abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31029679
Vind het nog steeds verwerpelijk dat NAC zich hier voor openstelt. Pilot of niet, doe is gvd wat voor je supporters joh.
Kunnen we wel overelkaar heen struikelen om allemaal het braafste mannetje van de klas te willen zijn, maar ze zouden zich ook sterk kunnen maken voor hun achterban. Zeg gewoon dat jou achterban een dergelijk systeem helemaal niet nodig heeft..

Zelfde geldt voor die play-offs eisen. Niemand zit op die play-offs te wachten. Mag dit seizoen nog wel testzijn, maar uit de houding van KNVB, oa NAC, weet je gewoon dat dit standaard blijft..

[ Bericht 11% gewijzigd door Staanplaats op 29-09-2005 17:25:39 ]
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_31031206
wachten op de incheckbalie en de bolletjesscanners
pi_31032031
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:10 schreef Staanplaats het volgende:
Vind het nog steeds verwerpelijk dat NAC zich hier voor openstelt. Pilot of niet, doe is gvd wat voor je supporters joh.
Kunnen we wel overelkaar heen struikelen om allemaal het braafste mannetje van de klas te willen zijn, maar ze zouden zich ook sterk kunnen maken voor hun achterban. Zeg gewoon dat jou achterban een dergelijk systeem helemaal niet nodig heeft..

Zelfde geldt voor die play-offs eisen. Niemand zit op die play-offs te wachten. Mag dit seizoen nog wel testzijn, maar uit de houding van KNVB, oa NAC, weet je gewoon dat dit standaard blijft..
Nee NAC vind het allemaal wel ok, pasfoto's is nu gratis dus ze kijken alleen naar de centen.
Ook leuk dat ze na 6 wedstrijden pas brieven en maatregelen aankondigen. "het geld van de seizoenkaarten is binnen nu kunnen we ze wel naaien" En dan als je geen pasfoto's inlevert mag je ook nog niet naar de uitwedstrijden, playoffs en amstel cup wedstrijden. Nee NAC naait de supporters.

Bestuur
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_31088754
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:33 schreef Cart_man het volgende:
Nog ff en we moeten allemaal gele sterren gaan dragen op de borst...
Vorige week tegen AZ hing er een mega spandoek betreffende de pasfoto's met een soortgelijke tekst. WHAT'S NEXT GELE STERREN OP DE BORST?

Die werd weggehaald..

Als dit zo doorgaat dan zien ze mij niet meer bij voetbalwedstrijden. Ja amateurs wellicht.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_31088808
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:10 schreef Staanplaats het volgende:

pecies... NAC is gewoon diep en dieptriest bezig. Durft geen stelling te nemen en schreeuwt over goedkoper uit zijn, veiligheid en "dat we dit allemaal moeten willen". Krijg toch de pleuris... Het voetbal wordt zo kapot gemaakt.

edit:

Beam me up scotty...

[ Bericht 7% gewijzigd door Stefkuh op 01-10-2005 20:22:33 ]
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:55:29 #81
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31205053
quote:
De SAC waarschuwt voor verhoogde straffen!

[Ingezonden bericht]

Als Supporters Advies Commissie (SAC) komen wij regelmatig in aanraking met Ajacieden die een stadionverbod opgelegd hebben gekregen, hiervoor zijn we immers ook in het leven geroepen. Vaak moeten wij constateren dat de opgelegde straf onredelijk is t.o.v. het gepleegde delict. Deze zogeheten "first-offenders" kunnen wij dan ook proberen te helpen door een alternatieve straf aan te bieden.

Nu de richtlijnen van de knvb m.b.t. overtredingen en stadionverboden onlangs flink verscherpt zijn zien wij het als onze taak om iedereen hier op te wijzen en voor te waarschuwen! Bijna alle overtredingen hebben nu namelijk (nog) hogere straffen tot gevolg. Vooral de straf voor het voorhanden hebben en/of afsteken van vuurwerk/fakkels (18 maanden + boete van 450 euro was 6 maanden en 50 euro boete), lokaalvredebreuk in het stadion (36 maanden) en betreden speelveld (60 maanden) vallen op. Alle straffen en verdere info over stadionverboden kan je vinden op de pagina van de knvb:

Hier vind je onderaan de pagina ook een PDF-bestand met de 'Richtlijnen seizoen 2005/2006'.

http://www.knvb.nl/organisatie/stadionverboden

Een gewaarschuwde Ajacied telt voor twee...

De SAC

Bron: Dapp're Strijders
Het voorhanden hebben en/of afsteken van vuurwerk/fakkels, levert dus een boete op van 450 euro en een stadionverbod van 18 maanden. Vooral zo'n boete bij fakkels vind ik overdreven.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31206175
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het voorhanden hebben en/of afsteken van vuurwerk/fakkels, levert dus een boete op van 450 euro en een stadionverbod van 18 maanden. Vooral zo'n boete bij fakkels vind ik overdreven.
Als ik het goed begrijp zijn die hoge straffen dus in hoger beroep te verlagen?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:31:22 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31222953
Alle straffen zijn in hoger beroep te verlagen, de Supporters Advies Commissie (SAC) biedt hierbij een adviserende rol. Een boete op van 450 euro en een stadionverbod van 18 maanden voor een fakkeltje vind ik érg overdreven, is een sfeerverhogend middel, geen wapen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31222989
Mijn indruk is dat de KNVB de juridische procedures zo lang vertragen dat er pas een uitspraak komt als die 18 maanden voorbij zijn, en je dus niks meer aan je strafvermindering hebt. (niet uit eigen ervaring trouwens)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:04:29 #86
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31226271
Het kan nog gekker, iemand die 17 april (rellen Feijenoord - ajax) was opgepakt, heeft een brief gehad waarin staat dat hij DNA-materiaal moet afstaan.

Waar gaat het heen...
A.M.A.B
pi_31226340
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:04 schreef Cart_man het volgende:
Het kan nog gekker, iemand die 17 april (rellen Feijenoord - ajax) was opgepakt, heeft een brief gehad waarin staat dat hij DNA-materiaal moet afstaan.

Waar gaat het heen...
Klopt, dat is tegenwoordig verplicht... Ook als je een fakkeltje afsteekt en je wordt gepakt mag je je DNA inleveren, en worden alle andere openstaande zaken even bekeken (mocht je die hebben)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:19:24 #88
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31226673
DNA afstaan is toch nooit verplicht? Zelfs niet als je verdachte bent in een verkrachtingszaak? Tenminste, dat dacht ik altijd. Maar goed, Den Haag overdrijft het wel, waar gaan het heen?

pi_31226748
Ik kreeg dit te horen van iemand die bij justitie werkt:
quote:
Het afstaan van DNA-materiaal is verplicht. Kom je niet opdagen dan zal er actief naar je worden gezocht door de politie.
Vrijwillig is het alleen als een heel dorp opgeroepen wordt geloof ik.
pi_31226894
Echt helemaal ziek dit, moet je straks dus 25 Euro voor een wedstrijd betalen waarbij je slechter wordt behandeld dan iemand die in de lik zit.

Kun je beter thuis gewoon TV kijken, ben je goedkoper en heb je geen last van al die mensonterende pratieken zeg.

En enige wat ze hiermee bereiken is dat het geweld helemaal uit de stadions verbannen zou worden (op zich goed), maar dat men lekker in de kroeg in de buurt gaat kijken en wie toch wil rellen, gaat dat dan rond het stadion doen of een dag voor de wedstrijd in de binnenstad, dus uiteindelijk los je er echt helemaal niks mee op, behalve dat je enorm veel fans zult verjagen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31226925
Als ze dit gaan testen, begin dan maar bij al die bobo's en politici, eens kijken of ze het dan nog zo'n geweldig apparaat vinden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 13:08:19 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31227859
Ik vind de verschillen met hoe het in NL en hoe het rond Anfield (waarbij ik niet weet hoe represenattief dat is voor heel Engeland) er aan toe gaat echt behoorlijk groot. Rond het stadion geen problemen, CFC en LFC supporters door elkaar heen. Geen hekken en dergelijke. Niet in en niet om het stadion (je stapt na de controle direct het stadion in). In het stadion een werkend systeem met stewards (volgens mij mede ook wegens camaraas die alles op de tribunes kunnen registreren). Opvallend vond ik ook dat publiek dat zich niet "gedraagt" (zeg maar te dronken/wil gedrag met te vaak staan, te hevig schelden, en zo voorts) eerst een waarschuwing krijgt, en daarna onder zachte dwang uit het stadion verwijderd wordt zonder dat het veel extra problemen geeft - waarbij ze zelf achteraf ook nog zeggen dat ze het wel terecht vonden dat ze verwijderd werden. En dat allemaal zonder dat dat ten koste gaat van de sfeer want er wordt 2 keer 45 minuten voluit gezongen en over en weer gescholden etcetera. En er is echt bier te krijgen.

In NL wil men lijkt het van twee walltejes eten: geen strenge straffen voor vuurwerk (uit den boze in Engeland) maar ook niet strenge controles. In Engeland zijn de controles niet streng (geen pasjes, ID controles en dergelijke - je wordt niet bij voorbaat als crimineel behandeld), maar de straffen juist aanzienlijk (als je misdraagt kan ze een zware strafverwachten). Ik denk dat als je wilt dat je wel als supporter, maar niet als crimineel wordt behandelt ook zware straffen moet accepteren voor misdragingen. Dan is van te voren controle minder noodzakelijk omdat als je je misdraagt zo'n vette straf krijgt. In NL probeert men door iedereen aan te pakken (en als crimineel te behandelen) dingen te voorkomen, maar als men wat flikt valt de straft meestal wel mee. Dan blijf je houden dat iedereen als crimineel behandeld wordt.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:11:42 #93
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_31227956
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:08 schreef Doc het volgende:
Ik vind de verschillen met hoe het in NL en hoe het rond Anfield (waarbij ik niet weet hoe represenattief dat is voor heel Engeland)
Dat is representatief voor heel Engeland zeg ik uit eigen ervaring.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_31228032
Ik kan me wel vinden in je verhaal Doc. In Engeland is de sfeer rondom het stadion inderdaad erg relaxt. Verschil is inderdaad dat daar gewoon duidelijke afspraken zijn. Je weet wat je te wachten staat als je iets flikt in het stadion. TIFO-artikelen zijn daar ook nauwelijks toegestaan.

Hoewel ik het jammer zou vinden als vuurwerk en TIFO helemaal uit de stadions verbannen zou worden, zou ik ermee kunnen leven als dat zou betekenen dat de ID-verplichting en dit soort drugscabines daarmee afgeschaft zouden kunnen worden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 13:53:31 #95
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31229102
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:14 schreef MaxPower het volgende:
Ik kan me wel vinden in je verhaal Doc. In Engeland is de sfeer rondom het stadion inderdaad erg relaxt. Verschil is inderdaad dat daar gewoon duidelijke afspraken zijn. Je weet wat je te wachten staat als je iets flikt in het stadion. TIFO-artikelen zijn daar ook nauwelijks toegestaan.

Hoewel ik het jammer zou vinden als vuurwerk en TIFO helemaal uit de stadions verbannen zou worden, zou ik ermee kunnen leven als dat zou betekenen dat de ID-verplichting en dit soort drugscabines daarmee afgeschaft zouden kunnen worden.
Hangt er van af wat je met TIFO artikelen bedoelt. Alles wat niet op het veld komt (bandieri, vlaggen - ook met stokken, grote doeken over de hele tribune, van die blaadjes om een 'tekst'/'tekening' op de tribune te krijgen) kan op Anfield. Vuurwerk niet. Misschien een beetje jammer, maar niet heel erg. Dat is voor de sfeer tijdens de wedstrijd ook niet heel erg. Persoonlijk geef ik zelf ook niet heel erg om die twee minuten acties vlak voor een wedstrijd.
pi_31229172
Ok, dat wist ik niet. Ben alleen bij Newcastle geweest, en alles met stokken erin mocht niet mee naar binnen. Je ziet ook bijna nooit echte TIFO in Engeland.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 14:03:11 #97
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31229424
Nogmaals: hagt er van af wat je "echte TIFO" noemt. Als het bovenstaande wat ik noemde kan bij LFC heb ik gemerkt (dat met zo'n doek over het publiek is zeker iedere wedstrijd; die andere zaken af en toe).
pi_31229607
Ik denk dat Liverpool dan een uitzondering is, want ik zie het bij andere clubs nooit. (of ze laten het niet zien...)
pi_31230120
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef Staanplaats het volgende:
Als dergelijke systemen er echt doorheen gaan komen, dan kan het weleens één van mn laatste seizoenen zijn geworden..
Ben geen misdadiger.
Inderdaad. En als ik mijn wietje niet meer mag roken zie je mij niet meer in de Kuip.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 14:28:01 #100
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31230166
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:09 schreef MaxPower het volgende:
Ik denk dat Liverpool dan een uitzondering is, want ik zie het bij andere clubs nooit. (of ze laten het niet zien...)
Dat laatste is ook goed mogelijk, want ik kan me ook niet herinneren dat ik het op TV gezien heb (hoewel de acties bij de CL zoals tegen Olympiakos wel in beeld waren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')