abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:58:25 #101
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_29231716
Ik heb de eerste dag in BKK een telefoon gekocht. Dezelfde maar dan tweedehands en de prijs viel reuze mee. Waarschijnlijk heeft iemand hem in Munchen uit mijn rugtas gestolen, in het vliegtuig kwam ik er pas achter dat 'ie kwijt was. Anyways dat voorval mag de pret niet drukken. Zit momenteel in Chiang Mai en kan niets anders doen dan genieten.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:00:12 #102
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29231797
Hoe zit het trouwens met geld? Euro's mee, of van te voren wisselen voor dollars, of kun je daar gewoon geld pinnen?
Welkom bij de V&D der webfora.
  Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 13:22:01 #103
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29232640
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:00 schreef gr8w8 het volgende:
Hoe zit het trouwens met geld? Euro's mee, of van te voren wisselen voor dollars, of kun je daar gewoon geld pinnen?
Je landt in Bangkok? Nee daar hebben ze geen geldautomaten.

Thailand is heel toeristisch. Een soort Frankrijk, alleen dan wat verder weg.
Wat dat betreft is het echt niet avontuurlijk. Je kunt er alles wat je hier ook kunt, behalve als je de rimboe in trekt of op een totaal afgelegen eiland gaat zitten waar nog geen toerisme is. Maar dat moet dan wel een heel lelijk eiland zijn.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:52:28 #104
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29233606
Whehehe. Nee, klopt, vast ook pinautomaten. Maar ik bedoel meer van, is euro/dollar meenemen handig, zoals ook vaak in Turkije, Egypte en zelfs Brazilië?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:54:00 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29233660
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:52 schreef gr8w8 het volgende:
Whehehe. Nee, klopt, vast ook pinautomaten. Maar ik bedoel meer van, is euro/dollar meenemen handig, zoals ook vaak in Turkije, Egypte en zelfs Brazilië?
Nee. Maar als je het toch wil meenemen (bv. in de vorm van Travellers'Cheques) kies dan voor euro's, je krijgt meer Bahtjes voor je euro dan voor je dollar. Maar nogmaals, je kunt werkelijk overal pinnen. Ik heb nergens gezien dat ze euro's of dollars accepteren overigens.
pi_29233812
Euro's vantevoren wisselen in Dollars is idd onzin.

Traveller's cheques zijn idd beter (veiliger)

Pinautomaten zijn overal en je kan er zelfs reklamefilmpjes op kijken.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_29233832
Mocht je trouwens een uitstapje naar Cambodja maken (wat echt geweldig is) dan zijn cash dollars onmisbaar!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:06:59 #108
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29234061
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Euro's vantevoren wisselen in Dollars is idd onzin.

Traveller's cheques zijn idd beter (veiliger)

Pinautomaten zijn overal en je kan er zelfs reklamefilmpjes op kijken.
Reclame! Okiedokie. Ik weet genoeg. We zitten trouwens te denken aan Laos, maar we moeten nog echt gaan plannen.
pi_29234358
In Laos vinden ze Euro's ook goed...visum aan de grens moet overigens betaald worden in USD.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:10:51 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29243254
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
In Laos vinden ze Euro's ook goed...visum aan de grens moet overigens betaald worden in USD.
DAT hoeft niet in USD te betalen, je mag ook 30 Euro betalen! Maar met de huidige wisselkoers is dat geen puik plan!
In Laos zelf trouwens zijn ze heel erg blij met mooie biljetten van 5 euro!!!!
Je doet er trouwens verstandig aan, lees goedkoper, om het visa van Laos van tevoren aan te schaffen, kan al voor 600 THB (12 euro).

Voor cambodja zijn dollars inderdaad handig, en zorg ervoor dat je voldoende 1 USD biljetten hebt, en bij voorkeur nieuwe, ja daar kan je om vragen bij de wisselkantoortjes of een Thaise bank waar je geld wisselt! (Ze doen daar niet moeilijk over, maar proberen soms toch oude in je maag te splitsen... )

Overigens, de Koers in Thailand t.o.v. de Euro is weer prima, 1 euro krijg je 50,05 bij de Bangkok Bank!!!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:45:35 #111
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29269833
Net terug uit Thailand. Net zoals vorig jaar ongeveer 2 weken doorgebracht op Koh Tao. Lekker gedoken en verder met me "duik opleiding". Inmiddels Rescue diver geworden . Veel aardige dive instructors en masters, maar dit gaat een btje off topic.

Nog een tip voor in Bangkok: Doe een fietstocht door de stad. We kregen op Koh Tao een tip van iemand die een fietstocht had gedaan door Bangkok. Er zit een nederlandse gast die in bangkok woont die fietstochten organiseert. Het was echt superleuk om die fietstocht te doen. i.t.t. wat je zou denken is het helemaal niet gevaarlijk! Je fiets nauwelijks over de drukke straten van BKK. Je fiets door steegjes waar geen tuk tuk of taxi doorheen komt. Je ziet plekken die je normaal niet zou zien. Je fiets door vis, bloem en kruidenmarkten en steegjes van arme buurten. Ik heb erg genoten en ben echt blij dat ik het gedaan heb. Je zweet je niet kapot, het tempo is niet hoog, je fiets rustig door wijkjes en tussen door een stop waar je gratis drinken krijgt. Soms neem je af en toe een longtail boat naar de overkant. Onze tocht duurde ongeveer 3/4 uur. Maar wij kwamen eigenlijk zonder afspraak en hadden geluk dat ze ons op onze laatstte dag in Thailand nog wouden mee nemen op een fietstocht. Normaal zouden ze een andere route hebben gefietst, maar wij waren al te laat voor een of andere boot die ons naar iets zou moeten brengen. Was me ook niet helemaal duidelijk wat dat was maarja. De fiets tochten worden 'sochtends en smiddags gehouden. Voor de geinteresseerde: Vraag naar Ko van Kessel (the bike dude) in het Grand China Princess Hotel in China town. Wij zijn gewoon met de taxi naar het hotel gegaan en daar op hem gewacht en met geluk konden we toen gelijk mee. Hij zou zo rond 12 uur terug moeten zijn van zijn ochtend fietstocht.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 14:15:29 #112
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29422935
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:09 schreef MK9 het volgende:
Je kunt gewoon de trein nemen naar Maleisie hoor, geen probleem. Vanaf Hat Yai zit je zo in Maleisie.

Zelf heb ik ook een tijdje in het uiterste zuiden van Thailand gezeten (minder dan 2 maanden geleden voor het laatst) en heb er niks van de problemen daar gemerkt.
Toch is het wel heftig daar zeg, las ik net op de site van Lonely Planet:

The southern provinces of Pattani, Yala, Narathiwat and Songkhla are to be avoided. Since January 2004, more than 700 people have been killed and recent bombs placed in a supermarket and airport warn of indiscriminate bombing by suspected Muslim militants who used to target only the police.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29425285
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kun je niet beter gewoon met bahts betalen? Die worden eigenlijk overal in de grote steden wel geaccepteerd en meestal tegen een gunstige wisselkoers. Overigens zijn die Kippen wel grappig, want je loopt de hele dag met een dik pak geld op zak. Het grootste briefje dat ik ken is namelijk 20.000 Kip en dat is omgerekend 1,50 euro.

Vwb visum. Als je langer dan 2 weken naar Laos wil gaan, kun je hem beter niet aan de grens halen, maar in Bangkok. Bij de meeste reisbureau's rekenen ze extra als je hem dezelfde dag mee wil hebben, maar het totale bedrag blijft dan wel onder het bedrag dat je aan de grens betaalt. Deze is een maand geldig ipv 2 weken. Het nadeel van een verlopen visum is dat je hem alleen nog in Vientianne kan verlengen en dat is erg vervelend als je daar niet in de buurt bent.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:50:14 #114
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_29442230
Zo. Morgen naar Udon Thani en vervolgens nog een weekje BKK. Momenteel zit ik in Pattaya om een vriendin (manager van een groot hotel aldaar) op te zoeken. Uiteraard ontbreken de dikke braadworsten met jonge jongetjes en meisjes niet. Sterker nog. Het hotel dat ik online geboekt had bleek een hoerenhotel te zijn. Alleen maar Duitsers en Engelsen die zich vergrijpen aan het vrouwelijk schoon. Een hotel dus om NIET te boeken tenzij je voor dat soort praktijken juist daar heen gaat. De naam is btw het Siam Sawasdee Hotel.

Gelukkig heb ik ook m'n goede daad verricht door een meisje van 21 jaar uit de prostitutie te halen. Ze zat daar op de boulevard en zag er zo lief en onschuldig uit dat ik haar heb aangeboden om wat te gaan drinken nadat ze een aantal opa's van ver in de 70 die vol vertrouwen op haar afstapten had afgewezen. Na een avondje babbelen kwam ze erachter dat er ook nog goede mannen op de wereld rondlopen (jaja ) wat haar heeft doen besluiten niet meer te gaan tippelen maar in een apotheek te gaan werken. Dat soort dingen geven dan toch nog een goed gevoel.

Tot zover deze love story.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:05:00 #115
6941 APK
Factual, I think.
pi_29442438
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:50 schreef TongPo het volgende:
Na een avondje babbelen kwam ze erachter dat er ook nog goede mannen op de wereld rondlopen (jaja ) wat haar heeft doen besluiten niet meer te gaan tippelen maar in een apotheek te gaan werken. Dat soort dingen geven dan toch nog een goed gevoel.

Hoeveel ga je maandelijks op haar rekening storten om haar verminderde inkomen te compenseren en die zieke buffel van haar ouders te vervangen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:50:11 #116
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_29448760
quote:
blabla goede daad blabla
Je hebt d'r toch wel genueckt, hè?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:54:10 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_29448838
quote:
bladiebla

Gelukkig heb ik ook m'n goede daad verricht door een meisje van 21 jaar uit de prostitutie te halen. Ze zat daar op de boulevard en zag er zo lief en onschuldig uit dat ik haar heb aangeboden om wat te gaan drinken nadat ze een aantal opa's van ver in de 70 die vol vertrouwen op haar afstapten had afgewezen. Na een avondje babbelen kwam ze erachter dat er ook nog goede mannen op de wereld rondlopen (jaja ) wat haar heeft doen besluiten niet meer te gaan tippelen maar in een apotheek te gaan werken. Dat soort dingen geven dan toch nog een goed gevoel.

Tot zover deze love story.
Natuurlijk heb je haar uit de prostitutie gehaald en gaat ze nu werken bij de apotheek... OMG dat is toch echt wel een klassieke story

Even serieus... dat gaat JOU echt niet zomaar lukken hoor, ook al heb jij misschien niets slechts in de zin, zij heeft een leuke avond gehad maar wel op jouw kosten
Maar goed wie weet... misschien doet ze het echt

En ja het Siam Sawasdee hotel is inderdaad een ehm hotel om als farang met een locale schone de nacht door te brengen. Persoonlijk vindt ik Pattaya helemaal niets.. nadeel is dat er veel Farangs zitten waardoor ik er wel eens moet zijn, maar ik blijf er nooit te lang.. liever niet overnachten.... Hello Hensum man where you go You want massaaaat?

Hoe ga je naar Udon Thani trouwens, met de rot fai (trein) of pai bin (vliegtuig), Air asia is niet zo duur namelijk!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:56:41 #118
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_29449709
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:54 schreef ozzietukker het volgende:
Hello Hensum man where you go
Oh, ik dacht dat ze dat alleen tegen mij zeiden.
pi_29450643
quote:

Gelukkig heb ik ook m'n goede daad verricht door een meisje van 21 jaar uit de prostitutie te halen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:08:25 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29467582
Sjezus, Bangkok Air vraagt 12000 baht voor de vlucht Singapore - Koh Samui - Bangkok. En 10000 baht voor een enkeltje Koh Samui - BKK. En Air Asia en Thai Air doen die route niet zo te zien. Weet iemand of er nog meer maatschappijen zijn die op deze routes vliegen?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:54:36 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29468417
Ik vraag me af waarom het zo duur is. Ik betaalde voor een vlucht Chiang Mai via BKK naar Krabi, bv. 2000 BHT. Je hebt meerdere maatschappijnen, probeer eens NOK Air?
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:58:36 #122
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29470581
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:54 schreef Aventura het volgende:
Ik vraag me af waarom het zo duur is. Ik betaalde voor een vlucht Chiang Mai via BKK naar Krabi, bv. 2000 BHT. Je hebt meerdere maatschappijnen, probeer eens NOK Air?
Helaas.
Vreemd, dat het zo enorm duur is.
Misschien de reisplannen maar wat aanpassen dan.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:03:24 #123
6941 APK
Factual, I think.
pi_29470671
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:54 schreef Aventura het volgende:
Dat komt omdat Bangkok Air een monopoly heeft op vliegen naar Samui.

Bangkok - Singapore moet goedkoper kunnen, toch?
Edit: Air Asia misschien?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:07:18 #124
6941 APK
Factual, I think.
pi_29470742
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:58 schreef Gert het volgende:

Misschien de reisplannen maar wat aanpassen dan.
Probeer het anders te boeken als je daar zit.
Gewoon bij een van die 180.000 reisbureautjes binnenlopen, vragen wat het kost en met welke maatschappij het is en dan lekker zelf via het Interweb boeken.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:15:22 #125
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29470941
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:03 schreef APK het volgende:

[..]

Dat komt omdat Bangkok Air een monopoly heeft op vliegen naar Samui.

Bangkok - Singapore moet goedkoper kunnen, toch?
Edit: Air Asia misschien?
Maar het vliegveld van Trat ís zelfs van Bangkok Airways, en een enkeltje daarheen kost zoals je weet 40 euro all in.
Is wel wat minder ver dan Singaore - Ko Samui, maar toch, het verschil is enorm.

Singapore - Bangkok kan idd goedkoper, maar dat willen we niet.
Beetje de routes omgooien dan maar. Niet van noord naar zuid de trein en terug vliegen, maar andersom. En dan in Surat Thani uitstappen voor de bus&boot naar Ko Samui. Vanaf daar is het wel weer mogelijk om tegen een aanvaardbare prijs terug naar BKK te vliegen zie ik. Het is puur de lijn Singapore-Ko Samui die zo schofterig duur is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')