abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:13:10 #151
6941 APK
Factual, I think.
pi_29708526
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:48 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik zag gister nog een leuk bericht uit thailand op cnn. Vanwege de hoge olieprijzen gaan steeds meer rijstverbouwers weer terug naar de waterbuffel ipv de gemotoriseerde voertuigen. Zo'n buffel gaat wel 30 jaar mee en is erg goedkoop in onderhoud. Terug naar de roots !
Kost geen fuck daar, benzine en diesel. 20Baht per liter ofzo.

Ze gaan over op Waterbuffels zodat hun dochters westerse toeristen wijs kunnen maken dat ze uit de prostitutie stappen, waarna ze om geld kunnen vragen omdat mama's waterbuffel ziek is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 07:33:42 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29710787
De benzine kost voor Nederlandse begrippen inderdaad niet veel, maar goed wat wil je ook met de hoogste benzineprijs ter wereld
Maar in 2 jaar tijd is de benzine gestegen van 14 THB naar 22 THB... en dat voel je wel hoor, vroegâh kon ik mijn brommer volgooien voor 40 THB...nu heb ik daar 50-60 THB voor nodig
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:14:37 #153
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_29710923
Ik wil 21 okt een rondreis doen via D-Reizen:
Rondreis Verrassend Thailand (15 dgn)
Link naar reisschema

Is dit een aanrader ? En waar moet je opletten ?IIemand nog tips over het land zelf ??

Het is namelijk de eerste keer richting Thailand en ik ga met mijn (blonde) vriendin, zijn ze daar net zoals Egypte/tunesie/turkije dat een blondje steeds lastig gevallen word ??
pi_29711523
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 08:14 schreef killermj het volgende:
Ik wil 21 okt een rondreis doen via D-Reizen:
Rondreis Verrassend Thailand (15 dgn)
Link naar reisschema

Is dit een aanrader ? En waar moet je opletten ?IIemand nog tips over het land zelf ??

Het is namelijk de eerste keer richting Thailand en ik ga met mijn (blonde) vriendin, zijn ze daar net zoals Egypte/tunesie/turkije dat een blondje steeds lastig gevallen word ??
Ik zou me over lastigvallen geen zorgen maken in Thailand... In Egypte/tunesie/turkije vallen ze volgens mij alle vrouwen lastig. Ik ben zelf een "stevige brunette" en ook ik werd in Egypte en Turkije constant door mannen achtervolgt. Zeggen (liegen) dat ik getrouwd was hielp geen zier, terwijl mijn "man" (=vriend) toch de hele tijd vlakbij was. Beetje vreemd, "nee" vonden ze toch wel een moeilijk woord... Maar ja, die landen staan er ook bekend om...

Ik Thailand vond ik de mensen heel correct en vriendelijk, helemaal geen last gehad van opdringerige figuren. De enige Thai waar je voor moet oppassen zijn de Tuktuk-chauffeurs in Bangkok, maar dat is alleen omdat ze je een poot willen uitdraaien. Ze vinden haar blonde haren waarschijnlijk wel mooi, wit/blank zijn is daar het schoonheidsideaal... ze verkopen overal "witmakende bodylotion" net als hier de zelfbruinende crème. Maar de Thai zijn gewoon over het algemeen hele prettige mensen, de cultuur is wat relaxter dan in Noord Afrika/ nabije Oosten.

Edit: Thailand kan ik iedereen aanraden, ben vorige zomer 3 weken geweest (met Summum) en heb echt een super-tijd gehad!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 17 augustus 2005 @ 14:47:55 #155
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29719794
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:02 schreef Flem het volgende:

[..]

Wel man, daaromheen is het mooiste stukje Thailand.
Tja en anderen noemen ook wat eilanden. We moeten keuzes maken. Noorden komt wel een keer bij een nieuwe reis, waarbij we ook Laos etc willen aandoen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:19:18 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29725799
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 08:14 schreef killermj het volgende:

bladie bla

Lastig gevallen? De enige sekse die wordt lastig gevallen zijn de mannen, Hello Handsum men , where you go

Over het algmeen zou ik mij niet zo druk maken, hoewel, ik heb thaise familie, en op Ko Samet komen redelijk veel backpackers, en nu heb ik een thais halfbroertje welke met zijn vrienden daar heen gaat om blanke kippetjes te scoren En dat gaat ze over het algemeen goed af
(Nu is HIJ gelukkig woonachtig in Nederland en heeft nu een Nederlandse vriending, en is hij er pas weer in Februari denk ik).
Maar ze zullen je (vriendin) echt niet lastig vallen hoor, anders is het denk ik in het noorden van Maleisie, daar daar de gemiddele moslimman dan meer denkt te mogen doen dan bij de moslimmeisjes aldaar...

Tips, wel vermijdt absoluut Patatja (Pattaya) omdat dat meer een plek is voor de single male traveller... (Ik vermijd het zoveel mogelijk, helaas wonen er veel 'farangs' daar zodat ik er toch regelmatig moet zijn), ga wel naar het noorden, Chiang Mai / Rai, doe een jungle trekking, bezoek Bangkok en Ayudhaya (tempels) en ga naar een eiland, bijvoorbeeld Ko Samet voor gezwellie klein eiland, of Ko Samui, Phuket voor wat groter eiland, waarbij de opmerking gemaakt moet worden dat Phuket te lijden heeft gehad onder de tsunami, en Ko Samui niet!
Persoonlijk zou IK er ook voor kiezen om zelf door Thailand te reizen zonder dingen vooraf geregeld te hebben, aan de andere kant, als je alles op je gemak wilt doen zonder zelf al teveel te plannen.. )

Ik heb ff je reisschema bekeken, ehm dat afsluiten in Jomtien, wel dat is dus Pattaya, en nu is dat opzich nog niet zo erg als Pattaya centraal.. maar ehm de single male traveller met thaise schone zul je erg veel tegenkomen

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 17-08-2005 18:26:25 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:11:46 #157
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_29773779
(*#&$*(#$&*()@#$&@#$

KUT werkgevers...

Geven ze me vriendin weer geen vrij... reden: De manager gaat zelf een maand op vakantie en dan mag er iemand van de afdeling weg (8man)

Daar gaat me reis naar Thailand...

(*#&$*(#$&*()@#$&@#$
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:20:58 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29774920
En je had al geboekt??
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:26:19 #159
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_29775019
Nee had wel de optie....
Omdat wij eerst vrij moesten vragen...
pi_29834792
Ik wil in september richting Thailand om een paar duikjes te gaan maken bij Koh Tao en eventueel de Full Moon Party te bezoeken. Maar zo hier en daar lees ik dat september de natste maand is in Thailand. Regent het dan de hele dag of af en toe een paar uurtjes, en heeft iemand een idee hoe het rond deze tijd is gesteld met de duikcondities rond Koh Tao?
If you can’t convince them, confuse them.
pi_29863880
Vlieg in december voor het eerst met El Al naar Thailand en wil graag weten of ze moeilijk gaan doen bij check-in als ik geen visum heb aangezien ik langer dan 30 dagen blijf.

Met andere maatschappijen ( China, Eva, en Swissair) nooit problemen gehad maar met El Al misschien wel? Iemand ervaringen?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:08:24 #162
6941 APK
Factual, I think.
pi_29869130
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vlieg in december voor het eerst met El Al naar Thailand en wil graag weten of ze moeilijk gaan doen bij check-in als ik geen visum heb aangezien ik langer dan 30 dagen blijf.

Met andere maatschappijen ( China, Eva, en Swissair) nooit problemen gehad maar met El Al misschien wel? Iemand ervaringen?
Het bedrijf dat de check-in voor El Al op Schiphol verzorgt doet dat ook voor Eva Air, dus het zal wel meevallen.

Je kunt evt toch ook gewoon zeggen dat je ook naar omringende landen wilt reizen?
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:14:54 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29869219
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Ik vlieg aankomende 28 september weer naar Thailand Met EL AL , ben benieuwd hoe dat gaat worden, is de security echt zo streng, mag ik wel mee? Ik ben namelijk de trotse bezitter van 24 stempels Maleisie, en 4 x Indonesië.... Dat zijn dus moslimlanden, en die doen het niet zo goed geloof ik in Israel
Dus benieuwd hoe dat allemaal verloopt, uiteraard zal ik op Fok melden hoe het mij is bevallen!

Omtrent de visum.. tja ik verblijf nu helaas maar 2 weken, tja ook werkzaamheden in Nederland Maar met andere maatschappijen bij langer verblijf nog nooit echt problemen gehad, wel één maal met KLM, maar die muts heb ik gewoon genegeerd en bij collega trollydolly ingechecked die niet begon te miepen!

Officieel kunnen ze je trouwens weigeren aan de grens in Thailand (bijvoorbeeld Don Muang) als je Thailand ingaat als je geen bewijs kunt overleggen dat je een retourticket hebt binnen de gestelde termijn dat je in Thailand mag verblijven, wel is het zo dat dit vooral word gechecked (en hoe rasistisch misschien ook) voor de Pakistaanse en Indiase medemens, of andere midden oosten types.. maar als blonde blanke farang zal je geen problemen ondervinden

Iemand anders nog ervaringen met EL AL? Ik ben echt benieuwd namelijk!

[ Bericht 4% gewijzigd door ozzietukker op 22-08-2005 19:22:25 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:30:23 #164
6941 APK
Factual, I think.
pi_29869434
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

Ik vlieg aankomende 28 september weer naar Thailand Met EL AL , ben benieuwd hoe dat gaat worden, is de security echt zo streng, mag ik wel mee? Ik ben namelijk de trotse bezitter van 24 stempels Maleisie, en 4 x Indonesië.... Dat zijn dus moslimlanden, en die doen het niet zo goed geloof ik in Israel
Dus benieuwd hoe dat allemaal verloopt, uiteraard zal ik op Fok melden hoe het mij is bevallen!
Voor de check-in krijg je een ondervraging in een soort hokje in de vertrekhal. Nav het resultaat krijg je een sticker, als het een rode is moet je je voorbereiden op een handschoen in je reet.
quote:
Officieel kunnen ze je trouwens weigeren aan de grens in Thailand (bijvoorbeeld Don Muang) als je Thailand ingaat als je geen bewijs kunt overleggen dat je een retourticket hebt binnen de gestelde termijn dat je in Thailand mag verblijven.
En als dat gebeurt krijgt de afhandelaar een boete.
Dan is de check-in agent dus de lul.
Maar -zoals ik eerder al eens zei- staat in de instructies ook dat mensen met een hippieachtig uiterlijk geweigerd kunnen worden, en het sterft van die stink-Duitsers in Thailand.
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 20:30:31 #165
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29870299
quote:
Ben heel benieuwd! Ik ga 2 maanden later namelijk ook via Tel Aviv naar Bangkok.
Die security kan me niks schelen, als ze maar van m'n hol afblijven en ik gewoon mee mag. Vervelender is het dat het vanaf Tel Aviv nog net zolang is naar BKK als vanaf A'dam.
Maar goed, rond de kerst een retourtje Thailand voor ¤550,- , da's wel weer erg lekker.

Waarom ga jij met El-Al dan? Je werkgever betaalt je ticket toch?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:45:43 #166
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29870526
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd! Ik ga 2 maanden later namelijk ook via Tel Aviv naar Bangkok.
Die security kan me niks schelen, als ze maar van m'n hol afblijven en ik gewoon mee mag. Vervelender is het dat het vanaf Tel Aviv nog net zolang is naar BKK als vanaf A'dam.
Maar goed, rond de kerst een retourtje Thailand voor ¤550,- , da's wel weer erg lekker.

Waarom ga jij met El-Al dan? Je werkgever betaalt je ticket toch?
I wish dat mijn werkgever al mijn tickets naar Thailand / Azie betaald.. aankomende september oktober is toch echt voor eigen plezier (okee 2 a 3 dagen Maleisie / Singapore niet helemaal, maar het is niet noodzakelijk dat ik er heen ga, maar ja als ik er toch ben... ), en dan ga ik zo goedkoop mogelijk! In Januari / februari kan ik het weer zo duur maken als ik zelf wil (Niet helemaal waar, tickets zijn al gekocht voor een goede prijs en ik vlieg met KLM, niet omdat ik deze maatschappij zo fijn vindt.. maar je de aankomst en vertrektijden zijn optimaal, lees ik kan de dag gewoon werken en 's avonds vertrekken

Ik hoop inderdaad de rode sticker te vermijden.. maar ja wie weet he met mijn stempels in het paspoort... Overigens, het is inderdaad frustrerend om te zien dat vanaf Tel Aviv naar Bangkok het even lang is als vanaf Amsterdam, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat EL AL (Israel Airlines) niet over elk land welkom is... (Ik denk bijvoorbeeld niet dat Iran dit leuk vindt bijvoorbeeld, moet je maar eens op de EL AL website kijken naar de vliegroute.. waar KLM / CHINA / EVA over land gaan, vliegt EL AL veelal over water..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 23:24:14 #167
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29871495
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, het is inderdaad frustrerend om te zien dat vanaf Tel Aviv naar Bangkok het even lang is als vanaf Amsterdam, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat EL AL (Israel Airlines) niet over elk land welkom is... (Ik denk bijvoorbeeld niet dat Iran dit leuk vindt bijvoorbeeld, moet je maar eens op de EL AL website kijken naar de vliegroute.. waar KLM / CHINA / EVA over land gaan, vliegt EL AL veelal over water..
Ja volgens mij is dat ook de reden, een aantal Islamitische landen wil geen Israelische toestellen in hun luchtruim hebben.
Maar er zitten ook voordelen aan El Al. Joden schijnen goed in onderhandelen te zijn, het verschil in luchtavenbelasting is in ieder geval opmerkelijk.
Mijn all in ticket van ¤550 kostte kaal ¤512. Hoe ze het doen weet ik niet, maar de vorige keer met Finnair via Helsinki naar Bangkok betaalde ik het dubbele aan tax, en volgens mij is het met KLM ook ¤70+
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29881161
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

DAT hoeft niet in USD te betalen, je mag ook 30 Euro betalen! Maar met de huidige wisselkoers is dat geen puik plan!
In Laos zelf trouwens zijn ze heel erg blij met mooie biljetten van 5 euro!!!!
Je doet er trouwens verstandig aan, lees goedkoper, om het visa van Laos van tevoren aan te schaffen, kan al voor 600 THB (12 euro).
Waar doe je dat, een Laoìtiaans visa voor 600 THB. En is dit de 30 of 15 daagse variant?

We zijn trouwens ook erg geìntereseerd in de ervaringen met EL Al op Bangkok.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:41:29 #169
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29881821
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
moet je maar eens op de EL AL website kijken naar de vliegroute..
Zit net eens te kijken, wat een route! Een gigantische lus helemaal om het Arabisch schiereiland heen. Vanaf Israel recht naar beneden, de hele Rode Zee volgen en dan met een bocht naar links richting India.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:39:54 #170
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_29885710
quote:

[..]

Omtrent de visum.. tja ik verblijf nu helaas maar 2 weken, tja ook werkzaamheden in Nederland Maar met andere maatschappijen bij langer verblijf nog nooit echt problemen gehad, wel één maal met KLM, maar die muts heb ik gewoon genegeerd en bij collega trollydolly ingechecked die niet begon te miepen!

Officieel kunnen ze je trouwens weigeren aan de grens in Thailand (bijvoorbeeld Don Muang) als je Thailand ingaat als je geen bewijs kunt overleggen dat je een retourticket hebt binnen de gestelde termijn dat je in Thailand mag verblijven, wel is het zo dat dit vooral word gechecked (en hoe rasistisch misschien ook) voor de Pakistaanse en Indiase medemens, of andere midden oosten types.. maar als blonde blanke farang zal je geen problemen ondervinden

Iemand anders nog ervaringen met EL AL? Ik ben echt benieuwd namelijk!
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Volgend jaar wil ik ook El Al proberen omdat het gewoon stukken goedkoper is. Heb je enig idee wat de totale vliegtijd is? (dus Adam-TA + TA-BKK)
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:36:02 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29894853
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waar doe je dat, een Laoìtiaans visa voor 600 THB. En is dit de 30 of 15 daagse variant?

We zijn trouwens ook erg geìntereseerd in de ervaringen met EL Al op Bangkok.
Een Laotiaans Visa voor 600 THB kan je aanschaffen op KAO SAHN ROAD in Bangkok, let wel, je krijgt je paspoort dan niet binnen 1 dag terug, maar gaan 2, 3 of meer dagen overheen.. Maar als je even de tijd hebt is het wel goedkoper, je doet er overigens verstandig te maken om een kopie te maken van je paspoort en TM kaart (witte ding wat je krijgt als je Thailand ingaat en ze in je paspoort nieten, (En die ik er gelijk weer uithaal )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:40:45 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29894990
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:39 schreef TongPo het volgende:

[..]

Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Volgend jaar wil ik ook El Al proberen omdat het gewoon stukken goedkoper is. Heb je enig idee wat de totale vliegtijd is? (dus Adam-TA + TA-BKK)
Goed, wel op 29 september ben ik in Thailand aangekomen na op 28 september te zijn vertrokken, als ik de mogelijkheid heb zal ik mijn ervaringen delen OF in ieder geval bij terugkomst, na half oktober

Totale vliegtijd, wel je vertrekt om 13:15 en komt uiteindelijk aan in Thailand om 14:15 de volgende dag Dus dat is een tijd van 25 uur, wel gaan er nog 5 uur tijdsverschil af waardoor je uiteindelijk uitkomt op 20 uur onderweg.....
Je hebt wel een tussenstop van maximaal 4 uur in TEL AVIV, ben benieuwd hoe je die doorkomt, mijn oorspronkelijke plan om even door de douane te gaan, gaat waarschijnlijk niet werken, omdat de grenscontroles in Israel nogal lang duren... Daar komt bij, EL AL vliegt wel vaak te laat uit Amsterdam, in verband met security zodat je met uitstappen erbij netto 3 uur overhoudt in Tel Aviv...

Maar je zit dus zo'n 16 uur in het vliegtuig... (Ach alles voor de goedkope prijs hè )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:23:37 #173
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_29898107
16 uur in het vliegtuig moet te doen zijn. Ik ben wel eens via Hong Kong naar BKK gevlogen en zat er toen ruim 12 uur in. Die 4 uurtjes extra moeten dan geen probleem zijn lijkt mij.

Hoe is het vliegveld van Tel Aviv trouwens. Klein? Is er wat te doen?

P.S. Na deze vakantie de hele nacht op het vliegveld van München doorgebracht te hebben (7:00pm - 7:00am) moet de tussenstop in Israel kinderspel zijn.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:49:34 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29913411
Helaas alweer 2 dagen terug

Misschien November nog een keertje maar denk niet dat het erin zit aangezien een bezoekje in December naar Nederland gepland (en geboekt) staat

Dus, waarschijnlijk Februari weer eventjes naar Thailand

Thailand.........Een aanraden voor een ieder
Mai pben rai~!
  Moderator woensdag 24 augustus 2005 @ 12:25:39 #175
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29916380
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef TongPo het volgende:
Hoe is het vliegveld van Tel Aviv trouwens. Klein? Is er wat te doen?
Er is altijd wel wat te zien daar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')