Misschien kom ik wat negatief over maar hier gaan we
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:22 schreef IDkwijt het volgende:Marokkanen en Nederlanders moeten met elkaar in dialoog gaan, met elkaar praten elkaar zoeken en alles wat je dwars zit moet je kunnen vertellen. Dat is de enige oplossing voor dit raar en nare probleem. De haat zaaien op internet en beoordelen over elkaar biedt geen oplossing maar juist een probleem.
Ben ik in principe met je eens maar het blijkt dat die dialoog nergens toe leid. Er woordt Rezpect geeist maar geen respect gegeven.
quote:
veel van de mensen op deze forum Nederlanders en Marokkanen kennen persoonlijk geen mensen omzich heen waar ze mee over kunnen praten. Je kunt pas beoordelen als je pas iemand kent en niet door fok.nl te lezen.
Wel of je me gelooft of niet ik stap bijnan nooit iemand bevooroordeeld tegemoet.
Zelfs Youssouf netjes bedankt voor het geven van een link, helaas nam ik hem serieus, had ik beter moeten weten omdat ie marokkaan is? Maar dit leid wel tot de verleiding dat je geen enkele marokkaan kan vertrouwen.
Sarcasme hier is prima, ik neem ook graag een loopje met mensen, maar het moet ergens ophouden. Er zijn een aantal mensen hier die ik direct van linkse sympathieen (pronk sympathieen) beschuldigt had. Helaas/gelukkig heb je gelijk in wat je zegt maat het lijdt nergens toe
quote:
Marokkanen voelen zich in allerlei situaties snel gediscrimineerd, bij een baan zoeken, in een winkel centrum, of uitgaan etc. Nederlanders moeten ook weten dat dit de grootste probleem is binnen de marokkaanse gemeenschap. Dit ID Probleem kun je pas oplossen als je met elkaar kunt praten en je mening kunt uiten en alles kan vertellen wat je dwars of niet dwars zit. Praat met Nederlanders overal en je zult de denkwijze verschil ontdekken en begrijpen.
Dit gediscrimineerd voelen is voor een groor gedeelte aangepraat door linkse groepjes
Idere buitenlander moet in zijn gastland leren zich aan te passen naar de om hem heen geldende waarden. Iets niet kunnen doen dat je in je thuisland wel kon doen is geen discriminatie.
Autochtone vrouwen die zich niet kleden zoals vrouwen in het rifgebergte voor hoer uitmaken heeft geen pas. (Sorry ik moest hier even specifiek zijn, en aan den lijve ondervonden)
quote:
Nederlanders kunnen ook niet zich zelf zijn als door een zwarte wijken lopen, en voelen zich snel niet thuis.
je kunt dit alleen oplossen door elkaar te zoeken en in contact te komen, liefst persoonlijk dan het stom internet.
Het hele wijken idee is fout, dat werkt niet integrerend
Maar je hebt gelijk als ik door de schilderswijk loop voel ik me niet in Nederland....
Als ik door chinatown in A'dam loop voelik me ook niet echt in Nederland maar
In de schilderswijk voel ik me niet welkom, dat doe ik in chinatown wel
Daarbij komt nogmaals dat de marokkanen hun tuig alsmaar blijven verdedigen met de hulp van de pronkjes.
Ik ben erg direct
Iemand die een fiets steelt is een fietsendief, en zo hoor je hem ook te noemen vindt ik
Als de persoon echter tot een gekleurde minderheid behoord is dat ineene discriminatie
Groetjes
Desiredbard
PS
is het Maroc/NL Boy or NL/Maroc boy
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.