9 in het engels
Zo goed ken ik d'r nou ook weer nietquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef Aaargh! het volgende:
Maar hebben ze dan ook 9 andere kinderen ? Want anders is het natuurlijk geen systematische naam.
Jij hebt ook een hekel aan kinderen, of niet ?quote:
Maar stel je hebt een zoon en je krijgt een dochter... wordt dat dan child_f_0 (het eerste meisje) of child_f_1 (het 2e kind, met een f-property)?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:12 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik wil geen kinderen, maar stel dat ik ze wel zou willen, dan zou de eerste, in geval van een jongentje child_m_0 heten en in geval van een meisje child_f_0 , de tweede zou dan child_m_1 of child_f_1 gaan heten, etc.
Dat zijn dan natuurlijk de formele namen, als roepnaam zou je dan gewoon 'nul', 'een', 'twee', etc. kunnen hanteren.
Het nummer is de unieke identifier. dus eerst een zoon en dan een dochter wordt child_m_0 en child_f_1.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar stel je hebt een zoon en je krijgt een dochter... wordt dat dan child_f_0 (het eerste meisje) of child_f_1 (het 2e kind, met een f-property)?
Ah juist, anders zouden de roepnamen ook verwarrend zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:57 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het nummer is de unieke identifier. dus eerst een zoon en dan een dochter wordt child_m_0 en child_f_1.
Inderdaad, de F of M zit er alleen maar in zodat je uit de naam kan opmaken of het een jongentje of een meisje is, dat neemt een heleboel verwarring weg t.o.v. 'normale' namen waar dit niet altijd even duidelijk is.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah juist, anders zouden de roepnamen ook verwarrend zijn.
in het turks wel, en daarom had ik dat er dus voor de duidelijkheid bij gezetquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat de c bij mijn weten niet als 'dj' wordt uitgesproken...![]()
Gut, ik ga denk eens ff opzoeken hoe je de L in het oeloeboeloe uitspreekt...quote:Op zondag 10 juli 2005 16:05 schreef -Mellow- het volgende:
in het turks wel, en daarom had ik dat er dus voor de duidelijkheid bij gezet
Henk is echt een toffe oldsk0ol naamquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik hoorde eens een grote, dikke vent tegen een kereltje van vier zeggen: "Henk, we gaan naar huis". Ik vond het eerst maar raar, maar later vond ik het wel humor
quote:Op zondag 10 juli 2005 19:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Gut, ik ga denk eens ff opzoeken hoe je de L in het oeloeboeloe uitspreekt...
Christal-Jean misschien?quote:Op maandag 11 juli 2005 19:47 schreef deedeetee het volgende:
Altijd weer genieten zo'n namen topic![]()
Wat ben ik blij dat ik al een naam héb![]()
Ik kende vroeger een jongen die * alkwien * ( ik vermoed dat je 't Alquin spelt ) heette, dat heb ik verder nooit meer gehoord.![]()
Zijn zusje heette iets dat klonk als * kristel - sjon * maar dat zal vast wel anders geschreven worden.
Originele ouders![]()
Ik kom uit Brabant en ken een Meike hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:27 schreef tulpje6 het volgende:
[quote]Op woensdag 29 juni 2005 19:07 schreef DrazTic het volgende:
-Ook geen nederlander trouwens die het uit kan spreken. Meike is nogal zeldzaam (tenzij je in Friesland woont ofzo denk ik), Maike daarentegen niet. Kortom: ik word overal 'Maike' 'Maaike'of zelfs 'Mieke' genoemd (mn vriend kan mn naam niet eens fatsoenlijk uitspreken, door zn accent word het al 'Maike').
En Maike is een niet erg originele naam en 'Mieke' vind ik helemaal vreselijk dus word niet graag zo genoemd.
Linda is inderdaad een erg gangbare naam, véél mensen zullen hem hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ongeveer één van de meest internationale namen, echt zo'n naam waar je overal dus van die kaartjes en andere naamprulletjes van hebt en die iedereen uit kan spreken ;') Leuk hoor, als er drie in 1 klas zitten met diezelfde naam
Samira, dat is ook wel leukquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:32 schreef SlimShady het volgende:
wat vinden jullie van Samira?
de naam he, niet de cultuur of geloof erbij betrekken.
ja, very nice. ik vind ze beiden mooi.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:10 schreef Myra het volgende:
[..]
Samira, dat is ook wel leukDe langere versie van 'Myra'
Mijn ouders hebben er ook aan gedacht om mij Soraya te noemen...vind ik ook wel een leuke naam
!
Dat zeg ik ook wel eens tegen stoere jongens...quote:
Jaaa heb ik ook, voor meisjes zijn er nou eenmaal leukere namen. Maar Marin voor een jongen vind ik idd ook heeeel mooiquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:55 schreef ki_ki het volgende:
Tamar voor een meisje, vind ik heel leuk
en voor een jongen, Marin
ik denk eigenlijk dan veel vaker aan meisjesnamen? is dat typisch iets van vrouwen!?
mn eigen naam is trouwens Palma, het leuke is dat ik nog noooooooit iemand anders met mijn naam ben tegengekomen... echt míjn naam dus!!![]()
(ja mn oma heette ook zo, maar zij leefde niet meer toen ik geboren werd)
wario.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:47 schreef SlimShady het volgende:
jongen: Mario
meisje: Zelda
Oh my god, dat zou cool zijn![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:34 schreef snowqueen911 het volgende:
Jaaa heb ik ook, voor meisjes zijn er nou eenmaal leukere namen.
Die 7 moest ook tussen de haakjesquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:28 schreef ChrisJX het volgende:
Seven 7
Of gewoon SevenDe klank is wel aardig, maar wie noemt z'n kind nou naar een getal...
Oooooohquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:52 schreef Zèna het volgende:
Die 7 moest ook tussen de haakjes
Foutje... Maar waarom naar een getal tja het is weer eens wat anders he dan jan, piet en klaas en hein...quote:
Klinkt wel mooi ja...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:35 schreef snowqueen911 het volgende:
Owja, een vriendinnetje van mijn zusje heet Nyluphar (is een Iranese naam die je uitspreekt als Nieloefar)
Zelf vind ik die naam heel mooi als je hem schrijft als Nilophar (en uitspreekt als Nielofar)
Hahaha dat is echt iets voor trekkiesquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:00 schreef snowqueen911 het volgende:
Seven klinkt wel mooi
Dat is toch zo'n wasverzachter?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 03:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Milan is ook een mooie naam...
Idols minnend Nederland kan Meike echt wel uitspreken nu.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:27 schreef tulpje6 het volgende:
[quote]Op woensdag 29 juni 2005 19:07 schreef DrazTic het volgende:
Joelle of Meike vind ik mooi. Ik denk dat ik 2 dochters krijg.
dat ik hier eigenlijk over nadenk zeg. Het duurt nog heeeel lang voordat ik aan kids begin
[/quote
Koel, die 2e naam...zo heet ik ook. Dr zitten wel een paar nadelen aan die naam:
-Niet echt internationaal: geen buitenlander die het uit kan spreken (word al gauw Mike dan of Mekk o.i.d). Wil je je kind internationaal opvoeden of wil je kind later emigreren dan is t dus niet zo handig.
-Ook geen nederlander trouwens die het uit kan spreken. Meike is nogal zeldzaam (tenzij je in Friesland woont ofzo denk ik), Maike daarentegen niet. Kortom: ik word overal 'Maike' 'Maaike'of zelfs 'Mieke' genoemd (mn vriend kan mn naam niet eens fatsoenlijk uitspreken, door zn accent word het al 'Maike').
En Maike is een niet erg originele naam en 'Mieke' vind ik helemaal vreselijk dus word niet graag zo genoemd.
-Omdat je naam zeldzaam is moet je dus ten eerste je naam vaak herhalen of word ie verkeerd uitgesproken, en ten tweede vond ik het erg jammer als kind dat er van mijn naam geen leuke naamstickers, naambetekeniskaarten of tandenborstels waren (mn vriendinnen hadden wel van die makkelijke namen).
Dus: bezint eer gij begint.
In Vlaanderen schrijven ze dat gewoon als Polleke.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:40 schreef travelwoman het volgende:
Paul vind ik een mooie naam,maar dan wel op z'n frans uitgesproken.
Een teut die Teuta heet en teut is, ik voel de grapjes al opkomenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:02 schreef Tranceptor het volgende:
Teuta (te-u-ta)
Ook altijd leuk om Toeter te noemen...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:06 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een teut die Teuta heet en teut is, ik voel de grapjes al opkomen
ik heb Toeter achterop mijn waterscooterquote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:17 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ook altijd leuk om Toeter te noemen...![]()
Goku of Gohanquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:26 schreef JasperE het volgende:
Geef een kind gewoon een naam van een anime karakter
Ik hoop voor ze dat ze dan ook een beetje superkracht hebben anders worden ze vast wel veel gepest denkquote:
uiteraard. ik train ze natuurlijk.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:19 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik hoop voor ze dat ze dan ook een beetje superkracht hebben anders worden ze vast wel veel gepest denk
Sommige anime namen (zijn dat niet gewoon Japanse namen?) zijn best leuk, maar om nou je kind zo te noemenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Aoi
Sakura
Midori
Chidori
Sanae
Misao
Suzume
Yuki
ik weet een boot die zo heet, niet echt een mooie naam eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:02 schreef Tranceptor het volgende:
Teuta (te-u-ta)
wat je zegt: apartquote:Op maandag 18 juli 2005 00:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ok, maar Milan is een leuke naam toch?
En voor een meisje is Vlinder wel een aparte naam...
Milan vind ik ook erg mooi. Las alleen in een blaadje dat die in de top 5 staat van jongensnamen dit jaar.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
beeeeeetje jammerquote:Op maandag 18 juli 2005 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Las alleen in een blaadje dat die in de top 5 staat van jongensnamen dit jaar.
Joyce een lange naamquote:Op maandag 18 juli 2005 23:23 schreef LoggedIn het volgende:
zelf heb ik het eigenlijk meer op meisjes met lange namen, maar Joyce
Vlinderquote:Op maandag 18 juli 2005 00:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Je bent recent zeker niet bij de kapper geweestquote:
er staat toch maar? in de nederlandse taal is dat een signaalwoord dat een tegenstelling aangeeftquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Joyce een lange naamWat vind je dan Annemarie en Louisa-Margaretha
OMGquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent recent zeker niet bij de kapper geweest
Vlinder is het verse kindje van (ik dacht) Isa Hoes en Antonie Kamerling. Dus zullen er dit jaar wrs boven verwachting veel Vlinder sgeboren worden.
Ik las het woordje 'niet' (op lange namen), maar dat er staat nietquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:40 schreef LoggedIn het volgende:
er staat toch maar? in de nederlandse taal is dat een signaalwoord dat een tegenstelling aangeeft
Ik vind Myra ook een hele leuke naam hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:10 schreef Myra het volgende:
[..]
Samira, dat is ook wel leukDe langere versie van 'Myra'
Mijn ouders hebben er ook aan gedacht om mij Soraya te noemen...vind ik ook wel een leuke naam
!
En dan verander je de achternaam van Kimi in Räikkönen en die van Mika in Häkkinen?quote:Op maandag 26 september 2005 14:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heb altijd gezegd dat als ik kids wil, ik ze Kimi en Mika noem. Ik vind het mooie namen en apart ook.
Verder vind ik Noah ook een erg mooie naam.
En dan naar Vlaanderen op vakantie gaan met uw Foefke....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:55 schreef the_Napster het volgende: Fauve (spreek uit feauf)![]()
Teeheehee, nee hoor!quote:Op maandag 26 september 2005 15:36 schreef Lidia het volgende:
[..]
En dan verander je de achternaam van Kimi in Räikkönen en die van Mika in Häkkinen?![]()
ik ~kende maar 1 meisje dat sterre heet.. ze was een van de mooiste meisjes die ik ooit gezien hebquote:
De naam herinnert je dan aan die persoon ja. Maar of de naam zelf nou minder mooi wordt, meestal wel jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:46 schreef hannekethemaster het volgende:
haha hebben jullie dat ook ja... Dat je een naam al meteen niet meer mooi vind als je een vreselijk iemandkent die die naam draagt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |