Kost geen fuck daar, benzine en diesel. 20Baht per liter ofzo.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:48 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik zag gister nog een leuk bericht uit thailand op cnn. Vanwege de hoge olieprijzen gaan steeds meer rijstverbouwers weer terug naar de waterbuffel ipv de gemotoriseerde voertuigen. Zo'n buffel gaat wel 30 jaar mee en is erg goedkoop in onderhoud. Terug naar de roots !
Ik zou me over lastigvallen geen zorgen maken in Thailand... In Egypte/tunesie/turkije vallen ze volgens mij alle vrouwen lastig.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:14 schreef killermj het volgende:
Ik wil 21 okt een rondreis doen via D-Reizen:
Rondreis Verrassend Thailand (15 dgn)
Link naar reisschema
Is dit een aanrader ? En waar moet je opletten ?IIemand nog tips over het land zelf ??
Het is namelijk de eerste keer richting Thailand en ik ga met mijn (blonde) vriendin, zijn ze daar net zoals Egypte/tunesie/turkije dat een blondje steeds lastig gevallen word ??
Tja en anderen noemen ook wat eilanden. We moeten keuzes maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:02 schreef Flem het volgende:
[..]
Wel man, daaromheen is het mooiste stukje Thailand.
Lastig gevallen? De enige sekse die wordt lastig gevallen zijn de mannen, Hello Handsum menquote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:14 schreef killermj het volgende:
bladie bla
Het is namelijk de eerste keer richting Thailand en ik ga met mijn (blonde) vriendin, zijn ze daar net zoals Egypte/tunesie/turkije dat een blondje steeds lastig gevallen word ??
Het bedrijf dat de check-in voor El Al op Schiphol verzorgt doet dat ook voor Eva Air, dus het zal wel meevallen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vlieg in december voor het eerst met El Al naar Thailand en wil graag weten of ze moeilijk gaan doen bij check-in als ik geen visum heb aangezien ik langer dan 30 dagen blijf.
Met andere maatschappijen ( China, Eva, en Swissair) nooit problemen gehad maar met El Al misschien wel? Iemand ervaringen?
Ik vlieg aankomende 28 september weer naar Thailandquote:Op maandag 22 augustus 2005 13:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vlieg in december voor het eerst met El Al naar Thailand en wil graag weten of ze moeilijk gaan doen bij check-in als ik geen visum heb aangezien ik langer dan 30 dagen blijf.
Met andere maatschappijen ( China, Eva, en Swissair) nooit problemen gehad maar met El Al misschien wel? Iemand ervaringen?
Voor de check-in krijg je een ondervraging in een soort hokje in de vertrekhal. Nav het resultaat krijg je een sticker, als het een rode is moet je je voorbereiden op een handschoen in je reet.quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vlieg aankomende 28 september weer naar ThailandMet EL AL
, ben benieuwd hoe dat gaat worden, is de security echt zo streng, mag ik wel mee? Ik ben namelijk de trotse bezitter van 24 stempels Maleisie, en 4 x Indonesië.... Dat zijn dus moslimlanden, en die doen het niet zo goed geloof ik in Israel
![]()
![]()
![]()
Dus benieuwd hoe dat allemaal verloopt, uiteraard zal ik op Fok melden hoe het mij is bevallen!
En als dat gebeurt krijgt de afhandelaar een boete.quote:Officieel kunnen ze je trouwens weigeren aan de grens in Thailand (bijvoorbeeld Don Muang) als je Thailand ingaat als je geen bewijs kunt overleggen dat je een retourticket hebt binnen de gestelde termijn dat je in Thailand mag verblijven.
Ben heel benieuwd! Ik ga 2 maanden later namelijk ook via Tel Aviv naar Bangkok.quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
, ben benieuwd hoe dat gaat worden, is de security echt zo streng, mag ik wel mee? Ik ben namelijk de trotse bezitter van 24 stempels Maleisie, en 4 x Indonesië.... Dat zijn dus moslimlanden, en die doen het niet zo goed geloof ik in Israel
![]()
![]()
![]()
Dus benieuwd hoe dat allemaal verloopt, uiteraard zal ik op Fok melden hoe het mij is bevallen!
I wish dat mijn werkgever al mijn tickets naar Thailand / Azie betaald.. aankomende september oktober is toch echt voor eigen plezier (okee 2 a 3 dagen Maleisie / Singapore niet helemaal, maar het is niet noodzakelijk dat ik er heen ga, maar ja als ik er toch ben... ), en dan ga ik zo goedkoop mogelijk!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd! Ik ga 2 maanden later namelijk ook via Tel Aviv naar Bangkok.
Die security kan me niks schelen, als ze maar van m'n hol afblijven en ik gewoon mee mag.Vervelender is het dat het vanaf Tel Aviv nog net zolang is naar BKK als vanaf A'dam.
Maar goed, rond de kerst een retourtje Thailand voor ¤550,- , da's wel weer erg lekker.
Waarom ga jij met El-Al dan? Je werkgever betaalt je ticket toch?
Ja volgens mij is dat ook de reden, een aantal Islamitische landen wil geen Israelische toestellen in hun luchtruim hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, het is inderdaad frustrerend om te zien dat vanaf Tel Aviv naar Bangkok het even lang is als vanaf Amsterdam, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat EL AL (Israel Airlines) niet over elk land welkom is...(Ik denk bijvoorbeeld niet dat Iran dit leuk vindt bijvoorbeeld, moet je maar eens op de EL AL website kijken naar de vliegroute.. waar KLM
/ CHINA
/ EVA
over land gaan, vliegt EL AL veelal over water..
Waar doe je dat, een Laoìtiaans visa voor 600 THB. En is dit de 30 of 15 daagse variant?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
DAT hoeft niet in USD te betalen, je mag ook 30 Euro betalen! Maar met de huidige wisselkoers is dat geen puik plan!
In Laos zelf trouwens zijn ze heel erg blij met mooie biljetten van 5 euro!!!!
Je doet er trouwens verstandig aan, lees goedkoper, om het visa van Laos van tevoren aan te schaffen, kan al voor 600 THB (12 euro).
Zit net eens te kijken, wat een route!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
moet je maar eens op de EL AL website kijken naar de vliegroute..
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Volgend jaar wil ik ook El Al proberen omdat het gewoon stukken goedkoper is. Heb je enig idee wat de totale vliegtijd is? (dus Adam-TA + TA-BKK)quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Omtrent de visum.. tja ik verblijf nu helaas maar 2 weken, tja ook werkzaamheden in NederlandMaar met andere maatschappijen bij langer verblijf nog nooit echt problemen gehad, wel één maal met KLM, maar die muts heb ik gewoon genegeerd en bij collega trollydolly ingechecked die niet begon te miepen!
![]()
Officieel kunnen ze je trouwens weigeren aan de grens in Thailand (bijvoorbeeld Don Muang) als je Thailand ingaat als je geen bewijs kunt overleggen dat je een retourticket hebt binnen de gestelde termijn dat je in Thailand mag verblijven, wel is het zo dat dit vooral word gechecked (en hoe rasistisch misschien ook) voor de Pakistaanse en Indiase medemens, of andere midden oosten types.. maar als blonde blanke farang zal je geen problemen ondervinden
Iemand anders nog ervaringen met EL AL? Ik ben echt benieuwd namelijk!
Een Laotiaans Visa voor 600 THB kan je aanschaffen op KAO SAHN ROAD in Bangkok, let wel, je krijgt je paspoort dan niet binnen 1 dag terug, maar gaan 2, 3 of meer dagen overheen.. Maar als je even de tijd hebt is het wel goedkoper, je doet er overigens verstandig te maken om een kopie te maken van je paspoort en TM kaart (witte ding wat je krijgt als je Thailand ingaat en ze in je paspoort nieten, (En die ik er gelijk weer uithaalquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar doe je dat, een Laoìtiaans visa voor 600 THB. En is dit de 30 of 15 daagse variant?
We zijn trouwens ook erg geìntereseerd in de ervaringen met EL Al op Bangkok.
Goed, wel op 29 september ben ik in Thailand aangekomen na op 28 september te zijn vertrokken, als ik de mogelijkheid heb zal ik mijn ervaringen delenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:39 schreef TongPo het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Volgend jaar wil ik ook El Al proberen omdat het gewoon stukken goedkoper is. Heb je enig idee wat de totale vliegtijd is? (dus Adam-TA + TA-BKK)
Er is altijd wel wat te zien daar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef TongPo het volgende:
Hoe is het vliegveld van Tel Aviv trouwens. Klein? Is er wat te doen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |